Æ e trønder æ

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.883
En bygdetulling med bart, mokkasiner, svart skinnvest og Opel Manta tenker du da, som alle andre utenfor landsdelen.
Hvorfor skal vi egentlig utsettes for kronisk mobbing på fjernsynet? Når skal vi få oppleve at vår dialekt brukes til noe annet enn Valens frokost-TV og underlige skapninger på barne-TV? Dialekten vår er på sterk retur, og har sannsynligvis forsvunnet lenge før det skjer. Det er morsomt å bli parodiert, men ikke når det blir gjenntatt til det ulidelig kjedsommelige, og når det er det eneste man sitter igjen med. Hører man en merkelig vestlandsdialekt ser man for seg en veldreid værdame. Hører man trøndersk ser man for seg en tulling.

Torja

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.03.2008
Antall liker
1.032
Trøndere er rare, nordlendinger er de norske Italienere, vestlendinger er gjerrige, østlendinger er bortskjemte, sørlendinger er bygdas tulling, må være noe mer, men jeg har glemt resten. Dette er da for lengst opplest og vedtatt?:p

BurntIsland

Æresmedlem
Ble medlem
07.02.2006
Antall liker
16.304
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
3
Jeg synes det er helt greit å bli møtt med folks stereotypier, mye enklere å overraske positivt da (om man ønsker det) og ellers slippe prestasjonspresset. Raring er et helt greit utgangspunkt syns jeg...

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.819
Torget vurderinger
0
BT i skapet mitt kan du sikker finne både moccasiner med dusk, rosa skjorte og skinnvest.
Men i min garasje finner du søren ikke noe som ligner på en Opel!! Det sies at Opel er greit nok mens man sparer for å få råd til å kjøpe bil, men jeg har da ALDRI kjørt Opel i mangel av bil !!

Nei nå er jeg rett og slett fornærmet på deg BT, dette er bare FOR grovt !! Nei kom med en Volvo 240 så kan vi snakke !! ;)

Topp Bunn