Netop her har du fat i det centrale...Når man ellers hører lite forskjell er det jo vanskelig å bli avslørt.
Før du læser nedenstående, så bemærk at banen er trukket skarpt op for nemmere at kunne se argumenterne, selvfølgelig vil nogle nuancer forsvinde i denne proces )
Fordi man (og her menes folk generelt) ikke kan høre forskel og på trods af dette handler kabler uanset, er det jo en helt risikofri branche. Hvem kan afsløre dig?
Hvis man ved hvor mange ressourcer der generelt bruges på at kopiere mærkevarer, hvor design er eneste reelle produktforskel (møbler, tøj, smykker, etc.) og så opdager prisdifferencen på kinesiske metervarer og vestlig "highend", ja så må undren jo være der hvis det IKKE skete i stor stil ???
Normalt i marketingssammenhæng, er de store budgetter i brug, der hvor der reelt ikke er produktforskelle, men store markedspotentialer (læskedrikke, vaskepulver, telefonabonomenter, etc.). Så som erfaren forbruger ved man at det er her hvor man kan anvende prisen som vejledende (de billigste har givetvis brugt færreste penge på at storytelle).
Der hvor produktforskellene er åbenbare, er marketingsopgaven en lidt anden og ikke så aggresiv....eller tilmed helt fraværende....