Nylig innhold av Trondmeg

  1. Trondmeg

    Høyttalere Carlsson endelig oppdaget!

    Grattis med fine høyttalere. Det du beskriver er det største aberet med generasjon 1 (peerless KO10DT diskant). Stig Carlsson brukte NAD 208 og hadde ikke problemer med det. Vil tippe at såkalt klassiske rørforsterkere med den varme gromme rørlyden og forsterkere som musical fidelity A1 etc kan...
  2. Trondmeg

    Valentinos drodleDipol(tm) & greier

    Det ble en vakker langeleik 😊. Jobb litt med plasseringen ift hylleskjøtene så blir det heading i krysset.
  3. Trondmeg

    Valentinos drodleDipol(tm) & greier

    Hmmm, svensk bobleplast. .. Mon tro?
  4. Trondmeg

    BLUESBREAKERSBLOODSUGARSEXMAGIK

    Sees nok plutselig. Det blir en ny runde med Sundfør og Bjella med band på Hamar i november. Forhåpentlig ingen yoga med SS denne gangen. Så er det vel messe i sverige og i Horten til høsten også.
  5. Trondmeg

    BLUESBREAKERSBLOODSUGARSEXMAGIK

    God sommer Blues :)
  6. Trondmeg

    Forsterkere Vakre forsterkere

    Det er veldig prototype/testinstrument/Elfa DIY/universitetslab/omega verksted over stilen. Ser for meg en som gnir letrasetbokstaver på frontplaten. Litt industrielt kult, men kanskje litt for stort og litt for mye 80-tall NTH-lab for meg.
  7. Trondmeg

    My name is LARSEN! (and my fathers name is Carlsson....)

    Disse er ikke egnet i OA50. Det er vifa d25 eller scan-speak 2606 (alias T11oa) som er brukt i oa50. Filteret må da gjøres om. Holder på med å bygge en av mine til mk IV og et par med rene SB-elementer. Nye filtre til begge. Det tredje settet er jeg usikker på enda.
  8. Trondmeg

    Møbler og underlag Bildetråd: Hvordan ser racket ditt ut?

    Old news. Kniplingsbrikke hadde jeg på platespilleren på 90-tallet. Den lå på tallerkenen når den ikke ble brukt. Jeg bodde alene.
  9. Trondmeg

    My name is LARSEN! (and my fathers name is Carlsson....)

    Kjenner ikke lyden av rega og naim. Hvis det er de OA50 på finn så synes jeg prisen er alt for høy for et mk I derivat. Normalt får du oppgraderte oa52 for samme pris. Eller Larsen 6
  10. Trondmeg

    My name is LARSEN! (and my fathers name is Carlsson....)

    Det kommer an på hvilken versjon man har. Stig Carlsson brukte NAD 208 selv på sine høyttalere. Min erfaring er at særlig gen 1 med Peerless 115-diskant lett kunne bli slitsomme. Med senere scan-speak diskanter var de lettere å få til. Selv bruker jeg nad 3020 (originalen), 208, densen dm10...
  11. Trondmeg

    Forsterkere Vakre forsterkere

    Å være voksen og trygg på seg selv og egen smak innebærer også at man ikke trenger skrike ut om det man ikke liker i enhver anledning. Det kan like gjerne slå tilbake ;).
  12. Trondmeg

    Valentinos drodleDipol(tm) & greier

    Fine greier. Gratla
  13. Trondmeg

    Venner av Thorens platespillere

    Kulere de gamle reference og prestige. Ikke minst fargen 😊
  14. Trondmeg

    Valentinos drodleDipol(tm) & greier

    Tvingeholder?
  15. Trondmeg

    Fosi Audio

    Gøy å fortelle om hva andre sier og mener?
Topp Bunn