Nå er jeg kanskje ikke den rette til å gi gode råd, men jeg har fiklet en del både med ripol og minislob.
jfr fysikkens lover er det begrensninger hvor høyt opp i frekvens du kan benytte disse løsningene før du møter en heftig resonans og et dramatisk frekvensfall. Jeg skal ikke gå inn på teorien bak, men resonansen kalles en kvartbølgeresonans. Hvor denne oppstår i frekvens, er avhengig av dybden på sprekken, og erfaringsmessig har kompresjonsforholdet en innvirkning på hvor kraftig denne resonansen er. Ser ut som en høyere kompresjon (sprekken/slottens areal i forhold til membranareal) gir en lavere resonanstopp.
Med 12" elementer som jeg benytter (ca 30cm dybde på sprekken) starter resonansen ved ca 250hz og topper ved 350 for å så falle drastisk. Med dsp kan resonansen tas ned, og jeg får et brukbart frekvensspekter til ca 400hz. Med 10" elementer vil du teoretisk komme noe høyere opp i frekvens, men du er likevel helt avhengig av dsp. Tviler på at det er realistisk å tøye de høyere enn 500hz.
Men slukets veier er uransakelige, og du vet dette ikke før du har prøvd. Desverre tror jeg ikke på noen gratis lunsjer, og tviler på at Slob er den rette løsningen for et bassystem fra kjellern og opp til delefrekvens mot D1400 eller lignende. Tror du trenger en god midbassløsning mellom slobber og hornet, eller et horn/kompresjonsdriver som kan deles lavere enn D1400. Midbasshorn er storveis, men da har du plutselig et relativt komplisert 4 veis system.