Grattis med fine høyttalere. Det du beskriver er det største aberet med generasjon 1 (peerless KO10DT diskant). Stig Carlsson brukte NAD 208 og hadde ikke problemer med det. Vil tippe at såkalt klassiske rørforsterkere med den varme gromme rørlyden og forsterkere som musical fidelity A1 etc kan...
Sees nok plutselig. Det blir en ny runde med Sundfør og Bjella med band på Hamar i november. Forhåpentlig ingen yoga med SS denne gangen. Så er det vel messe i sverige og i Horten til høsten også.
Det er veldig prototype/testinstrument/Elfa DIY/universitetslab/omega verksted over stilen. Ser for meg en som gnir letrasetbokstaver på frontplaten. Litt industrielt kult, men kanskje litt for stort og litt for mye 80-tall NTH-lab for meg.
Disse er ikke egnet i OA50. Det er vifa d25 eller scan-speak 2606 (alias T11oa) som er brukt i oa50. Filteret må da gjøres om. Holder på med å bygge en av mine til mk IV og et par med rene SB-elementer. Nye filtre til begge. Det tredje settet er jeg usikker på enda.
Kjenner ikke lyden av rega og naim. Hvis det er de OA50 på finn så synes jeg prisen er alt for høy for et mk I derivat. Normalt får du oppgraderte oa52 for samme pris. Eller Larsen 6
Det kommer an på hvilken versjon man har. Stig Carlsson brukte NAD 208 selv på sine høyttalere. Min erfaring er at særlig gen 1 med Peerless 115-diskant lett kunne bli slitsomme. Med senere scan-speak diskanter var de lettere å få til. Selv bruker jeg nad 3020 (originalen), 208, densen dm10...
Å være voksen og trygg på seg selv og egen smak innebærer også at man ikke trenger skrike ut om det man ikke liker i enhver anledning. Det kan like gjerne slå tilbake ;).