Det flaggret forbi på nettet en artikkel om to norske "forskere" som var av den oppfatning at fotball landslagets bilder der de var utkledd som vikinger med vikingeskip i bakgrunnen, samt denne "roingen" var serdeles "Anti Woke"! Nasjonalistisk og sikkert "kjønnsfacistisk" ( skjønt jeg tror ikke de brukte akkuart det begrepet selv om meningen var der )
Nå er mange som sikkert mange har fått med seg ganske så aktivt uinteressert i foppall ! Men etter en slik bredside fra disse "skrullene" er det jo nesten slik at man må begynne å interessere seg! Men bare nesten!!
Men hva er det med disse som får anfall hver gang noen finner på noe morsomt som på en eller annen måte kan kalles "nasjonalistisk"? Hva er det som feiler dem? Både bildene som vikinger og dette "ro stuntet" er jo bare artig, eller? Hadde de norske foppallsupporterne i USA gjort som de fra Scotland å drukket flere puber tomme for øl ville vel de samme gledesdreperne ha laget det også til et problem. Så en TV kommentatator som uttalte at våre brødre fra Scotland drakk tomt for alt unntatt Bud Light og tatt i betraktning at skotter i utgangspunktet drakk alt som hadde"øl" på etiketten så sa det ganske mye om hvor dårlig Bud Light er!
Hvorfor må man alltid (nesten) lage problemer ut av alt? Kan være enig i at både roingen og bildene er en smule "cheesy", men er det noen saklig grunn til å lage store "seriøse" utredninger om det? Roingen er jo vårt "svar" på den New Zelandske "haka". Er det noen som rubriserer den som "anti woke"?
Nå er mange som sikkert mange har fått med seg ganske så aktivt uinteressert i foppall ! Men etter en slik bredside fra disse "skrullene" er det jo nesten slik at man må begynne å interessere seg! Men bare nesten!!
Men hva er det med disse som får anfall hver gang noen finner på noe morsomt som på en eller annen måte kan kalles "nasjonalistisk"? Hva er det som feiler dem? Både bildene som vikinger og dette "ro stuntet" er jo bare artig, eller? Hadde de norske foppallsupporterne i USA gjort som de fra Scotland å drukket flere puber tomme for øl ville vel de samme gledesdreperne ha laget det også til et problem. Så en TV kommentatator som uttalte at våre brødre fra Scotland drakk tomt for alt unntatt Bud Light og tatt i betraktning at skotter i utgangspunktet drakk alt som hadde"øl" på etiketten så sa det ganske mye om hvor dårlig Bud Light er!
Hvorfor må man alltid (nesten) lage problemer ut av alt? Kan være enig i at både roingen og bildene er en smule "cheesy", men er det noen saklig grunn til å lage store "seriøse" utredninger om det? Roingen er jo vårt "svar" på den New Zelandske "haka". Er det noen som rubriserer den som "anti woke"?



