Det virker som BMW selv har mistet entusiasmen.
Det gjelder ikke bare elbilene.
Her er ett par M3er (som typisk har vært BMWs mest entusiastiske modell)med 20 års mellomrom.
For meg er det vanskelig å forstå at det er samme produsent som har laget disse to bilene.
Det virker som det er viktigere å levere en bil med lignende tall som konkurrentene enn å lage en bil som gir mest mulig kjøreglede.
da må man huske på, og se til usa mht den generelle samfunnsutviklingen;
- du er kun en maskin/menneskevare stilt til rådighet for fabrikkeieren, som utnytter deg og din kapasitet, og til staten som skal bestemme alt over deg
- bilen er, og i ferd med å bli var, den siste friheten for for mennesket, bortsett fra naturmenneskene som lever helt i takt med naturen (men som ikke har bil)
- nå skal det grønnes og det skal masjeres, les kjøyres, i takt, det viktigste i dagens biler er at bestemora di, mora di, kona di og/eller kjæresten din har tatt permanent plass i bilen og hele tiden skriker til deg hva du til enhver tid skal gjøre og ta hensyn til - selv om du er aleine i bilen
- i neste omgang vil noen, feks musk, slå av bilen din dersom du uttaler deg om noe som han eller hans like ikke liker
- når det deretter blir strømmangel gjentar vi oljekrisa fra 1973 (for de som husker eller levde da)
sist men ikke minst, morro i eller med bil; gløm det; de som ikke har opplevd kjøring på norske veier i 70-, 80-, og 90-tallet har ingen ide hva morro i eller med bil betyr
og det er dessverre ingen av de som sitter i ringen og beslutter alt dette unødige tøvet som har opplevd.
BTW, får litt av samme lykketype på langdistansekjøring i Spania.. der er det nå testing av 150 km/t fartsgrenser.. bring it on
Og der nede er lykken å flise enhver tesla når man trår inn V12 på maks og kjøre på i 5-6 timer... ingen teslaer i nærheten.. barnslig? Ohhh yes - til grava kaller