Benytter for tiden en Benz L04 mc p.u. montert i en Origin Live Illustrious arm. I den senere tid har jeg opplevd at jeg sliter med å få god lyd ut av rillene. Det begynte med at jeg opplevde skurring i enkelte passasjer, sjekket og etterjusterte stifttrykk og geometri med Cart-a-lign protraktor. Det fungerer nå bedre, men mangler liv, presisjon, kraft og attakk.
Doxatrond var innom med en testskive og dokumenterte med all mulig tydelighet at p.u.'en sporer helt elendig. På meg virket det egentlig som om problemet oppsto nokså brått, men det kan være at jeg bare oppdaget det en dag, og opplevde det som en brå endring, så det kan ikke sies med sikkerhet. Pick-up'en er en del år gammel nå, mulig den begynner å stivne i opphenget eller noe, jeg vet ikke sikkert.
Spørsmålet til mine kyndige HFS venner er: Hva kan forårsake dårlig sporing?
Mvh
Håkon Rognlien
Doxatrond var innom med en testskive og dokumenterte med all mulig tydelighet at p.u.'en sporer helt elendig. På meg virket det egentlig som om problemet oppsto nokså brått, men det kan være at jeg bare oppdaget det en dag, og opplevde det som en brå endring, så det kan ikke sies med sikkerhet. Pick-up'en er en del år gammel nå, mulig den begynner å stivne i opphenget eller noe, jeg vet ikke sikkert.
Spørsmålet til mine kyndige HFS venner er: Hva kan forårsake dårlig sporing?
Mvh
Håkon Rognlien