U
utgatt60135
Gjest
Ingen "elsk" album enda i år, men endel gode skiver har kommet:
1. Car Seat Headrest - Twin Fantasy
Meget sterk re-innspilling og bearbeidelse fra frontmann Will Toledo album fra 2011 som han lagde helt på egen hånd.
2. Parquet Courts - Wide Awake
Bunnsolid enkel rettfrem rock produsert av Danger Mouse.
3. Young Fathers - Cocoa Sugars
Veldig kreativ, spennende og interessant album fra den skotske hip-hop trioen.
4. Courtney Barnett - Tell Me How You really Feel
Nok en solid utgivelse fra den meget talentfulle australske rockedamen selv om andrealbumet er mer inrovert og rolig.
5. Typhoon - Offerings
Mørk og vakker rock som vokser etter mye spilletid og forblir der.
6. Beach House - 7
Flott drømmende og svevende indiepop som lett glir forbi på en fin måte.
7. Ezra Fürman - Transangelic Exodus
Han beste utgivelse? Spennende musikk med særegen vokal.
8. Let´s eat Grandma - I´m All Ears
Fikk opp øynene for dem med debuten I, Gimini, som noen meget talenfulle unge jenter. Og de leverer på andreskiva som helhetlig er enda bedre. En tanke mer kommersielle kanskje, men fortsatt lekent, engasjerende og eksperimentelt.
9. Shame - Songs Of Praise
Ny gruppe fra England som har gode gitarriff, flott dynamikk og messende god synging.
10. A.A.L. (All Against Logic)
Aldri noe dårlig utgitt musikk fra Nicolas Jaar (må nevne det særdeles gode Darkside prosjektet) Denne gangen er det en samling techno/dance fra 2012.
11. King Tuff - The Other
Han er kanskje ikke noen stor vokalist, men han har særpreg og snekrer sammen nydelige poppete rockelåter.
12. Emilie Nicolas- Tranquille - Emilie
Liker andreskiva litt bedre enn debuten. Dette er et veldig helheltlig album med god musikk, flott stemme og vakre komposisjoner.
13. The Voidz - Virtue
Bandet til Julian Casablancas fra The Strokes. Litt snålt album, men det fungerer veldig bra med distinkt vokal og de mange krumspringene. Artig plate.
14. Ty Segall - Freedom´s Goblin
Ikke hans beste utgivelse, men han lager alltid bra garasjerock.
15. Jon Hopkins - Singularity
Stjerneklar og drømmende ambient/tekno det er lite å sette fingeren på.
16. Gang Gang Dance - Kazuashita
Ikke så eksentrisk, storartet og utfordrende som Eye Contact men fortsatt spennende og anderledes å lytte til.
17. No Age - Snares Like Haircut
Støyrock av god kvalitet.
18. Kamasi Washington - Heaven and Earth
Nok en flott jazzrock utgivelse fra de eminente musikerne, men til tider kanskje litt kjedelig.
19. Hookworms - Microshift
Litt ensformig men bra psykedelisk indierock.
20. Preoccupations - New Materials
Mørk post punk.
1. Car Seat Headrest - Twin Fantasy
Meget sterk re-innspilling og bearbeidelse fra frontmann Will Toledo album fra 2011 som han lagde helt på egen hånd.
2. Parquet Courts - Wide Awake
Bunnsolid enkel rettfrem rock produsert av Danger Mouse.
3. Young Fathers - Cocoa Sugars
Veldig kreativ, spennende og interessant album fra den skotske hip-hop trioen.
4. Courtney Barnett - Tell Me How You really Feel
Nok en solid utgivelse fra den meget talentfulle australske rockedamen selv om andrealbumet er mer inrovert og rolig.
5. Typhoon - Offerings
Mørk og vakker rock som vokser etter mye spilletid og forblir der.
6. Beach House - 7
Flott drømmende og svevende indiepop som lett glir forbi på en fin måte.
7. Ezra Fürman - Transangelic Exodus
Han beste utgivelse? Spennende musikk med særegen vokal.
8. Let´s eat Grandma - I´m All Ears
Fikk opp øynene for dem med debuten I, Gimini, som noen meget talenfulle unge jenter. Og de leverer på andreskiva som helhetlig er enda bedre. En tanke mer kommersielle kanskje, men fortsatt lekent, engasjerende og eksperimentelt.
9. Shame - Songs Of Praise
Ny gruppe fra England som har gode gitarriff, flott dynamikk og messende god synging.
10. A.A.L. (All Against Logic)
Aldri noe dårlig utgitt musikk fra Nicolas Jaar (må nevne det særdeles gode Darkside prosjektet) Denne gangen er det en samling techno/dance fra 2012.
11. King Tuff - The Other
Han er kanskje ikke noen stor vokalist, men han har særpreg og snekrer sammen nydelige poppete rockelåter.
12. Emilie Nicolas- Tranquille - Emilie
Liker andreskiva litt bedre enn debuten. Dette er et veldig helheltlig album med god musikk, flott stemme og vakre komposisjoner.
13. The Voidz - Virtue
Bandet til Julian Casablancas fra The Strokes. Litt snålt album, men det fungerer veldig bra med distinkt vokal og de mange krumspringene. Artig plate.
14. Ty Segall - Freedom´s Goblin
Ikke hans beste utgivelse, men han lager alltid bra garasjerock.
15. Jon Hopkins - Singularity
Stjerneklar og drømmende ambient/tekno det er lite å sette fingeren på.
16. Gang Gang Dance - Kazuashita
Ikke så eksentrisk, storartet og utfordrende som Eye Contact men fortsatt spennende og anderledes å lytte til.
17. No Age - Snares Like Haircut
Støyrock av god kvalitet.
18. Kamasi Washington - Heaven and Earth
Nok en flott jazzrock utgivelse fra de eminente musikerne, men til tider kanskje litt kjedelig.
19. Hookworms - Microshift
Litt ensformig men bra psykedelisk indierock.
20. Preoccupations - New Materials
Mørk post punk.