Sport, sykkel og trening Norsk fotball 2026

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    8.934
    Antall liker
    5.296
    Sted
    Hverdagen
    VM är inte över för detta – även om jag såklart undrar vad som hänt med den där 97-procentiga avancemangsgarantin – men just nu är det ändå svårt att hitta någon tro inför resten av turneringen.

     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    8.934
    Antall liker
    5.296
    Sted
    Hverdagen
    Eloy Room med en keeper prestasjon verden ikke har sett maken til siden slik statistikk begynte 1966.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    8.934
    Antall liker
    5.296
    Sted
    Hverdagen
    Reglene som praktiseres i årets fotball-VM innføres på direkten når fotballen sparkes i gang igjen i følge an.

    Tenk dere tre minutters drikkepause i minusgrader og kuling.
     
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    10.795
    Antall liker
    17.267
    Torget vurderinger
    2
    De kan jo bare ro som f.., det holder dem varme nok til de skal sparke igang igjen..
     
    Sist redigert:

    Handsoer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Innlegg
    4.371
    Antall liker
    2.355
    Sted
    Sortland
    Reglene som praktiseres i årets fotball-VM innføres på direkten når fotballen sparkes i gang igjen i følge an.
    Som betyr:

    * Ingen taktikksamling når Tripic ligger nede med vondt i leggskinnet
    * Ligger du nede og må ha tilsyn = minimum 1 minutt (eller til neste stopp i spillet) på sidelinja
    * Ikke frispark hver gang Tripic får en kakk på foten og ruller rundt og gråter
    * Ikke frispark for en klapp på kinnet.
    * Grensen for hvor lenge keeperen kan holde på ballen får nå konsekvenser = corner.
    * Surre rundt ved innkast = innkastet gis til motstanderne.

    Og den drikke/reklame/taktikkpausen på 3 minutter midt i omgangen har hatt betydning;
    flere av kampene endret totalt karakter etter en liten omlegging av taktikken.
    Syns det har fungert godt, har i allefall gitt økt underholdningsverdi.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    8.934
    Antall liker
    5.296
    Sted
    Hverdagen
    Den pausen midt i klarer jeg meg helt fint uten. VAR (og reklame) på corner viste seg at vi ikke trengte å frykte.
     

    Bergfinn

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    10.226
    Antall liker
    15.875
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Jeg er definitivt ikke noen fotball entusiast.
    Men har satt alarmen på 02:00 i natt.
    Dette skal jeg være med på.

    Er såpass gammal at jeg husker veldig godt drillo feberen på 90-tallet.

    Mener jeg har lest en plass at drillo isen er tilbake.
    Stemmer dette?
     

    Handsoer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Innlegg
    4.371
    Antall liker
    2.355
    Sted
    Sortland
    Norske kommentatorer har ennå ikke tilpasset seg den nye praksisen fra FIFA;
    Neu - det er ikke frispark hver gang Tripic får en kakk på foten.
    Dette er ikke basketball.
    (Er sikker på at alle kvinner som spiller håndball på et høyt nivå ler hånlig av fotballspillerne som ruller rundt, gråter
    og holder seg til leggen etter en liten berøring.)
    En hånd i ansiktet eller en liten berøring av bakhodet er ingen grunn til å stoppe spillet.
    Legg merke til hvor fort spillerne nå spretter opp når de ser at de ikke får oppmerksomhet.
    Kudos til FIFA's dommerkomite for å gjøre fotball til en fysisk sport igjen.
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    7.075
    Antall liker
    4.915
    Torget vurderinger
    96
    Norske kommentatorer har ennå ikke tilpasset seg den nye praksisen fra FIFA;
    Neu - det er ikke frispark hver gang Tripic får en kakk på foten.
    Dette er ikke basketball.
    (Er sikker på at alle kvinner som spiller håndball på et høyt nivå ler hånlig av fotballspillerne som ruller rundt, gråter
    og holder seg til leggen etter en liten berøring.)
    En hånd i ansiktet eller en liten berøring av bakhodet er ingen grunn til å stoppe spillet.
    Legg merke til hvor fort spillerne nå spretter opp når de ser at de ikke får oppmerksomhet.
    Kudos til FIFA's dommerkomite for å gjøre fotball til en fysisk sport igjen.
    Om dommerne skal være konsekvente, så skal det blåses straffe under hver eneste corner i all toppfotball. Hver gang. Brytekamper, riving, holding med begge armer.
    Hadde de begynt med dette, ville problemet forsvunnet over natten. Ubegripelig at det ikke gjøres noe med dette.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    8.934
    Antall liker
    5.296
    Sted
    Hverdagen
    Holmgren Pedersen får kveldsmat i kveld. Høyresiden er bra, men venstre litt svak defensivt og mye å gå på fremover. Men dette er bra Norsk spill. Nyland er til å stole på.
     

    MML

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.02.2010
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    2.838
    Torget vurderinger
    1
    Ingen tvil, dette er reklamepause.. 🙃
    Det annonserer på stadion : Gatorade hydration break! Så settes ikke spillet i gang igjen før reklamen på FOX er ferdig…

    4 omganger er håpløst, men amerikanerne har ingen forståelse for spillet. Dette er et show og folk er såre fornøyd med en stopp i spillet for å kjøpe mat og drikke.
     
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    10.795
    Antall liker
    17.267
    Torget vurderinger
    2
    Det annonserer på stadion : Gatorade hydration break! Så settes ikke spillet i gang igjen før reklamen på FOX er ferdig…

    4 omganger er håpløst, men amerikanerne har ingen forståelse for spillet. Dette er et show og folk er såre fornøyd med en stopp i spillet for å kjøpe mat og drikke.
    Et vm på amerikanerne sine premisser dette.

    Dette ro greiene, er ikke det bare en dårlig kopi av det island gjorde for noen år siden?
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    8.934
    Antall liker
    5.296
    Sted
    Hverdagen
    – «Harry»-stempelet kan stamme frå jantelova; at vi ikkje skal vise oss fram eller gjera noko nummer ut av oss sjølve. Men du skal mobilisere ganske mykje agg for å reagere negativt på at nokon sit på ei tribune og ror.

    – Og det at landslaget sjølv set seg ned, slik som i natt, det var spikaren i kista for dei som meiner dette er harry.

     

    Stein 99

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2009
    Innlegg
    2.201
    Antall liker
    1.369
    Plutselig observasjon:

    Norge har scoret 11 mål i VM som de har deltatt i. I tillegg til disse er det 2 selvmål.
    I moderne tid er samtlige scoringer utført av tidligere Molde spillere, unntatt 1 og det var Dan Eggen i -98.
    Arne Brustad scoret i 1938 og han hadde ingen bakgrunn fra MFK. Tore Andre Flo var guttespiller i Molde da han gikk gymnas.
    I går var det 5 tidl. Moldespillere i aksjon.
    Dette kan kanskje omsettes i trøst og motivasjon i et lag med motgang de siste årene.
     

    Hønndjevelen

    Æresmedlem
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    13.190
    Antall liker
    15.924
    Sted
    Oslo
    – «Harry»-stempelet kan stamme frå jantelova; at vi ikkje skal vise oss fram eller gjera noko nummer ut av oss sjølve. Men du skal mobilisere ganske mykje agg for å reagere negativt på at nokon sit på ei tribune og ror.

    – Og det at landslaget sjølv set seg ned, slik som i natt, det var spikaren i kista for dei som meiner dette er harry.

    Jeg syns den roinga er både harry og patetisk.
    Selv om Ødegaard og Haaland og barnebarna til kongen også ror.
    Litt som min onkel fra Råde som fikk beskjed om at "grilldress" var harry.
    Hvorfor det sa han, alle her bruker det.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    8.934
    Antall liker
    5.296
    Sted
    Hverdagen
    Plutselig observasjon:

    Norge har scoret 11 mål i VM som de har deltatt i. I tillegg til disse er det 2 selvmål.
    I moderne tid er samtlige scoringer utført av tidligere Molde spillere, unntatt 1 og det var Dan Eggen i -98.
    Arne Brustad scoret i 1938 og han hadde ingen bakgrunn fra MFK. Tore Andre Flo var guttespiller i Molde da han gikk gymnas.
    I går var det 5 tidl. Moldespillere i aksjon.
    Dette kan kanskje omsettes i trøst og motivasjon i et lag med motgang de siste årene.
    Molde har vært gode i toppen av Norsk fotball i lang tid nå. Dere kommer tilbake. Tenk at Haaland har spilt for dere. Flere med fortid i Viking også, og selvsagt en del med både fortid og nåtid for Glimt. Er det mange med fortid i Rosenborg...?
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    7.075
    Antall liker
    4.915
    Torget vurderinger
    96
    Plutselig observasjon:

    Norge har scoret 11 mål i VM som de har deltatt i. I tillegg til disse er det 2 selvmål.
    I moderne tid er samtlige scoringer utført av tidligere Molde spillere, unntatt 1 og det var Dan Eggen i -98.
    Arne Brustad scoret i 1938 og han hadde ingen bakgrunn fra MFK. Tore Andre Flo var guttespiller i Molde da han gikk gymnas.
    I går var det 5 tidl. Moldespillere i aksjon.
    Dette kan kanskje omsettes i trøst og motivasjon i et lag med motgang de siste årene.
    Så, det gjelder å komme seg vekk fra Molde. 😁
     

    Valentino

    Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    34.044
    Antall liker
    33.900
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Jeg synes roingen er morsom, og det er - tross alle surmulende gubber - bedre med alle mann til årene enn alle mann til pumpene.
     
    • Liker
    Reaksjoner: OMF
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn