Nylig innhold av Panerai

  1. P

    Hvilken vinylplate har vi kjøpt

    En tur innom Apollon i Tønsberg. Mye bra, men kun denne som ble med hjem.
  2. P

    Hva hører du på NÅ (musikk) - Del 4

  3. P

    Gode kjøp og jazz på tilbud

    Jeg fant ikke en tråd om dette, men andre kan jo være interessert i gode kjøp. Platekompaniet kjører 40% på en del ecm på vinyl. https://www.platekompaniet.no/salg/ecm-vinyl-40-rabatt
  4. P

    Jazz; hva hører du på nå?

    Interessant sak. Mye bra.
  5. P

    Starter ny analog/vinyltråd. Alt kan diskuteres.

    Jeg har akkurat byttet headshell, kjøpt vekt og stilt inn trykket på 2,00g. Antiskating på ca 2. Jeg har problemer med at det skurrer litt på det siste sporet på hver side. Jeg har ikke protractor. Bør jeg kjøpe det og se om den er stilt inn riktig. Eller er det andre triks jeg kan prøve først...
  6. P

    Jazz; hva hører du på nå?

  7. P

    Hva hører du på NÅ (musikk) - Del 4

    ikke så ofte jeg lytter til Spotify hjemme, men i dag ble det denne i stua.
  8. P

    Starter ny analog/vinyltråd. Alt kan diskuteres.

    Usikker på om det finnes en tråd for dette, men jeg fant det ikke. Sortering/oppbevaring av plater Hvordan gjør du det? Sjanger/alfabetisk? Andre løsninger? Jeg sliter litt med en god løsning. Har foreløpig 1x4 og 1x5 roms kallax (eller Expedit)
  9. P

    Starter ny analog/vinyltråd. Alt kan diskuteres.

    Nei. har du noen tips til hvordan jeg bør gå fram? skal de loddet bak stå på omtrent samme tall som «anti-skating»?
  10. P

    Starter ny analog/vinyltråd. Alt kan diskuteres.

    Takk for kjapp hjelp folkens. Tipset funket.
  11. P

    Jazz; hva hører du på nå?

  12. P

    Starter ny analog/vinyltråd. Alt kan diskuteres.

    Dvs at jeg bør skru litt på denne? Kan jeg skru mens jeg lytter? Eller når den står stille?
  13. P

    Starter ny analog/vinyltråd. Alt kan diskuteres.

    Jeg byttet akkurat til ny headshell (med ny pickup og stift). Hvordan vet jeg om den er justert riktig? Når jeg setter stiften ned på starten på plata «kjører» den veldig kjapt inn til første spor. Det gjorde ikke den gamle.
  14. P

    Starter ny analog/vinyltråd. Alt kan diskuteres.

    Jeg har en Thorens td 280 mk4. Den har også en Ortofon 10 stift. Bør jeg bytte den «headshellen» til pioneerspilleren og sette den nye «headshellen» på Thorens-spilleren. Jeg bruker thorensen mest. Og den er vel bedre kvalitetsmessig.
Topp Bunn