Oppbevarings møbel til LP og Laserdisc? &nb

Mr-G

Medlem
Ble medlem
21.10.2002
Antall liker
0
Torget vurderinger
37
 Oppbevarings møbel til LP og Laserdisc? &nb

Jeg ser etter et oppbevarings møbel til LP plater og Laserdisc skiver, noen forslag? :)

Z

Zomby_Woof

Gjest
Re:   Oppbevarings møbel til LP og Laserdisc?

Pene de Montana-greiene, Valentino. Jeg er også ute etter hyller til LPene mine. Har du noen formening om hvor mye jeg må ut med til 4 hyllemeter? Lønn blir vel det riktige for meg. Er de stive nok til at de ikke siger etter noen år?

Jeg hadde egentlig tenkt på BBB- hyller. De er ikke de mest elegante, men OK i lakkert bjørk.

K

kbwh

Gjest

4 hyllemeter blir vel 3 grunnmoduler "1112" det. Dersom 30cm er dypt nok blir det såvidt over 6000,- uten sokler eller veggbeslag. Ring til Tannum f.eks og be om katalog/prisliste, evt. ta med deg en plate og se?

BBB er vel ikke billigere til tross for at det ser ut som :-/

Z

Zomby_Woof

Gjest

Tror jeg tar en tur innom Tannum, ja. BBB ligger vel på ca. 2/3 av prisen pr. hyllemeter tror jeg, og det har jo  litt å si for en fattig statsansatt... 30 cm dybde er også litt snaut synes jeg, men jeg får se.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Re:   Oppbevarings møbel til LP og Laserd

Jeg var innom Tannum i går. For å være sikker på å få plass, må jeg ha fire stk 1112 på sokkel. 30 cm dybde er for lite, jeg vil ikke ha platene stikkende ut av hyllene. 38 cm. må derfor til. Hyllene er riktig fine, men eneste finishen jeg virkelig likte var hvitpigmentert lønn. Kalkulatoraktiviteten viser at jeg da må ut med kr. 17.496,-

Med min inntekt er det desverre helt uaktuelt.   :'(

Det blir nok BBB i lakkert bjørk. Jeg er ikke 100% sikker, fordi jeg ikke har komplett prisliste derfra, men anslag på rundt 5.000,- er neppe langt fra sannheten.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
298
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Re:   Oppbevarings møbel til LP og Laserd

Jeg var innom Tannum i går. For å være sikker på å få plass, må jeg ha fire stk 1112 på sokkel. 30 cm dybde er for lite, jeg vil ikke ha platene stikkende ut av hyllene. 38 cm. må derfor til. Hyllene er virkelig fine, men eneste finishen jeg virkelig likte var hvitpigmentert lønn. Kalkulatoraktiviteten viser at jeg da må ut med kr. 17.496,-

Med min inntekt er det desverre helt uaktuelt.   :'(

Det blir nok BBB i lakkert bjørk. Jeg er ikke 100% fordi jeg ikke har komplett prisliste derfra. Men anslag på rundt 5.000,- er neppe langt fra sannheten.
Fin disse Montana-greiene. Langt vennligere for lommeboka, iallefall for oss som har et-eller-annet rundt 30-35 hyllemeter å plassere bort, er en romdeler; f.eks den fra Ikea;

http://www.ikea.com/webapp/wcs/stor...Id=11499&langId=-14&chosenPartNumber=40047675

Jeg har tre slike selv, de fungerer utmerket. Bjørkefinishen er slett ikke verst til juks å være. Jeg har også noen danske fra Bohus-kjeden (til stua), de er litt dyrere, men har kanskje også finere finish, med ekte finer.

En slik Expedit sluker dine 4 hyllemeter glatt.

Mvh Vidar P

Z

Zomby_Woof

Gjest

Expedit er ikke så gæærnt nei. Men jeg ønsker meg et 'system' som også finnes i dimensjoner som passer til CD/DVD/VHS/Bøker osv. Dermed er det nok BBB som gjelder.

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
33.207
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2

Hva med litt DIY? Etter å ha prøvd mye rart, og alt begynte å henge etter en stund, endte jeg opp med 1 toms ubehandlet villmarkspanel som jeg pusset ned med pussemaskin og skrudde opp på veggen.
Ser ikke så ille ut, og selv med en hyllebredde på 120 cm henger det ikke.
mvh

Emigrant

Hi-Fi interessert
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
0
Sted
Nederland

Expedit er ikke så gæærnt nei. Men jeg ønsker meg et 'system' som også finnes i dimensjoner som passer til CD/DVD/VHS/Bøker osv. Dermed er det nok BBB som gjelder.
Ikea har et "nytt" system, Bestå, som kanskje er aktuell?

Z

Zomby_Woof

Gjest

Det ble BBB til slutt. Ikke like lekkert i formen som Montana, men dette kom på rett under 5500,- inklusive litt målkapp. Og lakkert bjørk er lekkert.. Dobling av kapasiteten kommer på godt under 3000,- på grunn av at jeg tok med litt ekstra av målkappet med det samme.

Ikke dumt egentlig, siden jeg var sikker på at de 3,9 hyllemeterne på bildet ville bli rikelig...

Topp Bunn