Høyttalere Ønsker lengre spikes til mine KEF Q550

Evelen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.07.2009
Antall liker
69
Sted
Vest-Agder/Søgne
Torget vurderinger
2
Har et par KEF Q550 som jeg ønsker å få løftet opp litt, da tenker jeg kanskje noen nye og lengre slikes kombinert med noen høye "gulvbeskyttere" (Bruker bruskorker i dag) kunne vært noe.
Men noen som har tips? Trenger ikke være så sabla dyrt, helst ikke så dyrt faktisk.
Ser ut som M8 gjenger?
Bure være sort.

Eventuelt ideer for å gjør dem høyere uten at det ser dumt og teit ut?

Vedlegg

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Antall liker
20.647
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Bare en tanke. M8 gjengestang så kapper du de i riktig lengde... Bruk evnt gummi føtter mot gulvet. Billigere blir det ikke

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.531
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Gjengestag er kjekt. Alle høyttalere skulle hatt gjengestag, hehe.
Antar at disse ikke er som mange Sonus faber-modeller, som er bakoverlente og litt endring av bakoverleningen er en del av tilpasningen til lytter og rom?
Sånn ellers kunne du vurdere lave plattformer og sorbotanføtter.

Singh

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2006
Antall liker
2.247
Torget vurderinger
2
Bytt ut bruskorkene med ishockeypucker av den minste varianten, de er billige også. Har selv brukt store hockeypucker under høyttalere og komponenter, funker som bare det.

Evelen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.07.2009
Antall liker
69
Sted
Vest-Agder/Søgne
Torget vurderinger
2
Bytt ut bruskorkene med ishockeypucker av den minste varianten, de er billige også. Har selv brukt store hockeypucker under høyttalere og komponenter, funker som bare det.
God ide :) Noe sånn? https://www.ebay.co.uk/itm/183291176166 Finner ikke noe norsk med ok pris/lagerbeholdning

Gjengestag er kjekt. Alle høyttalere skulle hatt gjengestag, hehe.
Antar at disse ikke er som mange Sonus faber-modeller, som er bakoverlente og litt endring av bakoverleningen er en del av tilpasningen til lytter og rom?
Sånn ellers kunne du vurdere lave plattformer og sorbotanføtter.
Disse er rimelig loddrett, kan jo justeres bak/frem, men tror ikke det er meningen.
1639563594468.png

Singh

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2006
Antall liker
2.247
Torget vurderinger
2
Jeg kjøpte mine av den minste utgaven i Sverige, har ikke sett de hos XXL eller tilsvarende sportsbutikker kun de store.

Topp Bunn