Nylig innhold av oyvjorge

  1. oyvjorge

    Audio Notes venner

    Da har jeg gjort en hyggelig handel med Sonicfrontiers og kjøpt Dac’en hans, AN 1.1😊 Den spiller ypperlig med digitalt signal fra Eversolo A8 som har en god dac, men må se seg slått av AN. Mer rom og detaljer, samtidig som vokaler er mer naturlige. Faktisk virker A8 ganske analog, og ikke så...
  2. oyvjorge

    Diverse Advarsel mot kjøp på FINN.no

    Solgte til Danmark engang. Ble stoppet i tollen og sendt tilbake ila kort tid. Kjøperen sto på døra der og viftet med papirene, ingenting hjalp. Så det er andre aktører enn kjøper som kan lage krøll. Tilslutt fikk jeg sendt den med en kamerat av han som var trailesjåfør, mao smugling :)
  3. oyvjorge

    Audio Note byggesett

    Stemmer, det er den som ligger på Finn nå 😊Jeg tenker at det er bedre å gå for en AN 1.1 som er ca i samme prisleie. For øvrig burde selgeren skrive litt tydeligere hva det er for noe. Trodde det var en AN, men stusset på prisen. Han var ikke snar til å innrømme at det ikke var en AN UK.
  4. oyvjorge

    Audio Note byggesett

    Ser på en ANK DAC 4.1 fra 2024. Hvilken AN DAC ligger den nærmest lydmessig, noen som har testet eller har en formening?
  5. oyvjorge

    Audio Notes venner

    Lurer på å skaffe meg en AN DAC 1.1og bruke signalet fra en Eversolo A8. Synes jeg leste et sted her at det var ikke noe problem med nivåforskjeller. Noen som kjenner igjen dette? Eller har erfaringer med å koble disse sammen?
  6. oyvjorge

    Audio Notes venner

    Gratulerer!
  7. oyvjorge

    Diverse Den store flytråden

    Blir det noe flystevne i Norge i år?
  8. oyvjorge

    OSLO HIFI SHOW 2026 - Inntrykk frå tre Audiophile herrar. Del 1 – Stig Arne sine inntrykk.

    For vanlige mennesker med normal lommebok er det snart ingenting som interesserer. Da blir det bare brukten som er aktuelt. Men der er det/har vært jaggu mye bra, selv om det er nest siste skrik i finnish.
  9. oyvjorge

    Audio Notes venner

    Nå kjenner jeg ikke prisene på disse AN-høyttalerne, men jeg tenkte at det var en uvitende bemerkning om hva hele anlegget koster. Vær så snill å ikke motbevis meg😉
  10. oyvjorge

    Starter ny analog/vinyltråd. Alt kan diskuteres.

    Ikke kommet så langt ennå. KI er på bærtur i hvert fall med denne serien. Mulig det står om andre anlegg i bøkene eller andre filmer.
  11. oyvjorge

    Digitale avspillere Lyst til at opgradere DAC, men er der forskel på lyden?

    Hva med en Lab12? Snuser på den selv akkurat nå. Det er en R2R, H. Rognlien liker den veldig godt. Tenkte å prøvelytte hos Moiz, men den er ikke på lager før om et par uker.
  12. oyvjorge

    Starter ny analog/vinyltråd. Alt kan diskuteres.

    P’en er i hvertfall rett. Det er lite nærbilder av selve anlegget, men HT kan man nok kjenne igjen om man kjenner dem fra før. Har nå sett to episoder. Hold øynene åpne 😊 Blir artig å se om KI har rett.
  13. oyvjorge

    Starter ny analog/vinyltråd. Alt kan diskuteres.

    Søkte med KI, den mente at det var en 2M red. I den nye Netflix-serien "Jo Nesbøs Harry Hole" (2026) er platespilleren utstyrt med en Ortofon 2M Red-pickup. Dette er en av verdens mest populære pickuper for musikkelskere, og valget gir god mening for karakteren: Kvalitet til riktig pris...
  14. oyvjorge

    Starter ny analog/vinyltråd. Alt kan diskuteres.

    Der står det om "Mord i Sogn" . Harry Hole har også et anlegg med platespiller. Der er det altså en P ytterst på PU. Kan ikke huske å ha sett den P’en før.
  15. oyvjorge

    Starter ny analog/vinyltråd. Alt kan diskuteres.

    Hva slags PU er det som sitter i anlegget til Harry Hole i den nye Netflix-serien? Noen som kjenner igjen P’en?
Topp Bunn