NuPrime

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • X

    X186841

    Gjest
    Høyttalerne var det heldigvis ingen som falt for fristelsen til å kjøpe. Blingsa på prisen for SR6 , det var 199,000.- for SR6 AA og ikke 99,000.- som jeg blingsa det til :)
     

    Volund

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    308
    Antall liker
    114
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    12
    Høyttalerne var det heldigvis ingen som falt for fristelsen til å kjøpe. Blingsa på prisen for SR6 , det var 199,000.- for SR6 AA og ikke 99,000.- som jeg blingsa det til :)
    Flaks sa Severin Suveren:) men nå har du kanskje en pause fra Nuprime til multikanal er på plass?
     

    JonasH

    Naturlig nysgjerrig
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.008
    Antall liker
    2.051
    Sted
    Nord Trøndelag
    Torget vurderinger
    15
    Nuforce rp9 og ref-9v3 se:)
    Fantastisk kombinasjon med Amphion som høyttaler.
    Har tilbringt mye lyttetid siden de kom i hus. Både med Streaming og Vinyl som kilde.
    Uanstrengt naturlig og fantastisk kontroll oppleves. (Resterende svisker får avvente
    :rolleyes:)
    Helt klart Nuforce å takke for dette, men Amphion har nok en finger med i spillet de også.
    :cool:

    Jonas

    image.jpg


     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.919
    Antall liker
    1.983
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Kule høyttalere! Her ankom Linn Majik 109 i valnøtt i ettermiddag. Lyder også helt fantastisk! Denne høyttaleren er kjent for å være veldig oppløst oppover i registeret. Samtidig litt tungdreven. Virker som om Nuprime trives og blomstrer med høyttalere som innehar disse egenskapene. Gjør ihvertfall denne høyttaleren tight/ stram og luftig men myk i toppen. Gull ;D
     
    X

    X186841

    Gjest
    Ble ikke noe salg av NuPrime heller. Fikk ett bud på 18k på PM men det er for lite for meg. Kan vel hende jeg kjøper MCH-K38 allikevel når den blir tilgjengelig. Den har visst vært utsolgt fra fabrikk men kommer mer etterhvert.

    Høyttalerne var det heldigvis ingen som falt for fristelsen til å kjøpe. Blingsa på prisen for SR6 , det var 199,000.- for SR6 AA og ikke 99,000.- som jeg blingsa det til :)
    Flaks sa Severin Suveren:) men nå har du kanskje en pause fra Nuprime til multikanal er på plass?
     
    X

    X186841

    Gjest
    HPA-9 med ST-10 og Audiovector SR3 AA i ett anlegg. DAC-10 med 2 x STA-9 i mono mode og JBL 4312E i annet anlegg og IDA-8 med Tannoy V1i til tv,n. Er så bra att tør ikke bytte på noe for øyeblikket. Er ikke noe vits å selge noe til gibortpriser da det gir så mye godlyd.
     
    X

    X186841

    Gjest
    Har bestilt en DAC-9 og for å ha isammen med HPA-9/ST-10.
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.456
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    HPA-9 med ST-10 og Audiovector SR3 AA i ett anlegg. DAC-10 med 2 x STA-9 i mono mode og JBL 4312E i annet anlegg og IDA-8 med Tannoy V1i til tv,n. Er så bra att tør ikke bytte på noe for øyeblikket. Er ikke noe vits å selge noe til gibortpriser da det gir så mye godlyd.
    Haha, du er en kul fyr!

    Hva kan du si om forskjellene mellom Nuprime-produktene? Du har vel prøvd de på samme system for å høre hvilke forskjeller som er?
     
    X

    X186841

    Gjest
    DAC-10 og ST-10 er detaljert og oppløst med bra fylde og teknisk sett best lyd.
    DAC-10 og 2X STA-9 er litt varmere lyd og meget bra trøkk.
    HPA-9 med ST-10 er virkelig trøkk og høres meget live realistisk ut.
    HPA-9 med 2X STA-9 er Trøkk og moro med litt varme.

    IDA-16 Krystallklar med litt mindre fylde enn ST-10, ser stiligst ut og ordentlig analoginngang.
    IDA-8 Varm i klangen med bra balanse, litt mindre oppløst enn de dyrere og AD konvertering på analoginngangen,men meget bra i sin klasse

    (DAC 9 og 10 har ordentlige analoginnganger.)

    Kort fortalt.
     
    Sist redigert av en moderator:

    Academic_South

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2013
    Innlegg
    874
    Antall liker
    401
    DAC-10 og ST-10 er detaljert og oppløst med bra fylde og teknisk sett best lyd.
    DAC-10 og 2X STA-9 er litt varmere lyd og meget bra trøkk.
    HPA-9 med ST-10 er virkelig trøkk og høres meget live realistisk ut.
    HPA-9 med 2X STA-9 er Trøkk og moro med litt varme.

    Kort fortalt.
    Ja, at du er Guru`n i Norge på NUprime er det ikke tvil om. Men det hadde vel nesten vært billigere for deg å bli hovedimportør av disse produktet til Norge, i stedet for å sponse en butikk :)
     
    X

    X186841

    Gjest
    Vel er jeg mer eller mindre gal men ett sted går grensen, vil ikke ha noe med import og salg av hifi å gjøre :p
    NuPrime tilbød meg å kjøpe direkte før de hadde fått avtale med ny Norsk importør men jeg takket nei og kjøper heller gjennom vanlige kanaler.
    Anbefalte både dem og Ljudtema å ta kontakt med hverandre da Ljudtema hadde sluttet med Pro-Ject og Naim og det ser ut som gikk bra.

    Altfor gode produkter til ikke å ha en Norsk importør.
     

    Academic_South

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2013
    Innlegg
    874
    Antall liker
    401
    Vel er jeg mer eller mindre gal men ett sted går grensen, vil ikke ha noe med import og salg av hifi å gjøre :p
    NuPrime tilbød meg å kjøpe direkte før de hadde fått avtale med ny Norsk importør men jeg takket nei og kjøper heller gjennom vanlige kanaler.
    Anbefalte både dem og Ljudtema å ta kontakt med hverandre da Ljudtema hadde sluttet med Pro-Ject og Naim og det ser ut som gikk bra.

    Altfor gode produkter til ikke å ha en Norsk importør.
    Javel, men da håper jeg du får noen heftige rabatter, for en bedre ambassadør for Nuprime i Norge finner de ikke!
     
    X

    X186841

    Gjest
    Det er ikke så viktig, noe må man bruke penger på. Begynner å bli så gammel att jeg ikke skylder noe,har det meste jeg trenger og penger i banken.
    Må bare ha noe å gire på for ikke å kjede meg.
     

    Academic_South

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2013
    Innlegg
    874
    Antall liker
    401
    Det er ikke så viktig, noe må man bruke penger på. Begynner å bli så gammel att jeg ikke skylder noe,har det meste jeg trenger og penger i banken. Må bare ha noe å gire på for ikke å kjede meg.
    Jeg er ingen ungdom selv lenger, men en skikkelig friskus er du sannelig. Respekt!
     
    X

    X186841

    Gjest
    Litt info fra NuPrime:

    After consulting with the chief engineer, I have more details and very interesting information.

    A class-D amp product is consisted of three main components:
    Preamp Stage, Class D Stage, Power Supply
    (note that this Preamp Stage is not the volume control preamp, but an integral front-end of the Class D amp design)

    Preamp Stage design is made of
    (A) Op Amp or discrete transistors and in NuPrime's designs there two types: (B)ULCAM (Ultra Linear Class A Module) and (C)SECAM (Single Ended Class A Module)
    Practically all the amp products on the market use Op Amp for preamp stage. Only a few very high end products use discrete transistors design. This is hard core analog design. Tube or solid state amp is basically one BIG (giant size) transistor. Now you can see why we could reproduce tube or solid state sound, while keeping the advantage of class D speed and dynamic.

    Class D power stage design can be Half Bridge (H) or Full Bridge (F)

    Power supply can be Switching (S) or Linear (L)

    Now here's where things get really interesting.

    IDA-16 = A+H+S (Op Amp + Half Bridge + Switching) for clean, fast, and powerful
    ST-10 = A+F+L for clean, fast, smooth and refined
    IDA-8 = B+H+L for a little more warmth and fast
    STA-9 = C+H+L for tube-like sound, warmth, and fast
    K-38 = C+B+H+S

    There are more combinations that we can do here: C+H+S or C+B+F+L or C+B+F+S
    Chief engineer said there could be literally unlimited number of topologies using transistors for the preamp stage, but to get something good is very tedious work.

    I think NuPrime is the only company in the world that can offer this type of ultra high end custom design at budget price.
    We plan to introduce Custom Audio (rack mount) very shortly for customers who order large number of channels (> 10) to do custom selection. For example, you might want to have 10 channels of IDA-16 and STA-9 combo sound, but only need 50W per channel (multi-room high end back ground music). We can mount the preamp stage of STA-9 with the Class D power stage of IDA-16, and one 500W SMPS.

    Or if you are a speaker company, we can custom design amp module for your active speaker.





     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.919
    Antall liker
    1.983
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Tilbake fra ferie, jammen godt å fyre opp anlegget igjen -med eget musikkvalg:)

    Ser JFS også selger Nuprime nå: JFS SOUND SYSTEMS

    Skulle gjerne hatt en ekstra streaming enhet. Noen her som har testet ut WR-100?
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.579
    Antall liker
    2.772
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Da satser jeg på at der i en ikke så alt for fjern fremtid vil dukke opp en IDA8, som jeg kan slå kloa i til tv-oppsettet i stuen.
    Må jo bare prøves ut. Xindak 6950 funket meget bra der, men den er jælma svær. Audio gd presicion 1 funket også meget bra der, men den er nå på vei til Dinamarka....så i skrivende stund er det ikke godlyd fra tv-benken....
    Blir spennende å teste ut IDA8, selv om jeg i skrivende stund er litt usikker på hvilke høyttalere den vil komme til å matches opp mot....

    mvh
    Proffen
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.579
    Antall liker
    2.772
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Hmmmm, plutselig var det "ingen" IDA8 til salgs en periode.
    Får satse på at der kommer en periode hvor de plutselig er å få tak i brukt igjen - vet det har vært flere til salgs samtidig i perioder.

    mvh
    Proffen
     
    X

    X186841

    Gjest
    Er jo ganske nytt merke i Norge så det er vel ikke akkurat solgt hundrevis ennå.
    Og det er jo ikke noe vits å selge den hvis du ikke har råd til IDA16 :)
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.579
    Antall liker
    2.772
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Er jo ganske nytt merke i Norge så det er vel ikke akkurat solgt hundrevis ennå.
    Og det er jo ikke noe vits å selge den hvis du ikke har råd til IDA16 :)
    Hadde ikke vært meg i mot å legge nok kroner til å kunne koble opp en IDA16 i stuen, men jeg vetta søren om jeg synes det er "forsvarlig" å bruke så mye cash i et tv-oppsett bare for å ha litt godlyd når man ønsker det når man f eks ser film eller musikkprogrammer på tv. Da er jeg mer tilhenger av å holde det litt edruelig i stuen, for heller å legge penger i det rene hifioppsettet i kjellerstuen..... ;)
    Nå blir det heller en STA-9 og en rimelig pre som skal sørge for gode stunder i stuen....

    mvh
    Proffen
     
    X

    X186841

    Gjest
    Jeg syntes heller ikke det kunne forsvares med IDA under tv,n. Bruker bare en gammel Pro-Ject mini Box forsterker og Dac, holder lenge til min tv bruk.
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.579
    Antall liker
    2.772
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    bør jo være "greit nok" med STA-9, en kurant pre (Citypulse da7.2x) og BKS 107 til tv-lyden....
    Mulig det blir bytte av høyttalere til noe som gir mer punch i bass under 40-50hz.....

    mvh
    Proffen
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.919
    Antall liker
    1.983
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Test av Nuprime DAC og forsterker i månedens Lyd&Bilde. Og interessant lesning om ESS Sabre 9018 chip ( som finnes i Nuprime DAC og IDA-16) i en billig USB DAC.
     

    yosh81

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Innlegg
    2.063
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10
    Ble venn med Nuprime i dag.
    Dac10 har akkurat stiftet bekjentskap med Bluesound Node 2.
    20160906_172014.jpg


    Skal bli spennende å høre hva denne kan få til hos meg som kombinert dac og preamp.
    Førsteinntrykket er ihvertfall positivt.
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.579
    Antall liker
    2.772
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Noen som har testet ut 2*STA-9 i monokonfigurasjon?
    Skal jo gi godt med gamp, noe som kanskje kan funke på mine Magnepan 1.7....
    1 STA-9 blir nok litt puslete når det drar seg til.....

    mvh
    Proffen
     
    X

    X186841

    Gjest
    2 Stk. STA-9 ble overkill på lettdrevne Audiovector høyttalere, flott lyd men måtte være forsiktig med volumkontrollen.
    Pluss att de utvikler litt mer varme når de er koblet som mono.
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.579
    Antall liker
    2.772
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Vel, i første omgang skal jeg sjekke ut STA-9 ifht Musical Innovation MI7.
    "Wattmessig" ligger de ca på samme nivå, men det er jo litt forskjellige forsterkteknologier ute og går....
    OG: MI7 funker godt på Maggiene, mye takket være sin solide strømforsyning....

    mvh
    Proffen
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.579
    Antall liker
    2.772
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    bør jo være "greit nok" med STA-9, en kurant pre (Citypulse da7.2x) og BKS 107 til tv-lyden....
    Mulig det blir bytte av høyttalere til noe som gir mer punch i bass under 40-50hz.....

    mvh
    Proffen
    Må jo bare innrømme at jeg for tiden mest gliser, når musikk avspilles via STA-9.
    Engasjerende lyd, og med en bassgjengivelse jeg ikke helt aner hvordan jeg skal beskrive.
    Den er sååå vanvittig "tung" og energifylt, til og med fra de nusselige små 5"-elementene BKS`ene er utstyrt med, MEN uten å være sirumpa.
    Og dette er i stereokonfig....
    Hvis jeg hadde hatt en til, kunne jeg kjørt de som monoblokker, og vips hadde jeg gjerne hatt mer enn nok power til å drive Magnepan 1.7 på en anstendig måte....
    DET er et prosjekt som frister å prøve ut - dvs så fremt der er en STA-9 til å oppdrive på bruktmarkedet.....
    At BKS kanskje ryker ut til fordel? for noe annet, det er så sin sak. Kunne tenkt meg å prøve noe "tysk" i tv-oppsettet.
    Så fær me sjå hva som skjer i fremtiden.

    mvh
    Proffen
     
    X

    X186841

    Gjest
    Det kunne nok vært artig å få prøvd 2 STA-9 på Magnepan ja, har detsverre solgt den andre jeg hadde. Du får følge med og håpe det dukker opp en igjen.

    Har prøvd litt frem og tilbake med 2 X STA-9/ST-10 og IDA-16, det er absolutt hørbare forskjeller, men til daglig greier jeg meg nok med IDA-16.

    Prøvde IDA-16 og ST-10/DAC-10 mot Hegel H160 noen dager men Hegel var altfor tam og kjedelig til å kunne henge med. Eneste lille fordelen Hegel hadde var litt strammere bass for de som liker det supertight i bassen.
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.579
    Antall liker
    2.772
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Det kunne nok vært artig å få prøvd 2 STA-9 på Magnepan ja, har detsverre solgt den andre jeg hadde. Du får følge med og håpe det dukker opp en igjen.

    Har prøvd litt frem og tilbake med 2 X STA-9/ST-10 og IDA-16, det er absolutt hørbare forskjeller, men til daglig greier jeg meg nok med IDA-16.

    Prøvde IDA-16 og ST-10/DAC-10 mot Hegel H160 noen dager men Hegel var altfor tam og kjedelig til å kunne henge med. Eneste lille fordelen Hegel hadde var litt strammere bass for de som liker det supertight i bassen.
    Mulig jeg kunne (over)levd med ST-10 og, men der er gjerne litt mer saft å skise ut av 2 stk STA-9 i monokonfig....?
    Er det ellers merkbare forskjeller i lydsignatur mellom de to modellene.....?
    IDA-16 kunne jo vært moro å bli kjent med og, men jeg vil jo gjerne beholde MI-pre`en min - for den mener jeg er seriøst good shit!....

    mvh
    Proffen
     

    OleLyttøye

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.06.2015
    Innlegg
    555
    Antall liker
    228
    Sted
    Bergen
    Melder meg inn jeg også da :)
    Snart innspilt NuPrime ST-10 nå, har vel gått 50-60 timer. Det låter lovende gitt.
     
    Sist redigert:
    X

    X186841

    Gjest
    Sammenlignet over flere uker og ST-10 hadde mer av det meste. Eneste STA-9 slo den på var trøkk i nedre mellomtone/øvre bass.

    2 X STA-9 ble for mye på lettdrevne Audiovector, men kunne kanskje kommet til sin rett på mer tungdrevne høyttalere med litt lys egenlyd.
     

    OleLyttøye

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.06.2015
    Innlegg
    555
    Antall liker
    228
    Sted
    Bergen
    Det låter åpent og fint ja, trommene har glidd bakover og funnet sin plass. Bassen foreløpig litt lite kjøtt på, som bildet ellers, men det har lagt på seg noe de siste 10 timene eller så. Tipper det kommer mer. Fin dybde, øker på, virker som det kommer høyde også.
     
    X

    X186841

    Gjest
    ST-10 er råbra, men har holdt litt tilbake da det alltid er noen som setter kaffen i vrangstrupen hvis man sammenligner med deres hellige merker :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn