Åpen løsning mellom 1 og 2 etg

Tribbe

Fersking
Ble medlem
01.01.2013
Antall liker
0
Hei. Ser her at mange kan MYEom akustikk og lyd, så jeg søker hjelp her...

vi har åpen løsning mellom 1 og 2 etg og opplever MYE støy fra både tv/prating fra 2 etg, man hører nesten tv nede bedre oppe enn man gjør nede.

har noen forslag på hva som kan gjøres? Er eikeparkett på alle gulv med noen tepper rundt omkring, på veggene er det sponplater med tapet/strie. Noen bilder henger oppe, men ikke så mye. Ved vinduer har vi lamellgardiner, disse demper ikke støy/lyd...

håper noen kan komme med noen innspill her.

ps GODT NYTT ÅR TIL ALLE

Sist redigert:

Kalle Klovn

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.09.2009
Antall liker
4.018
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
7
Fritthengende akustikkplater, gardiner mm vil kunne hjelpe en del, men den eneste løsningen som virkelig hjelper er en vegg...

Tribbe

Fersking
Ble medlem
01.01.2013
Antall liker
0
Jeg foreslo hengede akustikkplater for min "bedre" halvdel, men ho var ikke helt enig kan du si. Har noen flere bilder slik at jeg kan vise henne hvor fint det faktisk kan bli. Ser veldig bra ut på bilde som ligger her, men kom gjerne med flere hvis noen har. Takk for raske tilbakemeldinger!

En annen mulighet er å bruke glass i stede for vegg der hvor det er åpent (rekkverk) i dag... men etter det jeg har forstått så blir det VELDIG tungt og VELDIG dyrt så håper jeg at jeg finner noen gode løsninger som ikke koster hele skjorta.

Topp Bunn