- Ble medlem
- 06.02.2005
- Antall liker
- 1.951
Vi kjenner til det allesammen, håper jeg. Når man sitter og hører på en sang, en sats, en opera, øyeblikket da det hele går opp i en høyere enhet, tårene kommer eller man får frysninger. Det kan være relatert til en opplevelse man har hatt, eller at stemmeprakten simpelthen ressonnerer med rommet, harmoniene treffer ens egne referanser, eller rett og slett et klimaks man har ventet på.
Kunne være morsomt å dele slike øyeblikk med andre her på sentralen, ikke minst for å se om det er noen form for enighet om når noe slikt inntreffer.
Starter med et par absolutte favoritter for mitt eget vedkommende.
På side to på denne
synger Janet Baker "Morgen" av Richard Strauss. Gerald Moore akkompagnerer, og i coda'en trekker han de siste sarte anslag helt til bristepunktet. Det er nesten for drøyt, men for en virkning.
En annen "høydare" er Turandot med Sutherland og Pvarotti, etter at Calaf har svart rett på de tre gåter, og prinsessen nekter å "utbetale prisen" svarer han: No, no, principessa altera. Ti voglio tutta ardente d`amor.
Her kunne operaen for såvidt være slutt, men det er den da heldigvis ikke.
Legger til at jeg selv som oftest trykker på stop før Alfano's ferdigstillelse.
Steen
Kunne være morsomt å dele slike øyeblikk med andre her på sentralen, ikke minst for å se om det er noen form for enighet om når noe slikt inntreffer.
Starter med et par absolutte favoritter for mitt eget vedkommende.
På side to på denne
synger Janet Baker "Morgen" av Richard Strauss. Gerald Moore akkompagnerer, og i coda'en trekker han de siste sarte anslag helt til bristepunktet. Det er nesten for drøyt, men for en virkning.
En annen "høydare" er Turandot med Sutherland og Pvarotti, etter at Calaf har svart rett på de tre gåter, og prinsessen nekter å "utbetale prisen" svarer han: No, no, principessa altera. Ti voglio tutta ardente d`amor.
Her kunne operaen for såvidt være slutt, men det er den da heldigvis ikke.
Legger til at jeg selv som oftest trykker på stop før Alfano's ferdigstillelse.
Steen
Vedlegg
-
112 KB Visninger: 269