Ærlig talt!

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Antall liker
4.521
Jeg la ut et innlegg på HiFi generellt om mitt nye HiFi-motto:

http://www.hifisentralen.no/forumet/off-topic-hja-rnet/72710-mitt-nye-hifi-motto.html

Det jeg mente med innlegget, var å signalisere at jeg nå, i mitt livs modenhet, har kommet til den innsikt, at nå er det "all in".

Det tror jeg de fleste forumdeltakere er i stand til å forstå.

Det tok et kvarter, så ble innlegget flyttet til Off Topic.

Jeg forstår at moderatorene forsøker å være gode trafikkkonstabler, men i all vennskapelighet; lighten the fuck up!

For hva er "Hifi Generellt" ? Er det bare dingser, kurver og slikt, eller er det også mer generelle betraktninger om den rare hobbyen vår.

Noen mener at (for) mange underkategorier og millimeterjustis på innlegg dreper entusiasmen her inne.

Det tar vel ikke mer enn 2 minutter før dette innlegget havner på et mer "relevant" underforum.

Sukk...

hvalross

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.10.2008
Antall liker
149
Torget vurderinger
3
Jeg forstår heller ikke hva Elvis og V8 Motor har med Hi Fi å gjøre. Det passer vel best på Off Topic kanskje .

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Antall liker
4.521
Selv om jeg forklarte det i innlegget over hvalross?. :

"Det jeg mente med innlegget, var å signalisere at jeg nå, i mitt livs modenhet, har kommet til den innsikt, at nå er det "all in".

Det tror jeg de fleste forumdeltakere er i stand til å forstå."

Da bommet jeg kanskje litt. Likevel - jeg opprettholder imidlertid min mening om at smale kategorier og nidkjære moderatorer ikke er i Sentralens interesse

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Antall liker
2.102
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
  • Liker
Reaksjoner: KW
N

nb

Gjest
Dersom du i ditt livs modenhent har kommet til å det er på tide å gå "all inn" så er det kanskje greiest å skrive akkurat det, ikke poste et Elvis-bilde med et sitat og håpe på at alle har hjerne koblet akkurat slik akkurat i kveld at sammehengen er åpenbar.

Jeg er helt sikker på at de fleste forumdeltagere ikke drar den koblingen når de ser et bilde av Elvis med det sitatet. WTF? er nok en mer almen reaksjon.

Townes

Æresmedlem
Ble medlem
03.04.2009
Antall liker
10.643
Sted
www.skranglefantene.com
Torget vurderinger
1
Dersom du i ditt livs modenhent har kommet til å det er på tide å gå "all inn" så er det kanskje greiest å skrive akkurat det, ikke poste et Elvis-bilde med et sitat og håpe på at alle har hjerne koblet akkurat slik akkurat i kveld at sammehengen er åpenbar.

Jeg er helt sikker på at de fleste forumdeltagere ikke drar den koblingen når de ser et bilde av Elvis med det sitatet. WTF? er nok en mer almen reaksjon.
Mæh.

Eg tenkte mer i retning at "jaja, nå har big_swifty i sitt livs modenhet, kommet til den innsikt, at nå er det "all in"" :D

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.464
Torget vurderinger
2
Det var jeg som flyttet tråden, og så langt jeg kunne se hadde den ingenting med noe konkret hi-fi produkt å gjøre. Spiller det så stor rolle om den ble flyttet? Off-Topic hjørnet er forumets mest aktive kategori, så den vil bli like godt sett der.

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
7.950
Torget vurderinger
4
Jeg som trodde...innbilte meg selv....at jeg er en ganske så ungdommelig guttunge som tilfeldigvis har havnet midt i middelalderen.
Men nei, jeg er nok heller middelaldersk og faretruende nær demens for jeg må ha det inn med teskje....hva betyr det der Elvis-sitatet sa du ? Sånn bortsett fra at Elvis var en enkel sjel som var glad i biler ?

permorten

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.10.2005
Antall liker
1.751
Torget vurderinger
6
Anakronismen slo heller ikke meg umiddelbart, men med Big S forklaring rimer jo dette. Noen av oss er bedre på slikt , andre som undertegnede catcher ikke slikt like kjapt. Uansett bør en kansje bli gitt litt slakk mht moderering ?
mvh

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Antall liker
4.521
Skjønner at jeg har skutt over mål, karer. Det får jeg ta på min kappe. Drit i det. ;) Det var ikke så farlig. Oppgulpet om nidkjær moderering kom fra litt oppspart irritasjon. Ikke så farlig det heller.

Townes: ;)

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.671
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Anakronismen slo heller ikke meg umiddelbart, men med Big S forklaring rimer jo dette. Noen av oss er bedre på slikt , andre som undertegnede catcher ikke slikt like kjapt. Uansett bør en kansje bli gitt litt slakk mht moderering ?
mvh
Denne sit framleis djupt inne. Trur ikkje det er ei anakronisme. Ikkje eingong ein allusjon.Sjølv er eg også i livets blåbærsesong, og har handla i butikk, eg også. Men dette vart framandarta.
Kan du ikkje prøve ein gong til Biggy?

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Antall liker
4.521
Arve; den sitter tydeligvis lenger inne enn Rudolf Hess. :)

Som sagt, det var ikke så farlig. Det var kun starten på en tenkt krønike om å sette seg hårete mål i hifi-livet. Men vi lar det ligge nå.

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
391
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Jeg skjønner heller ikke noe, men det er kanskje like greit :cool:
Nå er nok jeg overmoden og kan vel si at nedtellingen er påbegynt........så antagelig derfor ;)

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.792
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
hvis jeg har forstått det riktig, så må jeg gratulere med at du i ditt livs modenhet, har kommet til den innsikt, at nå er det "all in".

det var på tide! ;)

gleder meg til fortsettelsen.

hvalross

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.10.2008
Antall liker
149
Torget vurderinger
3
Kjør hele snabelen ALL IN så er det vel greit .

Z

Zomby_Woof

Gjest
Jeg datt litt av. Kan vi ta dette i anakronologisk rekkefølge?

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Antall liker
4.521
Såså gutter, la dette ligge nå. Og hvalross, er du full ennå?

oct

Æresmedlem
Ble medlem
09.04.2009
Antall liker
8.042
Sted
Oslo
Tror vel at det menes noe som skal vare resten av livet, siden Rudolf Hess nevnes. Til tross for uklarheter rundt mannens endelikt, sonet han resten av livet. Er det her anakronismen ligger? Altså, det motsatte av å sone, må vel være noe som er hyggeligere. Som f. eks. de ultimate h.t.?

mvh

hvalross

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.10.2008
Antall liker
149
Torget vurderinger
3
Litt bakrus ellers så er snabelen ok.8)

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Antall liker
16.258
Sted
Sølvbyen
Jeg ble forvirret av ordet "anakronisme". Er vi enige alle sammen, om hva det ordet egentlig betyr?

anakronisme

Anakronisme, feil i datering av begivenheter, særlig ved at man innfører yngre detaljer i skildring av eldre tider; også om foreldet tenkemåte eller forhold.

anakronisme – Store norske leksikon

G

Gjestemedlem

Gjest
Jeg må bare si, som Elvis ville sagt det, at er vederkvegende å se signalisering på at big_swifty nå, i sitt sitt modenhet, har kommet til den innsikt, at nå er det "all in".

.Gjestemedlem
forumdeltaker

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
128
Veien videre, er å gå "all out?

A-HAA HAAA! (Elvis-style...)

Mvh ;D

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.602
Torget vurderinger
24
Der har vi "Pelvis" jo!

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.622
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
48
hva er problemet?
etter å ha sjekket det opprinnelige citatet som forøvrig var godt og potensielt treffende for en med vår hobby, skjønner jeg ikke hva man hisser seg opp for
ikke var det så jævla dypt heller
tror nesten de som søkte meningen med citatet søkte sååå dypt at de havnet under meningen
minner meg litt om dikt-tolkningen i barneskolen
forfatteren SKULLE ha ment noe underfundig, enten han gjorde det eller ikke
stå på b_s
mvh
Leif

Topp Bunn