Å kjøpe sigaretter

V

villov

Gjest
Det har jo blitt litt av en utfordring på slutten av handleturen. Fra 1.januar er det visstnok ikke lovlig med synlige tobakksvarer i kassene slik at alle utsalg må skjule dette. Coop har den aller verste løsningen etter min mening. Først må man trykke på et panel for hvilken vare man ønsker for deretter å få spyttet ut en tynn lapp med strekdekoder som kommer alt for kjapt ut og er vanskelig å få tak i, slik at den flyr ned på gulvet til alle de andre lappene som ligger der fra før, enten fordi andre kunder har trykket feil og trykket en gang til eller fordi de ikke gidder bøye seg for å hente lappen.
Deretter er det avgårde til automaten. Legg inn lappen med strekdekodene opp står det beskrevet. Man prøver legge inn lappen, men den vil jo ikke ligge der den skal inn fordi det er for liten plass. Etter noe tid så henvendte jeg meg til kassadamen og fortalte henne at her kunne jeg stå til stengetid, og hun kom og viste meg at lappen bare skulle holdes fast i hånden mot lengderetningen for å bippes ut av maskinen. Genialt!!!
Heretter handler jeg bare på Kiwi!

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Hva er problemet??

Kjøp ei skive, stø dei lokale rockarane og ta deg en dram eller ti. Langt mere moro.

Sorry, null sympati fra denne kanten.

realist

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
308
villov skrev:
Det har jo blitt litt av en utfordring på slutten av handleturen. Fra 1.januar er det visstnok ikke lovlig med synlige tobakksvarer i kassene slik at alle utsalg må skjule dette. Coop har den aller verste løsningen etter min mening. Først må man trykke på et panel for hvilken vare man ønsker for deretter å få spyttet ut en tynn lapp med strekdekoder som kommer alt for kjapt ut og er vanskelig å få tak i, slik at den flyr ned på gulvet til alle de andre lappene som ligger der fra før, enten fordi andre kunder har trykket feil og trykket en gang til eller fordi de ikke gidder bøye seg for å hente lappen.
Deretter er det avgårde til automaten. Legg inn lappen med strekdekodene opp står det beskrevet. Man prøver legge inn lappen, men den vil jo ikke ligge der den skal inn fordi det er for liten plass. Etter noe tid så henviste jeg meg til kassadamen og fortalte henne at her kunne jeg stå til stengetid, og hun kom og viste meg at lappen bare skulle holdes fast i hånden mot lengderetningen for å bippes ut av maskinen. Genialt!!!
Heretter handler jeg bare på Kiwi!
Det finnes et annet alternativ også, men det er du vel for dum til å skjønne! :p

V

villov

Gjest
Jeg trenger ingen sympati.
Det bare forundrer meg at butikkjeder frasier seg kunder på den måten.
Noen steder må man kjøpe Gillette's varer også på maskin.
Snus, sigaretter og barberhøvel, liksom.
Hva er poenget?

V

villov

Gjest
Sure og fanatiske antirøykere er det mest egoistiske og dumme jeg vet om!

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
villov skrev:
Hva er poenget?
i utgangspunktet var nok poenget at de varegruppene du nevner hadde/har et stort svinn. Gjerne grunnet tyveri. Derfor denne maskinen

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Sympati får du heller aldri fra denne kanten. Hvorfor sympatisere med noe så patetisk?

Finnes sikkert langt bedre ting i form av pulver eller sprøyte. Skjerpings............... :p :p :p :p

Egopikk kan du være sjæl, så lenge du ikke stinker til skjorta mi :-X

V

villov

Gjest
ErosLoveking skrev:
Sympati får du heller aldri fra denne kanten. Hvorfor sympatisere med noe så patetisk?

Finnes sikkert langt bedre ting i form av pulver eller sprøyte. Skjerpings............... :p :p :p :p

Egopikk kan du være sjæl, så lenge du ikke stinker til skjorta mi :-X
Du må være full eller på en annen skikkelig nedtur.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
snarere opptur.

eneste nedturen er at rør-preen hoster litt akkurat nå (muter)

og?

V

villov

Gjest
65finger skrev:
villov skrev:
Hva er poenget?
i utgangspunktet var nok poenget at de varegruppene du nevner hadde/har et stort svinn. Gjerne grunnet tyveri. Derfor denne maskinen
Ja, hørtes logisk ut.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.883
Dobbeltmoral fra myndighetene dette. Hvorfor skal de på den ene siden få folk til å bli røykfrie og på den andre siden bekymre seg for den kommende eldrebølgen?

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.819
Torget vurderinger
0
BT skrev:
Dobbeltmoral fra myndighetene dette. Hvorfor skal de på den ene siden få folk til å bli røykfrie og på den andre siden bekymre seg for den kommende eldrebølgen?
For ikke snakke om det intektstapet staten får når folk slutter å røyke!? Jfr "tapet" i bilavgifter!

S

Stereo_Mono

Gjest
BT skrev:
Synes dessverre regjeringen har skuffet enormt med alle disse bakvendt forslagene etter de kom til makten igjen i år. Kan ærlig innrømme at jeg har vært en «arbeider kar» i mange år. Men de har i hvertfall mistet min stemme ved neste valg. Jeg begynner å bli grundig lei av at hele samfunnet skal beskyttes som barnehage unger.
Nei! Vi kan ikke la denne galskapen fortsette.

P.S Jeg røyker ikke, men når jeg hører at Hockey pulver og marsipanpølser skal fjernes fordi de ligner på tobakksvarer har det gått alt for langt. Er jo kjent at det er få på regjeringen, som har noe som helst høyere utdannelse.

S

Slubbert

Gjest
Poenget med automatene er tyverisikring, det er ingenting annet i en dagligvarebutikk som koster mer pr. enhet vekt eller volum enn barberhøvler og tobakk. Poenget med "gjemme tobakken"-regelen er at myndighetene består av noen jævla nolduser som kan ta reguleringskåtheten sin og dra til helvete. Forøvrig er automaten langt å foretrekke fremfor gardinene noen bruker, som nok en gang vil få utlendinger og turister til å vri seg i latter over hvilke umyndiggjorte og hjelpesløse stutumer nordmenn er.

G

Gjestemedlem

Gjest
Det er vel egentlig et bra tiltak å ikke ha tobakksvarer synlig fremme ved kassene. Det er jo en grunn til at områdene rundt kassene i butikkene er stappfulle av gotteri og fristende produkter som man skal raske med seg i et svakt øyeblikk. Hvis man med et slikt enkelt tiltak kan redusere omsetningen av tobakksvarer så er vel det uproblematisk. Så lenge produktene er tilgjengelig for dem som ønsker dem så ser jeg ikke noe problemer med dette.

At det er for komplisert for mange røykere å få pakken sin ut av en automat i stedet for direkte fra kassadamen er vel egentlig bare litt fornøyelig. Hva gjør de samme folka når de skal pante flasker da? Finner en kolonialhandel der man kan levere posene sine til manuell opptelling av en overbærende ekspeditrise? Er det de samme folka som gir kassadama portomonien sin og ber hun finne frem det hun skal ha når det ikke blir en rund sum? Eller stemmer Frp i kommunevalgene?

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
12.132
Sted
Holmestrand
Gjestemedlem skrev:
....At det er for komplisert for mange røykere å få pakken sin ut av en automat i stedet for direkte fra kassadamen er vel egentlig bare litt fornøyelig. Hva gjør de samme folka når de skal pante flasker da? Finner en kolonialhandel der man kan levere posene sine til manuell opptelling av en overbærende ekspeditrise? Er det de samme folka som gir kassadama portomonien sin og ber hun finne frem det hun skal ha når det ikke blir en rund sum? Eller stemmer Frp i kommunevalgene?
Når man vet hva de holder på med kan det da ikke være noen stor overraskelse at maskinen blir en utfordring?

G

Gjestemedlem

Gjest
xerxes skrev:
Når man vet hva de holder på med kan det da ikke være noen stor overraskelse at maskinen blir en utfordring?
De fleste vet godt at de kan bli syke og invalide av tobakk, men ignorerer dette. Den menneskelige hjerne er flik til å innrette seg til å glemme ubehageligheter spesielt hvis disse er fremtidige eller det er en statistisk sjanse for at man er en av de heldige som ikke dør av dette. Det er ikke enkelt å ta kontroll over avhengigheter så lenge farene ikke er overhengende og så brutale at man ikke lenger kan ignorere dem.

Så jeg ser ingen sammenheng mellom en slik psykisk avhengighet og evnen til å operere kompliserte teknologiske nyvinninger. Røyking har kanskje mer til felles med religion og politikk. Det handler om å ignorere fakta, være naiv og håpefull og overse alle tegn på skadevirkninger og potensiell lidelse. Bønn og stemmesedler vs. tobakk og konsekvenser.

Folkeopplysning og artige hinderløyper er vel ikke for brutal medisin egentlig når man ser konsekvensene av røyking?

.. og blir det for uoverkommelig kan man jo rulle opp en gammel jubb igjen mens man googler etter bruksanvisning på disse monstrene. ::)

Vedlegg

realist

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
308
Slubbert skrev:
Poenget med automatene er tyverisikring, det er ingenting annet i en dagligvarebutikk som koster mer pr. enhet vekt eller volum enn barberhøvler og tobakk. Poenget med "gjemme tobakken"-regelen er at myndighetene består av noen jævla nolduser som kan ta reguleringskåtheten sin og dra til helvete. Forøvrig er automaten langt å foretrekke fremfor gardinene noen bruker, som nok en gang vil få utlendinger og turister til å vri seg i latter over hvilke umyndiggjorte og hjelpesløse stutumer nordmenn er.
Apropos latterlige stutumer, og dette finner vi oss i!!?

Det er forresten leeenge siden jeg har sett reklame for lett-øl.... ??

http://www.adressa.no/forbruker/article1422786.ece

yellow

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.11.2002
Antall liker
431
xerxes skrev:
Gjestemedlem skrev:
....At det er for komplisert for mange røykere å få pakken sin ut av en automat i stedet for direkte fra kassadamen er vel egentlig bare litt fornøyelig. Hva gjør de samme folka når de skal pante flasker da? Finner en kolonialhandel der man kan levere posene sine til manuell opptelling av en overbærende ekspeditrise? Er det de samme folka som gir kassadama portomonien sin og ber hun finne frem det hun skal ha når det ikke blir en rund sum? Eller stemmer Frp i kommunevalgene?
Ja, røykere er dumme... Akkurat som feite mennesker og de som bryter fartsgrensen. Alle vet jo at fedme ikke er sunt og at
fart dreper. Listen over dumme mennesker kan gjøres ganske lang...
//y

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
26
Torget vurderinger
5
Tror ikke IQ hører hjemme her. Dog er det beviselig flere med lavere utdanning som røyker. Faktisk så kan det hende dette gjelder de som er overvektige også. De som kjører fortest skal jeg ikke svare på, men når jeg er på veien ser det ut som om BMW og Audi dominerer.

EGENTLIG burde tobakk være forbudt. Direkte merkelig at dette produktet er tillatt solgt. Har røyka siden jeg var seksten, bruker snus og skrå om hverandre og ble direkte snurt når røykeloven ble innført. Vel, den røykeloven fikk meg til å slutte å røyke. Synes i dag at Høybråten er en riktig fin fyr.

En del av oss er så til de grader lite i stand til å ivareta oss selv at staten BØR regulere atferden vår.

slowmotion

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2009
Antall liker
4.631
Forby, forby , forby, forby, forby, ... , forbudt, forbudt, forbudt, forbudt, forbudt .....

Vi bryr oss ikke noe særlig, så lenge det ikke treffer oss selv. Det vet vi alle sammen.

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
26
Torget vurderinger
5
slowmotion skrev:
Forby, forby , forby, forby, forby, ... , forbudt, forbudt, forbudt, forbudt, forbudt .....

Vi bryr oss ikke noe særlig, så lenge det ikke treffer oss selv. Det vet vi alle sammen.
Det er da fortsatt svært mye som er tillatt. Mange har også evnen til å bry seg om andre. Det vet i alle fall jeg. Skal ikke svare for alle sammen.

realist

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
308
slowmotion skrev:

Kanksje vi absolutt burde støtte naboen, hvis det er noe som er viktig for ham, selv om det egentlig bryr oss midt på leggen...Det kan jo hende at vi behøver støtte også....I scratch your back etc...

ØivindJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.07.2009
Antall liker
0
realist skrev:
Kanksje vi absolutt burde støtte naboen, hvis det er noe som er viktig for ham, selv om det egentlig bryr oss midt på leggen...
Å la være å forby holder.

G

Gjestemedlem

Gjest
Det bør ikke være forbudt å skade seg selv. Man kan opplyse om at det ikke er særlig lurt, kanskje legge et par moderate hindringer i veien og kanskje til og med hjelpe dem som bli skadet. Men et samfunn der alt som ikke av politikere vurdere så være hensiktsmessig, sunt og moralsk skal forbys er ikke et godt samfunn å leve i.

Jeg er glad for at det ikke tillates røyk offentlig, det verner andre som plages, og synes det er greit med noen avgifter. Men forbud er dumt.

Men det er da søren ikke så komplisert å operere en automat for å kjøpe varene. Såpass bør man fikse.

Burde vel egentlig vært automater i det offentlige rom som solgte røyk, alkohol, medisiner, rusmidler, prevensjonsmidler og annet 24t i døgnet så lenge man hadde et kort utstedt som kunne vise hva du hadde lov å kjøpe, samt betalingskort eller biometrisk id for å dokumentere at du er den du skal være.

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.795
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
enig med Gjestemedlem.
regulering fra politisk hold er ok, men forbud er for dumt.
javisst er røyking skadelig, men det finnes nok av andre nytelsesmidler som også er skadelige.
fanatiske antirøykere kan først ta seg en titt i speilet og deretter gå og fucke seg selv.

jeg røyker selv, men kunne aldri tenke meg å røyke der det er til sjenanse for andre som ikke røyker.
jeg var selvfølgelig pissed på høybråten den gangen røykeloven ble innført, men etter 15 min. i tenkeboksen fant jeg ut at han hadde rett.

når det gjelder disse automatene, så har jeg ikke hatt noe trøbbel med de.
kanskje jeg har vært heldig. ;D

Topp Bunn