OVKvårfest hos nlykke

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.521
    Antall liker
    102.851
    Torget vurderinger
    23
    Da ligger det an til et dypdykk i de Slukske gjemmer! Har sikkert noe gammalt ræl liggende.
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.642
    Antall liker
    15.509
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Ta med en ekstra til meg også, er du snill Cash. Rødt er rødt, men ikke den utvanna svenske REA-vinen du viser her!

    Hvorfor skal vi drasse på vin når Petter'n kan? Nå er det for seint. Jeg som hadde gleda meg til sånn gammaldags kåversjarge med stempel i panna for å slippe inn ...pføyyyy! Fint om du Petter'n kunne ta en tier for noe annet, bare så jeg fikk opplevelsen i det minste :p

    Nå må jeg altså ut å kjøpe meg en dunk ny rau. Kank'e komme med gamle støvete greier. Dessuten passer ikke Bordeux hverken retten eller meg har jeg skjønt. -Jeg tar to hele av din Cash! Nå drar det seg til...



    Om du tror at jeg fleiper, så tror du rett, men husk samtidig at det er alvor i all fleip :rolleyes: ...kanskje bare ikke i min.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Ikke kast vin selv om den er gammel, Grømpen. Det går sikkert an å bruke den i julegløggen eller noe.
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.596
    Antall liker
    11.123
    Da har vi vel falt ned på en avgjørelse om at alle tar med seg drikke selv. Gleder meg! Velkommen skal dere være alle sammen!!!
    Ps. Ta gjerne med noe vinyl.:cool:
    Dørene er åpne fra kl 14.00. Spisingen er 16.00.
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.978
    Antall liker
    6.153
    Torget vurderinger
    32
    Mulig jeg har fulgt litt dårlig med, men spleiser vi på maten (i tilfelle hvor mye blir det på hver), eller tas det fra "pengebingen" til OVK?



    Roy
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.596
    Antall liker
    11.123
    Mulig jeg har fulgt litt dårlig med, men spleiser vi på maten (i tilfelle hvor mye blir det på hver), eller tas det fra "pengebingen" til OVK?



    Roy

    Jeg står for maten. Bare ta med drikke.:)
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.642
    Antall liker
    15.509
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Her ligger jeg og ser fremdeles i taket. Er enda ikke i "vater". Dårlig dag og nå gir jeg opp tanken på å skli ned til nlykke på vårfesten. Dere som er der og danser på loftet; syns i det minste litt synd på meg da! Håper at dere har det koselig og gleder meg til å lese alle rare skriblerier i morgen ...og kanskje noen bilder.

    :rolleyes::D
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.596
    Antall liker
    11.123
    Tusen takk for en utrolig morsom og hyggelig vårfest igår!!:D

    Denne gjengen kan virkelig feste! Grumpy, du var savnet, men som en mager trøst er du herved invitert til en seanse på lydloftet når du er kommet i fom igjen. Riktignok ikke sammen med hele gjengen, men med litt god rødvin og en eksklusiv demo kun for deg. . .:cool:

    Tusen takk for deilige viner som kom strømmende inn døra. Jeg skal prøve og ikke drikke dem opp for fort. . .:p Vinylen som også kom, er allerede satt klar for vasking og skal nytes innen kort tid! TAKK! En spesiell takk til Cash som kom med 3 BÆREPOSER med klassisk!!!:D Vet ikke helt hva jeg skal si, men her havnet de i allefall hos rett person!:):)

    Dette har jo blitt en tradisjon, om ikke akkurat til et fast tisdpunkt. Jeg kommer til å invitere igjen!! Ha en fortsatt fortreffelig helg!! Noen av oss møtes vel igjen i
    Munchen. Da forsetter vi moroa. . .:cool:
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.521
    Antall liker
    102.851
    Torget vurderinger
    23
    EPISK aften på vestbredden

    Når nlykke (eller PartyKing som er smeknamnet heretter..) ringer med klokkene og kaller til fest da hører folket! 18 av 25 medlemmer skulle tilsi sånn ca. 75% av hele bølingen - snakker om oppslutning! Tror dette er rekord.. Og det fine er at hos PartyKing (eller PK) som som er det forenklete smeknamnet heretter..) så er forholdene så til de grader til stede for trivelige sammenkomster, et hus med nok plass, et lytteron som 10 mann glatt får plass i uten negativ innvirkning på lyden bortsett fra enkeltes flatulensproblemer :rolleyes: og selvsagt vertens utrolige evner til å få alle til å trives! PK, du setter standarden for velvære og feelgood - applaus!! For å virkelige sette krone på verket (i dette tilfelle lammekrone, eller lammecarre egentlig) så ble vi traktert med et fantastisk måltid tilberedt og servert/presentert av en super trivellig kokk fra en av byens beste og mest profilerte restauranter, en som åpenbart var like lidenskapelig opptatt av tingene sine som vi er av hifi, dessuten en son var åpen for bestikkelser - jeg byttet et glass Penfold's mot en ekstra forrett:cool:

    Hos PK er musikkrommet på loftet - i motsatt ende av spisestuen/loungen det langstrakte klassiske huset. Genialt - du hører ikke en lyd nede selv ved heftige pådrag. Dette må være et av landets herligste musikkrom, spennende arkitektur, et hav av gulvplass, flere naturlige sitteområder og bælhøy trivselsfaktor generelt. Har sagt det før, loftsrom gjør noe med deg - det er bare så RIKTIG liksom, med skråtak og alle detaljer. Dessuten, trenger man større volum er det bare å åpne et av de flere store takvinduene og la den himmelske lyden strekke seg i uendelighet... opp mot himmelen! Det låter bra hos PK nå - uansett musikktype og sjanger og det er et godt tegn når et oppsett gjør akkurat det. Bach's "Focaccia & Fuge" var en højdare for meg, de enkelte registre sto klart og tydelig frem med flott hologram og det manglet ikke på dypbassen heller. Pingleanlegg faller igjennom tvert på slikt programmateriale, m.a.o. er dette ikke noe pingleanlegg ;) Det skal dessuten sies at jeg satt så langt unna sweetspot som vel mulig, allikevel låt det bra og det er selvsagt en stor fordel i et rom som dette som innbyr til lytteaftener med fler tilstede. Herlig.

    Nok en gang stor takk til PK som stiller opp - det er ikke bare enkelt og liketil med logistikken når en snakker 18 personer i et hjem, både guts, glede over sosialt samvær og raushet er påkrevet og det har verten i solide porsjoner. Derfor blir det vellykket hver gang! Det er godt å være med i en slik flott gjeng med karer som dette - helt fri for gruff og surmuling.

    Stor takk til Scrooges Tilbringertjeneste også som hadde kjøpt ny bil for anledningen!
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.883
    Torget vurderinger
    24
    Halleluja!

    DSCF1599.jpg


    Hvilken herlig kveld med alle mine brødre i OVK. Kvelden var fullkommen! Fra Petter tok varmt imot oss, gjennom bordbønnen, nytelsen av lammet videre opp i det aller helligste med åpenbaringen av de analoge fordeler og himmelsk vellyd. For en kveld, for en gjeng, hvilken servering og hvilken kokk. Jeg fatter ikke hvordan vi kan ha arrangementer andre steder etter dette, og ikke skjønner jeg vitsen heller. OVK i går var fullkommen!

    Makan til gjennomføring nlykke, det har jeg ikke opplevd! Hele 17 personer (?) var vi samlet rundt langbordet. Egen kokk, tre retters middag av det mest utsøkte slag (og det er ingen overdrivelse). Stemningen var konstant i taket, selv nede i spisestuen hvor takhøyden er god. Alle koste seg fra de kom til de gikk, i hvert fall var jeg for full til å registrere annet.
    Lyden har jeg kommentert før! Du har et av mine absolutte favorittanlegg! Du kan det å skru lyd, du kan det å prioritere og du vet hva god mellomtone er. Dessuten er du en toppen kar!

    Tusen, tusen takk!

    DSCF1602.jpg


    kokk.jpg
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.978
    Antall liker
    6.153
    Torget vurderinger
    32
    Kan bare slutte meg til hyllesten fra både Sluket, Fosse og Jamakr.

    En fantastisk aften med der både mat, anlegg og musikk holdt samme klasse.

    Webster/Hawkins/Terry-plata er nå bestilt, det samme med Weather Report.

    Den eneste demperen på helgen er at venstre kanal i forsterkeren min døde nå i formiddag. Gudene vet hva det er. Jeg får bare levere den inn i morgen. Trøsten er at jeg trolig får komplett MBL-sett, inkludert MBL 101mk3 i hus på torsdag.

    Roy
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Jeg skulle nok gjort en ekstrainnsats for å rekke middagen, skjønner jeg.....

    Men jeg rakk da det sosiale etterpå, og det var en mektig opplevelse. Energinivået i øvre skiktet av hva gjengen er god for. Garantert løftet av en fantastisk innsats fra verten, som selvsagt fortsatte også etter at gribbene hadde tømt spiskammeret.

    For en gjeng! Tusen takk til alle sammen for en suveren kveld!

    Lurer forresten på hvor lenge vi kunne oppholdt oss hos Petter før vi endte opp som japanske vannmeloner?

    Heart-shaped watermelons in Japan 3.jpg
     

    terryboy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2003
    Innlegg
    1.254
    Antall liker
    878
    Torget vurderinger
    1
    Herlig gjeng, herlig fest, herlig treretters gourmet, herlige viner, herlig og hjertevarm husvert, herlig kokk, herlig atmosfære, herlig leksjon i hvorfor valg av de innkjøpte komponenter, herlig musikk og herlig anlegg
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.325
    Antall liker
    13.409
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Det mesta har blivit sagt. Kan bara innerligt inställa mig i raderna av välskrivna beskrivelser av en helt makalöst flott kväll. Tusen tack Petter och tusen tack till en sabla fin gäng med nya och inte fullt så nya kamrater!

    Årets höjdpunkt för min del!
     

    Bartesam

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Innlegg
    11.982
    Antall liker
    11.843
    Sted
    Hus
    Takker for en fantastisk flott kveld med vinylgjengen. Maten som ble servert var helt outstanding, og loftet med stereoen er i en egen klasse. Weather Report skiva skal innhentes fra eBukta på half speed master. Takk for alt Petter :)
     

    woodrand

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.06.2015
    Innlegg
    611
    Antall liker
    2.001
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Takk for en strålende aften! Jeg ble helt satt ut av hvor flott Vivaldi-innspillingen din fra 1973 låt, nlykke. For et lotft, for et anlegg og for en herlig varsiasjon i musikken. Tusen takk for at jeg fikk komme!
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Usedvanlig storartet fra jeg kom til jeg gikk. Alt sammen. Jeg synes forresten at tidlig start på en slik fest er en kjempeidé. Når man takker for seg etter 10 timer er det helt flott at klokken er midnatt fremfor soloppgang.
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.642
    Antall liker
    15.509
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Jækla hyggelig (for en som skulle ha vært der) å lese/se bilder hvor vellykket vårfesten var. Hadde ikke forventa noe annet heller! ;-)

    Stemmer at du har snudd dævelskapen på loftet og ikke bildene som bare er på vranga? Hensynet til plass eller lyd?

    Takk ja, tar mer enn gjerne en kjapp recap en dag det passer begge :D
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.596
    Antall liker
    11.123
    Jækla hyggelig (for en som skulle ha vært der) å lese/se bilder hvor vellykket vårfesten var. Hadde ikke forventa noe annet heller! ;-)

    Stemmer at du har snudd dævelskapen på loftet og ikke bildene som bare er på vranga? Hensynet til plass eller lyd?

    Takk ja, tar mer enn gjerne en kjapp recap en dag det passer begge :D
    Dævelskapen er snudd 180 grader siden du var her sist. Årsaken var at jeg fra begynnelsen av hadde bestemt meg for å teste begge langsidene + den en kortsiden, og høre hvilken av veggene jeg likte best. Lydmessig er sistevalget pr idag mye av det samme som du opplevde da du var her, men med en bedre mellomtone og en mer luftig og oppløst diskant. Tror mye av årsaken til denne forbedringen er at det er mye mer luft og rom rundt lytterplassen slik anlegget står idag, enn hva som er tilfelle når racket var plassert i arken. Du må sende med pm når du føler deg i form, så ordner vi lytteseanse på 1,2,3!:cool:
     

    Scrooge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2008
    Innlegg
    3.009
    Antall liker
    1.127
    Må ærbødigst føye meg inn i rekken med mitt lille bidrag av både ovasjoner og takksigelser! En fantastisk trivelig kveld, sammen med en like fantastisk trivelig gjeng! Tusen takk til deg Petter, for din gjestfrihet, et utsøkt måltid, og en absolutt lydopplevelse! Prøver meg akkurat nå på Steely Dan / "Gaucho" gjennom egne kilder i et forsøk på å gjenkalle lyden fra i går, men må beskjemmet innrømme at den faller litt igjennom her. Jaja.....
    Kanskje det kan være en liten unnskyldning for et lite Da capo hos deg?
    Jeg skal i alle fall ikke være vond å be, om anledningen byr seg, for dette ga definitivt mersmak! :-D
     
    Sist redigert:

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.437
    Antall liker
    12.544
    Sted
    Sørlandet
    Det er virkelig fint å se på de flotte bildene og lese de hyggelige tilbakemeldingene fra deltakerne så takk for at dere deler. Det er HELT tydelig at det må ha vært engasjerende da det kun er ett bilde som viser noen er mer opptatt av å dele morroa med resten av verden via mobilen sin :)



    Jeg leser at både maten og drikken var fortreffelig og i den forbindelsen så løfter jeg varsomt opp armen min med ett spørsmål. Når på kvelden går lyden fra det den var til alldeles fantastisk? Omtrent samtidig som når alle damer blir vakre? Jeg merker at jeg blir "tonedøv" etter noen glass med rødt og at irriterende smådetaljer på mystisk vis forsvinner i takt med inntaket. Med andre ord, skal man invitere noen audiofile til middag så bør man vente med lyttingen til etter maten? Eller en før og etterlytt?

    Mvh
    BB
     
    Sist redigert:

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.521
    Antall liker
    102.851
    Torget vurderinger
    23
    Nå snakker vi voksne erfarne skikkelige mannfolk her da, ikke hystobælmende ungsauer som ikke kjenner sin begrensning! :cool: Ikke så rent lite forskjell. Vi har en hos oss som er fiksert på telefonsex - det må være han du ser på bildene!
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.596
    Antall liker
    11.123
    Mannen med mobilen er en som er fasinert av PMC. Han googlet fluksens PMC´s hjemmesider for å velge sin kommende høytaler under første lytterøkt, som forøvrig skjedde under målbare godkjente forhold, nemlig under 0,5 promille. . .:cool:
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn