Nylig innhold av BritFi

  1. B

    Sjekke hastighet på platespiller?

    Samme hos meg, og det er litt rart da andre metoder viser bedre stabilitet. Men om man prøver Grooved når man spiller digitale, kjente filer, så viser den riktig 10/10. Så jeg tenker det er innspillingene på platene jeg, og lar det hele ligge ;)
  2. B

    Sjekke hastighet på platespiller?

    Som en lettvint og lydhør kontrollør av hastighet, så funker denne appen overraskande bra, så lenge man spiller en relativt kjent melodi.
  3. B

    Støpsel ut - støpsel inn igjen, -> Ingen lyd. ??

    @olisn Du har sikkert sjekket, men du har ikke kommet borti SPK knappen da? Eller mute knappen:? SPK kobler jo ut høyttalerene
  4. B

    Vennetråd Wiim Streamere

    Fant frem et par Pro-Ject Speaker Box av nyere type modell 5E. Helt grei høyttaler for slike små oppsett, og faktisk en bedre match med Wiimp her, enn L-52 som jeg ellers alltid foretrekker. Integrert og tidssyncet med REL T-Zero i Wiim appen, samt benyttet EQ tuning for å få min foretrukne...
  5. B

    Starter ny analog/vinyltråd. Alt kan diskuteres.

    Da er vel spørsmålet: Hva er billig? Min Argon TT-4 Mk2 koster ca. 10k. Det synes jeg er relativt billig, men innebygget RIAA er meget bra og tilpasset MM Ortofon serien den leveres med. Og jeg har blant flere amper en Quad Vena Play2 integrert forsterker med streaming, DAC osv. som også har...
  6. B

    Starter ny analog/vinyltråd. Alt kan diskuteres.

    Jeg har en platespiller med innebygget RIAA og MM P. Bruker en 6 meter lang RCA lisse fra Klotz. 270kr kostet den, hentet selv hos importøren i Oslo. Topp signal, ingen støy.
  7. B

    Vennetråd Wiim Streamere

    Det er kanskje ikke det, men tenker det er greit å lufte den litt. Det er JBL L-52, samt en REL T-Zero Mk3 sub. Har vel hørt høyere lydkvalitet, men funker i et TV oppsetting. Lekt meg gjennom alle funksjoner, og den har mye bra for seg.
  8. B

    Vennetråd Wiim Streamere

    Melder meg inn som Wiims venn på hybelen, Kostet på meg hele 49kr i ekstra utstyr fra C.O da jeg synes det er veldig liten klaring undrer ampen. Den blir jo relativt varm, denne saken. De «dørstopperene» sitter fint rundt knottene under ampen. Og gir selvsagt en utrolig stor forbedring og ro i...
  9. B

    Starter ny analog/vinyltråd. Alt kan diskuteres.

    @HasseBasse Ønsker meg da denne låten her om du har den på en av dine LP du ikke liker. Men jeg tenker nok den er i din gate, gamle skurk🤠
  10. B

    Starter ny analog/vinyltråd. Alt kan diskuteres.

    DET var et godt tips, takker meget😊 Det har jeg vettu, tenkte ikke på den løsningen. Da MacGyver jeg løs videre👍
  11. B

    Starter ny analog/vinyltråd. Alt kan diskuteres.

    Det er klart, nå tenkte jeg på om det var noen risiko for utstyret. Altså HiFi utstyret. Jeg kopler opp fustasjopphengsforkoplingen og sikrer med rød overledning koplet til en teskje.Da er jeg good tenker jeg.
  12. B

    Starter ny analog/vinyltråd. Alt kan diskuteres.

    Takk:) Men det er vel ikke noe galt og/eller risiko å prøve uten jordkabel, eller? Tenkte jeg skulle spare meg for en tur nedom byen i dag.
  13. B

    Starter ny analog/vinyltråd. Alt kan diskuteres.

    Spørsmål om behov for tilkopling mellom skruer for jording: Hei, god morgen! I den 70-talls leiligheten hvor jeg har platespilleren, så står platespilleren (Argon TT-4 Mk2) og forsterkeren (Quad Vena Play) på hver sin 10 ampere kurs, begge uten jord. Bruker i dag Argons innebygde RIAA til en...
  14. B

    Hi-fi ann am baile beag ann an Alba

    Herlig å kunne gjøre som dere gjør, gratulerer med ny bolig, i nytt land! Gode minner fra Skottland sist vi var med i fotball VM, altså 1998. Damen på den tiden og jeg kjørte fra Oslo til Bergen, fergen over til Newcaste og deretter tur rundt nær hele landet. Vi bodde kun på B&B, skottene vi...
  15. B

    Forsterkere Denon PMA-900HNE

    Nice!😊👍
Topp Bunn