Nytt oppsett i Hi End klassen

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2010
Innlegg
7.551
Antall liker
564
Sted
Bergensregionen
Hodetelefondrift

Nei, jeg tror vi er enige der. Du driver ikke D2000 med for eksempel en iPhone, men det går med en iPad (eller MacBook) og høres i henhold til MIN mening bra ut. Det beror på hvilken kvalitet lydkortet har. Men naturligvis får du ikke samme volum via min iPad som om du går via for eksempel E7 eller en annen forsterker.
For lav lydstyrke er sjelden mitt problem siden jeg, som nevnt i signaturen, lytter med høyst moderate lydstyrkenivåer. Min bærbare ASUS N53SV-SX433V + Sennheiser HD 380 Pro gir ofte for mye lydtyrke:
I en del tilfeller er det praktisk å kunne plugge en hodetelefon rett i en (bærbar) datamaskin når man f.eks. skal se noe på YouTube eller annet der man gjerne vil ha bedre lyd enn den innebygde høyttaleren gir. I helgen forsøkte jeg derfor min Asus N53SV-SX433V bærbare datamaskin med Bose QuietComfort 15 med innstillingen "LO" og Sennheiser HD 380 Pro. Jeg forsøkte bl.a. YouTube og WiMP.

Med Sennheiser HD 380 Pro måtte ofte både PCens lydstyrke skrus nesten helt ned (kun 1 "hakk" over 0) og programmets reduseres mye. Med Bose QuietComfort 15 unngikk jeg ofte å redusere programmets lydstyrke.

Hva kan man så forvente? Man bør neppe forvente gåsehud. Frekvensflankene, i hvert fall bunnen, er gjerne avrundet, særlig med Sennheiser HD 380 Pro. Bose QuietComfort 15 er heldigere siden den jo har sin egen forsterker.

Jeg synes Bose QuietComfort 15 fungerte OK til formålet. Sennheiser HD 380 Pro ville også fungert OK til formålet hvis gaintilpasningen var bedre.
Jeg er også enig i at D2000 er fortjent av en forsterker, det trenger bare ikke være et monster :).
Nei, monster er ikke nødvendig. Nøkkelordet er "egnet", ikke "monster". Det er to helt forskjellige ting.
 

InExile

Hi-Fi interessert
Ble medlem
23.05.2012
Innlegg
60
Antall liker
2
BTW om jeg har skjønt det riktig så har D7000 en annen driver, dvs mine erfaringer er ikke helt relevante der. Når det gjelder NuForce så er det sikkert helt riktig, jeg har aldri gjort noen dypere analyse. Jeg har kun konstatert at i forhold til lydkortet som min PC (arbeid) har så høres NuForce bedre, det er mulig at E7 passer bedre (match på papir). Jeg har helt enkelt ikke prøvd :confused:.
 

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2010
Innlegg
7.551
Antall liker
564
Sted
Bergensregionen
Denon AH-Dx000

Takk for oppklaring og utfyllende informasjon.

BTW om jeg har skjønt det riktig så har D7000 en annen driver, dvs mine erfaringer er ikke helt relevante der.
Ja, men jeg tror de strides noe om hvor stor forskjellen er.

Inngangsimpedansen er den samme og sensitiviteten er noe/litt høyere. Jeg tror magnetene skal være sterkere. InnerFidelity har målinger m.m. som kan utdype.

Så langt jeg har forstått, er Denon AH-Dx000 dog en serie med klart/nært slektskap.
 
Topp Bunn