Testere av LM Audio 216IA og 218IA søkes - Integrerte rørforsterkere

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Mala Audio er blitt distributør i Norge av LM Audio og ønsker i den forbindelse å få testet forsterkerne og få tilbakemeldinger og omtaler. LM Audio er et merke som begynner å få mye særdeles god omtale i statene og som er på vei oppover også i Europa.

    LM Audio er en større produsent av rørforsterkere for flere kjente merkevarer og som nå har begynt å lage produkter under egen merkevare(LM Audio, eller Line Magnetic Audio). De produserer blant annet også reproduksjoner av diverse Wester Electric produkter(forsterkere, høyttalere og horn). LM Audio har stort fokus er på solid kvalitet som er ment på å vare, i tillegg til selvfølgelig lyden. Det er ordentlig håndlagde rørforsterkere med point to point oppbygning og håndviklede trafoer. Ikke typisk Kinesiske forsterkere med rimelige materialer og enkle løsninger.

    I første omgang er det LM Audio 216IA og 218IA som vil bli tilbudt for utlån for testing og omtale, men andre modeller kan også være aktuelle etter hvert. Forsterkerne kan sendes, men vi foretrekker testere som kan hente.

    EDIT: Det har blitt foreslått å gjøre en gruppebestilling med introduksjonsrabatt. Alle som kan være interessert i noe bes ta kontakt med meg på epost eller PM over de neste dagene, så ser vi om det er interesse for det. Om flere enn 5 bestiller får vi til en god rabatt som introduksjonstilbud :)

    Mer info om forsterkerne:

    216IA:
    LM Audio 216IA - Mala Audio

    218IA:
    LM Audio 218IA - Mala Audio

    Ta kontakt på PM, mail( sveinung(krøllalfa)malaaudio.no ) eller telefon(909 53 801) for mer info.

    216ia.jpg

    120829023216.jpg
     
    Sist redigert:

    Kommentarer

    svm88

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    01.09.2009
    Innlegg
    487
    Antall liker
    49
    Sted
    Røyken
    Torget vurderinger
    9
    Det vil senere bli testrunder på mini 218 og DACen til LM Audio også, men mer info om det får komme senere :) (PS: om noen ønsker å bestille disse produktene/mer info, ta kontakt)
     

    svm88

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    01.09.2009
    Innlegg
    487
    Antall liker
    49
    Sted
    Røyken
    Torget vurderinger
    9
    Hvordan synes du den takler forskjellige stilarter av musikk? Synes du den favoriserer noen spesielle typer musikk?
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    Det, kan ikke jeg si så mye om du! Det jeg kan si er at den overrasker meg med å være så tøff! ALTSÅ: den spiller på en måte jeg ikke har hørt noen røramp gjort tidligere. Når jeg spiller forsiktig musikk får jeg detaljer, og holografi. Når jeg spiller rock får jeg trøkk, og når jeg spiller electronica får jeg detaljer, og fart..

    Tror vi får lese, og høre MYE om LM fremover..

    Skjermbilde 2013-04-22 kl. 11.25.07.png
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    @lovemusic jeg har hørt musicangel på andre anlegg.. LM er flere divisjoner over!! Den spiller knallhardt - kona sitter med lolmt blikk selv med noise cancelling bøtter på hodet:) men det er min bursdag så jeg lar alle kraner stå vidåpne! Og Guds hellige mor dette spiller!!
    Hehe.. :) Grattis med dagen! :)
    Knallhardt, da mener du?

    svm88: Du kan jo kanskje skrive noen ord om spillemåte på MA og LM ? Siden du kjenner de så godt, og vis du gidd?
    Gratulerer med overstått.
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    Takk skal du ha kompis:)

    Etter FFF så teller en ikke lengre..


    (feit-ferdig-førti)
     

    hvalross

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.10.2008
    Innlegg
    1.074
    Antall liker
    145
    Torget vurderinger
    3
    Hvor stor oppgradering blir det ved å gå fra LM 216 IA til 218IA . 218IA har vel 845 rør som sies å være mere vellydende og musikalsk og varmere enn KT 88 .
     

    svm88

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    01.09.2009
    Innlegg
    487
    Antall liker
    49
    Sted
    Røyken
    Torget vurderinger
    9
    Det er en ganske stor forskjell på 216IA og 218IA. 218IA har en mer fremtredende mellomtone som låter magisk bra, men 218IA har også noe mindre effekt og liker derfor også best høyttalere med litt sensitivitet om man skal ha muligheten til å kunne dra på godt med volum. 218IA har mer av det meste og har en utrolig kontrollert bass for å være singel ended forsterker. Mer omtale om lyd kommer når flere nå etterhvert får testet 218IA :)
     

    hvalross

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.10.2008
    Innlegg
    1.074
    Antall liker
    145
    Torget vurderinger
    3
    Høytalerne mine er på 92 db følsomhet og da må man kanskje ha volumkontrollen på fullt hvis man skal bruke 218IA som ren effektforsterker. MA en står idag på litt under halv -ca.kl . 11.00. Hva tror du.
     

    svm88

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    01.09.2009
    Innlegg
    487
    Antall liker
    49
    Sted
    Røyken
    Torget vurderinger
    9
    Nei, du trenger nok ikke å ha volumet særlig høyere enn med MA. Gain er omtrent lik. Men med 218IA vil du gå litt fortere tom for effekt når du spiller høyt :)
     

    svm88

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    01.09.2009
    Innlegg
    487
    Antall liker
    49
    Sted
    Røyken
    Torget vurderinger
    9
    Men, 92db bør være fint for 218IA. Da vil man kunne spille ganske bra høyt uten problem :)
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    Volum er ikke noe problem her. Jeg gir meg før forsterkeren.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Det er en ganske stor forskjell på 216IA og 218IA. 218IA har en mer fremtredende mellomtone som låter magisk bra, men 218IA har også noe mindre effekt og liker derfor også best høyttalere med litt sensitivitet om man skal ha muligheten til å kunne dra på godt med volum. 218IA har mer av det meste og har en utrolig kontrollert bass for å være singel ended forsterker. Mer omtale om lyd kommer når flere nå etterhvert får testet 218IA :)
    Rent hypotetisk, hvilken av dem ville du anbefalt til en som f.eks. har Klipsch Heresy III som høyttalere, hører hovedsaklig på diverse metal og rock, men også innslag av klassisk, jazz, og elektronika? Nevnte eksempelperson ser nok en del på film også, og er sannsynligvis ganske godt vant når det gjelder kontroll og detaljer, men ønsker seg muligens litt mer gøy, sukker og magi i lydbildet. Trøkk i mellombassen kombinert med en kjapp og framoverlent spillestil er fint. :)
     

    svm88

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    01.09.2009
    Innlegg
    487
    Antall liker
    49
    Sted
    Røyken
    Torget vurderinger
    9
    blitzkrieg: 218IA vil gi det aller beste resultatet. Den låter enda flottere i mellomtonen og har en mer definert bass en 216IA. 218IA har også mer enn nok effekt til Heresy. Men, 216IA er også en god kombi som fungerer meget godt. Fikk tilbakemelding fra en kunde her at 216IA og Heresy låt veldig flott hos han :)

    Om du vil teste så må du gjerne det, gi i tilfelle en lyd på PM :)
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Takk for svar, og takk for generøst tilbud om testing. :) Skal se det an litt etterhvert, 216IA har jo såpass mye hyggeligere pris at spranget opp til 218IA blir ganske stort.
    Men må si klasse A frister mest, selv om det kanskje blir mange kostbare rørbytter etterhvert. Uansett hva det blir til slutt, så MÅ den klare komplekse lydbilder med doble basstrommer og forvrengte gitarer like bra som blåserrekker og strykere.

    Kunne vært interessert i å hørt pris på et eventuellt gruppekjøp, på både 216 og 218.
     

    svm88

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    01.09.2009
    Innlegg
    487
    Antall liker
    49
    Sted
    Røyken
    Torget vurderinger
    9
    Begge disse forsterkerne leverer basstrommer, forvrengte gitarer og blåserekker med stor overbevisning :D

    Vi burde vært litt flere for å klare å få til noe gruppekjøpsrabatt. Om 1-2 til tar kontakt og er interessert så bør vi klare å få til en god deal :)
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    Da, har Lm 216 - og jeg vært på besøk, og vi har lyttet til noen fantastiske JBL monitorer.

    Vi, begynnte med å diskutere lyd, men endte opp med å lytte til musikk! Skulle vært mer på besøk til folk med samme interessen! Har lært meg masse om nye band, jeg ikke hadde hørt om.

    LM " binder folk, og musikk sammen"

    :)
     

    svm88

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    01.09.2009
    Innlegg
    487
    Antall liker
    49
    Sted
    Røyken
    Torget vurderinger
    9
    Stilig! Hvilke JBL monitorer?

    Fortell gjerne litt om hvordan det låt og hvilke forsterker dere eventuelt sammenlignet mot :)
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    Disse:
    dpajbl.jpg


    Det låt meget bra! Spesiellt på gitar/strenge instrumenter. Vokal også. Satt med rockefoten, og hadde en helt fortreffelig formiddag. Det vi sammenlignet mot, husker jeg ikke hva het, men skal se om jeg finner det ut. Det var ikke den som står på gulvet der.
     

    BurntIsland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Innlegg
    8.387
    Antall liker
    11.099
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    Dette anlegget; men med en annen pre; en ungarsk rørpre fra dpa. Ellers Tricord Diablo riaa og Mini NOS DAC Octave, en r2/r dac fra Metrum Acoustics. Power fra en ModWright KWA-150.

    192551d1365262229-pa-besa-k-hos-burnt_island-siste.jpg


    LM 216 låt nok litt slankere enn mitt eget oppsett, men gjorde seg slettes ikke bort. Lyden minnet mer om Aesthetix Calypso preen min enn den vi brukte i dag.
    Triode løsningen har jeg vel hørt bedre, men ultralinear fungerte fint; nokså slank, men vid åpen og detaljert. Et funn til prisen
     

    svm88

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    01.09.2009
    Innlegg
    487
    Antall liker
    49
    Sted
    Røyken
    Torget vurderinger
    9
    Stilig oppsett og kjekt med sammenligning mot annet utstyr :)

    Om man skifter smårørene til gode NOS rør av riktig type så vil lydbildet bli mer fyldig. Standard smårørene er gode de, men ikke på høyde med gode NOS rør :D
     

    hifi4everdude

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.12.2004
    Innlegg
    391
    Antall liker
    86
    Torget vurderinger
    8
    Artig med sammenligner. På Klipsch låter utvilsomt Triode endel bedre en Ultralinear. Blir litt for rufsete i kantene med Ultralinear for min smak. Men 105db følsomhet gjør sitt ;)

    Bruker nå NOS Telefunken ECC83 Smooth plate og NOS RCA Gray plate 12BH7 som små rør. Det endrer klangen til det fyldigere (fetere bass) og litt "smoothere" kontra standard rør. Dissse NOS rørene er absolutt verdt de Kr: 1500 jeg måtte ut med.
    En rimlig alternativ er Reissue Mullard, som jeg har noen par av liggende. De låter også fyldigere en standard rør, med en enda søtere mellomtone. Uten å gå på bekostning av den fantastiske oppløsningen.
     
    Sist redigert:

    svm88

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    01.09.2009
    Innlegg
    487
    Antall liker
    49
    Sted
    Røyken
    Torget vurderinger
    9
    Interessant det du skriver Rega-man. Har du også prøvd andre typer smårør enn de du nå bruker? Interessant å vite litt om hvordan ulike smårør fungerer i denne forsterkeren :D

    Hvilke Klipsch spiller du på?
     

    hifi4everdude

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.12.2004
    Innlegg
    391
    Antall liker
    86
    Torget vurderinger
    8
    Har for det meste spilt på La Scala II, men har også RF-52II som er min favoritt av Reference til mindre rom (16kvm). Har hittil bare testet de rørene over, men har noen snacks på vei over dammen.
     

    svm88

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    01.09.2009
    Innlegg
    487
    Antall liker
    49
    Sted
    Røyken
    Torget vurderinger
    9
    Kult! Håper du gir en liten oppdatering her i tråden når du har testet flere rør :)
     

    BurntIsland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Innlegg
    8.387
    Antall liker
    11.099
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    Artig med sammenligner. På Klipsch låter utvilsomt Triode endel bedre en Ultralinear. Blir litt for rufsete i kantene med Ultralinear for min smak. Men 105db følsomhet gjør sitt ;)

    Bruker nå NOS Telefunken ECC83 Smooth plate og NOS RCA Gray plate 12BH7 som små rør. Det endrer klangen til det fyldigere (fetere bass) og litt "smoothere" kontra standard rør. Dissse NOS rørene er absolutt verdt de Kr: 1500 jeg måtte ut med.
    En rimlig alternativ er Reissue Mullard, som jeg har noen par av liggende. De låter også fyldigere en standard rør, med en enda søtere mellomtone. Uten å gå på bekostning av den fantastiske oppløsningen.
    Tviler ikke på at det er forskjell på 105 db og 93;). Nå var jo ikke dette noen grundig test, mer et kort besøk, og vi brukte kun 4ohm utgangen. Likevel imponerte den vesle tassen meg, og jeg tviler ikke på at det er mulig å ta det litt lenger med å rulle rør..
     

    Fei

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.06.2008
    Innlegg
    207
    Antall liker
    138
    Torget vurderinger
    2
    Har vært hos Rega man og hørt disse på RF-52 jeg også. Utrolig behagelig lydbilde i dem. De fjerner helt den litt spisse, nasale toppen noen klipschhøytalere kan ha. Mellomtonen er magisk selv med "default rør" ;). Syns også den litt industrielle designet var grisetøft. Hadde jeg hatt høyttalere som ikke krevde kraftverk ville jeg absolutt vurdert noe slikt selv. Til og med WAF faktoren er høy på disse.
     

    hvalross

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.10.2008
    Innlegg
    1.074
    Antall liker
    145
    Torget vurderinger
    3
    Er det noen som har prøvd om det er forskjell i lydkvaliteten på 4 og 8 ohms utgangene på forsterkeren. Avhengig av hvilke høytalere man har antakelig.
     

    svm88

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    01.09.2009
    Innlegg
    487
    Antall liker
    49
    Sted
    Røyken
    Torget vurderinger
    9
    Det er ingen forskjell på lydkvaliteten mellom 4ohm og 8ohm utgangene så fremt høyttalerne matcher med utgangen de brukes på.
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Regner med de store JBL'ene fik det til å gå litt tomt for strøm, utsvingene på 15" tar fort pusten fra integrerte løsninger. Utrolig spennende tråd å følge!

    Mye kommer disse på da?

    22A_2.jpg
     

    svm88

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    01.09.2009
    Innlegg
    487
    Antall liker
    49
    Sted
    Røyken
    Torget vurderinger
    9
    Det er ikke nødvendigvis noe problem å kjøre høyttalere med 15" på en integrert rørforsterker, det er gjerne andre faktorer enn selve elementets størrelse det kommer an på(impedanskurver, fasevinkler og hvor høyt man skal spille).

    Har ikke fått priser på hornene fra LM Audio, de prises fra gang til gang og bygges på bestilling. Ta kontakt ved interesse, så sjekker jeg ut :)
     

    hvalross

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.10.2008
    Innlegg
    1.074
    Antall liker
    145
    Torget vurderinger
    3
    Er dette veldig kostbare Hornhøytalere fra LM Audio.
     

    BurntIsland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Innlegg
    8.387
    Antall liker
    11.099
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    Regner med de store JBL'ene fik det til å gå litt tomt for strøm, utsvingene på 15" tar fort pusten fra integrerte løsninger. Utrolig spennende tråd å følge!
    Jeg har drevet jblene mine med 11w 300b uten problemer, men en 20w klasse a accuphase jeg prøvde mislyktes fullstendig.. man vet ikke før man prøver..
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Har vel endel med dempningsfaktor etc. Koste meg med 300b på Altec 15" selv men ultrapresist var det ikke....
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…

Informasjon om bruker

svm88
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
49
Link til alle artikler
12
svm88 sine annonser
Bransjenyheter
LM Audio lanserer nye produkter!

LM Audio lanserer nye produkter!

  • 7
LM Audio lanserer nå to nye forforsterkere og to nye monoblokker! G2: Forforsterker G33: Monoblokker (300B PSE) 512CA: Forforsterker 503PA: Monoblokker(845 SET) Ta kontakt for mer informasjon...
Fortsett
Bransjenyheter
Junitilbud på alle produkter fra LM Audio!

Junitilbud på alle produkter fra LM Audio!

  • 0
Mala Audio kjører junitilbud på alle produkter fra LM Audio! - 20% på alle produkter fra LM Audio. Gjelder alle produkter(lagervarer og bestillingsvarer). - 25% på ved kjøp av forsterker og DAC...
Fortsett
Bransjenyheter
Audio GD lanserer nye integrerte forsterkere!

Audio GD lanserer nye integrerte forsterkere!

  • 0
Audio GD lanserer i disse dager to meget spennende nye nye integrerte forsterkere, som også er meget gode hodetelefonforsterkere. Mer informasjon: Precision 2: Audio GD Precision 2 - Mala Audio...
Fortsett
Bransjenyheter
Testere søkes! LM Audio 502CA rørbasert dac!

Testere søkes! LM Audio 502CA rørbasert dac!

  • 97
Etter en svært vellykket testrunde på LM Audio 216IA og 218IA kjører vi nå i gang testrunde på LM Audio sin DAC. Dette er en meget spennende dac som har fått gode tilbakemeldinger så langt. Vi...
Fortsett
Bransjenyheter
Testere søkes! LM Audio 501IA - Integrert 100W rørforsterker

Testere søkes! LM Audio 501IA - Integrert 100W rørforsterker

  • 23
Etter en svært vellykket testrunde på LM Audio 216IA og 218IA kjører vi nå i gang testrunde på deres større forsterker LM Audio 501IA. Denne forsterkeren er fra deres mer påkostede Gold serie og...
Fortsett
Bransjenyheter
Radian lanserer kompresjonsdrivere med berylliumsmembran!

Radian lanserer kompresjonsdrivere med berylliumsmembran!

  • 6
Radian lanserer i disse dager sin nye serie kompresjonsdrivere med berylliumsmembran. De nye driverne er basert på deres tidligere produkter, men med nyutviklede membraner produsert av...
Fortsett
Topp Bunn