Nyhet! Mala Audio No1 Headphones

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Nyhet! Mala Audio No1 Headphones

    Vi har fått produsert opp ett parti med No1 headphones med Mala Audio Logo til en svært hyggelig pris.

    Vårt mål med disse hodetelefonene var å få maksimal ytelse og eierglede for en pris folk flest kan betale.
    No1 har kopper produsert i heltre Valnøtt, hengsler i Aluminium og bøyle i metall. Driverne har membran i beryllium. Koppene har diameter som gjør at man enkelt kan skifte ut putene til de man selv måtte foretrekke. Brainwavz HM5 anbefales som en god oppgradering!
    Vi har også tatt inn stativer som matcher hodetelefonene. Stativene er i heltre og har matchende marge med hodetelefonene. Perfekt for skrivebordet!
    Introduksjonspris: 1 499kr
    Stativ: 499kr

    Pakkepris(hodetelefoner med stativ): 1799kr

    Link til vår webshop:
    Mala Audio - NO1 - Mala Audio

    1.jpg


    2.jpg
    3-1.jpg
    DSC_6628_副本.jpg
    DSC_6672_副本.jpg
    IMG_1019_副本758.jpg
    黑750x750_副本.jpg

    1-1.jpg
     
    Sist redigert:

    Kommentarer

    ole

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.01.2004
    Innlegg
    768
    Antall liker
    112
    Sted
    Bærum
    Specce eller shoppe?

    Om jeg drar på Ikea og setter sammen en seksjon av Ivar hyller slik at den passer meg, så synes jeg ikke det er naturlig å si:

    Jeg har speccet opp en seksjon, i samråd med Ikea. Dette antyder at jeg har deltatt i utviklingen, at jeg har sendt tekniske krav, at jeg har presentert ønsker som produsenten så har produsert.

    Det å velge noe av en produsents hyllevarer er ikke å specce, det er å shoppe. Og helt greit, og det bør sies klart, om man ønsker å bevare/bygge tillit hos sine kunder.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Om jeg drar på Ikea og setter sammen en seksjon av Ivar hyller slik at den passer meg, så synes jeg ikke det er naturlig å si:

    Jeg har speccet opp en seksjon, i samråd med Ikea. Dette antyder at jeg har deltatt i utviklingen, at jeg har sendt tekniske krav, at jeg har presentert ønsker som produsenten så har produsert.

    Det å velge noe av en produsents hyllevarer er ikke å specce, det er å shoppe. Og helt greit, og det bør sies klart, om man ønsker å bevare/bygge tillit hos sine kunder.
    Hysj Ole... Slikt må du ikke påpeke 8). Er jo en gladnyhet dette.. :)
     
    A

    ANM

    Gjest
    Utvilsomt at annonsen gir inntrykk av at Mala har vært mer innvolvert i en utviklingsprosess en de virkelig har vært. Setninger som [FONT=&quot]"Vi har fått produsert opp ett parti med No1 headphones" og "[/FONT]Vårt mål med disse hodetelefonene" gir inntrykk av et samarbeid og at dette er et eksklusivt produkt.

    Forstår at vi er et lite miljø og at Mala har mange venner og sikkert består av kjekke gutter. Jeg har aldri hatt noe med disse og gjøre og betrakter derfor annonsen helt upersonlig. At jeg i det hele tatt engasjerer meg er fordi annonsen fungerte etter hensikt og jeg vurderte å kjøpe et sett helt frem til at tommo21 avslørte at dette langt fra var et eksklusivt produkt. Caveat emptor.

    Siden Mala åpenbart har vært unnvikende i sin respons på kritikken gjør at jeg nå overhodet ikke har noen tillit til deres virksomhet. Rognliens bagatellisering videre bekrefter hvor lite integritet det har vært og fortsatt er i bransjen han representerer i hifimiljøet.
     

    ralex

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.04.2006
    Innlegg
    173
    Antall liker
    6
    Sted
    Fredrikstad
    Har fulgt med i denne tråden og må bare få si et par ting. Jeg har handlet av Sveinung Mala og snakket med han flere ganger. Kjenner også andre som har gjort det. For meg fremstår han som en seriøs person med relativt god kunnskap innen området. Han virker også ærlig så langt jeg har funnet ut og jeg kjenner han ikke personlig bare så det er sagt.

    Jeg må også si at noen av setningene som ble besvart tidlig i tråden er misvisende slik det her presiseres av flere. Jeg synes ikke at selve annonseteksten gir uttrykk av at de selv har laget dette, men teksten i svarene fra Christian gir inntrykk av at Mala har vært med i den tekniske bestemmelsen før produksjon. Sveinung kommer inn og avkrefter dette, men innrømmer at de har valgt en av mange utgaver etter å ha hørt flere. Slik jeg ser det, er det Christians litt uheldige svar som gir grobunnen for denne etterhvert negative tråden om Malas seriøsitet. Bra vi er skeptiske, men jeg velger å tro dette kun handler om uvitenhet og uheldig formulering fra Christians side. Jeg har selv ingen betenkeligheter med å handle hos Mala igjen, og vurderer til og med å spørre de om jeg kan få tilsendt et hodesett for å prøve de. Synes også prisen er fair og stiller saken i et lys av uheldig formulering og mulig uvitenhet. Det burde da kanskje ikke vært skrevet, men gjort er gjort og jeg tipper de vokser på dette. Konstruktive tilbakemeldinger er bra, men synes dette har tatt en litt for negativ vinkling basert kun på dette.

    Jeg får sikkert motargumenter på dette, men det er nå bare min personlige mening :)

    God søndag videre til alle hifi-venner :)
     

    Rocke-Rolf

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.02.2011
    Innlegg
    488
    Antall liker
    36
    Torget vurderinger
    19
    Skorob og Berserkr, husker dere ikke, eller fikk dere ikke med dere alt styret som har vært rundt svindleren Maxwell, som påstår, fortsatt faktisk, at han har fått utviklet spesialversjoner etter egne spec, noe som ble grundig tilbakevist som løgn? Ikke så rart at folk reagerer når det viser seg at Mala påstår det samme uten å ha dekning for det.

    At Rognlien, som får sin lønn fra annonsører, mener at det må vi jo skjønne, siden det er normalt, minner også om de som mente de trådene var et hylekor, for alle her inne har jo etterhvert forstått at det ikke er sant.
    Javel, så da skal det være greit for butikker å opplyse feil, for man burde forstå at det ikke stemmer?

    Det er sikkert en kommunikasjonsfeil mellom de to i Mala, og prosessen de har gått gjennom med å velge versjoner, stativ og eske gjør sikkert dette til et produkt som gir stor eierglede og verdi for pengene. Det er ikke det kritikken handler om.
     

    habicht

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.04.2005
    Innlegg
    2.801
    Antall liker
    3.447
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Har fulgt med denne tråden av interesse på grunn av at jeg har utelukkende hatt positive erfaringer med Mala.
    Må si meg enig i mye av det ralex skriver.
    Personlig mener jeg at det er stor forskjell på historien om kring Maxwell og denne saken omkring disse headsettene fra Mala.
    Ikke sammenligningsbart i det hele tatt mener jeg og dette vil ikke endre min oppfatning av Mala som seriøs aktør.

    Habicht
     
    A

    ANM

    Gjest
    Vel, ut i fra ordlyden i ovenstående annonse var jeg en av idiotene som ikke umiddelbart forsto at dette var alibaba vare. Nå har Mala fått kritikk for ordlyden fra flere hold, men har de endret den?
     

    Rocke-Rolf

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.02.2011
    Innlegg
    488
    Antall liker
    36
    Torget vurderinger
    19
    Ja, det er enorm forskjell mellom de to butikkenes grunnleggende måte å gjøre forretninger på, såvidt jeg har skjønt. Har ikke handlet hos de, men det virker for meg som om Mala selger gode produkter til hyggelige priser, altså temmelig diametralt motsatt av Maxwell som jeg har erfaring med.

    Men akkurat denne nyhetssaken hadde liknende trekk, og det kan forklare de sterke reaksjonene. Synes derfor det ikke passer med hylekor-memene.
     

    MalaAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.07.2014
    Innlegg
    1.874
    Antall liker
    2.503
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    5
    Beklager at vi kan ha hatt en/flere litt slurvete formuleringer her. Vi har ingen intensjon om å lure noen til å tro noe annet enn hva virkeligheten her er. Vi har enkelt og greit etter en del prøving funnet frem til en modell vi likte og gikk for den. Dette er akkurat slik OEM produksjon normalt foregår i alle bransjer og burde ikke være en overraskelse for noen. Fordelen ved å gjøre OEM produkter på denne måten er at vi får kjøpt direkte fra produsentene og dermed kutter ut ett mellomledd (merkevaren) samtidig som man ikke må kjøpe hundrevis av enheter for å starte produksjon. Dette gir bedre sluttpris og burde være positivt for sluttbruker. Vi skulle gjerne startet egen produksjon av det meste av utstyr, men som liten aktør er det ikke realistisk med de produksjonsvolum som kreves.

    Vi hadde trodde det folk synes det var positivt med flere alternativer her i Norge i en prisklasse som dette. Blir spennende når flere får testet dem og se hva brukere mener om dem opp mot konkurrentene.
     

    Rocke-Rolf

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.02.2011
    Innlegg
    488
    Antall liker
    36
    Torget vurderinger
    19
    Beklager at vi kan ha hatt en/flere litt slurvete formuleringer her. Vi har ingen intensjon om å lure noen til å tro noe annet enn hva virkeligheten her er. Vi har enkelt og greit etter en del prøving funnet frem til en modell vi likte og gikk for den. Dette er akkurat slik OEM produksjon normalt foregår i alle bransjer og burde ikke være en overraskelse for noen. Fordelen ved å gjøre OEM produkter på denne måten er at vi får kjøpt direkte fra produsentene og dermed kutter ut ett mellomledd (merkevaren) samtidig som man ikke må kjøpe hundrevis av enheter for å starte produksjon. Dette gir bedre sluttpris og burde være positivt for sluttbruker. Vi skulle gjerne startet egen produksjon av det meste av utstyr, men som liten aktør er det ikke realistisk med de produksjonsvolum som kreves.

    Vi hadde trodde det folk synes det var positivt med flere alternativer her i Norge i en prisklasse som dette. Blir spennende når flere får testet dem og se hva brukere mener om dem opp mot konkurrentene.
    Det blir en overraskelse når dere påstår at prosessen har vært annerledes.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Å sammenligne denne saken med Maxwell er jo helt på viddene. Klarer ikke helt å se noen likheter med måten Maxwell spredte galskapen sin på, og at Mala har fått satt navnet sitt på noen hodetelefoner som de har valgt fra katalogen til en underleverandør og selger ut til den svimlende sum av ettogethalvtusen kroner.

    Mye mulig de var litt lemfeldige og upresise med markedsføringen her, men jeg syns det hele blir litt bagatellmessig og skjønner ikke helt hvordan det kunne avstedkomme en slik shitstorm.
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Vel, ut i fra ordlyden i ovenstående annonse var jeg en av idiotene som ikke umiddelbart forsto at dette var alibaba vare. Nå har Mala fått kritikk for ordlyden fra flere hold, men har de endret den?
    Er alibaba produsenten?? Eller selger dem også varer ifra en annen produsent?
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Ser jo hvem som vil lage storm ut av dette, minimal liten gjeng på hjørnet.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Tror på ingen måte at dette kan sammenlignes med Maxwell. Slik det fremstår er det klønete formulinger gitt av en Christian.

    Produktet er sikkert ok til prisen. Og et produkt som både har ytelse og pris er helt ok.

    At noen synes det er storm, Rognlien inkludert, påviser bare en naivitet ifht mekanismer i markedet som er på grensen til søt.
     

    Hum

    Medlem
    Ble medlem
    28.04.2013
    Innlegg
    21
    Antall liker
    8
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Dette må være den mest gnålete tråden jeg har kastet bort tid av mitt liv på. Ut fra teksten de har leser jeg at de har handlet et produkt rett fra produsent. Produsenten har da lov å selge til andre.... så det er ikke merkelig om man finner disse hos ali babba og de 40 røverne eller hos en andre hifisjapper. Det er forresten en som er best kjent for å selge spray og antistatiske vifter som selger liknende stativer til mer enn det dobbelte av prisen, men det er det ingen som griner over. Tenk så jævliå få noe billigere!

    Test produktet da vel, de roper jo ut at folk kan det. Dere gnåler nærmest om svar på timen. Er det flere av dere som har blitt så gamle at dere ikke hører muskk lenger, iom dere har tid til denne heksejakta?

    Har kjøpt her før, er fornøyd med kvalitet å pris!
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Vel, ut i fra ordlyden i ovenstående annonse var jeg en av idiotene som ikke umiddelbart forsto at dette var alibaba vare. Nå har Mala fått kritikk for ordlyden fra flere hold, men har de endret den?
    Er alibaba produsenten?? Eller selger dem også varer ifra en annen produsent?
    Alibaba er en slags eBay for kinesiske distributører og produsenter, og produserer ingenting.

    At ordlyden i reklamen kanskje fikk det til å høres ut som Mala hadde gjort mer av utviklingen enn det som er tilfelle, ervså sin sak, men det er også ganske vanlig i bransjer med "husmerker". Bra? Vel, sikkert ikke, men satt opp mot mye av dey som skrives i hifi-reklame, virker det ganske uskyldig. Kanskje mer oppsiktsvekkende dersom man ikke er oppmerksom på disse mekanismene fra før.

    Uansett blir det spennende å se hvordan disse presterer i forhold til tilsvarende prisede "merkevarer"". I andre bransjer er det i alle fall at i budsjettklassen gir ofte husmerker produsert i østen mer "bang for the buck" enn tilsvarende merkevarer.

    Jeg prøver gjerne et sett. Alltids kjekt å ha på jobben, hvis de viser seg å være gode. :)
     
    Sist redigert:

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.187
    Torget vurderinger
    2
    At Rognlien, som får sin lønn fra annonsører, mener at det må vi jo skjønne, siden det er normalt, minner også om de som mente de trådene var et hylekor, for alle her inne har jo etterhvert forstått at det ikke er sant.
    For ordens skyld: I Fidelity (og på min blogg) har vi med unntak av de siste to numre, skrevet uten vederlag. Videre aner stort sett skribentene intet om hvem som annonserer, så det finnes ingen slike koblinger. Jeg uttaler meg kun ut fra egen overbevisning og prinsipielle syn i saken.

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    At Rognlien, som får sin lønn fra annonsører, mener at det må vi jo skjønne, siden det er normalt, minner også om de som mente de trådene var et hylekor, for alle her inne har jo etterhvert forstått at det ikke er sant.
    For ordens skyld: I Fidelity (og på min blogg) har vi med unntak av de siste to numre, skrevet uten vederlag. Videre aner stort sett skribentene intet om hvem som annonserer, så det finnes ingen slike koblinger. Jeg uttaler meg kun ut fra egen overbevisning og prinsipielle syn i saken.

    Mvh
    Håkon Rognlien

    Hvor ligger det prinsipielle at det informeres feil om et produkts beskaffenhet ? Er det ikke greit at dette rettes opp i, slik Mala etterhvert gjorde her ?
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.187
    Torget vurderinger
    2
    At Rognlien, som får sin lønn fra annonsører, mener at det må vi jo skjønne, siden det er normalt, minner også om de som mente de trådene var et hylekor, for alle her inne har jo etterhvert forstått at det ikke er sant.
    For ordens skyld: I Fidelity (og på min blogg) har vi med unntak av de siste to numre, skrevet uten vederlag. Videre aner stort sett skribentene intet om hvem som annonserer, så det finnes ingen slike koblinger. Jeg uttaler meg kun ut fra egen overbevisning og prinsipielle syn i saken.

    Mvh
    Håkon Rognlien

    Hvor ligger det prinsipielle at det informeres feil om et produkts beskaffenhet ? Er det ikke greit at dette rettes opp i, slik Mala etterhvert gjorde her ?
    Det prinsipielle, sett fra mitt ståsted, var at det var fullstendig åpenbart at det dreide seg om et OEM-produkt, og at jeg synes det er fullstendig greit å selge noe sånt under eget navn. Jeg var derfor ikke enig i insinuasjoner om falske opplysninger som flere ytret.
    Det er selvsagt mulig å ordlegge seg mindre breialt enn det Mala gjorde, men jeg har ikke noe problemer med opprinnelig ordlyd i annonsen, da jeg som nevnt aldri forestilte meg at dette var noe annet enn OEM.

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    Rocke-Rolf

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.02.2011
    Innlegg
    488
    Antall liker
    36
    Torget vurderinger
    19
    "det jeg kan si er at vi har speccet opp våre No1 modeller selv etter eget ønske i samråd
    med produsent. "

    Dette mener du altså er korrekt omtale av prosessen de har gått gjennom, og bare er en breial formulering?
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.187
    Torget vurderinger
    2
    "det jeg kan si er at vi har speccet opp våre No1 modeller selv etter eget ønske i samråd
    med produsent. "

    Dette mener du altså er korrekt omtale av prosessen de har gått gjennom, og bare er en breial formulering?
    Nå kjenner ikke jeg til hvilke mailer som har gått mellom Mala og OEM-produsenten, så det kan jeg ikke besvare 100% sikkerhet. Men jeg finner det helt naturlig at man har en diskusjon forut for endelig spesifisering av produktet, ettersom det er flere valg som kan gjøres. Og dersom en slik diskusjon har foregått, anser jeg det som en breial, men rimelig måte å ordlegge seg på, i markedsføringsøyemed. Jeg leste det umiddelbart som en beskrivelse av en utvelgelsesprosess i forbindelse med OEM-produksjon.

    Når noen her trekker opp svindelkortet, blir det ihvertfall helt på siden.

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    BELL

    Medlem
    Ble medlem
    16.09.2008
    Innlegg
    9
    Antall liker
    1
    Hei
    jeg har bestilt meg et par av desse ,blir spennende
    å høre på di tross massiv kritikk??????Er vel ikke så mye å
    tape på dette synest nå jeg da.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.458
    Antall liker
    84.140
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Hei
    jeg har bestilt meg et par av desse ,blir spennende
    å høre på di tross massiv kritikk������Er vel ikke så mye å
    tape på dette synest nå jeg da.
    Det blir spennende å lese om når du får testet dem. Gratulerer med flotte "lurer"
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.858
    Antall liker
    10.695
    Torget vurderinger
    10
    Når man er på supern og kjøper Eldorado, First Price, Jacobs utvalgte, etc så vet man ikke hvem som egentlig har produsert det som er inni emballasjen. Man skulle bare visst he he. Rebranding / private label er absolutt stuerent så lenge tekniske speccer og beskrivelser ikke er feilaktige og prisen er OK. For meg så virker det som at de disse kriteriene er i boks hva disse hodetelefonene angår. Dessuten tar importøren et garantiansvar, noe man ikke får ved egenimport. Egenimport krever også forskuddsbetaling med ditto risiko.
     

    nma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Innlegg
    4.703
    Antall liker
    522
    Torget vurderinger
    1
    Ingen big deal i utgangspunktet. Rebrandet kinamikk med litt ekstra påslag og 5 års reklamasjonsrett. Komplett.no begynte på samme måte.

    Alt er visst prikklikt, bortsett fra driverne. Det føles litt rart at en OEM kun har mulighet for å tilpasse driveren til ønsket lydideale/kvalitet, men ingen av de andre delene. Men for all del, det er ikke umulig at nettopp dét er forretningskonseptet til denne OEM'en, nei seriøst altså.

    Det hadde selfølgelig vært morsomt med en direkte sammenligning mellom Mala og standardutgaven; det er innforstått at alle som leser tråden tenker eksakt denne tanken. Utfallet kan grovt sett deles inn i 3:

    a) Er Mala sin både fysisk annerledes (dvs, driverne) og låter klart bedre, kan kritikere snurpe igjen.
    b) Fysisk annerledes og låter annerledes nok til at det i det minste rettferdiggjør "speccet opp-utsagnet". Her blir selvsagt oppfølgingsspørsmålet hvordan de ble speccet opp..
    c) Er Mala sin fysisk identisk og låter identisk, blir Mala tatt i direkte løgn i Forumet hvor 99% av alle deres potensielle kundene frekventerer.
     
    Sist redigert:

    JENO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2003
    Innlegg
    2.598
    Antall liker
    1.377
    Sted
    Saksvik - Trøndelag
    Makan til gnål. Dette er et produkt til en tidel av prisen til en gjennomsnitts kabel. Jeg synes ikke reaksjonen til forumet står i stil med den eventuelle unøyaktigheten i formuleringen til Mala, som forøvrig fremstår som en av de mest seriøse forhandlerne for tiden. Nesten så jeg vurderer å kjøpe et sett i protest mot den flaue lynsjmobbstemninga her.
     
    A

    ANM

    Gjest
    a) Er Mala sin både fysisk annerledes (dvs, driverne) og låter klart bedre, kan kritikere snurpe igjen.
    b) Fysisk annerledes og låter annerledes nok til at det i det minste rettferdiggjør "speccet opp-utsagnet". Her blir selvsagt oppfølgingsspørsmålet hvordan de ble speccet opp..
    c) Er Mala sin fysisk identisk og låter identisk, blir Mala tatt i direkte løgn i Forumet hvor 99% av alle deres potensielle kundene frekventerer.
    Om du sjekker opp vil du se at Malas versjon ikke er unik. Earphone - Shenzhen Yuanchen Technology Co., Ltd. - page 1.

    Bare så min posisjon er klar. Jeg er ikke kritisk til selve produktet bare ordlyden i annonsen.
     
    A

    ANM

    Gjest
    Makan til gnål. Dette er et produkt til en tidel av prisen til en gjennomsnitts kabel. Jeg synes ikke reaksjonen til forumet står i stil med den eventuelle unøyaktigheten i formuleringen til Mala, som forøvrig fremstår som en av de mest seriøse forhandlerne for tiden. Nesten så jeg vurderer å kjøpe et sett i protest mot den flaue lynsjmobbstemninga her.
    Kan ikke du kjøpe 10 sett? Da er jeg sikker på at vi gnålere virkelig får så hatten passer og holder kjeft!;)
     

    danelectro

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.08.2010
    Innlegg
    1.317
    Antall liker
    1.301
    Faen for et hylekor denne sentralen kan være. Tror ikke det Mala driver med er så inni granskauen lukurativt. Tror nok heller det er entusiasme som er den sterkeste drivkraften. Hvorfor man prøver å sverte de for en slik sak er for meg komplett uforståelig

    De har da vært så svært redelige hele veien. Sveinung var veldig klar og ærlig han endelig fikk anledning til å svare lynsjegjengen. At den ene av Malagutta, som muligens er mer "forretningsmann" enn "techie", har ordlagt seg litt uheldig kan da umulig være grunn til noen "heksejakt".

    De blir sannelig "tatt" for at de ikke er på her 24/7 og svarer umiddelbart også (i post #6 etterlyses svar 3 timer etter at det er stilt?!! På kveldstid?!?!

    Videre går man også løs på Rognlien, som er en av de ikke alt for mange som har vist et litt edruelig forhold til denne saken.

    Forøvrig har vi kommet dit hen at ikke alt som lages i Kina er søppel, slik det kanskje var en gang i tiden. På tide å pensjonere uttrykket kinamikk som en universell sannhet for alt som er produsert der. Verdens raskeste elbil - Elektrisk superbil fra Kina setter verdensrekord - DinSide
     
    Sist redigert:
    A

    ANM

    Gjest
    Later til at det virkelige hylekoret er forsvarerne. Dere bruker ord som gnål, heksejakt, svindel... Les gjennom tråden, det begynte ganske harmløst inntil ridderne red inn.
     

    danelectro

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.08.2010
    Innlegg
    1.317
    Antall liker
    1.301
    Det er nok sånn det er. Tar jeg ikke feil var det vel du som lurte på hvorfor de ikke ville svare på et fair spørsmål. 3 timer etter at det var stilt. Det kan jo tenkes at de ikke "bor" på sentralen, som du tydeligvis gjør.

    Du var vel også den som følte at du måtte utheve at "her er det noe som skurrer". Og tar jeg ikke feil var det du som kasta deg over Rognlien også.

    Du trodde vel ærlig talt ikke at de hadde utviklet egne hodetelefoner? "jeg vurderte å kjøpe et sett helt frem til at tommo21 avslørte at dette langt fra var et eksklusivt produkt"


    Later til at det virkelige hylekoret er forsvarerne. Dere bruker ord som gnål, heksejakt, svindel... Les gjennom tråden, det begynte ganske harmløst inntil ridderne red inn.
     
    Sist redigert:
    A

    ANM

    Gjest
    Ja, og flere kan det bli danelectro. Kan hende jeg er spesielt interessert i forbrukerspørsmål?

    Jo, de var innom tråden en rekke ganger og ja jeg bor på sentralen. Ja, jeg syntes det skurret og ja, jeg delte mine betraktninger vedrørende hifipressen og dens representanter. Nei, det trodde jeg ikke, men de skrev at de fikk dem produsert og trodde derfor at de hadde en større finger med i spillet.

    Du må mer enn gjerne kalle meg gnåler...
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.956
    Antall liker
    13.299
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    jaggu glad jeg slipper å krype for en sånn gjeng med rasshøl! snakk om heksejakt rundt utilsiktede hensikter
    jeg opplever Mala og Sveinung som et positivt og forholdsmessig ærlig bidrag til en frynsete bransje som stadig skyter seg selv i leggen med all verdens snakeoil reklame og BS
    rett nok var vel sveinungs kollega litt uheldig og overentuastisk i sitt forsvar av promoteringen , men dette har blitt behørig korrigert i etterkant
    det finnes langt verre spøkelser å jage ut i lyset
     

    Sst

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.11.2015
    Innlegg
    692
    Antall liker
    471
    Dette er virkelig en fjær som ble til 10 høns.
    De kunne formulert seg bedre, men alle skjønte vel at dette var OEM, og det er jo ikke noe galt i det. Mange av verdens mest populære og kjente tech-produkter er jo i praksis OEM med litt innspill fra en design- og markedsavdeling. I tillegg har man valgt litt ulike specs fra fabrikkenes á la carte-meny. Hanpin produserer f.eks. både billige, dårlige platespillere og en class C-platespiller i Stereophile. Ingenting galt i at selskaper kjøper derfra, så lenge man får det man betaler for. Det er når man forsøker å lure folk til å betale class C-pris for en "tullemodell" at man trår feil.

    Det er lettvint å henvise til at dette er billigere på AliExpress, da problemet der nettopp er at man ikke har noen sikkerhet og at man langt fra er sikret å motta et produkt som er det det gir seg ut for å være.

    Og husk at også mange høyst respektable leverandører i kjernen av hifi-verden både selger andres varer under eget navn, og produserer for andre som setter sine navn på.
    Rega kjøper pickup fra Audio-Technica og kaller den Rega Carbon. Pro-ject lager platespillere for et utall merker. Jelco lager tonearmer som det settes både kjente og ukjente merkenavn på.

    Det kan da ikke være så feil at lille Mala Audio gjør det samme, så lenge varen de selger er konkurransedyktig med andre likt prisede produkter. Det er vel først hvis de utnytter sin troverdighet til å selge dårlige varer til for høy pris at det er noen grunn til å hisse seg opp.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…

Informasjon om bruker

MalaAudio
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
2.503
Link til alle artikler
1046
MalaAudio sine annonser
Bransjenyheter
Axxess lanserer flere spennende produkter!

Axxess lanserer flere spennende produkter!

  • 0
Under merkevaren Axxess finner du et økosystem av forsterkere, høyttalere og ulikt tilbehør. Du kan nå sette sammen et komplett Axxess-oppsett fra ditt strømuttak og helt frem til og med...
Fortsett
Bransjenyheter
SE VÅRT UTVALG AV BRUKTE HØYTTALERE!

SE VÅRT UTVALG AV BRUKTE HØYTTALERE!

  • 0
Brukt hi-fi er et godt alternativ. Vi har et stort og variert utvalg i vår bruktavdeling. Her kan du gjøre virkelig gode kjøp! Vi får stadig inn både nyere og litt eldre utstyr...
Fortsett
Bransjenyheter
Mala Audio på Vestlandsturné - Stavanger-Haugesund-Bergen!

Mala Audio på Vestlandsturné - Stavanger-Haugesund-Bergen!

  • 8
Mala Audio på Vestlandsturné! Vi vil ha med flere spennende oppsett på turen, og det vil være mulig å oppleve høyttalere og elektronikk fra blant annet: Børresen, Aavik, Axxess og Marten. Vi har...
Fortsett
Bransjenyheter
Opplev X-serien fra Børresen under vårmessen!

Opplev X-serien fra Børresen under vårmessen!

  • 0
Børresen sin X-serie består nå av fire modeller - X1, X2, X3 og X6. X-serien har en unik prestasjon i forhold til pris og imponerer anmeldere og kunder over hele verden. Kom innom for en demo og...
Fortsett
Bransjenyheter
I morgen starter vårmessen hos Mala Audio!

I morgen starter vårmessen hos Mala Audio!

  • 1
Fredag og lørdag 12.-13. april blir det tradisjon tro vårmesse hos Mala Audio! Kom innom å opplev en rekke spennende oppsett og produkter. Det vil også bli et stort bruktmarked! Åpningstider...
Fortsett
Bransjenyheter
Få med deg Marten Quintet2 under vårmessen 12.-13. april!

Få med deg Marten Quintet2 under vårmessen 12.-13. april!

  • 0
Marten Quintet 2 spiller under vårmessen sammen med flaggskipene i BHK serien fra PS Audio. Dette er en meget vellykket kombinasjon som må høres...
Fortsett
Topp Bunn