Trøbbel med iEast M20 strømmeboks

Antares

Medlem
Ble medlem
09.01.2013
Innlegg
33
Antall liker
5
Har en iEast M20 strømmeboks som jeg ikke får til å virke lenger (muligens etter bytte til Nest rutere). Har hatt den i drift tidligere.
Klarer ikke å legge til ny enhet i appen, så får ikke " knyttet" den til forsterker. Den er kablet opp mot hjemmenettverk via hub samt optisk mot forsterker. Prøver å holde inne WPS knapp, ihht bruksanvisning, men ingenting skjer. WPS knapp skal holdes inne til lysdioden begynner å blinke, og da skal enheten komme opp i appen slik jeg forstår det. Mulig det er feil med strømmeboksen eller "brukerfeil"... noen som evt har noen erfaringer/tips?
 

Powercon

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2022
Innlegg
1.453
Antall liker
1.366
Sted
Horten
WPS er vel for trådløst setup, du skriver du har kablet den opp imot hjemmenettverk. 🤔

Napp ut nettkabelen, restart enheten og prøv igjen med WPS.
 

Antares

Medlem
Ble medlem
09.01.2013
Innlegg
33
Antall liker
5
Ok, ja, er kablet med cat5 nettverkskabel til hub som er tilsluttet ruter. Har prøvd å ta ut strømforsyning/restarte, men ingen forskjell. Kanskje nettverkskabelen er overflødig? Men har jo fungert tidligere med dette oppsettet..
 

Powercon

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2022
Innlegg
1.453
Antall liker
1.366
Sted
Horten
Ser jeg uttrykket med litt uklart lengre opp; i min dagligtale så er nettkabel = nettverkskabel.
-Men ser jo at nettkabel lett kanskje kan tolkes som strømnettkabel. 🤔

Jeg tipper at om nettverkskabel er satt i, så slås wifi/trådløst nett på enheten av.
Så for at WPS oppsett skal fungere (siden WPS er Wifi Protected Setup) så må nettverkskabel ut av enhet.
 

PeriodeLytter

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2013
Innlegg
3.094
Antall liker
2.573
Så for at WPS oppsett skal fungere (siden WPS er Wifi Protected Setup) så må nettverkskabel ut av enhet.
Det virker logisk. Der er vanlig med en autoswithing internt som først ser om det finnes en ethernettkabel tilkoblet og prioriterer denne. Det kan også tenkes at denne algoritmen er smart nok til også skjekke om ethernettkortet faktisk har en gyldig IP adresse. Har du skjekket at den kommer opp på nettverket ditt?

Edit: IP konflikt kan også være årsak til at ting som før virket slutter å virke uten noen klar årsak. La oss si boksen som slutter virker har vært frakoblet eller uten strøm i noe tid. Da kan IP adressen til denne boksen i mellomtiden blitt tatt i bruk av annen enhet på nettet. https://www.hifisentralen.no/forume...server-teknisk-diskusjon.105184/#post-3620102
 
Sist redigert:
Topp Bunn