Sensur av kritiske kabeldebatter?

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.155
Antall liker
10.664
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Har forespurt Høvdingen om hvorfor den ble fjernet. Regner med at han svarer direkte.
Flyttet også tråden til kommentarer og hjelp da spørsmålet omhandler moderering...
 
Sist redigert:

osc

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.09.2004
Innlegg
718
Antall liker
395
Jepp! like sikker som du resten av røkla som mener det motsatte, elsker å få mine fordommer bekreftet! Skogen?? er på havet mann, og for ordens skyld, jeg bedriver ikke denne hobbien for teknikkens skyld, men for opplevelsene...

mvh
Er ikke skråsikker på noe som helst, men det er forskjell på naturvitenskap og religion ;). Opplevelser er flott, men de finner du nok helst i musikken. Hverken når det gjelder mat eller musikk er det kablene som gir meg de store opplevelsene.

(Skogen var en metafor)
Det finns en menings ”motstander” eller to jeg både leser og respekterer ang det tekniske ved hobbien her inne, derimot sliter jeg veldig med å ta flere av rævdilterene deres alvorlig, musikken (opplevelsen) er målet, stereo`n (inkl kablene) er middelet!!.

Tok jo den ang skogen, havet var både en metafor...og ikke....også ;)

mvh
Heldig da. Jeg respekterer folks opplevelser, men har vanskelig for å forstå at årsakene fullstendig skal frikobles kjent vitenskap. Og da fremstår alle som rævdiltere. Sikkert bare mitt logiske tankesett som begrenser meg ;).

Problemet er vel at den kjente vitenskapen har problemer med å forklare de forskjellene som beskrives. Det er ikke det at disse opplevelsene er frikoblet fra vitenskaplige fakta, men at vitenskapen som skal beskrive disse forskjellene tydeligvis er fastlåst i et etablert system basert på RCL-parametre. Og i henhold til dem som vet noe om dette, så er RCL-parametre det eneste som er nødvendig for å beskrive forskjellene.
 

Witthoff

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.03.2008
Innlegg
186
Antall liker
52
Sted
Fra der hvor spiritussen er billig, Denmark.
Jeg har fulgt debatten om "kritisk kabeldebat", men har ikke selv bidraget, interessant med alle de synspunkter.
Hvis den omtalte tråd var blevet lukket, og ikke slettet/-fjernet, havde det nok været til at fordøje.
Men nu står man i en situation, hvor det smager af Kim Jun-On...
 

Distinctive

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2006
Innlegg
11.063
Antall liker
3.589
Sted
Stavanger
Det finns en menings ”motstander” eller to jeg både leser og respekterer ang det tekniske ved hobbien her inne, derimot sliter jeg veldig med å ta flere av rævdilterene deres alvorlig, musikken (opplevelsen) er målet, stereo`n (inkl kablene) er middelet!!.

Tok jo den ang skogen, havet var både en metafor...og ikke....også ;)

mvh
Heldig da. Jeg respekterer folks opplevelser, men har vanskelig for å forstå at årsakene fullstendig skal frikobles kjent vitenskap. Og da fremstår alle som rævdiltere. Sikkert bare mitt logiske tankesett som begrenser meg ;).

Problemet er vel at den kjente vitenskapen har problemer med å forklare de forskjellene som beskrives. Det er ikke det at disse opplevelsene er frikoblet fra vitenskaplige fakta, men at vitenskapen som skal beskrive disse forskjellene tydeligvis er fastlåst i et etablert system basert på RCL-parametre. Og i henhold til dem som vet noe om dette, så er RCL-parametre det eneste som er nødvendig for å beskrive forskjellene.
Helt enig, men i tillegg så har jeg sagt før at problemet er ikke at vitenskapen ikke holder mål, men at man vektlegger feil ting, at man hensyntar og måler feil ting, at man utelukker ting (bevisst og ubevisst) og at det psykoakustiske elementet ikke blir ivaretatt.
Når en aldri har hørt forskjell på kabler, så er det jo komfortabelt å slenge seg med på at alt er kjent og at alle forskjeller skyldes bias, placebo og ignoranse for vitenskapelige bevis og fremgangsmåter (les arrogante idiotforklaringer av lytterens subjektive persepsjon).
 

Academic_South

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.10.2013
Innlegg
874
Antall liker
401
Nå er denne tråden også blitt flyttet (men ikke lukket). Da har jeg ordene mine i behold fra åpningsinnlegget om forsøk på sensur og usynliggjøring. Gratulerer kjære Høvding! Dette er mitt siste innlegg.
 
L

larkus!

Gjest
Nå er denne tråden også blitt flyttet (men ikke lukket). Da har jeg ordene mine i behold fra åpningsinnlegget om forsøk på sensur og usynliggjøring. Gratulerer kjære Høvding! Dette er mitt siste innlegg.
Denne tråden ble vel flyttet dit den egentlig hører til her på forumet.
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.155
Antall liker
10.664
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Sakset fra regelverket
Hvis du har kommentarer til en eventuell moderering som er utført kan dette tas opp under "Kommentarer til forumet", og det er ikke tillatt å kommentere slike saker under andre kategorier på forumet.
Rimelig klart der altså.
 

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.063
Antall liker
7.917
Torget vurderinger
12
Det finns en menings ”motstander” eller to jeg både leser og respekterer ang det tekniske ved hobbien her inne, derimot sliter jeg veldig med å ta flere av rævdilterene deres alvorlig, musikken (opplevelsen) er målet, stereo`n (inkl kablene) er middelet!!.

Tok jo den ang skogen, havet var både en metafor...og ikke....også ;)

mvh
Heldig da. Jeg respekterer folks opplevelser, men har vanskelig for å forstå at årsakene fullstendig skal frikobles kjent vitenskap. Og da fremstår alle som rævdiltere. Sikkert bare mitt logiske tankesett som begrenser meg ;).

Problemet er vel at den kjente vitenskapen har problemer med å forklare de forskjellene som beskrives. Det er ikke det at disse opplevelsene er frikoblet fra vitenskaplige fakta, men at vitenskapen som skal beskrive disse forskjellene tydeligvis er fastlåst i et etablert system basert på RCL-parametre. Og i henhold til dem som vet noe om dette, så er RCL-parametre det eneste som er nødvendig for å beskrive forskjellene.
Hvordan kan du uttale deg så skråsikkert om noe du ikke virker å forstå noe av?
 

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.063
Antall liker
7.917
Torget vurderinger
12
Det finns en menings ”motstander” eller to jeg både leser og respekterer ang det tekniske ved hobbien her inne, derimot sliter jeg veldig med å ta flere av rævdilterene deres alvorlig, musikken (opplevelsen) er målet, stereo`n (inkl kablene) er middelet!!.

Tok jo den ang skogen, havet var både en metafor...og ikke....også ;)

mvh
Heldig da. Jeg respekterer folks opplevelser, men har vanskelig for å forstå at årsakene fullstendig skal frikobles kjent vitenskap. Og da fremstår alle som rævdiltere. Sikkert bare mitt logiske tankesett som begrenser meg ;).

Problemet er vel at den kjente vitenskapen har problemer med å forklare de forskjellene som beskrives. Det er ikke det at disse opplevelsene er frikoblet fra vitenskaplige fakta, men at vitenskapen som skal beskrive disse forskjellene tydeligvis er fastlåst i et etablert system basert på RCL-parametre. Og i henhold til dem som vet noe om dette, så er RCL-parametre det eneste som er nødvendig for å beskrive forskjellene.
Helt enig, men i tillegg så har jeg sagt før at problemet er ikke at vitenskapen ikke holder mål, men at man vektlegger feil ting, at man hensyntar og måler feil ting, at man utelukker ting (bevisst og ubevisst) og at det psykoakustiske elementet ikke blir ivaretatt.
Når en aldri har hørt forskjell på kabler, så er det jo komfortabelt å slenge seg med på at alt er kjent og at alle forskjeller skyldes bias, placebo og ignoranse for vitenskapelige bevis og fremgangsmåter (les arrogante idiotforklaringer av lytterens subjektive persepsjon).
Opplys meg gjerne. Enda en som vet hvor feilen ligger uten kompetanse på området. Mens de som kan noe tar feil. Nydelig lørdagskveld ;)
 

Dr Dong

Æresmedlem
Ble medlem
23.01.2011
Innlegg
14.505
Antall liker
14.002
Sted
landskapet uten motstand
Torget vurderinger
1
Helt enig, men i tillegg så har jeg sagt før at problemet er ikke at vitenskapen ikke holder mål, men at man vektlegger feil ting, at man hensyntar og måler feil ting, at man utelukker ting (bevisst og ubevisst) og at det psykoakustiske elementet ikke blir ivaretatt.
Det du sier henger ikke på greip. Vi har en high-end kabelindustri som tar betalt, så en skulle jo anta de visste hva en skal vektlegg, hensynta og måle. Eller bedriver de konstruksjonsvirksomhet på magefølelsen. Om noen skulle vite ting som går utenpå de tradisjonelle vitenskaper, så burde det være de. Hvor er den?
 

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
Forumet har klare regler. Ikke rakke ned på bestemt produkt. Osv. Gjalt jo også flere klare brudd på reglene.
Rart tråden ikke vart slettet før egentlig.


Hifisentralen - Regelverk for HFS

I stedet å surmule med diverse kommentarer, så les regelverket. Det gjelder for alle.
Står vel ikke noe om at en ikke skal kunne rakke ned på produkter. Ubegrunnet kritikk er noe annet.

I tillegg; hvorfor slette en hel tråd, og ikke bare innlegg som de mener er ubegrunnet kritikk…
Du vet nok, men vil ikke skjønne? Lest reglene for forumet?

- Uthenging av bestemt produkt.
- Uthenging av bestemt butikk
- Uthenging av bestemt person

osv
Var den ubegrunnet, den kritikken?


Tillegg:

Mener du at å hevde «at kabler til mange hundre tusen er latterlig» er å anse som ubegrunnet kritikk?

Nedsnakk av et bestemt produkt er ikke lov. Les reglene på nytt og på nytt til du skjønner de. :)

Hva er så vanskelig med å følge regler?
Du bor i Norge med mange regler og burde nå lært deg å følge disse.

+

http://www.hifisentralen.no/forumet/kommentarer-og-hjelp-til-forum-bruktba-rs/89703-sensur-av-kritiske-kabeldebatter-3.html#post2600945
 
Sist redigert:

Kanutus

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.11.2014
Innlegg
2.006
Antall liker
780
Sted
Nesodden
Du vet nok, men vil ikke skjønne? Lest reglene for forumet?

- Uthenging av bestemt produkt.
- Uthenging av bestemt butikk
- Uthenging av bestemt person

osv
Var den ubegrunnet, den kritikken?


Tillegg:

Mener du at å hevde «at kabler til mange hundre tusen er latterlig» er å anse som ubegrunnet kritikk?

Nedsnakk av et bestemt produkt er ikke lov. Les reglene på nytt og på nytt til du skjønner de. :)

Hva er så vanskelig med å følge regler?
Du bor i Norge med mange regler og burde nå lært deg å følge disse.

+

http://www.hifisentralen.no/forumet/kommentarer-og-hjelp-til-forum-bruktba-rs/89703-sensur-av-kritiske-kabeldebatter-3.html#post2600945
Forskjell på 'ubegrunnet kritikk' og 'nedsnakk', vel? Jeg setter faktisk pris på at kabler blir diskutert, både fra dem som mener at de gjør en forskjell, og fra dem som mener at de ikke gjør det, og fra dem som forklarer hvorfor en god kabel ikke har med pris å gjøre. Jeg tror at det er veldig mange av oss som holder oss litt på utsiden, men samtidig prøver å lære av andres erfaringer, enten de tilhører den ene eller andre leieren. Det jeg virkelig begynner å bli lei er direkte provoserende innlegg som bare er ment å provosere, uten å tilføre temaet noe som helst nytt eller meningsfullt.
 

Distinctive

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2006
Innlegg
11.063
Antall liker
3.589
Sted
Stavanger
Helt enig, men i tillegg så har jeg sagt før at problemet er ikke at vitenskapen ikke holder mål, men at man vektlegger feil ting, at man hensyntar og måler feil ting, at man utelukker ting (bevisst og ubevisst) og at det psykoakustiske elementet ikke blir ivaretatt.
Det du sier henger ikke på greip. Vi har en high-end kabelindustri som tar betalt, så en skulle jo anta de visste hva en skal vektlegg, hensynta og måle. Eller bedriver de konstruksjonsvirksomhet på magefølelsen. Om noen skulle vite ting som går utenpå de tradisjonelle vitenskaper, så burde det være de. Hvor er den?
Tror vi snakker rett forbi hveandre her.
Jeg skal ta to eksempler som ikke involverer en kabel for å tydeliggjøre dette ekstra.
La oss si at vi måler støygulvet på 2 DAC’er. Den ene har 1dB lavere støygulv.
Men hva EKSAKT innebærer dette i forringing av feks. sort bakgrunn?
I følge deg (?) så vil man vite eksakt hva dette innebærer for lytteren av opplevd kvalitet og man kan sikkert ekstrapolere dette til 2dB også, selv uten dekobling av iterative prosesser.

Og etter all målingen så viser det seg at toe-in av den venstre høyttaleren er helt feil i forhold til høyre. Så korrigerer man dette og lydbildet snapper på plass. Ref. min kommentar av end to end transfer function som Asbjørn kommenterte på i en annen post her om dagen.

Hvorfor liker mange DartZeel, som ikke er noe målevidunder? Er det utelukkende fordi man får fot av mest mulig forvrengning?

Det jeg prøver å si er at man har et stykke å gå på å størrelsessette betydningen av ting, også på kabelfronten. Dette er ikke skrevet i stein, men det er selvsagt ikke alle enige i. Er ikke sikker på at alle som er sikre på at de ‘innehar alt vettet’ har så mye bedre kort på hånden som de som stiller spørsmål rundt dette, basert på lytteerfaring av mange forskjellige anlegg.
 

kvasi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.09.2007
Innlegg
1.453
Antall liker
1.121
Fy faen altså! Hele forumet samlet er ikke enig meg meg i alt jeg syns og har samme stereo og kabler som meg, jeg sletter meg herfra sporenstreks!
 

yngvejos

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.09.2010
Innlegg
1.950
Antall liker
1.314
Er ikke overrasket over at tråden ble slettet, mtp at HFS tillater åpenbar svindel på forsiden. :)
De fleste annonsene på forsiden kan plukkes i småbiter vha forbrukerkjøpsloven.
 

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
Du vet nok, men vil ikke skjønne? Lest reglene for forumet?

- Uthenging av bestemt produkt.
- Uthenging av bestemt butikk
- Uthenging av bestemt person

osv
Var den ubegrunnet, den kritikken?


Tillegg:

Mener du at å hevde «at kabler til mange hundre tusen er latterlig» er å anse som ubegrunnet kritikk?

Nedsnakk av et bestemt produkt er ikke lov. Les reglene på nytt og på nytt til du skjønner de. :)

Hva er så vanskelig med å følge regler?
Du bor i Norge med mange regler og burde nå lært deg å følge disse.

+

http://www.hifisentralen.no/forumet/kommentarer-og-hjelp-til-forum-bruktba-rs/89703-sensur-av-kritiske-kabeldebatter-3.html#post2600945
Forskjell på 'ubegrunnet kritikk' og 'nedsnakk', vel? Jeg setter faktisk pris på at kabler blir diskutert, både fra dem som mener at de gjør en forskjell, og fra dem som mener at de ikke gjør det, og fra dem som forklarer hvorfor en god kabel ikke har med pris å gjøre. Jeg tror at det er veldig mange av oss som holder oss litt på utsiden, men samtidig prøver å lære av andres erfaringer, enten de tilhører den ene eller andre leieren. Det jeg virkelig begynner å bli lei er direkte provoserende innlegg som bare er ment å provosere, uten å tilføre temaet noe som helst nytt eller meningsfullt.
Lese reglene du/dere også før dere hisser dere opp.

Jeg har skrevet en rekke ganger at jeg skjønner ikke hvorfor, de som ikke mener kabler har noe å si/dyre er tull, MÅ sitte å kverulere her inne hele tiden.
Har ikke disse personene noen å krangle med, holder de på i samme stilen mellom hverandre.

Dere ødelegger faktisk når en holder på sånn som en del gjør.

For en kan ikke lage en kabeltråd å spørre om noe som omhandler lyd i kabler, uten at tråden tiltrekker seg folk som ikke bryr seg døyten om kabler.
Og de som kunne svart holder seg borte.
------------
Noe helt annet er det å diskutere kabler (uten angrep på personer, butikker og merker som vi opplevde i tråden som ble riktig slettet).
Det er jo ok.
 

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
Helt enig, men i tillegg så har jeg sagt før at problemet er ikke at vitenskapen ikke holder mål, men at man vektlegger feil ting, at man hensyntar og måler feil ting, at man utelukker ting (bevisst og ubevisst) og at det psykoakustiske elementet ikke blir ivaretatt.
Det du sier henger ikke på greip. Vi har en high-end kabelindustri som tar betalt, så en skulle jo anta de visste hva en skal vektlegg, hensynta og måle. Eller bedriver de konstruksjonsvirksomhet på magefølelsen. Om noen skulle vite ting som går utenpå de tradisjonelle vitenskaper, så burde det være de. Hvor er den?
Tror vi snakker rett forbi hveandre her.
Jeg skal ta to eksempler som ikke involverer en kabel for å tydeliggjøre dette ekstra.
La oss si at vi måler støygulvet på 2 DAC’er. Den ene har 1dB lavere støygulv.
Men hva EKSAKT innebærer dette i forringing av feks. sort bakgrunn?
I følge deg (?) så vil man vite eksakt hva dette innebærer for lytteren av opplevd kvalitet og man kan sikkert ekstrapolere dette til 2dB også, selv uten dekobling av iterative prosesser.

Og etter all målingen så viser det seg at toe-in av den venstre høyttaleren er helt feil i forhold til høyre. Så korrigerer man dette og lydbildet snapper på plass. Ref. min kommentar av end to end transfer function som Asbjørn kommenterte på i en annen post her om dagen.

Hvorfor liker mange DartZeel, som ikke er noe målevidunder? Er det utelukkende fordi man får fot av mest mulig forvrengning?

Det jeg prøver å si er at man har et stykke å gå på å størrelsessette betydningen av ting, også på kabelfronten. Dette er ikke skrevet i stein, men det er selvsagt ikke alle enige i. Er ikke sikker på at alle som er sikre på at de ‘innehar alt vettet’ har så mye bedre kort på hånden som de som stiller spørsmål rundt dette, basert på lytteerfaring av mange forskjellige anlegg.
Tror ikke perfekt måling = Perfekt lyd.
Men at det er som mange produsenter sier, at det hjelper til med å lage f.eks høyttalere, men det må lytting til for å justere lyden.
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Dette er trist.

Det er overhode ikke snakk om at noen trekker seg bort fra hfs fordi noen er uenige med dem. Derimot er det sånn at noen trekker seg bort fra hfs fordi de blir sensurert når de fremmer sitt syn på en sak som er midt i temaet for forumet.

Man må gjerne synes det er greit at høvdingen sensurerer ens meningsmotstandere. Jeg er uenig.

Og det er trist.
 

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Innlegg
7.296
Antall liker
2.499
Torget vurderinger
0
Høvdingen la ut et innlegg om at han ikke skjønner hva det snakkes om og at han ikke har slettet noen tråd, så slettet han den igjen. Rare ting.
 

musicman

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2005
Innlegg
3.438
Antall liker
2.071
Sted
Ålesund
Torget vurderinger
1
Legg ned hele kabel hjørnet, så kan kanskje engasjementet brukes til noe fornuftig.
 
Sist redigert:

Dr Dong

Æresmedlem
Ble medlem
23.01.2011
Innlegg
14.505
Antall liker
14.002
Sted
landskapet uten motstand
Torget vurderinger
1
Helt enig, men i tillegg så har jeg sagt før at problemet er ikke at vitenskapen ikke holder mål, men at man vektlegger feil ting, at man hensyntar og måler feil ting, at man utelukker ting (bevisst og ubevisst) og at det psykoakustiske elementet ikke blir ivaretatt.
Det du sier henger ikke på greip. Vi har en high-end kabelindustri som tar betalt, så en skulle jo anta de visste hva en skal vektlegg, hensynta og måle. Eller bedriver de konstruksjonsvirksomhet på magefølelsen. Om noen skulle vite ting som går utenpå de tradisjonelle vitenskaper, så burde det være de. Hvor er den?
Tror vi snakker rett forbi hveandre her.
Jeg skal ta to eksempler som ikke involverer en kabel for å tydeliggjøre dette ekstra.
La oss si at vi måler støygulvet på 2 DAC’er. Den ene har 1dB lavere støygulv.
Men hva EKSAKT innebærer dette i forringing av feks. sort bakgrunn?
I følge deg (?) så vil man vite eksakt hva dette innebærer for lytteren av opplevd kvalitet og man kan sikkert ekstrapolere dette til 2dB også, selv uten dekobling av iterative prosesser.
Hva er poenget med å svare når en ikke gidder å forholde seg til det som blir sagt…
 

budda

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
441
Antall liker
173
Sted
Mandal
Torget vurderinger
8
Hvorfor blir noen irriterte av villendene reklame på kabler?De fleste av dem er neppe i kjøpegruppen engang.Villedene reklame er rundt oss hele tiden på sjampo,tannkrem,slankemidler etc.Forskjelen her er bare at mange(kanskje også de største kabelkritikerne) blir lurt for mindre beløp som tilsammen er svimmelende !
 

Karmana

Æresmedlem
Ble medlem
13.06.2008
Innlegg
24.379
Antall liker
63.396
Sted
Bergen
Torget vurderinger
42
Hvorfor blir noen irriterte av villendene reklame på kabler?De fleste av dem er neppe i kjøpegruppen engang.Villedene reklame er rundt oss hele tiden på sjampo,tannkrem,slankemidler etc.Forskjelen her er bare at mange(kanskje også de største kabelkritikerne) blir lurt for mindre beløp som tilsammen er svimmelende !
Du skal ikke se bort fra at en del av kabeldebattantene også er medlem av diverse sjampo, såpe og skjønnhetskrem-forum, hvor de skriver flammende innlegg om salgsannonsene :D
 

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Innlegg
36.532
Antall liker
35.436
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
All annen reklame er underlagt strenge regler for å kunne dokumentere slike påstander. Sier man at noe er "best" får man heller legge frem testresultater. Det er ofte konkurrentene som påklager overtramp, siden de anser det som unfair konkurranse.

I hifi-bransjen virker det derimot som alle velger å sitte stille i båten og ikke påtaler hverandres overtramp, uansett hvor grovt det er. Størsteparten av fortjenesten kommer fra disse aksessoirene med høy pris og nesten ingen kostnad. En bransje som blir stadig mer avhengig av overprisede tulleprodukter for å opprettholde lønnsomheten har ingen fremtid. Ingen nevnt, ingen glemt, men det er en grunn til at noen av oss velger DIY som vei til lydkvalitet.
 
Sist redigert:

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.537
Antall liker
102.889
Torget vurderinger
23
Hvorfor blir noen irriterte av villendene reklame på kabler?De fleste av dem er neppe i kjøpegruppen engang.Villedene reklame er rundt oss hele tiden på sjampo,tannkrem,slankemidler etc.Forskjelen her er bare at mange(kanskje også de største kabelkritikerne) blir lurt for mindre beløp som tilsammen er svimmelende !
Du skal ikke se bort fra at en del av kabeldebattantene også er medlem av diverse sjampo, såpe og skjønnhetskrem-forum, hvor de skriver flammende innlegg om salgsannonsene :D

Ny, forbedret, 30% mer effektiv... Vet om produkter hvor slikt pissprat har pågått kontinuerlig i mange år - må ha vært et jævlig råttent produkt i utgangspunktet!
Og dette er varer som omsetter for mange ganger det vårt lille hifisegment representerer.
 
L

larkus!

Gjest
Ny, forbedret, 30% mer effektiv... Vet om produkter hvor slikt pissprat har pågått kontinuerlig i mange år - må ha vært et jævlig råttent produkt i utgangspunktet!
Og dette er varer som omsetter for mange ganger det vårt lille hifisegment representerer.
Gode gamle Zalo - "En dråpe er nok"
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.155
Antall liker
10.664
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Værstingen. Gillete the best a man can get.. 10 iterasjoner siden og vi var alle hipstere fra løkka.
 

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Innlegg
5.279
Antall liker
3.334
Torget vurderinger
49
All annen reklame er underlagt strenge regler for å kunne dokumentere slike påstander. Sier man at noe er "best" får man heller legge frem testresultater. Det er ofte konkurrentene som påklager overtramp, siden de anser det som unfair konkurranse.

I hifi-bransjen virker det derimot som alle velger å sitte stille i båten og ikke påtaler hverandres overtramp, uansett hvor grovt det er. Størsteparten av fortjenesten kommer fra disse aksessoirene med høy pris og nesten ingen kostnad. En bransje som blir stadig mer avhengig av overprisede tulleprodukter for å opprettholde lønnsomheten har ingen fremtid. Ingen nevnt, ingen glemt, men det er en grunn til at noen av oss velger DIY som vei til lydkvalitet.
Helt enig!
Hvorfor skal vi tie om disse dusteprisene, da vil jo de som forhandler disse produktene tro at vi tror det er state of the art produkter til fair pris.
Det var en gang vi fikk det vi betalte for, og at dyrt var det samme som bra, i dag virker det som enkelte av produsentene prøver og overgå hverandre på pris og ikke kvalitet. Pris og kvalitet henger ikke i sammen på samme måte lenger, det blir mer og mer dustepriser på produkter som ikke er i nærheten verdt det det forlanges. Flott at noen gir beskjed, at bransjen/Hifisentralen ikke tåler og høre dette sier mer om bransjen enn om kunden/medlemmene.
 

Figge

Generalkonsul OVK i Svealand
Ble medlem
20.11.2004
Innlegg
3.648
Antall liker
4.094
Sted
Stockholm/Västerås
Torget vurderinger
2
Hvorfor blir noen irriterte av villendene reklame på kabler?De fleste av dem er neppe i kjøpegruppen engang.Villedene reklame er rundt oss hele tiden på sjampo,tannkrem,slankemidler etc.Forskjelen her er bare at mange(kanskje også de største kabelkritikerne) blir lurt for mindre beløp som tilsammen er svimmelende !
Du skal ikke se bort fra at en del av kabeldebattantene også er medlem av diverse sjampo, såpe og skjønnhetskrem-forum, hvor de skriver flammende innlegg om salgsannonsene :D

Ny, forbedret, 30% mer effektiv... Vet om produkter hvor slikt pissprat har pågått kontinuerlig i mange år - må ha vært et jævlig råttent produkt i utgangspunktet!
Og dette er varer som omsetter for mange ganger det vårt lille hifisegment representerer.
Eller T.o.m nu 50% effektivare.
Råvarukostnade för att tillverka schampo med olika kryptiska egenskaper är försvinnande låg i förhållande till vad förpackningen kostar. Samma som med kablar och annat utstyr.
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.537
Antall liker
102.889
Torget vurderinger
23
Værstingen. Gillete the best a man can get.. 10 iterasjoner siden og vi var alle hipstere fra løkka.
Og nå er det så mange blader på de at minste skjæreflate er en kvadratmeter... Har disse idiotene noen gang prøvd produktet selv?? Komme til på vanskelige steder?
 
L

larkus!

Gjest
Og nå er det så mange blader på de at minste skjæreflate er en kvadratmeter... Har disse idiotene noen gang prøvd produktet selv?? Komme til på vanskelige steder?
For eksempel helt oppe under neseborene:cool:
 

JENO

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2003
Innlegg
2.598
Antall liker
1.377
Sted
Saksvik - Trøndelag
Snorte hjemmebrent og tenne på, funker på mine trakter. Det hender at det ryker noen hjerneceller også, sammen med nesehårene.
 

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.063
Antall liker
7.917
Torget vurderinger
12
Og derfor har jeg gått tilbake til 3-bladers. Bedre tilkomst pga snertnere størrelse og billigere blader. Verden tror fremdeles at endring er forbedring. Gillette, ta skrittet nå!
 

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.063
Antall liker
7.917
Torget vurderinger
12

Distinctive

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2006
Innlegg
11.063
Antall liker
3.589
Sted
Stavanger
Og nå er det så mange blader på de at minste skjæreflate er en kvadratmeter... Har disse idiotene noen gang prøvd produktet selv?? Komme til på vanskelige steder?
For eksempel helt oppe under neseborene:cool:
Eneste som funker er å holde nesehårene mellom pekefinger og tommel, og deretter bruke saks :cool:
Eller napping selv om det er vondere.
Vi med gullører (som hører forskjell på kabler) er også forsiktig med ørehårene.
Det er vel neppe et problem du kjenner deg igjen i >:D
 
Topp Bunn