One Wire for the World - WireWorld.!

noaa

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.10.2006
Innlegg
249
Antall liker
35
Torget vurderinger
2
Noen erfaring med Wireworld Gold Eclipse 5,2 XLR på sentralen
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.521
Antall liker
102.850
Torget vurderinger
23
Ja, har en slik en i 1 meters lengde. Ikke noe galt med den.
 

noaa

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.10.2006
Innlegg
249
Antall liker
35
Torget vurderinger
2
Lydmessigt tenkte nå eg på da.
 

noaa

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.10.2006
Innlegg
249
Antall liker
35
Torget vurderinger
2
Har ikkje høyrt etter da , tett i øret
 

noaa

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.10.2006
Innlegg
249
Antall liker
35
Torget vurderinger
2
Prøver ein gang til om det er noen som har god lydmessig erfaring med Wireworld Gold Eclipse 5,2 XLR .
 

E.P

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.12.2004
Innlegg
127
Antall liker
55
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
10
Hei noaa,je bruker WW 5,2 både XLR og RCA og det er lydmessig veloppløst med supert trøkk i bunn.
 

januscp

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.01.2012
Innlegg
800
Antall liker
339
Torget vurderinger
10
Jeg lot den godeste herr Aamodt overtale meg til et par 3m Eclipse III+ BiWire på høsten i 2001. Jeg så meg ikke tilbake før Våren 2012. Da ble Kimber Select 3038 og matchende jumpere prøvd bare for å skaffe meg et benchmark. Min gamle Eclipse var minst like god, og ja KS kablene var godt innspillt. Jeg prøvde deretter med Nordost fra "nest" øverste hylle, men Valhalla (etter en kort meningsløs flørt med både Frey, Heimdall og Tyr), men dette var heller ikke noe bedre enn WW (vel og merke i mitt oppsett). Da gadd jeg ikke mer, men slo meg til ro med at det jeg hadde var mer enn godt nok, og at det nok ville være uforholdsmessig lite å hente på å doble investeringen på HT kabel. Dersom jeg skal si noe kritisk om dem så kan jeg vel slutte meg til dem som klager litt på stive kabelsko. Det er sølvbelagt kobber, og sølvet begynner å slites vekk (etter mange ganger av og på i testing av forsterkere og ht) Men lyden er like god. Skulle jeg noengang miste hodet, og oppgradere må det bli i nysjgjerrihet over hvordan Platinum Eclipse låter. Etter å ha hørt f.eks Silver Eclipse hos X.250, så må kommentaren være at den kanskje er hakket bedre, og føye meg inn i rekken bak Hr. Sluket og si at det er ikke låter noe av denne heller. Eller også som E.P sier - veloppløst med fabelaktig trøkk i bunn, og ikke minst fantastisk definert i toppen uten minste antydning til korning, spissing, avrunding osv. MAO den låter ingenting, bare gjengir musikken som den er... Det var nok dette Hr. Sluket mente...

-p
 

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Innlegg
7.905
Antall liker
2.086
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Henger meg på her - godt fornøyd med mine Eclipse III single wire som jeg kjøpte brukt i 2006 - i 1m lengde - til bruk sammen med Bryston PowerPac-monoblokkene jeg nettopp hadde kjøpt. Jeg har aldri vurdert å bytte ut verken kabler eller forsterkere. Radarparet Wireworld+Bryston nærmer seg 7 år i kontinuerlig bruk her hjemme - det er en slags rekord for mitt vedkommende.
 

Norlenning

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.03.2007
Innlegg
2.449
Antall liker
457
Torget vurderinger
2
Hei,handlet nettop et forsterkersett,fikk med et 3m-sett med Oasis høyttalerkabler,noen som vet hvordan man vet hvilken versjon det er? Står ikke noe på dem annet en Oasis,er det da å forstå første versjon? Kablene er blå/lilla av farge og tykke,singlewire. Nypris ca? PS passet godt lydmessig,fikk roet ned toppen litt i forhold til Goertz MI1

mvh Filip
 

Norlenning

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.03.2007
Innlegg
2.449
Antall liker
457
Torget vurderinger
2
Hei,handlet nettop et forsterkersett,fikk med et 3m-sett med Oasis høyttalerkabler,noen som vet hvordan man vet hvilken versjon det er? Står ikke noe på dem annet en Oasis,er det da å forstå første versjon? Kablene er blå/lilla av farge og tykke,singlewire. Nypris ca? PS passet godt lydmessig,fikk roet ned toppen litt i forhold til Goertz MI1

mvh Filip
Ellers,noen som vet specs på disse mht kapasitans osv?
 

E.P

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.12.2004
Innlegg
127
Antall liker
55
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
10
Hei,handlet nettop et forsterkersett,fikk med et 3m-sett med Oasis høyttalerkabler,noen som vet hvordan man vet hvilken versjon det er? Står ikke noe på dem annet en Oasis,er det da å forstå første versjon? Kablene er blå/lilla av farge og tykke,singlewire. Nypris ca? PS passet godt lydmessig,fikk roet ned toppen litt i forhold til Goertz MI1

mvh Filip
Ellers,noen som vet specs på disse mht kapasitans osv?
Spør Tor Aamodt han har sikkert specs.??
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
Hørt Audioquests RCAer? Hva med eldre Tara Labs? Husker du signaturene? Isåfall kan du plassere WW midt imellom disse to!
 

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
Hørt Audioquests RCAer? Hva med eldre Tara Labs? Husker du signaturene? Isåfall kan du plassere WW midt imellom disse to!
Meg du snakker til?
Skjønte ikke helt hva du mener..plassere ww mellom hva?

Audioquest rca tror jeg ikke jeg har hørt nei.
Tara Labs testet jeg en gang (ca 3-4000kr kabel) og syns ikke den var helt, mot chorden jeg har. Den var jo bra sånn sett, men syns den ikke var helt nøytral, for den la voldsomt på i bassen og var det mellomtonen som og var veldig fremtredende? Vart litt topp på de områdene liksom slik at det andre kom mer i bakgrunnen. Husker ikke helt. Den låt jo flott sånn sett, men..
Men nå har jeg bestilt de som jeg linket til og pga jeg ikke vil legge ut så mye.
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
Signaturmessig ligger de mello TL og AQ--
 

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
Signaturmessig ligger de mello TL og AQ--
Okai..takk for svar. Satser på det blir bedre enn den gamle DLS bilstereo kabelen jeg bruker fra pre til effekt pr i dag :)

Regner nesten med at det gjør susen på usb kabelen vertfall.
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
Ei kjempeoppgradering..
 

runemo

Medlem
Ble medlem
13.08.2003
Innlegg
9
Antall liker
0
Sted
Fetsund
Torget vurderinger
4
Hei

Jeg er ute etter kabler med en litt mørk/kroppslig lyd med og instrumentklang. Stemmer det at WireWorld har en slik lydsignatur ?
Har WireWorld noen modeller som i brukt-markedet ligger i prisområdet 3000 til 6000 ?
Er veldig takknemlig for svar på dette.​




Hilsen Rune.
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Har ingen anelse om karakteren i de analoge kablene til Wire World, men melder meg som bruker av Wire World Ultraviolet USB-kabel i headfi-riggen. Kan ikke bli mer fornøyd med en USB-kabel som heller ikke kostet skjorta da min bror opprinnelig kjøpte dem hos Tor for noen få år siden.
 

skorob

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
3.790
Antall liker
1.993
Sted
Brumunddal
Torget vurderinger
9
Invisterte i noe som det er rimelig delte meninger om denne uka: Strømkabler.

Ble 2 sett med Silver Electra 7 og 2 sett med vanlig Electra 7.

Silver electra er koblet til DAC og PRE, mens vanlige Electra er koblet til powerampene.

Mitt inntrykk er at dem gjør noe positivt med lyden, men har ikke fått A-B testet skikkelig enda! Mer "organsik" og luftig?!

wireworld_silver_electra52_ac20.jpg

b_2087.jpg
 
U

utgatt25555

Gjest
SEW.jpg


SEWW I.jpg


Gjorde samme investering i sommer, godt fornøyd med resultatet, Electraen (5 mtr) mater filteret og SE (3x 1 mtr) fra filter til amp, cdp og platespiller.

mvh
 

skorob

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
3.790
Antall liker
1.993
Sted
Brumunddal
Torget vurderinger
9
Nydelig. Du har tatt den helt ut til alle komponentene ja :). BRA ;).

Kom vist inn et sett med WW Eclipse 7 høyttalerkabler her idag.... det virker veldig lovende. Alltid likt Chord sine reference kabler, men dette virker som å være på et høyere nivå.
 
U

utgatt25555

Gjest
Lenge siden jeg har hatt WW på signal/høyttaler siden, brukte Cardas Golden Reference i mange år, men det var ”clear as mud” mot dagens, byttet også Chord Signature Signal/høyttaler mot Vertere (til en mindre penge) som har gjort jobben bedre de siste årene...

mvh
 

Pug309gti

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.04.2016
Innlegg
1.713
Antall liker
898
Sted
Stavanger. Innflytter til Norges svar: Twin Peaks
Torget vurderinger
8
Sitter å venter på en silver Electra 7 i posten. Er det store forskjellen på denne og Electra 7 ? dere som har testet ut disse kablene hvor anbefaller man å bruke silver Electra på forsterker? cd spiller eller fra stikk til strømboks?
 

Leemix

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.03.2016
Innlegg
323
Antall liker
59
Jeg er veldig fornøyd med equinox HT kablene jeg har også, hvor endte du opp med å koble silver electra/electra kabelen? Jeg har kjøpt et par aurora men trenger fler kabler etterhvert og vurderer å gå opp til elektra eller silver electra.
 
Sist redigert:
U

utgatt25555

Gjest
Silver Electra 7 er en alldeles utmerket kabel, blandt det bedre jeg har hatt hjemme under årene......bruker nu 3 stk, mellom platespiller, cd og int amp, en Electra 6 mater filteret, men siden platespilleren er på vei ut kan det jo plutselig dukke opp en Silver Electra 7-1 mtr på brukten snart!

mvh
 

Eirik84

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2011
Innlegg
5.717
Antall liker
7.843
Sted
Drammen
Torget vurderinger
13
Noen som har kabler med Wireworld Uni-term banan/spader?

uniterm.jpg


Ser praktisk ut å kunne bytte mellom banan og spade dersom behovet endrer seg, eller hvis bananpluggene skulle miste spennet over tid. Noen erfaring med om det er enkelt å bytte selv om plugg ikke er byttet på «noen» år?
 

skorob

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
3.790
Antall liker
1.993
Sted
Brumunddal
Torget vurderinger
9
Bananene der kan du som oftest "spenne" ut igjen vha en stjernetrekker eller noe (ikke for bredt, da kan det bøyes for mye ut, og knekke).

Men enig iat Uni-term er knall. Er vel det på mine Wireworld også :D.

EDIT: Fine er jo at WW ikke tar grovt betalt for ekstra termineringer heller :).
 

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Innlegg
4.565
Antall liker
1.474
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
72
Positivt møte! Virker veldig åpen og ekspanderende på min Prima Luna Dialogue.

wireworld silver electra 7.jpg
 

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Innlegg
4.565
Antall liker
1.474
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
72
Wireworld lager veldig organiske og dynamiske kabler imo.
Ønsker mer et par ww 3m høyttalerkabler.
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
Noen som har sett Stratus 7 PWR med C7-kontakt i apparatenden? Altså klassisk åttetalls?
 

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Innlegg
4.565
Antall liker
1.474
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
72
Positivt møte! Virker veldig åpen og ekspanderende på min Prima Luna Dialogue.

Vis vedlegget 484850
Du likte også Supra Lorad SPC, hvordan synes du disse er i forhold til hverandre?
Det er ganske stor forskjell mellom Supra Lorad SPC med de kontaktene jeg nå bruker (Viborg Rhodium) og Wireworld Silver Electra 7. Electra har mye fyldigere lyd og varmere klang. Allikevel ganske åpen. Sånn umiddelbart kan det virke som at en har mistet noe. Etter litt lytting og tilvenning og ved å bytte kildemateriale får jeg en helt annen match. Da blir det på en måte en omvendt situasjon. Electra har opplagt noe filteregenskaper. Tipper at den er en god match på digital. At det er en god kabel hersker det ingen tvil om, men ville jeg brukt den overalt? Nope!
 
Sist redigert:
Topp Bunn