Åpning av operaen..

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
10.317
Sted
Holmestrand
Sitter og ser/hører på operagallaen.
Innimellom går lyden som på en dårlig platespiller.

Noen andre som hører dette, eller er det tuneren (Dreambox 700) min?

U

utgatt60135

Gjest
Jeg følger også med og snorer ut til anlegget. Jeg synes lydkvaliteten er som forventet dvs tilfredsstillende. Klart og rent. I allefall ikke dårlig. Har parabol.

L

Ludo

Gjest
Har Dreambox 7020 og koblet til anlegget og opplever at den 'lugger' litt av og til ja... Men artig å se på :)

Bx

Bransjeaktør
Ble medlem
04.08.2005
Antall liker
4.849
Jeg synes lyden har vært en skuffelse.

U

utgatt60135

Gjest
Men nå synes jeg ærlig talt det er bedre å fokusere på innholdet ;). Personlig ble jeg mest fasinert av danserne (hva het de igjen.. noe med skjev..). Pluss "slavene".

donnerwetter

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.02.2008
Antall liker
105
Elendig lyd, bragte assossiasjoner til egen skolebandkarriere sist på 70-tallet ;D

U

utgatt60135

Gjest
donnerwetter skrev:
Elendig lyd, bragte assossiasjoner til egen skolebandkarriere sist på 70-tallet ;D
Da tror jeg det må være noe med nettet et eller annet sted for over parabol var lyden bra. Bortsett fra at det hakket noen sekunder i avslutningsnummeret.

donnerwetter

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.02.2008
Antall liker
105
Slett ikke, Lyngen! Her haver man parabol, og lyden sugde tidvis kamelpung mothårs ;)

Karl_Erik

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.10.2002
Antall liker
1.351
Torget vurderinger
1
xerxes skrev:
Sitter og ser/hører på operagallaen.
Innimellom går lyden som på en dårlig platespiller.

Noen andre som hører dette, eller er det tuneren (Dreambox 700) min?
Jeg lurte også på om det var noe med min tuner, men tydeligvie ikke.

For meg hørtes det ut som om lyden gikk via en spolebåndopptaker, der noen med jevne mellomrom satt og nappet til tapen, og skapte små drop-down. Ikke akkurat akurate pitch.

Roet seg midt i forestillingen, men tok seg opp igjen helt på tampen.

Men ellers var det jo en feiende flott forestilling.

U

utgatt60135

Gjest
donnerwetter skrev:
Slett ikke, Lyngen! Her haver man parabol, og lyden sugde tidvis kamelpung mothårs ;)
Siden jeg hadde helt normal lyd så må det ha vært normal lyd fra NRK i allefall.

K

KindOfBlue

Gjest
Begynner å bli morsomt med all denne flyttingen av tråder ... om ikke annet oppdager man at det er blitt en helvetes mengde underforum her.

Første halvtimen hadde de problemer med digital synk av multikanal, så det glapp noen ganger. Gjentok seg mot slutten - når blåserne nådde topper ...
I tillegg et høyt støygulv - luftanlegget? Var tydelig i stille partier - det bør de gjøre noe med. Sjenerende.

Noe fint, mye rart i underholdningen. Merkelig at vi må rote rundt med vaktmestre, Ole Ivars og danskebåten - for liksom å gjøre det akseptabelt at vi nå har klint til med et operabygg som skulle stått ferdig for 100 år siden. Men så er det til gjengjeld blitt utrolig fint - må gi samtlige utøvere prestasjonsangst.

Jeg har get-boks og coax s/pdif ut til anlegget. Lydglippene var slitsomme -- ekstrem jitter, for å si det mildt!

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Det var jævlig irriterende med denne digitale flutteren. Spesielt plagsomt før pause, og lett hørbart i parter med lange unisone toner.

Høyt støygulv, men for i helvete, hva gjør han idiotiske vaktmesteren den? (vet ikke navnet) Tittentei er død.

Dårlig dømmekraft.

Trioen med Schultz, Stene, osv var bare enorm. Da måtte jeg hente tørkepapir.

Men alt i alt, en festdag for norsk kultur. Jeg er ganske stolt.

Karl_Erik

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.10.2002
Antall liker
1.351
Torget vurderinger
1
KindOfBlue skrev:
Begynner å bli morsomt med all denne flyttingen av tråder ... om ikke annet oppdager man at det er blitt en helvetes mengde underforum her.

Første halvtimen hadde de problemer med digital synk av multikanal,
Men i så fall burde jo tråden flyttes til "Bilde og surround" 8)

Sorry - kunne ikke dy meg selv om jeg nok burde... ;)

K

KindOfBlue

Gjest
Mange fine innlegg. Lyden var i "god form" under innledningen til René Papes solo. Strykerne kom gjennom så det vibrerte i nakkehårene mine (!)
Noen ganger var orkesteret for tungt i forhold til solist - merkbart under La Wally utdraget.

Har abonnement så nå gleder jeg meg til Don Carlos premieren.

Ellers syns jeg balletten kom best fra det på den nakne scenen; operasvisker har jeg hørt før, og dagens opera er så utrolig mye mer, som vi gjerne kunne sett i går.

Topp Bunn