Valentinos drodleDipol(tm) & greier

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.455
    Antall liker
    3.879
    Torget vurderinger
    4
    Fin tråd dette, og for meg en orddebut på "uforførte"
     

    Valentino

    Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    34.044
    Antall liker
    33.901
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    IMG_6410.jpeg

    I likhet med @ottone må jeg finne på noe lurt
    IMG_6409.jpeg

    for her er det full stopp på radialen.

    Men det spiller da.
    IMG_6412.jpeg

    Poeng til @Trondmeg for svensk bobleplast. Bokrand-Ortofon AS-309 fra Skåne. Nå kan jeg høre på sort gull mens jeg bytter kabelurene på 3012.
     

    Valentino

    Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    34.044
    Antall liker
    33.901
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Har selv hatt en Thorens spiller midt på 80-tallet. Husker ikke modell, men den hadde to vri-om brytere på høyre og venstre side.
    Egentlig en ganske så usexy og visuelt patetisk greie, men fungerte etter hensikten.
    Først takk for pene usiterte ord.
    TD 160 og derivatene som det var mange av (TD 145, 147, 166, 160 Super, 147 Jubilee og så burtetter, noen med autolift andre helmanuelle), gode var de og solgte som hakka møkk gjorde de, og det var kanskje en av dem du hadde. Jeg synes de er pene, slik som denne særdeles godt påpassede TD 145:
    1782153138265.png
     

    Bergfinn

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    10.226
    Antall liker
    15.880
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Av og til ønsker jeg meg tilbake til gamledager
    ...men kun av og til, eks. her
    Eller hos Ottone, Bjarnetv, Chalsus, Cash, M. Tosken...etc.etc

    Plopp.

    Lader opp til landskamp pr nu.

    Meld fra når fireface UC er moden for overtakelse de nærmeste ti-år.
    ... venter i spenning til min går av ved døden...før meg.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.403
    Antall liker
    8.890
    Torget vurderinger
    12
    Det ble en vakker langeleik 😊. Jobb litt med plasseringen ift hylleskjøtene så blir det heading i krysset.
     

    Bergfinn

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    10.226
    Antall liker
    15.880
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    ..er jeg virkelig blitt såååå gammal?
    miniDSP ogTrinnov er fårr nytt og dyrt for meg.

    Holder meg til gamle studio interface og AL.
    Klarer ikke bedre...men godt nok for meg.

    ...og godt nok for de få som gidder å stikke innom ...fysisk.
    Dem om det.

    ;)
     

    Valentino

    Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    34.044
    Antall liker
    33.901
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Det var noen som mente at ledningen mellom de to chassisdelene var for tykk (den ble laget i en fei av en stump jeg fant i farten) og ville ha innvirkning på Das Bounce. Til verket!
    IMG_6416.jpeg

    Jeg fant i skammens pappeske en vakker tynn ledning fra en audiofil linjekabel jeg må ha mekket i 1990. 0,2 Ohm mellom de to jordplanene vil helst gå godt. Også denne er tykkere enn originalen.

    Ellers? Sånn klassisk avantgardemusikk fra 1950-1980 er ganske gøy, og minst én av komponistene var ganske festlig i hodet også:
    At the time of the punk explosion, he wrote a tract called "Punk Rock Is Fascist", where he described The Clash as "reactionary".
    Denne SKAL jeg kjøpe:
    1782241259829.png
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn