Årets beste søknad om oppsigelse ?

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.819
Torget vurderinger
0
Ser i Adresseavisen og NRK.no at en 90 år gammel dame ble sendt ut fra St. Olav til rehabilitering med slik fart at slektningene ikke rakk å komme ned til sykehuset med klær til henne. Hun ble satt på en flere times lang busstur kun iført pysjamas og barbeint ! For de som ikke har fått det med seg blir det vinter i Trøndelag også. Det er mao ikke snakk om tropetemperaturer her.

Her burde ( vet det ikke kommer til å skje, men likevel! ) endel ansvarlige mennesker ved sykehuset få lov til å få sin framtidig inntekt fra NAV! Ansvarlig sykepleier på avdelingen som sender 90 åringen fra seg burde sies opp, den fjotten som har bestemt at dette skal gå så jævlig fort burde få lov til å slutte og vi kan sikkert ta med et par admin menesker til på dette sykehuset.

Har man ikke mer empati med sine medmenesker enn som så er det kun en jobb som vakt i en KZ leir med "Nact und Nebel" fanger man egner seg til!

Det hele ender vel som vanlig med en uttalelse fra sykehusets medieansvarlige som sier de magiske ord: "legger oss flate" og "skal se på rutinene" !!! Og så går det hele over og glemmes til neste gang. GRRRR !! Spiralis er sint og provosert.... :mad:

Edit: Glemte linken

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_trondelag/1.7389894

G

Gjestemedlem

Gjest
Svaret på kritikken er som forventet:

"Vi skal gå gjennom rutinene våre." :-\

Men noen må da ha geleidet damen til bussen, og noen har med det vist at de ikke bør få jobbe med mennesker.

Ansetter man autister til slike jobber som dette?

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.997
Gjestemedlem skrev:
Svaret på kritikken er som forventet:

"Vi skal gå gjennom rutinene våre." :-\

Men noen må da ha geleidet damen til bussen, og noen har med det vist at de ikke bør få jobbe med mennesker.

Ansetter man autister til slike jobber som dette?
Autister har mer empati enn disse menneskene utviser.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.819
Torget vurderinger
0
Hørte på radio ( NRK P1 ) nå i ettermiddag at normenns tillit til helsevesenet er på et lavmål.

[ironimodus]Hvorfor det mon tro ? [/ironimodus]

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0
Politianmeldelse er alltid fint. Problemet her er nok at det er vanskelig å finne noen klar overtredelse av noe straffebud. Hun satt jo på oppvarmet buss og fikk etterhvert drosje, så "hensettelse i hjelpeløs tilstand" går ikke. Som "trakkassering" blir det nok for kleint og dessuten bare en engangsforeteelse. Et eller annet om "grov uforstand i tjenesten"?

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.997
Spiralis skrev:
Hørte på radio ( NRK P1 ) nå i ettermiddag at normenns tillit til helsevesenet er på et lavmål.

[ironimodus]Hvorfor det mon tro ? [/ironimodus]
Slike undersøkelser tar jeg med en liten klype salt. Jeg vil tro at andelen av dem som er misfornøyd er høyest blandt dem som ikke har hatt noe med helsevesenet å gjøre. Jeg har hatt mye med helsevesenet å gjøre i forbindels med min sønns lidelser og har ikke mye å klage på. Vi har et fantastisk helse/sosialsystem, men der som ellers, det er desverre noen som ikke gjør jobben sin.

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0
Min erfaring med helsevesenet begrenser seg stort sett til ett døgn på sykehus for en operasjon for få år siden. Jeg er fortsatt imponert over profesjonaliteten og effektiviteten. Dette er ikke et dårlig forsøk på ironi.

Topp Bunn