NuPrime

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.918
    Antall liker
    1.975
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Hardcore amp med "tenningsnøkkel".. hehe!! Artig link/lesing.

    Var det noen her som hørte på Nuprime i Horten?
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.456
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Hvordan går det med Nuprime-folket? Fortsatt like fornøyd etter å ha levd lenge med produktene deres?
    Har vært overraskende mye nuprime-komponenter på bruktmarkedet i år, og med Devialet 120 som jeg selv besitter har jeg en liten mistanke om at disse klasse D-sakene kan ha en tendens til å "glatte" ut lyden en del slik at noe nerve forsvinner.
    Hva tenker dere?
     

    OleLyttøye

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.06.2015
    Innlegg
    555
    Antall liker
    228
    Sted
    Bergen
    Jeg har ST-10, rein effekt.
    Er kjempefornøyd, den har nesten for mye krutt slik det er nå, så en bedre vurdering kommer nok den dagen større HT blir dratt i hus. Men da må jeg skifte rom først. Likevel, den spiller godt på lave volum også.
    Ampen er bra på alt, synes jeg. Totalt sett gjør den ikke noe særlig av seg.

    Det er en del Nuprimesaker på brukten ja, men mye av det skyldes nok en enkelt person:cool:
    Likevel - det er like mye av alt annet på brukten, badevekter også. Mange røramper fra merker som Macintosh osv. Så jeg veit ikke om din antagelse er empirisk støttet. Men det er da ok å spørre om folk er fornøyde selvsagt. Jeg er det, så absolutt.

    Til det at klasse D "glatter ut" - kanskje det forvrenger lite?
     
    Sist redigert:

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.456
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Haha, jo, Lgrons58 er vel en synder der.

    Jeg tenkte ikke på Nuprime spesielt her, tenkte på klasse D generelt ettersom jeg merker en slags "unaturlig?" glatthet på Dev 120 i forhold til en del andre (veldig dyre) high-end klasse a, a/b og rørforsterkere.
    Vanskelig å forklare, men en del av vibrasjonene og raspet som er naturlig i stemmer virker å være dempet/glattet ut slik at noe av nerven i musikken forsvinner. Aldri har det vært mer tydelig enn når jeg fikk høre Audio Research sin 175 000 kroners rørintegrert hos Renaissance Audio.

    Når jeg leser litt rundt på nett virker det som om nettopp denne manglende nerven/glattheten er hovedgrunnen til at folk selger klasse D og går tilbake til dinosaurer som klasse a/rør.
    For trykk, bassdefinisjon, fart og sprut er det jo i massevis av i klasse D.
     

    OleLyttøye

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.06.2015
    Innlegg
    555
    Antall liker
    228
    Sted
    Bergen
    Kan hende du har et poeng, men det avhenger vel av hvordan ampen er bygget opp. Jeg har en ren effekt, og kan koble inn en rørpre foran denne og variere. Riktignok er kun slutt-trinnet klasse D i ST-10, resten er balansert klasse A. Sier de, uten at jeg er ekspert på sånt.
    Du har vel en integrert, da er det nok vanskeligere å drive på med sånt ja.

    Jeg tror nesten noen andre må svare, som har erfaring med begge deler, det har ikke jeg. Problemet er at rørfolka gjerne bare har hørt 1.generasjons klasse D. Kanskje du kan sette opp en lyttekveld med klasse D-forsterkere og rørforsterkere? Det hadde vært spennende;D
     
    X

    X186841

    Gjest
    Har byttet ut IDA-16 3 ganger, men havner alltid tilbake etter sidesprangene. Yngste sønn valgte Hegel H160 tilslutt, men det var helt loddtrekning mellom den og IDA-16. DAC-10 med ST-10 vile han gjerne hatt isteden for Hegel, men det syntes jeg var for dyr bursdagspresang.
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.456
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Jeg tror nesten noen andre må svare, som har erfaring med begge deler, det har ikke jeg. Problemet er at rørfolka gjerne bare har hørt 1.generasjons klasse D. Kanskje du kan sette opp en lyttekveld med klasse D-forsterkere og rørforsterkere? Det hadde vært spennende;D
    Det hadde vært interessant! Det enkleste er jo å gjøre det ved hjelp av Duet/Renaissance audio som har både det ene og det andre. Noe å tygge på :) Hvilke høyttalere spiller du på? Black Dragon og St-10 virker å være overkill til Dali Mentor Menuet...

    Har byttet ut IDA-16 3 ganger, men havner alltid tilbake etter sidesprangene. Yngste sønn valgte Hegel H160 tilslutt, men det var helt loddtrekning mellom den og IDA-16. DAC-10 med ST-10 vile han gjerne hatt isteden for Hegel, men det syntes jeg var for dyr bursdagspresang.
    Haha, bortskjemte unge! ;)
    At du bytter ut IDA i flere omganger taler for at du savner noe. At du henter den inn igjen taler jo for at et eller annet gjør den veldig bra. Hvordan fungerer den med Audiovector Sr som er temmelig lys i klangen i utgangspunktet?
     

    007

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.12.2012
    Innlegg
    219
    Antall liker
    631
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    1
    Kjøpte min IDA-16 hos Lgrons58 for rett etter nyttår. Fungerer fint med TV lyd men er definitivt best når den får spille i kombinasjon med Dynaudio focus 160. Bruker Tidal hifi via Bluesound som kilde.
     

    Elo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.04.2010
    Innlegg
    842
    Antall liker
    224
    Sted
    Buskerud
    Torget vurderinger
    2
    Hardcore amp med "tenningsnøkkel".. hehe!! Artig link/lesing.

    Var det noen her som hørte på Nuprime i Horten?
    Jeg var innom og fikk hørt et par sanger. Tror ikke jeg skal utdype, men virker som man får bra lyd for pengene ift det de spilte på ihvertfall :)
     

    OleLyttøye

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.06.2015
    Innlegg
    555
    Antall liker
    228
    Sted
    Bergen
    Jeg tror nesten noen andre må svare, som har erfaring med begge deler, det har ikke jeg. Problemet er at rørfolka gjerne bare har hørt 1.generasjons klasse D. Kanskje du kan sette opp en lyttekveld med klasse D-forsterkere og rørforsterkere? Det hadde vært spennende;D
    Det hadde vært interessant! Det enkleste er jo å gjøre det ved hjelp av Duet/Renaissance audio som har både det ene og det andre. Noe å tygge på :) Hvilke høyttalere spiller du på? Black Dragon og St-10 virker å være overkill til Dali Mentor Menuet...

    Ja det kan du si!
    Jeg spiller på Mentor Menuet SE ja. Tenkinga var at rommet er veldig lite, ca 8 kvm+, og når jeg studerte hva kritikken av de forskjellige småhøyttalerne sa, var det tydelig at en god del av dem likte litt rom rundt seg. Så utvalget snevra seg inn. Menuet skal være beregnet på nærfeltlytting, perfekt for meg. Menuet SE har jeg kun funnet 1 (engelsk) kritikk av, men den var veldig god. Kan si meg enig, det er en HT for et lite rom med liv og nerve, og den er allsidig. Styrken i forsterkeren utnytter den lille bassen som er der til det fulle, særlig god utnyttelse blir det i det lille rommet.

    Vi skal også flytte ut snart, men har ennå ikke kjøpt, så jeg vet ikke hvor anlegget skal inn. Da vet jeg heller ikke hvilke høyttalere jeg skal sikte meg inn på ifht romstørrelse, og det ble mest fornuftig å begynne å bygge anlegg i den andre enden av signalkjeden, og koble på større høytallere når jeg vet hvor anlegget skal stå.
    Så det var det egentlig :)
     
    X

    X186841

    Gjest
    Manglet litt dynamikk og liv, men ingen andre forsterkere greide det noe bedre. Så en dag kastet jeg ut Audiovector SR3 AA og koblet på ett par AudioVector X3 Signature, da satt det som K. i V.F.
    SR3 ble for pene og veloppdragne, litt stiff upper lip.

    Har byttet ut IDA-16 3 ganger, men havner alltid tilbake etter sidesprangene. Yngste sønn valgte Hegel H160 tilslutt, men det var helt loddtrekning mellom den og IDA-16. DAC-10 med ST-10 vile han gjerne hatt isteden for Hegel, men det syntes jeg var for dyr bursdagspresang.
    Haha, bortskjemte unge! ;)
    At du bytter ut IDA i flere omganger taler for at du savner noe. At du henter den inn igjen taler jo for at et eller annet gjør den veldig bra. Hvordan fungerer den med Audiovector Sr som er temmelig lys i klangen i utgangspunktet?[/QUOTE]
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.565
    Antall liker
    1.474
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    I går ramlet det inn en Nuprime IDA-16. Så langt er jeg imponert. Hadde ikke ventet meg så til de grader organisk mellomtone og stor lyd. Sånn umiddelbart hadde min forrige kombinasjon enda mer utstrakt topp og bunn.... men mellomtonen da man! De satt! Finner også andre parametere som jeg liker ifm lyden med løsningen. Regner med at forsterkeren har innspillingstid. Dette kan faktisk bli gøy!

    Noen med erfaringer iht kabler og tips til bruk av digital innganger!
     
    X

    X186841

    Gjest
    Gratulerer med flott forsterker. Vil du ha det lille ekstra i topp og bunn går du opp til DAC-10/ST-10.

    Har hatt litt dårlig erfaring med enkelte stasjonære pc,r med Coax og USB,det har blitt noe ulyder ala. jordsløyfe. Fra MacBook går det flott med usb også andre bærbare jeg har prøvd.
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.918
    Antall liker
    1.975
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Ang. digitale innganger; er litt kilen på Air Port. Er visst et kjent problem grunnet følsom Ess Sabre DAC (mye jitter var det vel)
    Alle andre kilder helt stabile. Dvs. Naim UQ, Google Chromecast, TV, og Apple TV. Coax og optisk. Kjører også analogt inn. Testet PC på USB. Ingen ulyd,sus,brum, e.l. her. Bare velstand.
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.565
    Antall liker
    1.474
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Det går veldig bra via USB fra AURALIC mini/PS. Rett på plass. Fikser greit høyeste DSD direkte. Skal teste den analoge inngangen i løpet av helgen.

    Gratulerer med flott forsterker. Vil du ha det lille ekstra i topp og bunn går du opp til DAC-10/ST-10.

    Har hatt litt dårlig erfaring med enkelte stasjonære pc,r med Coax og USB,det har blitt noe ulyder ala. jordsløyfe. Fra MacBook går det flott med usb også andre bærbare jeg har prøvd.
     
    X

    X186841

    Gjest
    15338827_1826307777647366_8041036356515265163_n.jpg



    After receiving the 2015 Golden Ear Awards, IDA-8 wins the 2016 Product of the Year Award.

    NuPrime IDA-8 combines the substance and warmth of an Ultra-Linear Class A Module (ULCAM) in the preamp stage with the extraordinary speed of NuPrime’s proprietary Class-D power for a spacious, transparent, dynamic and luxuriously textured soundstage. The IDA-8’s exemplary distortion numbers (THD+N=0.005% and SNR=-130dB) account for the unit’s peerless clarity. With the inclusion of a DAC that decodes USB PCM 384 and DSD256 in addition to a 100Wx2@8Ohm (180Wx2@4 Ohm) power amp in a 8.5” wide chassis, the NuPrime IDA-8 is truly a technological milestone
     
    Sist redigert av en moderator:

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.565
    Antall liker
    1.474
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Har hatt en IDA-16 et par ukers tid. Jeg er imponert over hva denne dac/Preamp/forsterker kombinasjonen kan utrette. Den støyfri og behagelig i bruk. Under drift blir den bare håndvarm. Alle inngangene husker siste nivå. Ja, den reagerer på strømkabler. :) Noe jeg ble fortalt at den ikke gjorde.

    Jeg legger spesielt merke til at den IKKE er tørr i den kritiske mellomtonen slik jeg oppfatter de fleste digitale forsterkere.

    Som forsteker og preamp via analoginngangen er den helt spesiell. Dette spiller rett og slett stort og flott.

    For 26000,- er dette et funn etter min mening!

    ida-16.jpg
     

    Torsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Innlegg
    1.860
    Antall liker
    146
    Har NuPrime noe med NuForce å gjøre?
     

    OleLyttøye

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.06.2015
    Innlegg
    555
    Antall liker
    228
    Sted
    Bergen
    Har hatt en IDA-16 et par ukers tid. Jeg er imponert over hva denne dac/Preamp/forsterker kombinasjonen kan utrette. Den støyfri og behagelig i bruk. Under drift blir den bare håndvarm. Alle inngangene husker siste nivå. Ja, den reagerer på strømkabler. :) Noe jeg ble fortalt at den ikke gjorde.

    Jeg legger spesielt merke til at den IKKE er tørr i den kritiske mellomtonen slik jeg oppfatter de fleste digitale forsterkere.

    Som forsteker og preamp via analoginngangen er den helt spesiell. Dette spiller rett og slett stort og flott.

    For 26000,- er dette et funn etter min mening!

    Vis vedlegget 415811


    Jeg har ST-10 selv. IDA-16 er trolig beslektet, så du kan forvente stor forandring når den endelig er innspilt, det åpnes skillelig opp. Hos meg tok det månedsvis, men jeg hadde ikke tid til å følge det skikkelig opp heller. Tipper nærmere 150 timer enn 100.
    Godt å høre at du er fornøyd!
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.565
    Antall liker
    1.474
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Akkurat dette slo meg i dag. At den låter enda bedre nå etter 150 timer. Strålende fornøyd. Skjønner ikke at den som ligger på brukten ikke ble solgt med en gang. Tror folk ikke er klar over den enda. Jeg har sittet i hele dag og forsøkt finne feil. Det må være en god synergi mellom ELAC og Nuprime.
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.565
    Antall liker
    1.474
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Jeg er superkritisk på mellomtone. IDA16 har ikke tørt preg. Tøff nedover og åpen klang. Toppen sitter som den skal. Etter mange år med hifi, har jeg innsett at forsterker kan være slik uansett. Jobb med kilde og akustikk.

    Har dårlige erfaringer med Hypex klasse A/D 400/600 forsterkere. Dem akseptere jeg bestemt ikke. Pinglete lyd og tørre.

    IDA16 trenger veldig mange innspillingstimer før den stopper å endre seg. Nuprime IDA16 drar mer i preg av AB/A lyd til slutt.

    Integrasjonen med preamp og dac betyr veldig mye for det samlede sluttresultatet. Det kommer tydelig frem at folka på Nuprime har god lydfilosofi eller oppfatning av hvordan det bør/skal låte.
     
    Sist redigert:

    Dansker

    Medlem
    Ble medlem
    17.11.2016
    Innlegg
    17
    Antall liker
    0
    God læsning.

    Skal have nyt setup også.

    Højtalere er Tannoy XT8f.

    Vil primært bruge streaming som kilde. Her står valget mellem Auralic Mini, eller Bluesound node 2.

    Nogen erfaringer ?

    Jeg har mulighed for at låne lidt Nu prime gear med hjem i stuen.

    Overvejer.
    DAC 10 + St 10
    DAC 9 + Sta 9
    IDA 16
    IDA 8

    Har dog også andre mærker med i overvejelser, måske forstærker Belles aria.

    Jeg hører næsten alle musik genrer. Heavy rock, Techno, klassisk, pop osv.

    Mit budget er som sådan ikke låst helt fast øvre grænse er nok ca 30 K danske kroner, vil selvfølgeligt helst ikke betale mere end der giver mening i forhold til hvor godt det lyder, men vil på den anden side heller ikke stå tilbage og have ønsket noget andet bare for at spare nogle få tusinde kr.
     
    X

    X186841

    Gjest
    IDA-8 Holder til TV,n og Spotify for fruen i stuen.
    Dac-9 + 1 eller 2 Sta-9 var ikke min cup of tea.
    IDA-16 er nesten perfekt.
    DAC-10 + STA-10 er satt inn igjen i hovedanlegget her da den har alt fra IDA-16 pluss litt mer dynamisk kontrast og nyanser, ikke store forskjeller men akkurat nok til å ikke greie å la være :)
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.565
    Antall liker
    1.474
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Er det noen som har testet ut Nuprime WR100? En liten billig plastikkdings streamer.

    wr100a.jpg


    Det har jeg nettopp gjort! :)

    Etter min mening er Nuprime WR100 uslåelig når det kommer til lyd kontra pris. Jeg har hatt streamerløsninger som har kostet bortimot 20k uten at jeg kan si at dem var så mye bedre rent lydmessig.

    Er det noen som kan anbefale et passende USB power? Dette kan bli spennende.
     
    Sist redigert:

    007

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.12.2012
    Innlegg
    219
    Antall liker
    631
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    1
    Til Dansker: Bruker Bluesound node generasjon 1 sammen med IDA-16. Bruker Tidal hi-fi Jeg er fornøyd med oppsettet og lyden. Bruker det kun til stereo på høyttalere Dynaudio focus 160. TV lyden så bruker jeg en lydplanke fra Focal.
     
    X

    X186841

    Gjest
    Har hatt WR-100 siden den kom i fjor engang, har en i stua som kona spiller Spotify på og en i mitt anlegg som jeg bruker til nettradio med Toslink inn iDAC-10. Helt greie bokser og absolutt å foretrekke fremfor Chromecast Audio eller AppleTV/Airport etc. Til lokal streaming av WAV filer bruker jeg en dedikert Windows PC (USB inn i DAC-10)med Jriver og Jremote på iPhone fordi Jremote har topp grensesnitt og hastighet, og en Macbook Pro (Toslink inn i DAC-10) til Spotify fordi grensesnittet er mer etter min smak.
     

    deleted

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.01.2011
    Innlegg
    118
    Antall liker
    73
    Etter litt rask hoderegning i dag fant jeg ut at IDA-16, på dagen i dag, har overlevd 19 måneder som kraftverk i mitt anlegg. Det er ny rekord for en forsterker i mitt eie. Ser ingen grunn til å bytte den ut med det første heller.
     

    Dharmabum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2010
    Innlegg
    1.171
    Antall liker
    1.385
    Torget vurderinger
    11
    Jeg "hatet" min IDA-16 etter å ha bare testet den kjapt da jeg først kjøpte den,ikke engang varm og med dårlige tilkoblinger som skapte drop outs. Pakket den ned, og tenkte at den skulle bare ut igjen....Jeg Var på den annen side ikke helt fornøyd med min Bladelius Thor mk2 heller,rå forsterker,men med mine høyttalere ble det litt overkill på en måte,som om den hamret ut rytmene..så jeg prøvde IDA-16 igjen,lot den stå oppkoblet,satt på en bedre strømkabel og med Chromecast Audio ble det heller ingen dropouts. Nå vokser den på meg for hver dag som går og jeg mistenker også at den ikke var innspilt da jeg fikk den. Solgte Bladelius da denne gir meg en bedre opplevelse! dac'en alene er jo sykt bra! Det er også vilt hvordan man kan bare skru opp lyden til uante høyder uten at det høres anstrengt ut! Man får så mye for pengene med Nuprime nå, helt utrolig.
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.565
    Antall liker
    1.474
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Min enhet har nå stått på ca 2 uker og den har forandret seg veldig hele tiden. Har fått vesentlig dypere lydbilde og mer detaljrikdom. DAC'en takler alt av formater. ... DSD256. Snakket med en som hadde en IDA-16 selv. Han fortalte at den avanserer veldig de to første månedene. Han påsto at den åpner seg stort og blir veldig dynamisk og klar.

    Nuprime ida16 a.jpg
     
    Sist redigert:

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.565
    Antall liker
    1.474
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Jeg ble oppfordret i teste ut Ida-16 som dac/pre. Tro det eller ei, men Ida-16 som bare dac/pre er noe av det beste jeg har hørt noen gang uansett pris. Ufarget, omfattende, oppløst, stort trøkk, organisk og dynamisk. Totalt åpent. Og bassen da mann... . Balansen er snorrett. Jeg har aldri hatt mindre problemer med rommet mitt. Sitter å lytter helt oppgitt av glede. :)

    ...en jeg kjenner som har samme saken, han sa at sluttrinnet er seigt å spille inn. Han tippet 500 timer konstant før det satt. Ikke skru av med bryteren bak. Bruk bare fjernisen. Det tar et døgn å få lyden på plass igjen ellers.
     
    Sist redigert:

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.918
    Antall liker
    1.975
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Er det noen som har testet ut Nuprime WR100? En liten billig plastikkdings streamer.

    Vis vedlegget 418965

    Det har jeg nettopp gjort! :)

    Etter min mening er Nuprime WR100 uslåelig når det kommer til lyd kontra pris. Jeg har hatt streamerløsninger som har kostet bortimot 20k uten at jeg kan si at dem var så mye bedre rent lydmessig.

    Er det noen som kan anbefale et passende USB power? Dette kan bli spennende.
    Hei! Trenger en ny streaming enhet selv til IDA som igjen er blitt frittstående/flyttet til annet rom. Bør jo da teste denne.
    Hvor handlet du, og hva kostet den? Ingen drop-outs? *Var vel egentlig bare på Apple air port jeg slet litt med dette.
     
    X

    X186841

    Gjest
    Kjøpte en Hegel H360 for noen uker siden da jeg trodde det skulle være en oppgradering fra IDA-16, det var en gedigen nedtur gitt. Hegel hadde dårligere DAC med mer innestengt lydbilde. Koblet på DAC-10 og det hjalp, men fortsatt litt lite trykk i stortromma og litt vel mager bass på Hegel. Sammenlignet med DAC-10/ST-10 komboen falt Hegel helt igjennom, flatere lydbilde med mindre nyanser,dynamikk og trøkk.
    Hegel H360 fikk ikke fast oppholdstillatelse og DAC-10/ST-10 fikk igjen innta hedersplassen.
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.565
    Antall liker
    1.474
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Nuprime IDA-16 trenger minst 300-500 timer for å åpne seg!

    Sånn med en gang spilte IDA-16 som preamp mot Benchmark AHB2 mye bedre en den gjorde via sitt eget effekttrinn. Etter hvert som tiden har gått, så nærmer også effekttrinnet seg Benchmark AHB2 lydmessig.
     
    Sist redigert:
    X

    X186841

    Gjest
    Det meste av utstyr sitter etter 10 timer (Unntatt noen pick,uper), men det tar litt lenger tid å venne seg til ting som presenterer lyden litt annerledes enn man er vant til. Jeg brukte 14 dager på IDA-16 før jeg var helt på bølgelengde og det er først når man prøver noe annet igjen man forstår helt hvor bra ting var.Men du må se å få prøvd DAC-10/ST-10 en dag, hvis du ikke alt har gjort det da.
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.565
    Antall liker
    1.474
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Det meste av utstyr sitter etter 10 timer (Unntatt noen pick,uper), men det tar litt lenger tid å venne seg til ting som presenterer lyden litt annerledes enn man er vant til. Jeg brukte 14 dager på IDA-16 før jeg var helt på bølgelengde og det er først når man prøver noe annet igjen man forstår helt hvor bra ting var.Men du må se å få prøvd DAC-10/ST-10 en dag, hvis du ikke alt har gjort det da.
    Nettopp hva jeg opplever med IDA-16. En fantastisk DAC/PRE/forsterker! Tilprisen er den uslåelig, etter min mening. 200W og støtter alt opp til DSD256.
     

    Dharmabum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2010
    Innlegg
    1.171
    Antall liker
    1.385
    Torget vurderinger
    11
    Jeg fatter ikke egentlig hvorfor det går så tregt å selge en IDA-16 til 13.500 som den ligger ute til nå(min) og DAC-10 til 7500,..men egentlig er jeg glad for å beholde den siden jeg egentlig ikke vil kvitte meg med slik go' lyd...men hva skal jeg gjøre når jeg har IDA-16, wyred 4 sound st-1000, MI9/MI11/Arcam Irdac og en Music Angel i rotasjon...hoarding de luxe
     
    X

    X186841

    Gjest
    Bruktmarkedet er merkelig tregt noen ganger. Men har da solgt både min og 2 av unga sine IDA-16 da vi byttet ut til DAC-10/ST-10 og mener jeg fikk 15000.- for 2 av de og 16000.- for den tredje og det gikk meget raskt å selge. Arkivet her funker ikke i dag så får ikke sjekket sikkert.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn