Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    29.490
    Antall liker
    92.241
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    43
    En ny komponent fra haifaiens Raga Rockers er koblet inn (alle trenger noen å hate) 😊

    Førsteinntrykket er at dette spiller helt ålreit. Det lille bakgrunnssuset, som ikke er hørbart fra lytteposisjonen, er fremdeles på samme nivå som med min Ayre RIAA. Hadde forventet at det med denne var helt tyst, så dette indikerer vel at suset ikke har noe med jordingsproblematikk å gjøre. Det positive er at det ikke er noen feil med min Ayre RIAA, og at dette lille bakgrunnssuset i stor grad handler om følsomheten på 98dB på høyttalerne. Får etter hvert bytte litt mellom RIAAene og finne ut hvilken jeg vil beholde 😊

    IMG_2439.jpeg
     
    Sist redigert:

    tjua

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Innlegg
    8.142
    Antall liker
    5.204
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    29.490
    Antall liker
    92.241
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    43
    Slik fremstilles det
    Kort versjon, gjelder f.o.m. 2020, så all moro før det er DUB
    Så spørs det om det kanskje blir nye runder
    Beklager til trådeier, dette er kun til info..
    Ingen grunn til å beklage 😊

    Brytningsfeltet mellom jus og politikk er fasinerende. To offiserer får medhold i Høyesterett og får pensjon på tilleggene i hele sin tid i Forsvaret, men når dommen filtreres gjennom Regjeringen, ender det for resten opp med pensjon på tilleggene etter 2020. Som jeg har skrevet tidligere, så er ikke denne pensjonssaken noe som bryr meg særlig, men logikken bak Regjeringens vedtak er vanskelig å forstå. Uten å ha juridisk kompetanse, så tenker jeg et gruppesøksmål med høyesterettsdommen i ryggen bør være en mulighet……….men jeg er usikker på om NOF og BFO kommer til å støtte denne saken videre. De virker litt «fat and happy» med at det har ordnet seg for dem som nå tjenestegjør (og betaler full medlemskontigent).
     

    Proethifi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.04.2023
    Innlegg
    1.955
    Antall liker
    2.524
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Ingen grunn til å beklage 😊

    Brytningsfeltet mellom jus og politikk er fasinerende. To offiserer får medhold i Høyesterett og får pensjon på tilleggene i hele sin tid i Forsvaret, men når dommen filtreres gjennom Regjeringen, ender det for resten opp med pensjon på tilleggene etter 2020. Som jeg har skrevet tidligere, så er ikke denne pensjonssaken noe som bryr meg særlig, men logikken bak Regjeringens vedtak er vanskelig å forstå. Uten å ha juridisk kompetanse, så tenker jeg et gruppesøksmål med høyesterettsdommen i ryggen bør være en mulighet……….men jeg er usikker på om NOF og BFO kommer til å støtte denne saken videre. De virker litt «fat and happy» med at det har ordnet seg for dem som nå tjenestegjør (og betaler full medlemskontigent).
    Det er vell fra Regjeringens side, bare for å spare penger, at Regjeringen har gjort som den har gjort….
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    29.490
    Antall liker
    92.241
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    43
    Har vært en drittuke! Pelsdotten ble bitt av en hoggorm på mandag, og for å gjøre en lang historie kort; var veldig nær på å stryke med. Nå begynner han heldigvis å komme tilbake i gammelt slag, så nå gjenstår bare at blodprøver neste uke går greit, og det ikke er noen skader på nyre og lever 🤞❤

    Nærmer seg nå tur med Pelsdotten. Deretter er det rett i lauging, før ørene legges bakover og nesen vendes mot byen for et pekkanes lite vorspiel før kveldens konserter.

    IMG_1724.jpeg


    Blir en bra rocke-pakke med DumDum Boys som headlinere, og de er jo kjent for å gi jernet på scenen, selv om de ikke spiller den aller farligste rocken i trøndelag………

    IMG_1725.jpeg

    Satser på at avslutningen på uken blir bedre enn begynnelsen 😊
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    29.490
    Antall liker
    92.241
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    43
    Føler jeg har vært på en hard treningsøkt………….men så var det bare 5 timer med tøff rock 😆

    Raga Rockers - kjedelige greier, foruten slutten, dårlig vokal (skyldes det lydtekniker eller vokalist 🤔) men med en knallbra gitarist.
    Slomosa - knalltøft, og med en vokalist som skjønner greien med tilstedeværelse og kommunikasjon med publikum.
    DumDum Boys - leverer som i sine glansdager. Imponerende på alle måter. Mange snakker om de fire store i norsk rock. Bollocks, det er bare ett band på toppen av seierspallen og det er gutta (opprinnelig) fra Trondhjem. Denne konserten kommer jeg til å huske! 🥰

    IMG_1727.jpeg
     

    srtorp

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.09.2013
    Innlegg
    645
    Antall liker
    1.504
    Torget vurderinger
    11
    Dum dum og raga er soundtrack av min ungdom, sammen med Jokke. Som gammel Ås gutt er det gøy at Eivind staxerud endte opp som gitarist i raga. Og nå er å regne som en av de bedre i landet. Hvert på noe fors og nachspiel sammen med han.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    29.490
    Antall liker
    92.241
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    43
    Hadde tenkt en liten shoot out mellom mine to RIAAer, men etter gårsdagens treningsøkt med DumDum Boys på Koengen, fungerer det bedre med litt kaldt i glasset og streaming. Hvorfor da ikke spille den neste mannen jeg skal på konsert med. Otis Gibbs står med begge beina i sentrum av mitt musikalske nedslagsfelt; americana med rust i røret 🥰

    IMG_1729.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    29.490
    Antall liker
    92.241
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    43
    Dum dum og raga er soundtrack av min ungdom, sammen med Jokke. Som gammel Ås gutt er det gøy at Eivind staxerud endte opp som gitarist i raga. Og nå er å regne som en av de bedre i landet. Hvert på noe fors og nachspiel sammen med han.
    Kult! Du vet jeg liker Jokke og det samme gjelder Raga, men som konsert synes jeg gårsdagen var traurige greier, foruten Eivind Staxrud som var helt rå og i stor grad var grunnen til at jeg fikk med meg hele konserten istedenfor å tusle til ølteltet. Raga gir jo ingenting av seg selv til publikum, greit nok, det gjelder flere enn dem, men når det er umulig å få med seg tekstene før litt på slutten (og vi flyttet oss litt rundt på leting etter lyden), så blir det ikke allverden igjen (for meg). Uavhengig av det, DumDum Boys ruler over Jokke og Raga i sine velmaktsdager, og hvorfor DeLilles regnes som en av de fire store innen norsk ROCK, skjønner jeg bare ikke. Sistnevnte er kun et pop-orkester for fiffen i Tiggerstaden 😆
     

    ou812rh

    HiFi, humle, malt & sykkel
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    6.734
    Antall liker
    26.736
    Sted
    Okse bydelen i Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Hadde tenkt en liten shoot out mellom mine to RIAAer, men etter gårsdagens treningsøkt med DumDum Boys på Koengen, fungerer det bedre med litt kaldt i glasset og streaming. Hvorfor da ikke spille den neste mannen jeg skal på konsert med. Otis Gibbs står med begge beina i sentrum av mitt musikalske nedslagsfelt; americana med rust i røret 🥰

    Vis vedlegget 1206588
    Bra skive og streames nå(y) Håper Pelsdotten blir frisk og rask snart!
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    29.490
    Antall liker
    92.241
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    43
    Bra skive og streames nå(y) Håper Pelsdotten blir frisk og rask snart!
    Takker! Det er heldigvis mer futt og fart i Pelsdotten enn det var for et par dager siden, og nå etter en tur uten nærkontakt med drittdyr fra edens hage, nyter han Otis Gibbs som seg hør og bør 😊

    IMG_2456.jpeg


    Registrerer forøvrig og noterer bak øret (slik at jeg kan være høflig neste gang vi møtes) at du ikke trykket liker på mine synspunkt på DeLillos 😄
     

    MakkinTosken

    Godseier
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    20.940
    Antall liker
    61.411
    Sted
    Me? Just hanging around!
    Torget vurderinger
    7
    Har konkludert med at det lille suset jeg har fra platespilleren ikke handler om jording, men følsomhet på høyttalerne. En ting er sikkert, det handler jaffal ikke om kablingen!

    Vis vedlegget 1206620
    Ja, ser jo at du har kabelolje også, så tror nok du har den biten på stell
     

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    6.202
    Antall liker
    3.819
    Torget vurderinger
    1
    Geometrien er ikke så mye bedre enn kabelhygienen og slikt som dette kalles vanligvis skjorereir men at det degraderer lyden er ikke sikkert og 50hz er jo lett å høre
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    29.490
    Antall liker
    92.241
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    43
    Geometrien er ikke så mye bedre enn kabelhygienen og slikt som dette kalles vanligvis skjorereir men at det degraderer lyden er ikke sikkert og 50hz er jo lett å høre
    Mitt anlegg er dønn tyst………foruten ved bruk av platespilleren med volumet høyt påskrudd………og jeg tror «summingen» da ligger høyere i frekvens enn 50Hz.
     

    Lagga

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    10.396
    Antall liker
    40.656
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Godt å se at pelsdotten er i farta igjen, Gio har heldigvis sluppet unna denslags, dvs jeg har oppdaget orm tidlig nok til å holde Gio på avstand. Håper prøvene er positive, Gio hilser. 🤗🥰

    IMG_3539.jpeg


    /Morten
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    13.918
    Antall liker
    37.600
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Hørte fra Sverige att det er uvanlig mye hoggorms bett nå😛 og det minker på motgift til husdyr. Bett i labben er visst mere kritiskt ettersom det er mye blodkar der som spreder giftet kjappere mener jeg dem sa? men mest vanlig er i snuta.
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    9.998
    Antall liker
    41.028
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Ja det blir litt kabler bakom alt utstyret. Jeg rotet rundt i mitt eget "ormebol" i går kveld og det medførte som vanlig litt svetting og banning 😅

    Så var det godt å høre at Pelsdotten er på bedringens vei! Håper han kommer seg og at alt blir som før (y) :giggle:

    IMG_0421.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    29.490
    Antall liker
    92.241
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    43
    Hørte fra Sverige att det er uvanlig mye hoggorms bett nå😛 og det minker på motgift til husdyr. Bett i labben er visst mere kritiskt ettersom det er mye blodkar der som spreder giftet kjappere mener jeg dem sa? men mest vanlig er i snuta.
    Mange av dem her også. Tror bestanden vokser, og jeg skjønner ikke hvorfor de fremdeles skal være totalfredet 😡 Jeg er nok litt biased 😊 Pelsdotten ble bitt i foten, men det tok likevel en god stund før giften slo skikkelig inn. Håper jeg i fremtiden slipper en ny omgang med løping/hurtig gange på nesten 2km bærende på 25kg, Pelsdott. Forhåpentligvis er motgiften litt billigere i Sverige hvis uhellet skulle være ute. Her koster motgiften 8000kr, og totalkostaden for hele greien kom vel på et sted mellom 50-60.000kr. Glad vi har forsikring på deler av beløpet! Kommer nok til å holde ham borte fra turer i skog og mark de neste månedene 😆
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    9.998
    Antall liker
    41.028
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Jeg hadde også en "døden nær" opplevelse med KoKo-hunden for noen uker siden, men det var heldigvis mindre alvorlig enn først fryktet. Hun kastet seg plutselig på bakken og grov seg febrilsk rundt munnen med begge forbeina. Jeg fryktet en stund at hun var bitt av hoggorm, men jeg hadde ikke sett noen orm. Etter hvert så rant det både blod og gørr ut av munnen og jeg ble rett og slett bekymret for om hun døde. Etter en liten stund så mannet jeg meg opp og fikk vrengt opp munnen hennes og der hadde hun kilt fast en kraftig trebit på tvers oppe i ganen. Når jeg fikk den ut så var heldigvis alt tilbake til normalen selv om KoKo var litt roligere enn vanlig resten av turen. Ingen hyggelig opplevelse mens det stod på, men det løste seg heldigvis enkelt (y) 😅
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn