Trondmegs anlegg - den første watten.....

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.089
    Antall liker
    8.020
    Torget vurderinger
    12
    Jeg tenker Fe208 ender opp i et BLH etter Fostex anbefalinger med T500A som diskant. Dersom man ikke skal forsøke seg med et sett RAAL-diskanter da som Rex Fostex I (Sluket) har vist med minislob..... For hovedhøyttalerene er man i tenkeboks. Men alle innspill og gode ideer mottas med takk....
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.089
    Antall liker
    8.020
    Torget vurderinger
    12
    Det skjer ting i tenkeboksen. Fostexplanene er lagt noe litt til side og det er i ferd med å komme en annen løsning på plass. Denne er litt fersk, men noen stikkord er høy følsomhet, 3-veis, plasskrevende, fullish-range. Det regnes og tegnes og diskuteres med andre kompetente personer her på sentralen. Beklager at jeg er litt tilbakeholden med opplysninger nå, men det trengs fremdeles noe modning før planene presenteres....... :). Jeg vil bare si at dette ser veldig spennende ut ......

    Evt interessenter i elementer som presentert tidligere i tråden kan ta kontakt (dette er ingen salgsannonse, men jeg lufter interessen før de evt legges for salg). Det er snakk om 2 stk Fostex T500A II, 4 stk Fostex FE208EZ sigma, 12 stk Peerless 830452 samt evt 4 stk Seas millenium diskanter (for Linkwitz Orion), 2 stk 8" mellomtoner/basser (for Linkwitz Orion) og 2 stk seas 10" Excel basser. Typer husker jeg ikke i farten, men det vil komme nærmere opplysninger i evt annonse.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.089
    Antall liker
    8.020
    Torget vurderinger
    12
    Det har dukket opp noen esker her idet siste. Alle har 2-tall på seg og flere skal det bli..... Noen er nok glad i 2-tall.....
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.089
    Antall liker
    8.020
    Torget vurderinger
    12
    Poeng JJ! Men det er flere esker med 2-tall på ser du. Alle relaterte esker har 2-tall.
     
    D

    Dåbbel J

    Gjest
    Det er vel minst en dullion hifirelaterte ting med 2 i... hehe.

    Første var grei nok :rolleyes:
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.089
    Antall liker
    8.020
    Torget vurderinger
    12
    Jeppda. Kommer noe snart med bilder..... mangler litt deler før det er klart.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.089
    Antall liker
    8.020
    Torget vurderinger
    12
    Her designes det bokser om dagen for alle disse komponentene med 2-tall i seg .......
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.881
    Antall liker
    59.842
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg var på kino her om dagen og så The Imitation Game.
    Det var i grunnen småtterier de geskjeftiget seg med ved Bletchley Park sammenlignet med overstående.
    Bare 2 tall,-helt ulogisk.

    mvh
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.089
    Antall liker
    8.020
    Torget vurderinger
    12
    Ja, det er det nok. Når man begynner i feil ende som jeg med en forsterker som er så svinaktig god at man må finne høyttalere som matcher den, så må det bli noe lettdrevent da 10W ikke akkurat egner seg som sveiseaggregat. Du kjenner min stue kwil, og vet at det kan by på noen estetiske utfordringer å få inn noe lettdrevent uten at det blir ekstremt dominerende da slikt noe gjerne inneholder horn.... I dette tilfelle snakker jeg om JBL-elementer (som ofte har 2-tall i betegnelsene sine). Vi snakker 2 stk 15" basselementer pr side, horn i mellomtone og forsåvidt i diskant også så nå får jeg nok pepper for PA-lyd i all overskuelig fremtid...... Har forresten en plan B for diskanten dersom dette ikke fungerer tilfredsstillende.

    Det jeg driver med om dagen (egentlig kvelden/natten) er å sitte på 2'ern og formgi jævelskapet slik at det ikke tar hele rommet og som samtidig er til å leve med...... Godt det er bare 2 kanaler..... Det er ikke en helt enkel oppgave og dette blir skreddersøm, men det ser ut som det begynner å ligne noe. Her produseres det konstruksjonstegninger, materiallister, oppriss og plan av rommet ferdig møblert med høyttalere. Og vi snakker gyldne snitt og greier.....
     
    Sist redigert:

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.089
    Antall liker
    8.020
    Torget vurderinger
    12
    Jeg var på kino her om dagen og så The Imitation Game.
    Det var i grunnen småtterier de geskjeftiget seg med ved Bletchley Park sammenlignet med overstående.
    Bare 2 tall,-helt ulogisk.

    mvh
    Det er nok ikke digitalt siden det bare er 1 og 0, men da det er et 2-tallssystem så vet da pokker.... Men jeg er den ene av de 10 typer mennesker som forstår det binære tallsystem....
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.089
    Antall liker
    8.020
    Torget vurderinger
    12
    Ja, dette er det strålende interesse for. Måtte bare sende inn en bompibjørn....
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.982
    Antall liker
    104.637
    Torget vurderinger
    23
    Avsløre toern.. hmm..
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.089
    Antall liker
    8.020
    Torget vurderinger
    12
    Fåkke se toern min du vel. Det er 2169 grunner til det...
     
    Sist redigert:

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.982
    Antall liker
    104.637
    Torget vurderinger
    23
    Håpløst dustesystem den nummereringen til JBL - umulig å huske hva som er hva. :mad:
     

    kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.278
    Antall liker
    913
    Ja, det er det nok. Når man begynner i feil ende som jeg med en forsterker som er så svinaktig god at man må finne høyttalere som matcher den, så må det bli noe lettdrevent da 10W ikke akkurat egner seg som sveiseaggregat. Du kjenner min stue kwil, og vet at det kan by på noen estetiske utfordringer å få inn noe lettdrevent uten at det blir ekstremt dominerende da slikt noe gjerne inneholder horn.... I dette tilfelle snakker jeg om JBL-elementer (som ofte har 2-tall i betegnelsene sine). Vi snakker 2 stk 15" basselementer pr side, horn i mellomtone og forsåvidt i diskant også så nå får jeg nok pepper for PA-lyd i all overskuelig fremtid...... Har forresten en plan B for diskanten dersom dette ikke fungerer tilfredsstillende.

    Det jeg driver med om dagen (egentlig kvelden/natten) er å sitte på 2'ern og formgi jævelskapet slik at det ikke tar hele rommet og som samtidig er til å leve med...... Godt det er bare 2 kanaler..... Det er ikke en helt enkel oppgave og dette blir skreddersøm, men det ser ut som det begynner å ligne noe. Her produseres det konstruksjonstegninger, materiallister, oppriss og plan av rommet ferdig møblert med høyttalere. Og vi snakker gyldne snitt og greier.....
    Dette høres spennende ut Trondmeg, ser frem til en tjuvkikk på skisser, artig☺
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.982
    Antall liker
    104.637
    Torget vurderinger
    23
    Merker du alderen slukster?
    Mulig du snart skal få merke hvordan en knuckle sandwich smaker..:mad:
     
    Sist redigert:

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.881
    Antall liker
    59.842
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Beklager,- har minimal erfaring med JBL,men har sett nevnte siffer på slike ja.

    Har du ordna deg billett til Scofield?
    Det har jeg:)
     

    kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.278
    Antall liker
    913
    Blir artig å følge utviklingen👍

    Huske vi hadde en (god) ide' om å forflytte dine SIT'r en tur på Hjellum, med tanke på testing på kompresjonsdrivere og hønn😎

    RBN og undertegnede hadde lite håp om å få hørt nettopp SIT på hønn i helga, men dessverre lot det seg ikke gjøre. Absolutt på short list over hva man kunne tenkt seg å låne øre til...........

    mvh
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.973
    Antall liker
    13.370
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    det er bare å skjære de av og levere de hos SIT eier......
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.089
    Antall liker
    8.020
    Torget vurderinger
    12
    Vi kan da sikkert få til SIT-Hjellum en gang jeg er hjemme. Dere kan da bare låne de med. Slik rukkel må brukes og ikke bare stå det. Bare ikke lag riper i de :). Ser forresten det ligger en SIT2 til salgs for 32k. Hehe, jeg burde i så fall selge min ....
     
    Sist redigert:

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.089
    Antall liker
    8.020
    Torget vurderinger
    12
    Det er slik at det blir borte ca en kubikkmeter av stua og i mitt tilfelle er det viktig at det ikke spiser opp rommet helt.
     

    kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.278
    Antall liker
    913
    Vi kan da sikkert få til SIT-Hjellum en gang jeg er hjemme. Dere kan da bare låne de med. Slik rukkel må brukes og ikke bare stå det. Bare ikke lag riper i de :)
    Her er vel sakens kjerne Trondmeg, du frekventerer vel ikke akkurat hjemmet ofte har jeg skjønt, særlig ikke uten ett og annet på tapetet. Vi klarer selvf. å gjennomføre en slik seanse uten at utstyret får varige men, vi er da forsiktige med de viktige tingene i livet........ Hadde i hvert fall vært en artig kombinasjon å teste.

    Apropos tid, har du funnet anledning til Kuzma-montering? Ut fra Vermins beskrivelser i dag av sin Colibri lw i 4-point, er det vel ingen grunn til annet enn å se frem til å høre om din Colibri Ref. i samme arm☺


    Mvh
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.089
    Antall liker
    8.020
    Torget vurderinger
    12
    Vi kan da sikkert få til SIT-Hjellum en gang jeg er hjemme. Dere kan da bare låne de med. Slik rukkel må brukes og ikke bare stå det. Bare ikke lag riper i de :)
    Her er vel sakens kjerne Trondmeg, du frekventerer vel ikke akkurat hjemmet ofte har jeg skjønt, særlig ikke uten ett og annet på tapetet. Vi klarer selvf. å gjennomføre en slik seanse uten at utstyret får varige men, vi er da forsiktige med de viktige tingene i livet........ Hadde i hvert fall vært en artig kombinasjon å teste.

    Apropos tid, har du funnet anledning til Kuzma-montering? Ut fra Vermins beskrivelser i dag av sin Colibri lw i 4-point, er det vel ingen grunn til annet enn å se frem til å høre om din Colibri Ref. i samme arm☺


    Mvh
    Jeg venter på denne dingsen som den skal justeres inn etter. Den er skreddersydd for min arm.
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    7.000
    Antall liker
    5.919
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Vi kan da sikkert få til SIT-Hjellum en gang jeg er hjemme. Dere kan da bare låne de med. Slik rukkel må brukes og ikke bare stå det. Bare ikke lag riper i de :)
    Her er vel sakens kjerne Trondmeg, du frekventerer vel ikke akkurat hjemmet ofte har jeg skjønt, særlig ikke uten ett og annet på tapetet. Vi klarer selvf. å gjennomføre en slik seanse uten at utstyret får varige men, vi er da forsiktige med de viktige tingene i livet........ Hadde i hvert fall vært en artig kombinasjon å teste.

    Apropos tid, har du funnet anledning til Kuzma-montering? Ut fra Vermins beskrivelser i dag av sin Colibri lw i 4-point, er det vel ingen grunn til annet enn å se frem til å høre om din Colibri Ref. i samme arm☺


    Mvh
    Jeg venter på denne dingsen som den skal justeres inn etter. Den er skreddersydd for min arm.
    Mener du plastdingsen som justerer "tårnet"?
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    7.000
    Antall liker
    5.919
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.089
    Antall liker
    8.020
    Torget vurderinger
    12
    Latsabb? Er borte hele uke og ofte i helgene. Dag som natt..... Er ikke mye tid igjen hjemme da.
     

    Fredrik.J

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.02.2011
    Innlegg
    260
    Antall liker
    134
    Torget vurderinger
    27
    Har du også fått deg nytt badekar?;) Bilder er påbudt!
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.089
    Antall liker
    8.020
    Torget vurderinger
    12
    Vasken står i Asker enda. Kjøpt og betalt, men hentes ikke før til uken. Du da jorg1s1?

    Her kommer et ventebilde så lenge:

    936full-jenny-skavlan.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn