1 mnd med rør.

TAF

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.06.2006
Antall liker
529
Torget vurderinger
15
Hei!

Nå har eg vore eigar av ein Cary SLI 80 Signature i 1 mnd og første inntrykka er positive. Det første som slo meg...MORRO å lytta. Ein blir ikkje lytte trøtt lenger.
Mykje meir musikalsk,snillere diskant,meir kropp og fylde,men den speller ikkje så høgt som H200,en , men høgt nok.
Det stod originale inngangsrør og dei vart i helga bytta ut og då kom det masse(meir) detaljer fram i lydbildet , så konklusjonen er at detta skal bli eit kjekt bekjenskap å ha ihus ei god stund framover.
Veldig spennande detta med rørbytte og dei mulighetane detta drar med seg.
Matchen med CDP4A og 803s ser ut til å passe som hand i hanske.(inn til ein har prøvd nåke anna ;D)
Hegel H200 er ikkje sakna her i huset. ;)

Kan i samme slengen nevna at der er kommet ein ny signalkilde i form av ein Clearaudio Champion Basic m/Aurum Alpha PU som og er blitt eit lyspunkt i tillværelsen.

Mvh
;)

HansO

Medlem
Ble medlem
30.12.2006
Antall liker
0
Gratulerer med rørforsterker..har ikke så veldig mye erfaring med rør,men at du opplever anlegget som mer musikalsk kan jeg godt forstå. gratulerer også med ny vinylrigg-jeg sitter å venter på min nybestilte Clearaudio Champion Limited.

Mvh

olaps

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
178
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
4
Velkommen i klubben! :)
Og skal jeg tippe tror jeg aldri du kommer til å kunne leve uten minst én komponent med rør i anlegget ditt. Har inntrykk av at det er svært få som går tilbake til et 100% SS-anlegg etter å ha prøvd en god rør-konstruksjon.

Mvh

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
34.392
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Får bare ønske deg velkommen i klubben herfra også! Rør er og blir en vane som er vond å vende. Det synes jeg personlig er en bra ting.
Selvsagt må du ta med i betraktningen at rør er dyrere, forbruker mer strøm og krever mer vedlikehold, men belønningen er så åpenbar.. Bedre lyd og laaange lyttekvelder!
mvh

TAF

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.06.2006
Antall liker
529
Torget vurderinger
15
Hei

Takker for velkomsten og håper på spennande veker og måneder framover. Kjem heilt sikkert til å komme innom her og spørra etter tips med tider og stunder. ;)
Har hatt ein bias kontroll og eit rør bytte på inngangssida, så det er bare artig å putle med. Bytta inngagsrør frå Sovtek 6922 til JAN Philips ECG 6922 og det utgjorde store forandrigar i detaljar og åpenhet.Prøver å setta meg inn i forsjellige rørtypar og deiras egenskapar.

svale

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.08.2002
Antall liker
136
Prøv Simens Cca Rør og du vil få en aha opplevelse på sunde. ;)

TAF

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.06.2006
Antall liker
529
Torget vurderinger
15
Hallo! Kjentfolk? :eek:

Ska bytta ut eit par 6SN7 rør. Røra som står der frå før er Shuguang.Har fåt tips om NOS RCA 6SN7 GTB 70talls.
Tips?

Mvh

Prøv Simens Cca Rør og du vil få en aha opplevelse på sunde. ;)

janly

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.09.2004
Antall liker
350
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
5
Ska bytta ut eit par 6SN7 rør. Røra som står der frå før er Shuguang.Har fåt tips om NOS RCA 6SN7 GTB 70talls.
Tips?
Jeg kjører med RCA 6SN7GTB 50-talls i min pre, og det fungerer utmerket - anbefales. Kjøpt hos Motron for 560,- pr stk. Fås kjøpt i utlandet for ca 40-50-60 dollar, altså en del rimeligere....

janly

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.09.2004
Antall liker
350
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
5
Prøv Simens Cca Rør og du vil få en aha opplevelse på sunde.
Til info kan jeg nevne at Motron kun har 1 stk Siemens CCA på lager (etter at jeg kjøpte to av ham i dag). Koster 1.250,- pr stk. Ikke spesielt billig nei....

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
435
Torget vurderinger
4
Til info kan jeg nevne at Motron kun har 1 stk Siemens CCA på lager (etter at jeg kjøpte to av ham i dag). Koster 1.250,- pr stk. Ikke spesielt billig nei....
Så nå er de altså borte :-/ Jeg kjøpte 2 matcha par av det siste partiet han fikk inn på 10 rør, partiet inneholdt vel både sent 50-tall, tidlig 60-tall og sent 60-tall. Snakker om flaks :) Ikke så enklet å finne tidlig 60-talls CCa gråplate rør lenger :)

kwil

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.09.2003
Antall liker
1.046
Til Viking.

Kunne du kanskje tatt bryet med å legge ut et bilde av Cca`n? (til hjelp for de som måtte lure på hva som gjelder og går av skikkelige E88cc)

Har du forøvrig testet cca i cdspilleren i stede for 6h30?

mvh.

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
435
Torget vurderinger
4
Til Viking.

Kunne du kanskje tatt bryet med å legge ut et bilde av Cca`n? (til hjelp for de som måtte lure på hva som gjelder og går av skikkelige E88cc)

Har du forøvrig testet cca i cdspilleren i stede for 6h30?

mvh.
Jeg har ikke kamera eller er god nok til å ta bilder av rør slik at alle detaljer kommer frem, beklager. I spilleren går det ikke annet enn 6H30 ifølge konstruktøren.

kwil

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.09.2003
Antall liker
1.046
Jeg har ikke kamera eller er god nok til å ta bilder av rør slik at alle detaljer kommer frem, beklager. I spilleren går det ikke annet enn 6H30 ifølge konstruktøren.
I de billige spillerene med 6h30 har det uten unntak funket bedre med div. e88cc vi har testet. evnt. e188cc. I disse spillerene sitter det vel antakelig et rørbuffertrinn på utgangen som ikke er veldig kritisk på helt riktig rør. Nå har jo du skaffet deg vesentlig bedre 6h30 rør også(som jeg ikke har erfaring med)
Spillern din er vel da antakelig bygget på en annen "mere seriøs måte" med større krav til rett rør. På en måte litt synd siden endring av lydsignatur med div e88cc er gøy (selv om Cca alltid "vinner" ;D)

palmaris

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.11.2002
Antall liker
2.093
Torget vurderinger
1
Har du prøvd Mullard Goldpin e88cc nos? Eg har eit par slike inngangsrøyr i effekten min. Kunne kanskje vori ein ide å prøvd noko anna.

kwil

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.09.2003
Antall liker
1.046
Har du prøvd Mullard Goldpin e88cc nos? Eg har eit par slike inngangsrøyr i effekten min. Kunne kanskje vori ein ide å prøvd noko anna.
Har for lenge siden teste Mullard men da i forsterkere jeg den gang hadde. Tør ikke uttale meg om lydsignaturen lengre, jeg hadde ikke tilgang på Cca den gangen heller. Desuten finnes det jo utallige varianter også innefor de samme merkene mht. div. årganger og produksjonssteder m.m.
Det finnes på nettet meget utfyllende test på en haug av disse e88cc rørene, husker ikke i farta hvor. Skal lete litt og sette inn link om jeg finner dette. Hvis ingen andre her har linken letvint til da.
mvh.

svale

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.08.2002
Antall liker
136
Jeg kjøpte 7 stk. Simens Cca rør av Motron for å sikre neste rørbytte.

kwil

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.09.2003
Antall liker
1.046
Litt å sette seg inn i her [ftp]https://www.tubeworld.com/6922.htm[/ftp]

Dette er ikke testen jeg tenkte på men her ser man ihvertfall litt av kompleksiteten i rørverdenen.

svale

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.08.2002
Antall liker
136
Ja der ligger mange bilder av Cca rør.

palmaris

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.11.2002
Antall liker
2.093
Torget vurderinger
1
Den er fin. Takk skal du ha!

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
435
Torget vurderinger
4
Jeg har 4 slike:

Jeg har testet Mullard (laget av Phillips) E188cc med SQ logo og disse når ikke opp til mine CCa.

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.525
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
33
Hei!

Nå har eg vore eigar av ein Cary SLI 80 Signature i 1 mnd og første inntrykka er positive.  Det første som slo meg...MORRO å lytta. Ein blir ikkje lytte trøtt lenger.
Mvh
;)
Hørt om "transistor fatigue"?

K

kbwh

Gjest
Får man "transistor fatigue" av solid state preamper? Jeg hører ikke transistorartifakter fra min Tandberg 3028A.

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Hørt om "transistor fatigue"?
Har hatt øra fulle av akkurat "Transistor Fatigue", og det er ufattelig plagsomt, men det begynner å bli femten år siden sist en transistorforsterker bodde permanent her i huset. Heldigvis. :)

K

kbwh

Gjest
Jeg tror det var det jeg hørte forleden. Vincent som trakk JMlab.

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.525
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
33
I februar utgaven av Hi-Fi news står det en interessant (i hvert fall litt...) artikkel om distortion i Push Pull vs Single Ended forsterkere. Og litt om uttrykket "Benign Distortion".

hbj001

Medlem
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
0
Sted
Bekkestua
Gratulerer Ducati! Bra at du er fornøyd! Er selv lykkelig eier av en SLI-80. For min del kommer det en røroppgradering til sommeren, så følger spent med på erfaringene dine når det gjelder forskjellige rør.

Mvh

TAF

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.06.2006
Antall liker
529
Torget vurderinger
15
Hei
Skal bytte ut 6SN7 røra til Golden Dragon intil videre.
Ein rimeleg oppgradering om ein ikkje vil gå for NOS akurat nå vil eg tru.
Nå står det Shuguang 6SN7GT og har vel høyrt att desse ikkje låter noke særlig bra.
Dei JAN Philips 6922 gjorde "underverker".
Har du originale rør i din SLI? Er det ein Signature?
Har planer om å oppgradere til F1,men veit ikkje kven eg skal  gi jobben til.
Nåken her inne som har tips?
Lyric skal ha ca 6k.

Mvh

Gratulerer Ducati! Bra at du er fornøyd! Er selv lykkelig eier av en SLI-80. For min del kommer det en røroppgradering til sommeren, så følger spent med på erfaringene dine når det gjelder forskjellige rør.

Mvh

hbj001

Medlem
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
0
Sted
Bekkestua
Hei
Skal bytte ut 6SN7 røra til Golden Dragon intil videre.
Ein rimeleg oppgradering om ein ikkje vil gå for NOS akurat nå vil eg tru.
Nå står det Shuguang 6SN7GT og har vel høyrt att desse ikkje låter noke særlig bra.
Dei JAN Philips 6922 gjorde "underverker".
Har du originale rør i din SLI? Er det ein Signature?
Har planer om å oppgradere til F1,men veit ikkje kven eg skal  gi jobben til.
Nåken her inne som har tips?
Lyric skal ha ca 6k.

Mvh
Hei. Jeg har SLI Signature. Hadde desverre ikke råd til F1.. Har fortsatt originale rør. Litt usikker på hvilke type rør dette er (sitter i skrivende stund på jobb. Måtte ringe hjem til samboer for å få hun til å se hva som sto på rørene. Det gikk ikke så veldig bra for å si det slik..) Tror det er Sovtek sine rør. 2x 6SN7GT, 2x 6922, 2x 5U4 og 4X 6550.

Har "googlet" litt etter røroppgradering til SLI-80. På vedlagt link ligger noen forslag :)

http://www.head-fi.org/forums/showthread.php?t=51402

TAF

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.06.2006
Antall liker
529
Torget vurderinger
15
Har sjølv Svetlana KT88 "Vinged C" og dei har god trøkk. Har ikkje prøvd nåke anna da dei stod i når eg kjøpte brukt.
Men bytte av 6922 røra gjorde bra og eg skal komme tilbake til 6SN7 røra når dei er bytta.

So long ;)

Topp Bunn