Ønsker anbefaling Ønsker tips/råd til valg av konevennlig stereoanlegg

Fjelldal123

Medlem
Ble medlem
02.12.2020
Antall liker
41
Sted
Malvik
Hei!

Jeg ønsker råd fra dere til valg av konevennlig stereoanlegg som skal tilkobles TVen. Budsjett ca 15K. Min første tanke var å kjøpe en Sonos Arc med sub, men ble skuffet over lydkvaliteten da jeg testet det på Hifiklubben. Overhode ikke godt nok til musikk etter min mening. Dermed viste selgeren meg et annet alternativ som jeg likte godt, og består av følgende komponenter:

Denon CEOL N10 https://www.hifiklubben.no/denon-ceol-rcd-n10-musikkanlegg-med-streaming/denrcdn10bk/?q=n10
Dali Oberon 1 høyttalere: https://www.hifiklubben.no/dali-oberon-1-kompakt-hoeyttaler/dalioberon1wa/?q=oberon 1
B&W ASW 10 subwoofer:
Ser dette greit ut, eller finnes det andre alternativer som jeg bør se på? Ønsker helst å handle på Hifiklubben pga god kundeservice, samt de er i nærheten av der jeg bor.

På forhånd takk!

thetjomster

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.01.2013
Antall liker
2.121
Sted
Trondheim
Hadde samme "problemstilling" som deg. Kone/stuevennlig, måtte ha bra lyd og se bra ut. Mitt budsjett var litt større, men føler selv jeg har truffet bra på mine parametre. I og med at Sonos var til vurdering, så regner jeg med CD-spiller ikke er et must?
I så fall, så ville jeg også dratt innom Soundgarden i Trondheim, og hørt på komboen Yamaha WXA-50, Monitor Audio Bronze 100 og Monitor Audio MRW-10. Havner 170,- over grensen på 15.000,-, (WXA-50 er på tilbud...) men du kan kanskje prøve å prute?;)

https://soundgarden.no/monitor-audio/130591/monitor-audio-bronze-100-stativhøyttalere--hvit

Hadde selv WXA-50 som "ventepølseforsterker" mens jeg ventet på Lyngdorf TDAI-1120, og ble imponert over hvor bra den lille karen spilte på Sonetto II.

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
12.430
Torget vurderinger
2
Vi har altså et fantastisk bruktmarked i dette landet, verdt å vurdere... :)

Jeg eier blant annet en Ceol; hyggelig bekjentskap det, men det er livsstil, liten grunn til å tro at den gjør noe som helst bedre enn Sonos, egentlig.

Var jeg deg ville jeg også droppet sub, og heller gått for gulvstående høyttalere, og en forsterker med litt mer skyv. Det er også viktig i forbindelse med TV at den har enten HDMI eller optisk inn, slik at TV og/eller TV-tuner kan koples på fornuftig vis.
Høyttalere:
Det står et par Monitor Audio GS 60 til salgs for 7500,- på Finn, så om sølvfargede høyttalere er akseptabelt for kone, kan jeg si såpass som at det er et idiotisk bra kjøp. Er svart bedre, finnes også et par GS 20 til salgs for 8000,-, samme serie, mindre høyttalere, noe mindre prangende i et møblert hjem, fortsatt et godt kjøp.
Alternativer: Det ligger et par Tannoy Revolution DC6 Signature ute for 3000,- superkjøp...

Forsterker:
F.eks. Onkyo TX-8250, Yamaha A-S701 (eller andre i samme serie), Marantz PM6007 m.fl., så lenge de har digitale innganger, hvorav minst en er optisk eller HDMI.
Eller om du snubler over en PS Audio Sprout 100, er det lite å fundere over! :) (Sistnevnte koster ny NOK 10 000,- + på 3000,- for ovennevnte Tannoy, så er du i mål)

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
12.430
Torget vurderinger
2
...men vil du helst handle hos Hi-Fi Klubben, ville jeg foreslå en NAD C368 og et par gode høyttalere fra bruktmarkedet, som foreslått over.

P

parafinoksen

Gjest
Var jeg deg ville jeg også droppet sub, og heller gått for gulvstående høyttalere, og en forsterker med litt mer skyv. Det er også viktig i forbindelse med TV at den har enten HDMI eller optisk inn, slik at TV og/eller TV-tuner kan koples på fornuftig vis.
Hvis høyttalerne likevel skal stå på stativ, som jo de helst bør, tar de jo ikke noe mindre plass enn en liten gulvstående. Og siden du da gjerne får mer bass på kjøpet, kan en jo heller legge både subwoofer- og stativ-penger i høyttalerbudsjettet.

Støtter også forslaget om å kjøpe brukt.

DagT

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.05.2013
Antall liker
3.642
Sted
Oslo
Vi kjøpte Naim Mu-So 2. Helt grei lyd og ganske konevennlig utseende (tror jeg, kona liker store høyttalere).

ou812rh

HiFi, humle, malt & sykkel
Ble medlem
21.03.2006
Antall liker
23.490
Sted
Bydelen for okser i Oslo
Torget vurderinger
10
Hvis en strekker budsjettet litt så ser jeg at OHC har Kef LS50 wireless til 18.000,- Ellers så er Kef LSX innen for budsjettet! Aktive og med mulighet for div. digitale kilder med god lyd i mine ører.

Hønndjevelen

Æresmedlem
Ble medlem
12.04.2010
Antall liker
12.975
Sted
Oslo
Ser Mala har annonse her for danske Lemus Home
Over ditt budsjett, men konefaktoren bør være godt ivaretatt

Topp Bunn