Sjukt mykje snadder til sals.....

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ChrisAndre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Innlegg
    2.811
    Antall liker
    1.555
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Hoi-hoi:):) Prøver ikke å være nedlatende vel....? Ikke har jeg Nordost, ikke har jeg tåkeremedier heller...hva nå enn det er. Men vi går nok litt forskjellige veier. Jeg verdsetter andre ting enn du gjør med dine McIntosh/ Dais/ Cadenza Red (Hegel/ RP10/ Lyra Delos). Jeg har holdt på med hifi i 25 år. Det betyr ikke at jeg, som du prøver å si, lytter til reklame (det andre kaller produkt-tester). Jeg lytter først med egne ører, og det er like artig når jeg leser tester etterpå at de stemmer med egne ører. Slik var det også med ECP-2. Den låt rett og slett platt og litt kjedelig. Den taklet også støy dårlig på 70 db gain. Tipper det har noe med PSU-delen å gjøre...? Dynamikk-messig fikk jeg hele tiden inntrykk av at den holdt litt igjen. Liksom "hvor ble det av skarptromma. Hvor ble det av anslagene på flygelet"....

    Så blir det jo bare veldig artig når du hevder at Avid ikke har peiling på hva de driver med:D. Den får du stå for selv. Syntes du nettopp undret deg over hvordan din dyre Nottingham genererte statisk elektrisitet:p Men så kaller du jo Pulsus for bare en pimpa Pellar. Tenker man sånn så er vel Dais en pimpa SpaceDeck. Eneste forskjellen er jo et bedre lager og en tung tallerken. Men sånn kan man vel ikke tenke!?

    Jeg lytter med øra ANM, noe jeg alltid har gjort. Og EC har, tror jeg, bare forsøkt å kopiere en ellers glimrende DP-riaa; som de ikke helt får til tror jeg. Mulig de har benyttet noe av krets designet, men ellers er det kanskje ikke mye likt (uten at jeg kjenner DP-riaa. Bortsett fra det jeg har lest da, som du kaller reklame). Etter det jeg vet er det ikke spesielt komplisert å bygge en Riaa heller. Det er ikke kompliserte kretser. Det jeg vet er at strømforsyning er en av de viktigste komponentene, og her ser jo alle at Avid har lagt mer i dette enn EC.

    Men selvsagt, hva vet jeg... Sleng rundt deg med kraftsalver ANM, men for all del så bør man ikke forsøke seg på noen motargumenter. Da blir man klubbet ned med usakligheter. Samma for meg det. Avid ligger simpelthen lengre fremme enn hva EC gjør på alle områder; spesielt hva gjelder Riaa og platespillere. Så spiller det ikke så stor rolle hva jeg skjønner. Det som spiller en rolle er at Avid har skjønt det:) Ta med deg en Avid Pellere hjem for test, så tror jeg din ECP-2 havner på brukten fort som f... ;)
     
    Sist redigert:

    DFM

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    213
    Antall liker
    42
    For meg er ECs RIAA et åpenbart valg, kanskje i vente på noe enda bedre. :)
    Jeg har et selvbygg litt utenom det vanlige - en QSXM2 konstruert av Per Anders Sjøstrøm. Denne låter virkelig bra - jeg har ikke sammenliknet med så veldig mange andre, men de jeg har hørt er ikke i nærheten av dette.

    Vi er 2 mann lokalt her i Grenland som har bygd denne, med litt små variasjoner. Min er en dual mono med ultra-lownoise transistorer, den andre er en variant med Lundahl 1933

    Se Per Anders' sin prosjektside -> Sjöström Audio - QSXM2 The extreme phono (RIAA) amplifier

    Alt man kjøper i butikk er jo bare halvfabrikata uansett, så hvorfor ikke bygge selv... :)
     

    Vedlegg

    A

    ANM

    Gjest
    Nå ble jeg skuffet! Er det alt du kan bringe til bords. Statisk Nottingham, pimpa Spacedeck. Holdt på i 25 år og dette er hva du legger frem?

    Nei, du ble plutselig totalt uinteressant for meg. Lykke til videre!;D

     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.111
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    10
    Jeg får en følelse av at det finnes en del kunnskaper omkring dette med riaa-trinn her inne. Så hvorfor ikke heller legge dette i en mer egnet tråd, eller opprette en ny? For øvrig kunne det vært spennende med en vurdering av mine to gamle Trichord Delphini MkII NCPSU, hvis det fortsatt finnes info om den.
     
    A

    ANM

    Gjest
    For meg er ECs RIAA et åpenbart valg, kanskje i vente på noe enda bedre. :)
    Jeg har et selvbygg litt utenom det vanlige - en QSXM2 konstruert av Per Anders Sjøstrøm. Denne låter virkelig bra - jeg har ikke sammenliknet med så veldig mange andre, men de jeg har hørt er ikke i nærheten av dette.

    Vi er 2 mann lokalt her i Grenland som har bygd denne, med litt små variasjoner. Min er en dual mono med ultra-lownoise transistorer, den andre er en variant med Lundahl 1933

    Se Per Anders' sin prosjektside -> Sjöström Audio - QSXM2 The extreme phono (RIAA) amplifier

    Alt man kjøper i butikk er jo bare halvfabrikata uansett, så hvorfor ikke bygge selv... :)
    Virket jo spennende, men jeg blir alltid litt nervøs når jeg ser MHz og GHz i spesifikasjonene. Sikkert ubegrunnet i dette tilfellet.
     

    ChrisAndre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Innlegg
    2.811
    Antall liker
    1.555
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Nå har jeg aldri forsøkt å ære interessant for deg heller. Det er andre jeg lytter til ANM for råd og veiledning. Jeg ønsket bare ikke at dine usaklige påstander om Avid skulle stå som en sannhet. Men for all del, du må gjerne ta det sånn. Da bør du kanskje ikke slenge rundt deg med kraftsalver hele tiden heller, dersom du ikke tåler motbør. Argumentasjonen din kaller jeg hersketeknikk, ANM. Lykke til med ECP-2.
     
    A

    ANM

    Gjest
    Jeg får en følelse av at det finnes en del kunnskaper omkring dette med riaa-trinn her inne. Så hvorfor ikke heller legge dette i en mer egnet tråd, eller opprette en ny? For øvrig kunne det vært spennende med en vurdering av mine to gamle Trichord Delphini MkII NCPSU, hvis det fortsatt finnes info om den.
    La nå tråder få leve sitt eget liv. Begynner man å regulere mister ting ofte sitt moment.
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.307
    Antall liker
    11.152
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Tråder lever, og denne skifter retning.
    Arve har et poeng, og jeg syns det er kjekt å se så mye flott som er tilgjengelig for de som vil oppgradere, eller starte på nytt.

    Dagens søk på brukte spillere på Torget gir dette bildet av det øverste segmentet:




    Fin butikk, HFS Torget
    Bare å velge og vrake :)
     

    Vedlegg

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.111
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    10
    Jeg får en følelse av at det finnes en del kunnskaper omkring dette med riaa-trinn her inne. Så hvorfor ikke heller legge dette i en mer egnet tråd, eller opprette en ny? For øvrig kunne det vært spennende med en vurdering av mine to gamle Trichord Delphini MkII NCPSU, hvis det fortsatt finnes info om den.
    La nå tråder få leve sitt eget liv. Begynner man å regulere mister ting ofte sitt moment.
    Kanskje det, men samtidig blir det ikke enkelt å finne relevant info omkring "riaa-problematikk", når dette legges i tråder som omhandler torget. Heller ikke å finne din argumentasjon for EC-riaa'en, som ble så overbevisende at du overbeviste deg selv.
     
    A

    ANM

    Gjest
    Kanskje det, men samtidig blir det ikke enkelt å finne relevant info omkring "riaa-problematikk", når dette legges i tråder som omhandler torget. Heller ikke å finne din argumentasjon for EC-riaa'en, som ble så overbevisende at du overbeviste deg selv.
    Nei, forstår det, men jeg kommer sikkert til å gjenta meg selv i andre tråder om problemstillingen dukker opp. :)

    Fortvil ikke bror, vi skal nok få spredd det glade budskap! Jeg er her blant dere og vil føre dere inn i lyset og sannheten!;)
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.931
    Antall liker
    5.609
    Sted
    Holmestrand
    Jeg får en følelse av at det finnes en del kunnskaper omkring dette med riaa-trinn her inne. Så hvorfor ikke heller legge dette i en mer egnet tråd, eller opprette en ny? For øvrig kunne det vært spennende med en vurdering av mine to gamle Trichord Delphini MkII NCPSU, hvis det fortsatt finnes info om den.
    La nå tråder få leve sitt eget liv. Begynner man å regulere mister ting ofte sitt moment.
    Det momentet du driver er kanskje ikke noe tap?
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    "Momentum" på engelsk lar seg ikke oversette til "moment" på norsk, btw. Moment er noe annet, og funker ikke i sammenhengen.

    Språkpoliti gjør ikke denne tråden mer ødelagt enn den allerede er, så... ;)
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Det norske ordet for "momentum" er "treghet", og kan ikke brukes i samme betydning.

    Jeg vet hva moment er. ;)

    Men fortsett å krangle med ChrisAndre, du. ;)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.324
    Antall liker
    9.163
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Jeg vil råde kamphanene her inne til å ta sin riaa diskusjon på pm og ikke fylle dnne tråden med det.
    tonen kan også fint lysne litt før det går over i direkte personangrep...

    Mvh
    moderator :)
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.499
    Antall liker
    17.290
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Ta en tråd og la den vandre......
    Fra det ene til det andre.......
    :)
     

    Twsts

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.08.2015
    Innlegg
    458
    Antall liker
    416
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    5
    Tydelig at Torget engasjerer, syns denne tråden var spennende lesning. :)
     

    ChrisAndre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Innlegg
    2.811
    Antall liker
    1.555
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Jeg vil råde kamphanene her inne til å ta sin riaa diskusjon på pm og ikke fylle dnne tråden med det.
    tonen kan også fint lysne litt før det går over i direkte personangrep...

    Mvh
    moderator :)
    Sikkert godt ment moderator, men dersom det aldri er lov med litt diskusjon og temperatur her inne; hvorfor kalle det et diskusjonsforum? Jeg er ikke sur på ANM. Vi hadde en diskusjon, og er overhode ikke enige; men er ikke det helt greit da!? Man blir liksom stemplet tvert her inne som kranglefanter, kamphaner etc med en gang diskusjonen er litt mer enn: "åhhh, så fin platespiller du har, åhhh så pen forsterker du har. Sånn vil jeg og ha....":p
     
    A

    ANM

    Gjest
    Hadde du blitt glad om jeg heller kalte Pellar en nedskalert Pulsus CA?:)
     

    ChrisAndre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Innlegg
    2.811
    Antall liker
    1.555
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Hadde du blitt glad om jeg heller kalte Pellar en nedskalert Pulsus CA?:)
    Jepp:) Eller en nedskallert Pellere som den jo egentlig er:p Men da hadde jo diskusjonen blitt så kjedelig etterpå...
     
    Sist redigert:

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.722
    Antall liker
    7.994
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    No har eg ikkje så mykje teknisk peiling. Så mi teoretiske tilnærming til denne hobbyen er herleg mangelfull. Her går det på sterkt overdriven tru på seg sjølv. Og slike gjer seg sine tankar, dei også.

    Det er vel slike fenomen som høyrest dersom du har ein forforsterkar (riaa) med mykje gain, når du køyrer ei kraftig signalkjelde inn. I visse samanhengar (elgitar) oppnår ein ynskjeleg vrenging, medan hifitilnærminga vert å få så mykje gain som råd, utan at det vert vrenging å snakke om. For lite gain reduserer dynamikken, og er også med på å gje rom for susing og denslags fenomen.

    Mange gitarforsterkarar har to "volumknappar" som gjerne heiter "Gain" og "Volume, alt etter kvar i signalvegen du vil skru. Alle miksebord skiljer mellom desse (fint når signalkjeldene skal tilpassast kvarandre, slik at vetig miksing på volum og "Pan" kan ordnast), og tilogmed visse hifidingsar har liknande funksjonar.

    Ein av dei tinga eg likar med EAT-e-Glo er nettopp dei to inngangane for MC. Her kan du skilje mellom 70 og 76 dB. Såleis kan du unngå at 76 dB-inngangen vert overstyrt av pickupar med kraftig utsignal ved å velje dei meir audmjuke (!) 70 dB (mange utmerka MC-forsterkarar har berre 60 dB gain, eller endå mindre, men desse likar ikkje særleg godt pickupar med 0,1 - 0,3 mV).

    Det interessante med EAT-e-Glo er at eg ikkje har høyrt tendens til overstyring av 76 dB-inngangen med nokon tilgjengeleg pickup. Så det er berre ein grunn til at eg gidd switche til 70dB: tilpasning til dei andre signalkjeldene.

    Headroom er sikkert ein god samanlikningsparameter, og vrenging ved ovestyring er ikkje bra. Men eg vil tru at oppgjeving av THD på 1 V også fortel litt om slike fenomen.
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.145
    Antall liker
    34.231
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Ofte så "krever" markedet en fullsize boks som skal matche resten ( ref. ECP-2) , når det hadde holdt lenge med en liten boks blir innholdet som regel glissent.
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb
    A

    ANM

    Gjest
    Headroom er sikkert ein god samanlikningsparameter, og vrenging ved ovestyring er ikkje bra. Men eg vil tru at oppgjeving av THD på 1 V også fortel litt om slike fenomen.
    Om du tar utgangspunkt i 76dB og får oppgitt THD ved en 1V vil det si en spenning fra PU 0,16mV, det forteller ingenting om kvaliteten på inngangen. Husk at inngangen ser en ukompensert kurve og at dens primære oppgave er å fungere som buffer og konstant impedanse for PU.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.324
    Antall liker
    9.163
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Jeg vil råde kamphanene her inne til å ta sin riaa diskusjon på pm og ikke fylle dnne tråden med det.
    tonen kan også fint lysne litt før det går over i direkte personangrep...

    Mvh
    moderator :)
    Sikkert godt ment moderator, men dersom det aldri er lov med litt diskusjon og temperatur her inne; hvorfor kalle det et diskusjonsforum? Jeg er ikke sur på ANM. Vi hadde en diskusjon, og er overhode ikke enige; men er ikke det helt greit da!? Man blir liksom stemplet tvert her inne som kranglefanter, kamphaner etc med en gang diskusjonen er litt mer enn: "åhhh, så fin platespiller du har, åhhh så pen forsterker du har. Sånn vil jeg og ha....":p

    Chrisandre..

    overhode ikke slikt ment, og også derfor jeg ikke modererte bort noe.. :)
    Diskusjoner er velkommen og jeg klarte fint å lese mellom linjene at den ikke var direkte opphetet.

    Jeg skal fint ta selvkritikk og innrømme at kamphaner kunne stått med gåsetegn rundt, men deres diskusjon er litt offtopic og den aktuelle riaa'n kan sikkert diskuteres i en mere egnet tråd. :)

    Mvh
    Moderator
     
    Sist redigert:

    Rogerk

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    05.12.2013
    Innlegg
    64
    Antall liker
    76
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Tråder lever, og denne skifter retning.
    Arve har et poeng, og jeg syns det er kjekt å se så mye flott som er tilgjengelig for de som vil oppgradere, eller starte på nytt.

    Dagens søk på brukte spillere på Torget gir dette bildet av det øverste segmentet:




    Fin butikk, HFS Torget
    Bare å velge og vrake :)
    Gjør som meg; kjøp nr 3 i første kolonne så slipper man å tenke på RIAA :rolleyes:
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.998
    Antall liker
    39.141
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Tråder lever, og denne skifter retning.
    Arve har et poeng, og jeg syns det er kjekt å se så mye flott som er tilgjengelig for de som vil oppgradere, eller starte på nytt.

    Dagens søk på brukte spillere på Torget gir dette bildet av det øverste segmentet:




    Fin butikk, HFS Torget
    Bare å velge og vrake :)
    Gjør som meg; kjøp nr 3 i første kolonne så slipper man å tenke på RIAA :rolleyes:
    Ja det er en flott pakke til en grei pris :)

    mvh
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.327
    Sted
    Smurfeland



    ELECTROCOMPANIET ECP-2 UTEN TRAFO-BOKS

    Her var det glissent! Hva er det som koster 15K her?
    Kan man saktens lure på. Men vil tippe fullsize kabinett med fancy akrylfront, normalt gode komponenter, kretsløsning, og ikke minst merkenavn er det man betaler for. Er vel ikke noe poeng å putte inn flere komponenter enn nødvendig hvis det ønskede resultat oppnåes på enklere måte.

    Dessuten er det vel en fordel med tanke på støy at det er avstand mellom trafo og kretskort. Men syns selv f.eks. ASR Mini Basis MKIII til 5k mindre ser ut som et bedre kjøp hvis man skal dømme etter innholdet. På helt ukvalifisert og subjektivt grunnlag, altså.

     
    A

    ANM

    Gjest
    Ofte så "krever" markedet en fullsize boks som skal matche resten ( ref. ECP-2) , når det hadde holdt lenge med en liten boks blir innholdet som regel glissent.
    Når det holder med en liten boks, ender det ofte opp med to små bokser. Trafoen er jo noe man helst skjermer og holder langt unna. Tror om du søker litt på forumet, så er det mange som gjennom tidene etterlyser RIAA med "normal" formfaktor.

    Jeg synes forøvrig at det er for jævlig å ikke kunne få et supert RIAA trinn i samme boks som et linjetrinn. Ja, jeg vet mange selger greie integrerte RIAAer, har et selv, men de slu køddene sparer de aller beste trinnene for å selge som separate løsninger. Skulle vært forbudt!;D
     
    • Liker
    Reaksjoner: DFM

    JanOve

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.05.2005
    Innlegg
    128
    Antall liker
    62
    Torget vurderinger
    1



    ELECTROCOMPANIET ECP-2 UTEN TRAFO-BOKS

    Her var det glissent! Hva er det som koster 15K her?
    Kan man saktens lure på. Men vil tippe fullsize kabinett med fancy akrylfront, normalt gode komponenter, kretsløsning, og ikke minst merkenavn er det man betaler for. Er vel ikke noe poeng å putte inn flere komponenter enn nødvendig hvis det ønskede resultat oppnåes på enklere måte.

    Dessuten er det vel en fordel med tanke på støy at det er avstand mellom trafo og kretskort. Men syns selv f.eks. ASR Mini Basis MKIII til 5k mindre ser ut som et bedre kjøp hvis man skal dømme etter innholdet. På helt ukvalifisert og subjektivt grunnlag, altså.

    Eg har begge to. Begge er støyfrie i mitt anlegg, men med ganske ulike lydsignaturar. Asr'en analytisk med mykje gain og EC'en meir varm og detaljert.
    Om du likar analog lyd kjøper du EC, likar du digital lyd kjøper du ASR..

    mvh
    Jan Ove
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.327
    Sted
    Smurfeland



    ELECTROCOMPANIET ECP-2 UTEN TRAFO-BOKS

    Her var det glissent! Hva er det som koster 15K her?
    Kan man saktens lure på. Men vil tippe fullsize kabinett med fancy akrylfront, normalt gode komponenter, kretsløsning, og ikke minst merkenavn er det man betaler for. Er vel ikke noe poeng å putte inn flere komponenter enn nødvendig hvis det ønskede resultat oppnåes på enklere måte.

    Dessuten er det vel en fordel med tanke på støy at det er avstand mellom trafo og kretskort. Men syns selv f.eks. ASR Mini Basis MKIII til 5k mindre ser ut som et bedre kjøp hvis man skal dømme etter innholdet. På helt ukvalifisert og subjektivt grunnlag, altså.

    Eg har begge to. Begge er støyfrie i mitt anlegg, men med ganske ulike lydsignaturar. Asr'en analytisk med mykje gain og EC'en meir varm og detaljert.
    Om du likar analog lyd kjøper du EC, likar du digital lyd kjøper du ASR..

    mvh
    Jan Ove
    Artig. Jeg har blitt fortalt akkurat det motsatte angående de to sine lydsignaturer. EC skal låte mer nøytralt, og ASR er varmere og mer "røraktig" i lyden.
     
    A

    ANM

    Gjest
    Artig. Jeg har blitt fortalt akkurat det motsatte angående de to sine lydsignaturer. EC skal låte mer nøytralt, og ASR er varmere og mer "røraktig" i lyden.
    Derfor er det greit å ta utgangspunkt i harde data og deretter prøve utstyret selv. Disse vinsmakerne med sitt kulørte språk, med 0 innsikt i de objektive fakta kan få surre med sitt. Har nevnt noen faktorer som ikke vanligvis belyses, de fleste snakker kun om gain og overlater resten til det subjektive.
     

    JanOve

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.05.2005
    Innlegg
    128
    Antall liker
    62
    Torget vurderinger
    1
    Vel det er slik eg opplev dei, men begge to er veldig gode i sin prisklasse. Eg føretrekk nok EC, spesielt med balanserte utgangar då resten av anlegget er balansert.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.327
    Sted
    Smurfeland
    Artig. Jeg har blitt fortalt akkurat det motsatte angående de to sine lydsignaturer. EC skal låte mer nøytralt, og ASR er varmere og mer "røraktig" i lyden.
    Derfor er det greit å ta utgangspunkt i harde data og deretter prøve utstyret selv. Disse vinsmakerne med sitt kulørte språk, med 0 innsikt i de objektive fakta kan få surre med sitt. Har nevnt noen faktorer som ikke vanligvis belyses, de fleste snakker kun om gain og overlater resten til det subjektive.
    Til syvende og sist er det ørene som må få bestemme, kanskje litt sammen med øynene siden man jo fort blir sittende å se en del på det man har kjøpt når man først skal bruke det. ECP-2 er unektelig flott å se på, men så har jeg alltid vært litt svak for akrylfrontene til companiet.

    Jeg er nok mer av en ølsmaker selv. Tar gjerne imot invitasjon til å få høre både ASR og EC riaa hvis noen skulle føle for å forbarme seg over en stakkars, subjektiv jævel uten særlig teknisk innsikt.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.327
    Sted
    Smurfeland
    Vel det er slik eg opplev dei, men begge to er veldig gode i sin prisklasse. Eg føretrekk nok EC, spesielt med balanserte utgangar då resten av anlegget er balansert.
    Såvidt jeg husker endte han jeg snakket opp med å si noe om at forskjellen egentlig ikke var så stor mellom de to heller, og hvis man ikke skulle kjøre balansert kunne man nesten like gjerne kjøpe ASR'en og spare femtusen. Men hukommelsen min er litt hazy innimellom, så dette er ganske omtrentlig gjenfortalt.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn