Fra lydbølger til musikk og følelser....

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.537
    Antall liker
    5.321
    Torget vurderinger
    0
    Jeg var der også! Første gang siden 2002. Var ikke 100% fornøyd med lyden, det tok veldig lang tid før vi hørte noe barisax i det hele tatt og etter hvert ble det mye tenorsax og lite topp og bunn i hornrekka, synes jeg. Jeg stod nesten helt framme, hvordan var lyden der du stod?
    Kult!
    Jeg stod ganske langt bak, men foran taket og sitteplassene. Lyden satt aldri helt dessverre, men ble gradvis bedre hele konserten. Var bassen som var største problemet hos meg. Usikker på om jeg hørte rytmegitar i det hele tatt faktisk. Men lyden var god nok til å nyte musikken. Jeg hørte de i Folketeateret for noen få år siden og da var det superlyd i forhold.
     

    Harry Stoteles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2020
    Innlegg
    3.572
    Antall liker
    4.334
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    0
    Enig i at det var godt nok til å nyte musikken. Jeg Var egentlig litt overraska over at de ikke hadde med seg egen tekniker.

    Jeg likte også at de hadde med Bakken. Så et klipp fra London-konserten der de hadde med Louis Dowdeswell, så jeg tipper de har titta litt i sosiale medier for å finne frem til the local hip kid.
     

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.537
    Antall liker
    5.321
    Torget vurderinger
    0
    Det er vel et innsparingsgrep å ikke ta med egen tekniker, men i så fall gir lyden mening.
    Ja, Magnus sa at det var Tom som tok kontakt med han, så det er vel også et hyggelig PR-grep.
    Man får nyte de så lenge de orker å reise rundt, Doc og Castillo må vel begynne å nærme seg 80 år😊
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.545
    Antall liker
    3.051
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Kos, A :)

    Husker vi var en gjeng fra HMKG som hadde det utrolig moro på konsert da ToP hadde sin første konsert (fullt band) i Norge.
    Oktober 1986 på Circus i Oslo.
    Dæh...hadde vi ikke hatt ører, hadde smilet gått helt rundt.
    (innbiller meg at noen sitter på bilder, av dansende gardister -på et bord eller to...)

    Fikk også med meg en runde i Trondheim høsten 1994.

    ToP to beste utgivelse imo finner jeg ikke på stream....Men har dem på vinyl - som låter knall!
    Den skandinaviske utgivelsen fra 1986 - T.O.P.
    Året etter kom albumet ""Power" men der mangler disse låtene som var med på T.O.P.
    Doggin' at the Cathouse
    Heartbreak in the Makin'
    You Ought to Be Havin' Fun (1986 version)

    Sånn går no dagan...... :)
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    13.315
    Antall liker
    22.382
    Sted
    Langesund
    Kos, A :)

    Husker vi var en gjeng fra HMKG som hadde det utrolig moro på konsert da ToP hadde sin første konsert (fullt band) i Norge.
    Oktober 1986 på Circus i Oslo.
    Dæh...hadde vi ikke hatt ører, hadde smilet gått helt rundt.
    (innbiller meg at noen sitter på bilder, av dansende gardister -på et bord eller to...)

    Fikk også med meg en runde i Trondheim høsten 1994.

    ToP to beste utgivelse imo finner jeg ikke på stream....Men har dem på vinyl - som låter knall!
    Den skandinaviske utgivelsen fra 1986 - T.O.P.
    Året etter kom albumet ""Power" men der mangler disse låtene som var med på T.O.P.
    Doggin' at the Cathouse
    Heartbreak in the Makin'
    You Ought to Be Havin' Fun (1986 version)

    Sånn går no dagan...... :)
    Musikk troppen i 1986? Var også i garden det året, men som vaktslusk. Husker godt trommeslagerne Øystein Paaske og Erik Smith. Bodde en liten periode på samme rom
     

    Bergfinn

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    10.232
    Antall liker
    15.905
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Musikk troppen i 1986? Var også i garden det året
    Jøss, jeg også var i HMKG i 86'
    Burde vel ha kjent deg igjen fra denne tida.
    Men dette husker jeg lite av.

    Riktignok var jeg uskikkelig, og ble sendt nordover til finskegrensa i Skibotn.
    Men etter ganske lang tid i garden.

    Forøvrig var grensevakt i nord en mye mere fornøyelig tjeneste enn å stå kjedelig vakt på Slottet, Skaugum....osv.
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.545
    Antall liker
    3.051
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Musikk troppen i 1986? Var også i garden det året, men som vaktslusk. Husker godt trommeslagerne Øystein Paaske og Erik Smith. Bodde en liten periode på samme rom
    Musikktroppen ja. De to var nok ikke i troppen 1986. Er rimelig sikker på at Smith var året før.....og Paasche før der igjen.
    Vaktslusker som du kaller det, var de viktigste i vakthuset. Vi bare poserte 😂
     

    xerxes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    16.324
    Antall liker
    13.701
    Sted
    Holmestrand
    Så fint! Hvordan type kino så du den på?
    Jeg så den på Kilden i Tønsberg med 4Dx eller noe slikt seter som rista, vind og vannsprut.
    Litt masete.
    De spilte litt lavt med lite eller inen bass. Ellers en fin opplevelse. Ser at noen kritiserer den for manglende dekning av pedo-anklagene.
    Her presenterer de hovedsakelig musikeren.
     

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.537
    Antall liker
    5.321
    Torget vurderinger
    0
    Jeg så den på Kilden i Tønsberg med 4Dx eller noe slikt seter som rista, vind og vannsprut.
    Litt masete.
    De spilte litt lavt med lite eller inen bass. Ellers en fin opplevelse. Ser at noen kritiserer den for manglende dekning av pedo-anklagene.
    Her presenterer de hovedsakelig musikeren.
    Kan tenkes det ikke var den helt ideelle filmen til 4DX. Sist junior og jeg var på 4DX på Jurassic park, sa han: pappa, vi kan ikke gå på 4DX igjen, den dårlige lyden ødelegger opplevelsen😄

    Ellers tror jeg faktisk de første pedo-anklagene kom underveis i Bad turneen som ikke er med i denne filmen. Skal visst dekkes i den neste filmen😊
     

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.537
    Antall liker
    5.321
    Torget vurderinger
    0
    Kos, A :)

    Husker vi var en gjeng fra HMKG som hadde det utrolig moro på konsert da ToP hadde sin første konsert (fullt band) i Norge.
    Oktober 1986 på Circus i Oslo.
    Dæh...hadde vi ikke hatt ører, hadde smilet gått helt rundt.
    (innbiller meg at noen sitter på bilder, av dansende gardister -på et bord eller to...)

    Fikk også med meg en runde i Trondheim høsten 1994.

    ToP to beste utgivelse imo finner jeg ikke på stream....Men har dem på vinyl - som låter knall!
    Den skandinaviske utgivelsen fra 1986 - T.O.P.
    Året etter kom albumet ""Power" men der mangler disse låtene som var med på T.O.P.
    Doggin' at the Cathouse
    Heartbreak in the Makin'
    You Ought to Be Havin' Fun (1986 version)

    Sånn går no dagan...... :)
    Fint å lese!
    Takk for tipset, ser ut som det er håp om å få hørt disse låtene på YouTube.

    Morsomt at det er en sammenheng mellom gardister og Hifientusiaster😄

    En liten historie fra meg også: spilte en konsert på en jazzfestival i Sandviken i Sverige i 1998 (altså før du og jeg møttes første gang) . Lite visste vi at Tower of power var bandet som skulle spille etter oss. De hadde Get in like før vi gikk på så de hilste og ønsket oss lykke til og takket for konserten etterpå. Så var det en liten halvtime der vi pakket ned og de varmet opp.
    Tidligere på dagen hadde vi en liten øving på hotellet og da kom Woody Herman bigband og tok over etter oss.
    Dagen etter spiste vi hotellfrokost samtidig med TOP og de hilste og takket for i går. Ganske stas for en 20 år gammel trompetist😊
     

    xerxes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    16.324
    Antall liker
    13.701
    Sted
    Holmestrand
    Kan tenkes det ikke var den helt ideelle filmen til 4DX. Sist junior og jeg var på 4DX på Jurassic park, sa han: pappa, vi kan ikke gå på 4DX igjen, den dårlige lyden ødelegger opplevelsen😄

    Ellers tror jeg faktisk de første pedo-anklagene kom underveis i Bad turneen som ikke er med i denne filmen. Skal visst dekkes i den neste filmen😊
    Enig, ikke den ideeelle filmen for disse effektene.
    Hvilken kino så du 4Dx på?
     

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.537
    Antall liker
    5.321
    Torget vurderinger
    0
    Enig, ikke den ideeelle filmen for disse effektene.
    Hvilken kino så du 4Dx på?
    Det var på Ringen i Oslo. Vi hadde akkurat sett filmen Dune 2 i nabosalen Lux som etter min mening har den beste lyden i Oslo for øyeblikket, så forskjellen var tydelig. At junior skulle bry seg om det var en hyggelig audiofil overraskelse😊
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn