über, herover, v.y.g.e.r

ivar

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2004
Antall liker
1
Dette kan vel nesten kalles "ventetiden 2", fritt etter BT, osv.

Jeg kan dessverre ikke gi dere noen bilder, mobilkamera er ikke all verden, men dere vet hvordan den ser ut. (se evt "ventetiden er over"-tråden)

Antrasitt (jeg er for feig for noe mer fargerikt....) og pen, VELDIG PEN! :)

Min baltic M kom med odder fra audioroyal i går, snakker om service da gitt, fra det jeg fra før av vet er en veldig trivelig mann.
Under monteringen hadde vi selskap av toåringen min, som også skal "hjæpe" til må vite :)

Uansett, en finfin hifi og annen-prat, spillern står nå og snurrer uten at stiften er nedi (anbefalt fra høyeste hold, hans høyhet, odd arve og sikkert noen skrullinger fra italia, men det er very asap osv). Ting må gå seg til

Kan ting gå seg mer til?
5 spor ble avspilt etter montering (det eneste jeg har hatt tid til siden i går, sa noen tidsklemma? (et ord jeg avskyr, forresten))

cdspillern skal til skårer for oppgradering, men blir den i det hele tatt pakket opp når den kommer hjem?
Vil jeg etterhvert dra alle mine hardt erverede krons i gode lp-plater?

Vi justerte litt gain på riaaen, for å treffe det jeg mener er fornuftig ihht pre osv.

Det er fra før av en haug med varme og kjærlighet i mitt lytterom, både bokstavelig fra en god del 6550 og for ikke å snakke om det som kommer ut av mine 1.3SE

Men dette, dette gleder jeg meg til fortsettelsen av. En varme, en organisk klang, sa noen kirkeorgel?
:)

Pu er garrot sin mm til ca 4k, utlånt av samme firma, frem til jeg bestemmer meg.

Jeg er en heldig mann, på alle måter

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Antall liker
3.509
Torget vurderinger
4
Gratulerer!
Ser nok fin ut i antrasittgrå.

Hva slags arm er det på denne?

Skulle du ikke heller postet tråden på vinylsiden? :)

ivar

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2004
Antall liker
1
kanskje den burde ha vært der, ja
jaja
sme 312 :)

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.039
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Grattis Ivar!!! :)

Kan jeg legge ut ett par bilder mens vi venter på bilder fra deg?

Østersund er akkurat nå et fint sted.
Sitter ute m laptopen i fanget....og savner litt musikk fra hylla mi

ivar

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2004
Antall liker
1
sleng ut bilder, johna! Kjør på! :)

bilder fra meg blir når gjengestag er kappet, tiden er med meg, og kompisen med cam er tilstede.
Sånn rett etter armageddon, med andre ord.

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.039
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Bare så folk vet hva vi snakker om her..... ;D

Vygeren er seff. plassert i det midte på alteret

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
31.698
Torget vurderinger
28
Nydelig spiller, gratulerer ivar. Dette blir sikkert flott. Holder med deg i å velge en sikker farge. Kjøp heller noe farget vinyl når du vil pynte, letter å bytte.
(Edit og off topic, de monoblokkene dine er herlig emotikon, har en kompis med slike og det spiller forrykende).

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.039
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Du har noen spennende dager forran deg.
Og mange gode stunder fremmover.
Må vel en tur til Stjørdal igjen også :)
Du får hive deg rundt med racket og få han kameraten din til å få r.....i gir, og ta noen bilder for deg. ;D

Vyger BalticM sammen med en artig skive....

Noen som kjenner denne?

Når det gjelder farget vinyl, skulle dere sett den jeg bruker som "støvdeksel"..... ::)
Får legge ut et bilde av den engang.

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.039
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Fosse skrev:
(Edit og off topic, de monoblokkene dine er herlig emotikon, har en kompis med slike og det spiller forrykende).
De blokkene var desverre bare på lån :(
De er helt suverene sammen med MilesIII og er drømmen.
Må bare spare litt......
Jeg har heldigvis tilgang til å høre musikk på slike om jeg skulle ønske det :)

Er ikke så mange som har dem, så da må jeg nøste inn hvem det kan være... ;) :-X

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.039
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Iskariot skrev:
Jesus. Den sniken.
Oh..Christ!

Yes?

(hvilken film er denne ordvekslingen hentet fra?)

Hvem kan det være som har 211?

Beklager OT Ivar :-[

Felix Krull

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.09.2003
Antall liker
35
Sted
Trondheim
Trolig en som kjøpte dem, av en som kjøpte dem, av en som kjøpte dem av...HAM. ::)

ivar

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2004
Antall liker
1
blokker fins her også, de blir ikke solgt med det første.Emokid har vel en fatwa hengende om jeg selger dem, så...
takk, folkens!
ta deg en tur, johna!

Sånn ellers:
Madams lyttet litt sammen med meg i kveld (kiddsa sov, heldigvis), hun ba meg slå av da jeg switcha fra live bremnes (reise, lp) til over en by (cd).

Noe mer usikker da vi kom til pink floyd med high hopes, men hun mente helt klart at cd analyserte mer (kjent sak), og at det var mye mer behagelig med lp
Hun er i tillegg besvangret med en far som er ekstremt vinylinteressert, og hun er enearving :)

jau..

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.039
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
ivar skrev:
blokker fins her også, de blir ikke solgt med det første.Emokid har vel en fatwa hengende om jeg selger dem, så...
takk, folkens!
ta deg en tur, johna!

Sånn ellers:
Madams lyttet litt sammen med meg i kveld (kiddsa sov, heldigvis), hun ba meg slå av da jeg switcha fra live bremnes (reise, lp) til over en by (cd).

Noe mer usikker da vi kom til pink floyd med high hopes, men hun mente helt klart at cd analyserte mer (kjent sak), og at det var mye mer behagelig med lp
Hun er i tillegg besvangret med en far som er ekstremt vinylinteressert, og hun er enearving :)

jau..
Takker, må vel få til det om jeg får en av bilene i orden.....

Enearving....hmmm
Cyanid?
Rottegift?
(når det gjelder kjærligheten til vinyl, er vel det meste lov...)

emokid

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2004
Antall liker
7.162
ivar skrev:
Har nok med NOS-rørbytte til min stereo-versjon av nevnte blokker, rent økonomisk sett, og så lenge kreftene holder så blir det stereotrinn på meg:)

Men skjenn skal du få, i metervis, om du skulle kvitte deg med disse. Fy!

toref

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.04.2006
Antall liker
39
Sted
Trondheim
Gratulerer Ivar! Dette blir nok bra! Og Trøndelag har en tydelig ambisjon som som v.y.g.e.r. bastionen. :)

Mvh

ivar

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2004
Antall liker
1
Tok en runde med vygern i kveld.
Først spilte jeg hele Reise med bremnes.
Følte flere ganger at jeg var tilbake på konserten hvor samme repertoar ble avspilt i buvik kirke i skaun kommune, eller var det omvendt?
jaja, samma det

Da odder var her og monterte spillern spurte han litt hovent (neida, jeg tuller) om jeg hadde pink floyds pulse på lp. Jeg sa sporenstreks nei.

DETTE MÅ JEG DEMENTERE

Jeg har denne godbiten, og plata med shine on you crazy diamond ble avspilt i sin helhet.
Fy og fy så deilige greier, vettu meg vettu. Leste siste fidelity med anmeldelse av garrott pu-er samtidig som jeg hørte musikk og koste meg skikkelig. Får ikke hørt mye, men du verden som det stemmer og passer meg som hånd i hanske når jeg først får spilt litt.

cdspillern går straks til oslo for oppgradering (som jeg nevnte), men det kan bli lengre mellom hver gang jeg hører cd, det må jeg ærlig innrømme.
Det er noe enklere å høre via sistnevnte medium, slipper å snu plata osv osv. Men men, man skal lide osv

En herlig spiller, absolutt herlig!

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Grattis med en ufattelig flott spiller, Ivar! :D :D :D

toref skrev:
Og Trøndelag har en tydelig ambisjon som som v.y.g.e.r. bastionen. :)
Klart det!
Hvordan klarer du å ikke la deg friste? ;D
Lyst til å høre? Jeg har også noe annet rart (stort og tungt), som står til låns for tiden.

toref

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.04.2006
Antall liker
39
Sted
Trondheim
BT skrev:
toref skrev:
Og Trøndelag har en tydelig ambisjon som som v.y.g.e.r. bastionen. :)
Klart det!
Hvordan klarer du å ikke la deg friste? ;D
Lyst til å høre? Jeg har også noe annet rart (stort og tungt), som står til låns for tiden.
Ai ai! Her skjer det saker & ting! Jeg som trodde stillheten rådet på grunn av ferie.. men så er det altså store saker på gang i det skjulte.. Jeg har jo forøvrig plukket opp vinylviruset allerede takket være en annen v.y.g.e.r. frende i nærområdet så jeg er vel allerede mer enn fristet.. :)

Hvor lenge blir sakene stående? Eller, blir de stående kanskje? :)

Mvh

ivar

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2004
Antall liker
1
Her skal det flyttes, igjen.

Skal ikke flytte langt (ca 17km) og lurer i så måte på om jeg trenger å demontere vygern?
Pølsefingrene vil ikke være med meg på en slik operasjon uten at jeg stresser noe veldig med å roe meg ned osv.
psu er pakket i eska. Hva om jeg løfter spillern, med arm og pu, ut av magnetføttene og plasserer spillern FORSIKTIG i bagasjerommet mitt? Selvsagt oppå et håndkle av sateng, og kjører VELDIG som folk opp dit jeg skal bo?

Må da være en bedre løsning enn å demontere, oppmontere osv?

Træng hjæp!

edit: setter selvsagt fast arma med en strikk

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.039
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Det går nok bra skal du se ;)
Denne spilleren er bunnsolid og enkelt laget. Om bare arma blir passet på og ikke kommer borti noe, så er det ingen fare.

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.039
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
PS:
Jeg ville fått med meg en til å ha spilleren i fanget under frakten :)

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Har du blitt satt på dør av kona?

ivar

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2004
Antall liker
1
kona var med på lasset, det samme med barna.

Forøvrig ble spillern flyttet i går, i fanget på svigers på innsiden av min stridsvogn (volvo 242).
Gikk fint det, helt knallfint!

ivar

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2004
Antall liker
1
Jepp, skal til med dette snarest, men må få ut noe småtteri fra rommet der anlegget skal stå

JackX

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2002
Antall liker
1.392
Hvordan er du fornøyd med din Baltic nå? Samme fine stemningen i heimen? :D

Jeg går også småsvanger med platespiller-ønsker, og har mottatt ymse tilbud, bl.a. på en Baltic.
Jeg ser at du skriver du har en SME-312 arm. Fornøyd med den? Hva for PU har du?
Ut fra bildet ditt ser det ut som det er en ARC-RIAA, men er det det?

mvh
JackX

ivar

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2004
Antall liker
1
Skal man se.
Balticen er jeg fortsatt veldig fornøyd med, den spiller meget meget bra. Ikke fått hørt særlig den siste måneden grunnet flytting, så abstinensen ligger tett oppi hodet her.
Har få preferanser når det gjelder arm, vil ikke uttale meg her. Men at den nok passer balticen som hånd i hanske, det er det ingen tvil om.
PU er en garrot optim super mk2, som jeg låner fra velvillige odder fra audioroyal. Snill mann!

Arc, nei. Trichord dino med pluss psu. Det falt mye på plass når den kom i heimen, det må jeg si!

Lykke til i jakten på platespiller, baltic anbefales varmt herfra!

JackX

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2002
Antall liker
1.392
emotikon skrev:
Bare så folk vet hva vi snakker om her..... ;D

Vygeren er seff. plassert i det midte på alteret

@emotikon: Det var vel helst produktet som står mellom de 2 ampene (?) jeg lurte å hva var:

Apropos VYGER: Kjenner dere til de øvrige produktene fra denne produsenten?

mvh

JackX

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.039
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
JackX skrev:
@emotikon: Det var vel helst produktet som står mellom de 2 ampene (?) jeg lurte å hva var:

Apropos VYGER: Kjenner dere til de øvrige produktene fra denne produsenten?

mvh

JackX
Det er en gammel Audio Research SP6 som står mellom blokkene.
Bra preamp til prisen en må betale for en slik nå.
Min trenger kanskje en liten sjekk.
Kanskje selge etterpå, da jeg har kjøpt nytt. ;D
(men alltid godt å ha en ok pre i reserve)

Når det gjelder Vyger sine spillere kjenner jeg til den mindre Timor og den "noe " større Indian Signature ;D
Sjekke her:
http://www.vyger.com/2008/

Indian har jeg hørt på en del ganger.
Fantastisk sak, og det er vel en pent brukt til salgs i kongeriket tror jeg.

JackX

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2002
Antall liker
1.392
Ugh! :eek: er nettopp solgt, jfr. Frode Olsen i Trondheim.
For meg personlig blir det litt i overkant overkill ;) - men 'lillebror' er absolutt et vakkert skue.

-----

Mht ARC SP6 - var det jeg mente, ja ! Nydelig sak, om jeg så må fritt gjenta deg selv ... har selv hatt div. ARC opp gjennom tidene. D50, D75 - og storebror selv, D-150.
Pluss div preamps og rørbasert aktiv delefilter!

Cheers,
JackX

Topp Bunn