Sport, sykkel og trening Norsk fotball 2026

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • MML

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.02.2010
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    2.843
    Torget vurderinger
    1
    Jeg synes roingen er et helt rått påfunn. Det kommer vel egentlig fra introen på det ellers begredelige forsøket på ny landslagssang og skal vel symbolisere vikinger som rodde til vinland. Sannsynligvis hadde han ikke tenkt at dette ble en greie, men det fungerer meget bra. Mektig når halve stadion roper ro! og fans fra alle land har fått med seg dette og elsker det. Det er harry og rart, men det fungerer!
     

    Hønndjevelen

    Æresmedlem
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    13.256
    Antall liker
    16.017
    Sted
    Oslo
    Sanna Sarromaa er ikke enig. 🤭

    En ting har Sanna rett om, om oss nordmenn, her kan hun ha en lukrativ karriere ved å disse alt norsk.
    Kunne jeg gjort karriere i fx Helsing Sanomat ved å drite ut finner?
    De tusen myggors sjøar? Finsk vodka kultur. Dopa langrennsløpere, Mummi kopper på hvert gatehjørne, til tross for at i et homofobisk samfunn levde Tove Jansson med en kvinne. For ikke å snakke om finsk kulinarisk mat eller mangel på sådan?
    Tror Sanna ler rått over hvordan vi nordmenn lar henne få spalteplass og royalty for hennes skriblerier.
     

    Billbob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2011
    Innlegg
    2.439
    Antall liker
    1.465
    En ting har Sanna rett om, om oss nordmenn, her kan hun ha en lukrativ karriere ved å disse alt norsk.
    Kunne jeg gjort karriere i fx Helsing Sanomat ved å drite ut finner?
    De tusen myggors sjøar? Finsk vodka kultur. Dopa langrennsløpere, Mummi kopper på hvert gatehjørne, til tross for at i et homofobisk samfunn levde Tove Jansson med en kvinne. For ikke å snakke om finsk kulinarisk mat eller mangel på sådan?
    Tror Sanna ler rått over hvordan vi nordmenn lar henne få spalteplass og royalty for hennes skriblerier.
    Hu går rett i forsvarsposisjon når noen velger å være ærlige etter et besøk i Finland.
     

    Hønndjevelen

    Æresmedlem
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    13.256
    Antall liker
    16.017
    Sted
    Oslo
    Hu går rett i forsvarsposisjon når noen velger å være ærlige etter et besøk i Finland.
    Här i Finnland ska vi äntan supa eller prata skit , jag gillar inte att supa så jag holler meg till skit snakk
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    8.946
    Antall liker
    5.302
    Sted
    Hverdagen
    Hva har vi i glasset?

    Head coach Thomas Tuchel claimed England's thrilling opening World Cup win against Croatia would have excited "fans in pubs". The dismal follow-up against Ghana would have sobered them up instantly.
    BBC Sports
     
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    10.815
    Antall liker
    17.297
    Torget vurderinger
    2
    Jeg får dette ro greiene med meg kun når det er på nyhetene så dosen er lav men hadde det ikke sett bedre ut hvis de rodde i takt?
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    8.946
    Antall liker
    5.302
    Sted
    Hverdagen
    Ødegaard når han får respons fra den røde veggen er som når man får laks på kroken.

    Det er vell bare Phil Collins som har opplevd dette før.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    16.731
    Antall liker
    22.037
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    15
    Fikk først med meg hva denne roingen var for noe i går. Morsom greie egentlig - som tydeligvis blir lagt merke til.
     
    Sist redigert:

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    8.946
    Antall liker
    5.302
    Sted
    Hverdagen
    Fra å tenke at det er litt flaut til å bare la det stå til å føle glede og stolthet over det. Jeg tror dette er kjent for mange publikumsgrupper i Norge.

    Stemninga på Aspmyra har tatt gradvise steg i løpet av årene med suksess og blitt steike bra etter hvert. Det handler om at alle deltar og har opplegg for å delta i løpet av kampen. Når absolutt alle roper "dette e Aspmyra" mens vi gruser et utenlandsk lag.....det er høydepunkter. I begynnelsen, mens vi øvde, var det litt flaut. Nå er det bare stort når det tas fram.

    Jeg vet mange kan kjenne igjen her med sin klubb.

    Så kan Rune "tribune" også få fortsette med sitt.
     
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    10.815
    Antall liker
    17.297
    Torget vurderinger
    2
    Viktigst at folk har det gøy ja.

    Husker for et par tiår siden da Team Antonsen fant opp Chair Game og Bear Sleep, Bård Tufte mente at det lignet fælt på Stolleken og Bjørnen Sover, Harald var ikke enig og mente at det var noe nytt og unikt men måtte etterhvert innrømme at det var prikkanes likt. Men det var likevel skikkelig gøy!
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    8.946
    Antall liker
    5.302
    Sted
    Hverdagen
    Tjærnås med artikkel i Aftenposten. Mener vi bør bytte 10 av 11 spillere til neste kamp. Har dog ikke lest begrunnelsen.
     

    Hønndjevelen

    Æresmedlem
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    13.256
    Antall liker
    16.017
    Sted
    Oslo
    Tjærnås med artikkel i Aftenposten. Mener vi bør bytte 10 av 11 spillere til neste kamp. Har dog ikke lest begrunnelsen.
    Kort oppsummert, lite tid etter Senegal lite tid til 16 dels finale som uansett blir tøff, eneste han vil beholde er Ørjan Nyland som har lite match trening i kroppen og keepere er uansett ikke de som sliter mest.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    37.393
    Antall liker
    22.020
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Hva er løpet videre, med førsteplass eller andre plass i gruppa? Så noe om at Tyskland kunne dukke opp som motstander ved førsteplass, noe som jo er greit å utsette lengst mulig.
     

    Hønndjevelen

    Æresmedlem
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    13.256
    Antall liker
    16.017
    Sted
    Oslo
    Hva er løpet videre, med førsteplass eller andre plass i gruppa? Så noe om at Tyskland kunne dukke opp som motstander ved førsteplass, noe som jo er greit å utsette lengst mulig.
    Nå går jo ikke de kampene simultant så se ikke bort fra chicken game og spekulasjoner om hva som er mest gunstigst
     
    • Liker
    Reaksjoner: MML

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    8.946
    Antall liker
    5.302
    Sted
    Hverdagen
    Jeg håper på nummer to i gruppa og kamp mot Brasil i åttedelsfinalen. Dæven det hadde vært deilig. Kamp i Dalas er vist også innendørs med klimaanlegg. Elfenbenskysten er ikke bedre enn Senegal.

    --
    Skulle Norge vinne sin gruppe, blir det 16-delsfinale mot en gruppetreer 30. juni i East Rutherford, på samme arena der Senegal-kampen spilles. Med seier der blir det åttedelsfinale mot Tyskland i Philadelphia, forutsatt at tyskerne vinner sin kamp mot en gruppetreer.

    Blir Norge nummer to i sin gruppe, blir det 16-delsfinale 30. juni i Dallas-forstaden Arlington, mot toeren i gruppe E. Det blir mest sannsynlig Elfenbenskysten. Vinneren spiller åttedelsfinale 5. juni i East Rutherford, mot vinneren av gruppe C (mest sannsynlig Brasil eller Marokko) eller toeren i gruppe F (Nederland, Japan eller Sverige).

    Kilde: https://www.fvn.no/sport/i/BxkWm9/dette-er-alle-norges-veier-videre-i-fotball-vm
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    37.393
    Antall liker
    22.020
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Jeg tenker at det er viktig å gå lengst mulig, ikke romantisere over å møte de sterkeste underveis. De sparer vi til slutt😎
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    8.946
    Antall liker
    5.302
    Sted
    Hverdagen
    Jeg er overbevist om at Solbakken også ønsker den letteste veien til målet. Haaland er også villig til å la gullstøvelen gå, i alle fall leste jeg intervjuet hans sånn.
     

    Norwegianwoodpecker

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.02.2007
    Innlegg
    2.238
    Antall liker
    4.388
    Sted
    Nordland
    Trodde vikinger rodde når de ikke hadde medvind.
    I medvind så seilte de.
    Rent teknisk: Vikingene rodde da det var vindstille. Vind er vind, da seiler man🥳

    Gleder meg til neste WM. Da er Grønland med (med mindre Trump har tatt beslag). Det sies, tilskueren øver allerede på padling🫡
     

    Valentino

    Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    34.057
    Antall liker
    33.932
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Det er fremskrittet!
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    8.946
    Antall liker
    5.302
    Sted
    Hverdagen
    Gruppe F er interessant. Japan møter Sverige allerede i natt.
    - Andreplassen i gruppa møter Brasil
    - Tredjeplassen har vist mange muligheter som Tyskland, Elfenbenskysten, Mexico, USA og Sveits

    Sverige må derfor kjøre forbi Brasil i sin motorbåt for å kunne møte Norge i åttendelsfinale. Men sjansen er vel størst for at det er vi som må ro forbi Brasil i den kampen.

    Det kan lønne seg for Sverige å bli nummer tre i gruppa og møte lag som Sveits.

    Når vi som vanlig har slått Brasil står England for tur. Tenk om....røvertokt mot de Britiske øyer.


    gruppe F.jpg
     
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    10.815
    Antall liker
    17.297
    Torget vurderinger
    2
    Følger ikke med på hvem som kan møte hvem og slikt, det er for mye greier og for mange lag. Ganske artig at det er like mange lag som går videre fra gruppespillet som det var totalt antall lag med i de siste vm.

    Møte england hadde vært artig, da er det mange her i landet som hadde fått et problem; skal de synge football coming home eller skal de ro?
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    8.946
    Antall liker
    5.302
    Sted
    Hverdagen
    Frankrike vil som gruppevinner møte en treer i neste kamp. Deretter vil de møte Tyskland før vinneren av dem møter Canada eller Nederland.

    Vi bør unngå å bli Frankrike. Altså må vi unngå seier på fredag. Tenker dere vi kan slå Tyskland? Sjansen er vel like stor som om Glimt ville slå Dortmund.
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    7.078
    Antall liker
    4.920
    Torget vurderinger
    96
    Frankrike vil som gruppevinner møte en treer i neste kamp. Deretter vil de møte Tyskland før vinneren av dem møter Canada eller Nederland.

    Vi bør unngå å bli Frankrike. Altså må vi unngå seier på fredag. Tenker dere vi kan slå Tyskland? Sjansen er vel like stor som om Glimt ville slå Dortmund.
    Vi kan slå alle om Haaland fortsetter som normalt. Spørsmålet er om forsvaret holder. For meg trengs ikke mer analyse. Det gjenstår å se. Fotballen er rund. Vi tar en kamp om gangen. Det gjelder å nullstille seg. Kom ikke på flere klisjeer i farta. 😁
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    7.078
    Antall liker
    4.920
    Torget vurderinger
    96
    Etter 38 år som bilfører fikk jeg endelig æren av at noen skrev i støvet på bilen min.
    Men hva står etter Ronaldo? Stor D midt i og greier.

    1000004385.jpg
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    7.078
    Antall liker
    4.920
    Torget vurderinger
    96
    Vi må erkjenne at Norges motstandere i tellende kamper til nå ikke har vært blant de beste. Senegal, som de fleste afrikanske lag, er frynsete i organiseringen og de gjør mye rart. Oppskrytt lag, samme med Elfenbenskysten. Det er realistisk med en åttedelsfinale. Første virkelig sterke motstander i avgjørende kamp kommer da. Ser bort fra Frankrike i morgen.
     

    nils valla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.07.2012
    Innlegg
    1.231
    Antall liker
    336
    I er ikke så gode jeg ville have troet.
    i har Haaland og ødegaard, det var det. Resten løber mest i vejen for disse to.

    Dårlig teknik, upræscise spark, langsommelig spille kombinationering, opbygning og står dårligt defensivt på banen.
    Holdet har ikke den ro der kendetegner klassemandskaber
    Havde håbet på mye mere.

    (der er lang vej til Danmarks 80er-team. Der var trods alt 7-8 spillere af international klasse)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn