Nyheter

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • M

    Morpheus

    Gjest
    Har snoket litt på headfi som igjen satte meg på sporet av denne siden : YBM Audio products

    Uten tvil noen råe produkter der!
    Skal du ha deg en B22, nå?
    Det er helt korrekt at det var B22 som ledet meg til den siden! Ser de skal ha rundt 2500 dollar for den versjonen jeg evt kunne tenkt meg og det blir litt heftig for en forsterker jeg ikke har hørt og evt kan returnere.

    Men de hadde andre rimeligere kandidater også. Som tidligere nevnt kunne jeg tenkt å ha en premium SS-amp.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.494
    Antall liker
    1.010
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Hadde vært arti D

    Hvorfor har jentene på plakaten bare europeiske ting på øret?
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    CEntrance Launch HiFi-M8 Portable DAC / Headphone Amplifier

    The HiFi-M8 is pronounced “Hi-fi mate”; how Australian does
    that
    sound?
    What is it?
    Glad you asked, mate. The HiFi-M8 is a portable DAC and headphone amplifier

    HiFi-M8-1.jpg


    “HiFi-M8 redefines the price/performance ratio in the portable audio category. We listened to our customers and created the ultimate portable playback system,”
    said Michael Goodman, Managing Director of CEntrance.
    “HiFi-M8 is a result of several years of research. We are confident that its unbeatable combination of features, sound quality, and convenience will win the hearts of many audio enthusiasts.”
    hifi-m8-front-panel-controls-800-580x368.jpg


    Digital Audio Review by John Darko ? CEntrance launch HiFi-M8 portable DAC / headphone amplifier


     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    CEntrance HiFi-M8

    CEntrance HiFi-M8 så faktisk ikke så dum ut. Det kunne kanskje vært fint med en digitalinngang som ikke var USB-basert, og kanskje også en analog inngang.

    CEntrance HiFi-M8_back-panel-controls-800.jpg


    Flexibility
    • Support for Unbalanced OR Balanced headphones, IEMs and overhead
    • Support for iPhone/iPad/iPod input AND Mac/PC (approval pending)
    • Choice of portable or desktop operation (battery or wall-powered)
    • Three levels of output impedance, for best headphone linearity
    • Three levels of headphone gain, for headphone sensitivity matching
    • Three levels of bass sonic shaping, for matching to various headphones
    • Three levels of treble sonic shaping, for matching to various headphones
    • Ability to charge the phone/tablet off the power adapter while playing

    Specs
    Digital specs
    Resolution
    24-bit (Also supports 16-bit)
    Sample Rate
    USB: 44.1 kHz, 41 kHz, 88.2 kHz, 96 kHz, 172.4 kHz, 192 kHz
    Interface
    USB Host and Device compatible
    Local clock
    10 ppm precision, unmeasurable jitter
    Compatibility
    iPad, iPhone, iPod, Mac, PC
    Analog Specs
    Frequency Response
    20Hz...80kHz;
    S/N Ratio: (A-wght)
    (still verifying)
    THD+N
    (still verifying)
    Crosstalk
    (still verifying)
    Output Impedance
    1, 2, 10 Ohm, selectable
    Output Power
    1.5W (total), drives 32...600 Ohm headphones
    Max Output level*
    +13.5dBV (32 Ohms load) (still verifying)
    +18.6dBV (300 Ohms load) (still verifying)
    +19.0dBV (600 Ohms load) (still verifying)
    * Listening to IEMs or other high sensitivity headphones at maximum level may damage your hearing.
    General Specs
    Audio Output
    XLR balanced and 1/4" unbalanced jack, 3.5mm adapter included
    Headphone Amp
    Direct Class-A, no caps in the signal path
    AC Powering
    Globally compatible, 90...240V AC power supply included
    DC Powering
    +9...+20V DC (3A) from external adapters, car, boat, etc.
    Internal supplies
    Battery-isolated, filtered ±15V, super-clean analog rails
    Unit Dimensions:
    127 mm (L) x 82 mm (W) x 33 mm (H)
    Shipping weight:
    (still verifying)
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    Philips Fidelio X1

    [h=3]Sound quality[/h]Of all the Fidelio headphones we've tested these are, as you'd hope, the best performing. The sound quality is nothing short of brilliant.

    1.jpg


    [h=2]Verdict[/h]Buy. Buy, buy, buy. BUY!

    2.jpg


    MADE BYPhilipsPRICE AS REVIEWED£250THE GOODDelightful sound, incredibly comfortable, perform as well as more expensive cansTHE BADStill a bit pricey, earpieces gather dust and aren't replaceableQUICK VERDICTThe X1s produce a beautiful sound, feel amazing on your head and will do justice to anything. They come very highly recommended


    Philips Fidelio X1 headphones review - Pocket-lint
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Ny ortho på vei visstnok. Mange er uenige om prisen, men mange er enige at disse ikke ser helt bra ut. Må nok si meg enige i det siste, men den får vel evolusjon av utseendet får man håpe.

    abyss_1.jpg

    Kilde: Abyss Headphones by JPS Labs
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Ser nå at ardilla har postet denne på side 2. Heldigvis så er fargebalansen på det bildet ardilla har hentet mer representativt (håper jeg) enn det rosa over. :)

    157805d1349269199-nyheter-hp1a.jpg
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    Woo Audio

    [h=2]Welcome to our latest and yet the smallest member - WA7[/h][h=3]High performance Class-A Single-Ended Triode tube headphone amp
    32/192 USB DAC built-in. A super charged amp in a compact size.[/h]
    w1.jpg
    w2.jpg
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Referanser og lenker

    Jeg minner om følgende fra trådens første innlegg:

    Referanser og lenker
    Inkludér gjerne referanser og lenker. Det gjør det enklere for andre å finne informasjon, og forfatteren viser hvor informasjonen er hentet fra.
    Noen er flinke, mens andre har et forbedringspotensial. Man kan som et absolutt minimum alltid lenke til informasjonen man baserer seg på. I de aller fleste tilfeller har produsenten en produktside, og da bør man i hvert fall lenke til den.
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    Kan ikke noen lage en tråd om det beste som er kommet på markedet i år?

    Mest nyskapende-mest for pengene-best lyd etc etc..Så tar vi en uformell avstemning om årets Headfi anlegg til jul?
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Wadia Digital 121decoding computer

    Vet ikke om den er nevnt før, men synes denne er kul
    121
    Dette er altså Wadia Digital 121decoding computer:

    357c30df_114wadia.jpeg


    121decoding computer
    Wadia's newest digital statement
    The Wadia 121Decoding Computer is a high performance DAC/digital preamplifier with a complete set of digital inputs, balanced analog outputs, digital volume control, and a headphone output section. Just connect your iTransport, Computer, Streaming Audio source, or any other digital source and experience exceptional audiophile quality sound.

    Audio signals are processed using Wadia's DigiMaster™ patented up sampling and filtering technology. The Wadia 121decoding computer also features a clock linked asynchronous USB input for jitter free playback of music from your computer. All inputs including USB accept up to 24-bit/192kHz input data rates. The Wadia 121decoding computer provides true balanced and single ended analog outputs. An exceptional headphone amplifier section delivers an unsurpassed personal listening experience.

    Features
    • 32-bit/1.4MHz up sampling using Wadia's proprietary DigiMaster algorithm and filtering technology
    • All inputs accept up to 24-bit/192kHz input data rates
    • Asynchronous USB input
    • Wadia DirectConnect™ analog output with 32-bit Digital Volume Control
    • Digital Inputs: AES/EBU (XLR), Coaxial (RCA & BNC), Toslink Optical, USB B
    • Analog Outputs: one pair balanced (XLR), one pair unbalanced (RCA)
    • Analog output levels are fully adjustable to match system sensitivity
    • Single ended and balanced analog outputs can be used simultaneously
    • Headphone output stage utilizes SwiftCurrent™ technology and dedicated output amplifiers to drive almost any headphone
    • Full featured aluminum IR remote control
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.121
    Antall liker
    3.903
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Benchmark DAC2 HGC

    dac2-hgc-overview-photo.jpg


    A New Reference
    Benchmark's DAC1 family of D/A converters have been the reference to which other converters have been compared. It is rare to find a converter review that does not draw comparisons to the DAC1. The DAC1 has been the best-selling 2-channel reference-quality converter and is in daily use at many of the finest recording studios and mastering rooms. DAC1 converters are also enjoyed by thousands of audiophiles.

    But, Benchmark has just raised the bar ... the DAC2 HGC now defines a new reference.


    Med bla. Native DSD Conversion !

    DAC2 HGC - 2-Channel Reference Stereo Preamplifier with Heaphone Amp and DSD D/A Converter | Benchmark Media
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.494
    Antall liker
    1.010
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Jeg FATTER ikke at Hegel lager produkter som ikle kan betjenes uten fjernkontroll. Hallo.
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.121
    Antall liker
    3.903
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Audeze closed-back prototypes!

    900x900px-LL-af79b8f4_DSC_4818.jpeg


    A closed-back Audeze? Yes. And, yes, it's a planar magnetic design. I got a chance to take a look at one of Audeze's closed back prototypes. Actually, they’re more of a “proof of concept” at this point. As these are still in the "proof of concept" stage, only a few exist. If they do become a reality, look for a release mid next year (2013).

    Audeze closed-back prototypes! Yeah, this is one of the headphones at the top of my wish list.
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    Jeg FATTER ikke at Hegel lager produkter som ikle kan betjenes uten fjernkontroll. Hallo.
    Her må jeg si meg enig med ardilla dac til 15000,- så har di ikke råd til og legge med ein fjernkontroll hallo hegel vi er i 2013 snart.
     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.363
    Antall liker
    509
    Torget vurderinger
    9
    Du får nok med akkurat samme helt for jævelig simple stygge billige får-claes-olsson-til-å-virke-som-ett-luxus-produkt fjernkontrollen som HD20 har. Ser nå ut som HD25 bare er HD20 med ny dac chip, enda en "påkostet" coax inngang og ny strømforsyning (de fant vel en som var billigere...).
     

    Vedlegg

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.435
    Antall liker
    17.155
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Jeg FATTER ikke at Hegel lager produkter som ikle kan betjenes uten fjernkontroll. Hallo.
    Her må jeg si meg enig med ardilla dac til 15000,- så har di ikke råd til og legge med ein fjernkontroll hallo hegel vi er i 2013 snart.
    Det @ardilla vel mente er at det ikke er mulig å betjene produktet uten fjernkontroll:)
    Dvs - det er ingen fikleknotter for "hands-on" betjening
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.494
    Antall liker
    1.010
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Ja - det var det jeg mente. Man får med en fjernkontroll som varer i 2 år hvis den oppbevares i et glassmonter. Altså den som ligger to poster over ^ Sjukt. Hva tenker de på i hegel???




    Jeg FATTER ikke at Hegel lager produkter som ikle kan betjenes uten fjernkontroll. Hallo.
    Her må jeg si meg enig med ardilla dac til 15000,- så har di ikke råd til og legge med ein fjernkontroll hallo hegel vi er i 2013 snart.
    Det @ardilla vel mente er at det ikke er mulig å betjene produktet uten fjernkontroll:)
    Dvs - det er ingen fikleknotter for "hands-on" betjening
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Hegel HD25

    Hegels nye DAC / forforsterker: HD25 til 15.000,-

    Kilde: High-end DAC og forforsterker fra Hegel | Lyd & Bilde
    Jeg FATTER ikke at Hegel lager produkter som ikle kan betjenes uten fjernkontroll. Hallo.
    Ifølge artikkelen skal man kunne skifte inngang på Hegel HD25 uten fjernkontroll. Hegel HD10 hadde en knapp på forsiden.

    [
    [...]
    Her må jeg si meg enig med ardilla dac til 15000,- så har di ikke råd til og legge med ein fjernkontroll hallo hegel vi er i 2013 snart.
    Du har misforstått. Hegels nyere DAKer leveres med fjernkontroll, men ardilla vil gjerne ha bokser som også kan betjenes med knapper på selve boksen.

    Du får nok med akkurat samme helt for jævelig simple stygge billige får-claes-olsson-til-å-virke-som-ett-luxus-produkt fjernkontrollen som HD20 har. Ser nå ut som HD25 bare er HD20 med ny dac chip, enda en "påkostet" coax inngang og ny strømforsyning (de fant vel en som var billigere...).
    Du glemte i hvert fall asynkron USB.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.494
    Antall liker
    1.010
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Man kan bytte inngangsvalg ved å "tappe på fronten".... Men volumkontrollen er det lite å gjøre med. Ifølge artikkelen.
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Hegel HD25

    ^
    Nettopp, og som sagt. Jeg lurer dog litt på hvor robust/holdbar denne "tappe på fronten"-mekanismen er. Hvis fjernkontrollen dør, som en eller annen nevnte, er det sannsynligvis best å ty til en universalfjernkontroll(?)
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.494
    Antall liker
    1.010
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Hvis du finner kodene, da.

    Uansett - jeg er vel ikke den eneste som ikke limer fjernoktrollen fast på veggen slik at jeg alltid vet hvor den er?

    ^
    Nettopp, og som sagt. Jeg lurer dog litt på hvor robust/holdbar denne "tappe på fronten"-mekanismen er. Hvis fjernkontrollen dør, som en eller annen nevnte, er det sannsynligvis best å ty til en universalfjernkontroll(?)
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    Hegels nye DAC / forforsterker: HD25 til 15.000,-

    Kilde: High-end DAC og forforsterker fra Hegel | Lyd & Bilde
    Jeg FATTER ikke at Hegel lager produkter som ikle kan betjenes uten fjernkontroll. Hallo.
    Ifølge artikkelen skal man kunne skifte inngang på Hegel HD25 uten fjernkontroll. Hegel HD10 hadde en knapp på forsiden.

    [
    [...]
    Her må jeg si meg enig med ardilla dac til 15000,- så har di ikke råd til og legge med ein fjernkontroll hallo hegel vi er i 2013 snart.
    Du har misforstått. Hegels nyere DAKer leveres med fjernkontroll, men ardilla vil gjerne ha bokser som også kan betjenes med knapper på selve boksen.

    Du får nok med akkurat samme helt for jævelig simple stygge billige får-claes-olsson-til-å-virke-som-ett-luxus-produkt fjernkontrollen som HD20 har. Ser nå ut som HD25 bare er HD20 med ny dac chip, enda en "påkostet" coax inngang og ny strømforsyning (de fant vel en som var billigere...).
    Du glemte i hvert fall asynkron USB.
    Ok da skjønner jeg vettu :D
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.494
    Antall liker
    1.010
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Logitech har vel samme kodebase for alle frjenkontrollene sine - og de har vel de mest utfyllende basen av alle, siden de er markedsledende. Men greit å vite :)

    Hvis du finner kodene, da.
    Jeg har en av de aller billigste logitech harmony fjernkontrollene, og til og med denne styrer hd20 så det er ikke noe problem.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn