Søkeresultater

  1. xerxes

    Politikk, religion og samfunn Hva har gått galt i Norge?

    Hvor har du det fra? Har du inntrykk av at undertrykking er noe som støttes? Det er feks slike problemer som Pride adresserer.
  2. xerxes

    Politikk, religion og samfunn Hva har gått galt i Norge?

    Nettopp. Og KRF har jo nylig restartet sitt arbeide for å skru av lyset. Ledet av mørkemann Ulstein.
  3. xerxes

    Politikk, religion og samfunn Hva har gått galt i Norge?

    I den grad kristendommen aksepterer homofili, så er det fordi samfunnet er sekularisert og at kirka har blitt TVUNGET til å aksept. Ikke fordi kristendommen/kirka har vært så velvillig. Akkurat som med skilsmisse , barn utenfor ekteskap, kvinnelige prester og annen syndig styggedom.
  4. xerxes

    Politikk, religion og samfunn Hva har gått galt i Norge?

    Humørsyk og lunefull? Sikker på at det ikke er en mann? 😂
  5. xerxes

    Støpsel ut - støpsel inn igjen, -> Ingen lyd. ??

    Jeg pleier også ofte å være litt overhjelpsom, så jeg burde kanskje ha en slik, jeg også … 🤪🤣
  6. xerxes

    Støpsel ut - støpsel inn igjen, -> Ingen lyd. ??

    … eller la vær hvis du overhodet ikke vet noe om dette. En defekt sikring kan du antagelig bytte, men særlig lengre kommer du ikke ved å åpne lokket. Og når du har diverse lys på, så er sjansen for det skal være en sikring i strømforsyningen betraktelig redusert. Beklager.
  7. xerxes

    Bladelius

    Ikke let etter problemer å løse. :cool: Har ikke ASK, men på generell basis vil jeg ikke sette inn et nettfilter uten at det er påkrevet. Hvilket det etter min erfaring sjelden er.
  8. xerxes

    Jeg var på konsert i dag/går!

    Det viste seg at Thomas Dybdahl bare var forretten. Etter en kort pause ble det åpnet en veritabel pose twist: The Source med venner. The Source Oddvar Johansen - trommer Mats Eilertsen - kontrabass Trygve Seim - saksofon Øyvind Brække - trombone Så kom vår lokale Tora Augestad på scenen...
  9. xerxes

    Jeg var på konsert i dag/går!

    Holmestrand/Biorama akkurat nå: Thomas Dybdahl og Vegard Lien Bjerkan. Stor stas og stormende jubel!!
  10. xerxes

    Politikk, religion og samfunn Russland - En tikkende bombe eller bare fjas?

    … og de kriger jo mot Sauron, så, ja.
  11. xerxes

    Politikk, religion og samfunn Hva har gått galt i Norge?

    Ester var kunde hos oss, og jeg har møtt henne på byen i Grimstad noen ganger, så jeg kjenner litt til henne. Tenker etter hvert ikke over at det er noe annerledes egentlig. Men slik er det vel når man lærer litt om noe som man opprinnelig opplevde som ganske så spesielt. Fordommer viser seg...
  12. xerxes

    Forsterkere Vakre forsterkere

    Når det er sagt så er jeg ikke uenig med deg. Industrielt, litt prototypaktig. 🤗
  13. xerxes

    Forsterkere Vakre forsterkere

    Knottene var ganske vanlige. Elma, hadde slike tror jeg.? Slike bokser var også populære i hjemmesnekringskretser. Forholdsvis rimelig og veldig fleksible.
  14. xerxes

    Politikk, religion og samfunn Hva har gått galt i Norge?

    Mitt første møte med en transperson var kunstneren Lars Gulbrandsen, eller Tatjana som hun senere kalte seg. Mener jeg var 5 år gammel, stemmer det så var det i 1963. Hun var ikke så ekstrem den gangen, men spesiell nok på landsbygda på Nordmøre. Hun havnet senere i Dagbladet etter å ha brukt...
  15. xerxes

    Forsterkere Vakre forsterkere

    Ligner litt på noe jeg lagde på slutten av 70-, begynnelsen av 80- tallet… 😂
  16. xerxes

    Politikk, religion og samfunn Russland - En tikkende bombe eller bare fjas?

    For å sitere en gammel og klok kollega: Egen suksess er vel og bra, men andres motgang er heller ikke å forakte. :cool:
  17. xerxes

    Politikk, religion og samfunn Hva har gått galt i Norge?

    Dette er for så vidt i Danmark, men tar den her: Uansett hvor kokko en mann er, så finnes det et tilsvarende kokko kvinnemenneske som bokstavelig talt er klar til å gå til sengs med marerittet! FYI: Dette er U-båt-Madsen som torturerte og drepte en ung, svensk, kvinnelig journalist i U-båten.
  18. xerxes

    Politikk, religion og samfunn Hva har gått galt i Norge?

    Vet ikke om jeg kan si det har gått galt. Blir bare litt trist når jeg ser Slukets nick. Liksom en venn jeg aldri møtte personlig, som nå er borte. 😢
  19. xerxes

    Ønsker anbefaling GODE KJØP PÅ NETTET AKKURAT NÅ!

    Og annonsen er borte.
  20. xerxes

    Politikk, religion og samfunn Russland - En tikkende bombe eller bare fjas?

    Korrekt svar fra @JMM 🤗🇳🇴🇺🇦
Topp Bunn