Øyvinds system

oyvind

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.10.2003
Antall liker
3
Torget vurderinger
1
Nå har jeg endelig fått ting litt på plass, og fått somla meg til å ta et lite knippe bilder. Tenkte å dele litt med hifi-folket.

Min interesse startet med en hifi-interessert far, men det tok ikke så fryktelig lang tid før jeg tok steget noe lenger.

Etter mitt første anlegg som bestod av Denon dvd3000 og en surroundpakke fra Dali (Suite - kan det stemme), tok jeg steget å kjøpte meg Audio Physic Spark 3 og en Densen Beat 300 effektforsterker. Da var det gjort, og oppgraderingskjøret begynte. Jeg kjøpte meg så en Densen-forsterker til og endte opp med Densen cd-spiller, forforsterker og to B300 effekt. Var egentlig godt fornøyd, men byttet etterhvert ut spilleren til en Burmester Rondo 992.

Naturlig nok måtte det matches med en Rondo 991 integrert, men denne hadde derimot store problemer med å drive AP Spark 3 (overopphetet). Dette resulterte i bytte til Krell KAV400xi, og dette systemet beholdt jeg i flere år.

Derimot fikk jeg aldri til Spark 3 noe særlig - dette var vel ikke Audio Physics mest heldige modell. Byttet disse til AP Tempo 6, men byttet disse relativt fort da jeg så nye Scorpio 2 i høyglans hvit (vekket vel en "må ha" følelse)

Kjøpte meg nye Audio Physic Virgo 25 når jeg flyttet til ny leilighet. Synes disse var såpass gode at jeg var pent nødt til å anskaffe dem - disse kommer til å stå hos meg lenge. Denne oppgraderingen ble desverre meget dyr da jeg etter hjemlån av Burmester 061 og 082 skjønte at jeg virkelig kunne få mye mer ut av disse høyttalerene. Så sånn er det nå; har blitt veldig komfortabel med høykvalitetsprodukter fra Burmester og AP, og kan neppe se at jeg skal velge noe særlig annet i fremtiden. En viktig del av det er også at disse leverer en design som i mine øyne er overlegen det meste annet.

Tilbakemeldinger og tips mottas gjerne :) Litt bilder:

Vedlegg

TrompetN

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.03.2004
Antall liker
7.007
For noen fine bilder Øyvind!!
Et stilrent oppsett du har her. Ër ikke tvil om at det låter helt konge. :)

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Antall liker
3.294
Torget vurderinger
4
Ja Burmester lager absolutt lekre komponenter!

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Antall liker
1.152
Torget vurderinger
7
Greit begynneranlegg :D
Meget lekkert.

gismo

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2007
Antall liker
41.498
Sted
Væssia i Grue.
Torget vurderinger
22
Her vil jeg være med på både gratulasjoner og berømmelse over ditt utrolig flotte oppsett ;)
Du har valgt komponenter helt i "min gate" og selv din 8) og dette ble bare griselekkert!!
En tråd å følge med på fremover ;)

gismo

2m

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.02.2002
Antall liker
1.775
Sted
Skien...
Torget vurderinger
1
Flott oppsett med krem komponenter! :)

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
524
Henger meg på i begeistringskoret. Et skikkelig sikleanlegg det der. Har aldri hørt Burmesters høyttalere, men har registrert den positive omtalen. :)

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Antall liker
2.939
Torget vurderinger
8
Utrolig flott !!! Lækkert og moderne. :)

oyvind

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.10.2003
Antall liker
3
Torget vurderinger
1
ou812rh skrev:
Få se noen flere bilder da!

OU812
Hehe, gått litt i glemmeboken denne her. Skal se om jeg ikke får tatt noen til om ikke så fryktelig lenge! :)

stereo

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.01.2003
Antall liker
18
Stilrent og flott anlegg! Har akkurat det samme jeg gitt ;)
Fantastisk lyd fra dette Burmester utstyret gjennom Virgo 25!

mvh stereo

Topp Bunn