Mitt siste anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Såvidt jeg har forstått, løser den seneste versjonen av SqueezeCenter dette problemet ditt. Hvis jeg leser de såkalte Release Notes fra Slim Devices riktig, skal alle Squeezebox-varianter f.o.m. versjon 7.3 av SqueezeCenter kunne håndtere t.o.m. 24/192.
     

    breuer

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2006
    Innlegg
    814
    Antall liker
    583
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    7
    Ulf-B skrev:
    Såvidt jeg har forstått, løser den seneste versjonen av SqueezeCenter dette problemet ditt. Hvis jeg leser de såkalte Release Notes fra Slim Devices riktig, skal alle Squeezebox-varianter f.o.m. versjon 7.3 av SqueezeCenter kunne håndtere t.o.m. 24/192.
    Det har du rett i :). Jeg har gått glipp av 7.3.3 Releasen. Takk for det.
     

    breuer

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2006
    Innlegg
    814
    Antall liker
    583
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    7
    Vel, en må jo utvikle seg, og med litt "pause" fra nerdehobbyen, så rykker det til i øra igjen. Altså, noen oppdateringer måtte til og nytt RIAA måtte kjøpes.

    Ut med Vincent. En god forsterker til prisen, men litt uten sjel, noe som kan fjerne litt av gleden med musikk. I tid for The Beatles Remasters, kom denne i hus:


    Min forrige og foreløpig siste rørforsterker gikk ut av huset i 2003 (Audion Silvernight), og siden har vel savnet vært der, sjøl om det er mye bra transistorgreier der ute. McIntosh har selvfølgelig vært en drøm, og flere har med stort hell brukt MC 275 på Reference 3.1.

    I tillegg fikk eg sjans til å kjøpe en Reference 3 SA for å drive basselementenes sekundærspole ned til 22 Hz. Med den basisen i de nedre oktaver, så kan en ikke leve uten. :)
     

    Vedlegg

    breuer

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2006
    Innlegg
    814
    Antall liker
    583
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    7
    Har også vært uten RIAA en god stund nå. Vinylen har stått i hyllene og skreket etter å bli spilt, så ny RIAA måtte på plass. Hater å justere innvikla RIAA-trinn; sette jumpere, justere gain blabla. Så dukker denne diamanten opp: Benz Micro Lukaschek PP1. Ingen justeringer. Lite og nett i rustfritt stål. Og for en match til min BM Ref.3 pickup :).
     

    Vedlegg

    breuer

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2006
    Innlegg
    814
    Antall liker
    583
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    7
    SA ampen får høytalerene til å danse ved litt volum. Nye stands måtte til, i form av Mapleshades sine massive blokker. Dette fikk roet de danseglade høytalerene noe ned. :). Vinkel og høyde på disse er noe annerledes enn de orginale standsene, noe som skal gi bedre posisjonering av diskanten.

    Vel, da er denne omgangs oppgraderinger/nykjøp ferdig. Som nygift er vel dette den siste store oppgraderingen på en stund? ;)
     

    Vedlegg

    breuer

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2006
    Innlegg
    814
    Antall liker
    583
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    7
    MC 275 er en fantastisk forsterker. Dessverre ble den litt i minste laget for Galloene. Valget var da enkelt, Galloene måtte gå (selvfølgelig kunne eg ha kjøpt et stk. 275 til, men pengene var ikke til stede :)). Når et par Zu Essence dukket opp, var det bare å hive seg rundt og slå til. Jeg har vært fasinert av Zu og deres tilnærming til høytalere en god stund. Zu Definition har jo vært sikle-høytaleren.

    Zu høytalere kommer som en overraskelse på mange. Essence ble reviewet i siste TAS, og de var ikke helt sikker på hva de skulle tro :). Der i gården har det jo vært slik at høytalere ikke kunne være både high-end og ha høy følsomhet.

    Essencene har en følsomhet på 97, men kanskje best av alt er impedansen på 12 ohm. En god, "svak" rørsak driver disse til øredøvende nivå, MC 275 er en flott match. Ser i andre tråder at det foreslås å matche Zu med Krell og det som verre er :). Det andre en legger merke til når en hører høytalerene, er stemmene. Zu kjører et fulltone element i det meste av frekvensområdet (30-10.000 Hz), og en "hører" at det her ikke er noe delefilter. Dessuten er de utrolig hurtige, har aldri hørt trommer flottere en på disse. De er kanskje ikke like oppløst som Galloene, men mye mer moro. Rock er absolutt blant favorittføden, og de er uanstrengte selv om en kjører de opp mot konsertnivå. Ellers er de altetende. Bånddiskanten er en positiv overraskelse. Jeg var litt redd for at denne skulle falle i gjennom etter å ha bitt vant til Gallos flotte diskant. Men denne oppleves som enda mer uanstrengt, spesielt ved høye volum.
     

    Vedlegg

    breuer

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2006
    Innlegg
    814
    Antall liker
    583
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    7
    Hobbyen har ligget litt nede etter flytting og andre prioriteringer.
    Vi har havnet i Sjursvika i Kristiansund, et fantastisk sted i enden av en blindvei på sørspissen av den minste øya i Kristiansund, Innlandet eller Tahiti som vi kaller den (overkompensering for shitty klima;D ).
    Vårt hus er det nye, moderne huset i gata. Fra 1850, ca. 100 år nyere enn de andre husene i denne lille gatestumpen. Med lavt under taket, måtte Zuene gå, og med de forsvant McIntoshen også:(. Etter litt småtteri med Elac og NAD, har ørene igjen begynt å flappe etter kvalitet, ikke bare i musikken, men også i gjengivelsen. Dermed har pengboka fått seg en smekk.

    2015_1274533.jpg
    2015_1274534.jpg

    Luftflytter ble KEF R500. En fantastisk sak som spiller ut over sine fysiske grenser.

    For å drive denne, gikk det ei stund i NAD 390DD, men ikke helt slik jeg ønsket det. Jeg er muligens ikke klar ennå for heldigital forsterker, dessuten manglet den analog inn (som foreblir analog hele veien). Har fått anbefalt Hegel, men dette merket har liksom gått under (elle over) min radar. Men i dag kom det en............
     

    breuer

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2006
    Innlegg
    814
    Antall liker
    583
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    7
    .............HEGEL H160. Integrert med innebygd DAC

    2015_1274537.jpg

    Hva skal en si om denne da? Ikke innspilt, nylig tilkoblet. Foreløpig har eg bare en kommentar: Gud bedre.....!! At dette kan være et anlegg til snaue 40.000.

    Rommet i all sin "prakt" ser du her. Er du høy, så må du huske egen hjelm skulle du slenge innom:). Men gud så koselig (litt feminint uttrykt, men skitt).
     

    breuer

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2006
    Innlegg
    814
    Antall liker
    583
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    7
    Rommet:
    2015_1274531.jpg


    Kildene er dog ikke endret på. Fortsatt min eminente Wilson Benesch med Benz Reference 3 og selvfølgelig alltid trofaste:

    2015_1274536.jpg

    Så, da er det bare å slå seg ned i sweetspot og spa på med Hegel-kraft i det endeløse KEF hullet.
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.353
    Antall liker
    5.838
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Det enkle er ofte det beste så kan godt tenke meg dette spiller godt.
    Hvordan Elac hadde du i perioden hvor hobbyen lå litt nede?
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.380
    Antall liker
    63.415
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ser ut som et rom noen og en hver kan kose seg :) Slitan!
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Det er altfor mange som rakker ned på Hegel. Jeg har dessverre ikke funnet plass til Hegel hos meg - men datteren min har - men jeg er likevel Hegel-venn. Jeg liker det enkle, men velspillende oppsettet ditt.
     
    Sist redigert:

    breuer

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2006
    Innlegg
    814
    Antall liker
    583
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    7
    Det enkle er ofte det beste så kan godt tenke meg dette spiller godt.
    Hvordan Elac hadde du i perioden hvor hobbyen lå litt nede?
    Elac 310CE. Noen flotte høyttalere, men størrelsen setter jo sine begrensninger. Tenkte på større ELAC, men penkboka tillot ikke det. Den JET diskanten er jo smått fantastisk. For en kontroll.
     

    breuer

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2006
    Innlegg
    814
    Antall liker
    583
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    7
    Etter noen år med litt av og på hobby, så har kriblingen endelig fått overtaket igjen. I tillegg, har eg ei veldig snill kone, så jeg har fått full kontroll over den eine stua vår:).

    Dermed har eg vært som en guttunge de siste uken, og kan snart bare nyte:)

    20160225-_2256114.jpg


    Alt flyttet og kommet på plass. Stua er skikkelig trivelig, litt smal, men utolig hvor KEFene låter allikevel. Jeg er allergisk mot sidevegger, men denne plasseringa fungerer faktisk. Mulig bøkene gjør susen som akustikkplater.
     
    Sist redigert:

    breuer

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2006
    Innlegg
    814
    Antall liker
    583
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    7
    Kravet fra fruen var at bøkene måtte bli med inn....

    og tegneseriesamlingen

    20160225-_2256118.jpg


    Mye god musikk kan kombineres med ei god Sprint historie. Og favoritten, Joe's Bar, er jo uleselig uten litt rock i bakgrunnen:)
     

    breuer

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2006
    Innlegg
    814
    Antall liker
    583
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    7
    Nytt gutterom = litt nye ting også har eg lært her inne på sentralen.

    Dessverre har mitt Lukaschek pp1 T9 RIAA tatt kvelden, og nytt måtte inn til snurreren som har kvilt seg uten arm i et par tre år.
    I stedet for velprøvde og testede RIAA trinn, kom denne i posten i går

    20160225-_2256115.jpg


    Må leve litt farlig:D. Gleder meg sinnsykt til å høre den på min Benz REF 3 pickup.

    Etter lang og tro tjeneste, gjennom alle modeller (eks. Transporter), og med mye innsats, frustrasjon, glede og stolthet, har eg valgt å pensjonere min kjære trofaste og utholdende SB Touch:(. Ja, den er muligens til salgs hvis noen vil ha.

    Etter mye god lesing andre steder, og her på sentralen, kom denne i posten i dag:

    20160225-_2256116.jpg

    Bluesound Node 2. Den står akkurat nå å godgjør seg med indeksering av musikkbiblioteket. Spent! Nå er jo opp med PC, start Insomnia for å unngå serverstopp og reindeksering blitt en sermoni gjennom mange år, men denne skal nå altså avvikles. Det er jo litt greit da, og SBen er jo egentlig bare en plastbit med litt elektronikk inni.
     

    breuer

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2006
    Innlegg
    814
    Antall liker
    583
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    7
    Så da var kildene på plass ...... nesten. En Little Dot cdp II transport er på vei i posten. Det ligger jo å slenger en eller annen CD rundt i huset.

    20160225-_2256117.jpg

    Som den oppmerksomme leser vil se, så mangler det noe vesentlig på vinylsnurreren.

    Ja, nemlig. Arm. Den gamle trenger litt re-wireing og kjærlighet.

    20160225-_2256120.jpg


    Og det får den ikke av meg. Ny er på vei, dessverre sendt til feil adresse først, men med hurtigpost blir det nok litt oppsett og spelling i løpet av helga. Platen skriker etter å bli spilt igjen.

    Men nirvana kan ikke oppnås uten skikkelig lytteutstyr. Hvordan skal en perfekt lyttestol være? Sett mange diskusjoner på det, men tror jeg har funnet løsningen. Stressless Metro Lav. Lav rygg, lav, justerbar sittestilling og behagelig som bare en stressless kan være. Tror eg er inne på noe her :)

    20160225-_2256119.jpg


    Sånn. Får gå å høre litt da kanskje.
     

    breuer

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2006
    Innlegg
    814
    Antall liker
    583
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    7
    Da var ny arm på plass. Mye kosing med oppsett, men nå begynner det å låte. Mye brum fra RIAA trinnet, så Lukascheken er tilbake i tjeneste. Beholder nok det og sender MX VYNL tilbake.
    20160226-_2266124.jpg


    For sølvdiskene kom denne fra Asia et sted. Da er det meste på plass:D
    20160226-_2266125.jpg
     

    breuer

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2006
    Innlegg
    814
    Antall liker
    583
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    7
    Nye forhold og litt trangere husrom fører ofte til en nedskalering av anlegg. Musikk må en ha, men trenger ikke være av topp kvalitet lydmessig. Ha! Som om det liksom funker!

    Når jeg fikk min egen mannehule (verdens snilleste kone), så kom jo dette trykket i brøstet for godlyd tilbake. Gjennom årene har jeg som de fleste her inne, hatt mye forskjellig. «Oppgraderinger» har vel oftere vært «Sidegraderinger». Og «forbedringer» veldig ofte «annerledes». Hjerne vår er jo slik snekra sammen at den nesten alltid som førsteinntrykk setter «Annerledes» = «Bedre».

    Jeg har passert de 50 (som er det nye 30), altså passert de 30, og da er det kanskje greit å sette erfaringene og preferansene sine litt i system la disse styre utviklinga. Forlate innfalls-/HFS-torget metoden (ingenting galt om HFS torget:)).
    Jeg har eid Quad høyttalere fra ESL 57 t.o.m. 2905 og fått oppleve den fantastiske klarheten og søteste mellomtone. Men med begrenset SPL. Jeg har hatt Avantgard horn med 300B forsterkeri og fått en dynamikk en bare kan drømme om, men med store plasseringsutfordringer og ikke særlig god bass. Jeg har hatt aktive ATC monitorer med sub og opplevd speed og attack, men aldri klart å integrere bassen. Jeg har hatt Zu høytalere med single drive som gir fantastisk stemmegjengivelse, men som blir litt i største laget.

    Forsterkeri har vært både transistor og rør. Mest det siste, og dit kommer jeg alltid tilbake. Ellers har det vært med og uten dac, med og uten DSP osv.
    Kilder har vært en kombinasjon mellom vinyl, CD og filbasert. SB har vært en tro venn, så også min gamle Wilson Benesch som gikk ut døra for et års tid siden.
    Så nå står det en mann med en plan her. Gudene får le så mye de vil, her skal gjennomføres ;)

     

    Vedlegg

    breuer

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2006
    Innlegg
    814
    Antall liker
    583
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    7
    Første på lista var hovedkilden. Å få en vinylsnurrer som ga alt, men ikke var alt for "polite". Når ryktet om en direct drive snurrer med audiofile ambisjoner dukket opp i begynnelsen av 2016, ble det punkt en på planen. Litt mellomspill ble det for å ha noe å spille på, men jeg var heldig og fikk karret til meg denne. Punkt nr. 1 på lista i boks;). SL-1200GAE. Speed og attack som jeg uten å vite det hadde savnet på min gamle strikkmotor Wilson Benesch.



    Rillene får gjennomgå av denne, som er nr. 2 på lista. Ortofon Cadenza Bluuuuueeeee. Sammen med Musikal Fidelitys VYNL RIAA låter det kjempe, men MFen står på utgående den og;). Rett og slett fordi den ikke har monoknapp. Det kommer noe rørgreier der etter hvert (nr. 5 på lista).



    RIAA trinn, MC, Rør, Mono: Jeg har egentlig estmet meg, men tar i mot råd med STOR takk. En del tråder her på HFS blir så lange at det er vanskelig å gå gjennom alt, så da er det bedre å spørre, med klar spek :confused:.
     

    Vedlegg

    breuer

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2006
    Innlegg
    814
    Antall liker
    583
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    7
    Det måtte bli rør igjen, og Hegel h160 måtte bøte med livet for det. Og når jeg hadde sjansen, så var det SET som gjaldt. Black Friday tilbud på LM 518ia var da midt i blinken for å krysse av nr. 3 på lista.



    For en forsterker. Den banker Hegelen på alle områder, til og med på kontroll i nedre frekvensområder. Veldig overraskende.
     

    Vedlegg

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det overrasket ikke meg. Ingenting er mer forbundet med myter om hvordan det skal låte enn rørforsterkere, og folk uttaler seg med 100% overbevisning om hvilke svakheter en rørforsterker visstnok skal ha, men så blir det til stadighet motbevist. Men for "døve ører" spiller selv den beste forsterker "feil". :rolleyes:
     

    breuer

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2006
    Innlegg
    814
    Antall liker
    583
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    7
    Ja, en meget god forsterker. Hvetebrødsdagene er over og "annerledes" effekten har vel begynt å gi seg, men den leverer fortsatt:).

    Når Hegelen for, for også DACen med den. Jeg har spilt på DACen i Node 2. Denne er dessverre ikke verdens beste, så ny DAC er nummer 4 på lista. Og kravene var: Ikke noe jæ… oversampling, ikke noe streamer, ikke PRE, ikke hodetelefonforsterker. Siden digitalt ikke utgjør mer enn kanskje 30-40% av lyttinga, skulle prisen også være OK. Og en eldre PS modell ble løsningen. PS Audio NuWave DAC. OK, den har oversampling, men denne kan slås av ;). Herlig å finne en DAC som bare er en DAC nå til dags!

    Sammen med Node 2 og søte Little Dot transport utgjør den digitalrekka.



    DACen leverer virkelig. DACen i Node 2 er forferdelig dårlig. Sammen med LMen, har anlegget også digitalt fått en ny vår:).
     

    Vedlegg

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    4.994
    Torget vurderinger
    2
    Sikker på at det ikke har gått i "baddl" med % av spilling?
    Er vel 30% vinyl med den discotek spilleren,dersom du da ikke er blitt DJ på heltid ;)
    .Trodde du alltid lå i forkant mtp ny teknologi..
    Du får i alle tilfelle lese deg opp på MQA til du kommer oppom neste gang.
    Men gratulere med flott oppsett.Er DETTE ditt siste anlegg da?:rolleyes:
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Det lytterommet ditt ser virkelig ut til å være en hyggelig plass å være. Spennende oppsett ikke minst :)
     

    breuer

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2006
    Innlegg
    814
    Antall liker
    583
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    7
    Sikker på at det ikke har gått i "baddl" med % av spilling?
    Er vel 30% vinyl med den discotek spilleren,dersom du da ikke er blitt DJ på heltid ;)
    .Trodde du alltid lå i forkant mtp ny teknologi..
    Du får i alle tilfelle lese deg opp på MQA til du kommer oppom neste gang.
    Men gratulere med flott oppsett.Er DETTE ditt siste anlegg da?:rolleyes:
    Hehe. DJ hadde jo vært kult det, men da må eg kjøpe en DJ spiller og. Blir for tung å drasse rundt med GAEen.;)
    Har jo lest en del om MQA, men fortsatt er det klar som blekk for meg. Dette er da ikke lossless, så hva er det da? MP3 for en ny tid? Har ikke fått hørt det, androidappen til Node 2 ser ikke ut til å slippe Tidals MQA filer igjennom. Får håpe det ikke blir altfor lenge til det blir en Saudatur igjen.
     

    breuer

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2006
    Innlegg
    814
    Antall liker
    583
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    7
    Det lytterommet ditt ser virkelig ut til å være en hyggelig plass å være. Spennende oppsett ikke minst :)
    Takk for det, @pahf.

    Som alle skjønner (for å sitere Arne Scheie), så er nå det svake punktet høyttalerne (KEF R500). KEFene er absolutt gode, blant de bedre i prisklassen. De gir god dyp bass, og en god mellomtone. Kanskje ikke helt i verdensklasse øverst i registeret. Men de fikk nytt liv med LM forsterkeren. Så da er vi på nr. 7 på lista. Er det ikke to flotte hjørner bak der som kan brukes til noe fornuftig da?

     

    Vedlegg

    Whiplash

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Innlegg
    1.870
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Ser ut som en trivelig lyttekrok det der. Låter sikker bra kan jeg tenke meg. :)
     
    V

    vinyl-mannen

    Gjest
    Ett særdeles trivelig rom, innbyr til mange timer i lyttestolen.:)
    mvh
    v-m
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    KEF UniQ er ikke det aller letteste å drive selv om dataene tilsynelatende tilsier det, men når du gir dem en god nok rørforsterker responderer de ganske riktig. Må si at mine gamle Q55,5 fikk en ny vår da de fikk gode rørforsterkere foran seg og fram til de gikk videre til ny eier i høst. Virkelig en kombinasjon som bygger opp om hverandres gode sider når det klaffer.
     

    breuer

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2006
    Innlegg
    814
    Antall liker
    583
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    7
    KEF UniQ er ikke det aller letteste å drive selv om dataene tilsynelatende tilsier det, men når du gir dem en god nok rørforsterker responderer de ganske riktig. Må si at mine gamle Q55,5 fikk en ny vår da de fikk gode rørforsterkere foran seg og fram til de gikk videre til ny eier i høst. Virkelig en kombinasjon som bygger opp om hverandres gode sider når det klaffer.
    Ja, det gjorde underverker:). Når var jeg ikke særlig overrasket over at en SET ville gjøre vei i vellinga med mellomtone og musikalitet, men at den samtidig skulle gjøre så mye i bassområde var uventet (mer bass, strammer bass).

    Uansett er jeg på utkikk etter nye kasser. Lettdrevne, ukompliserte og musikalske (hva nå det betyr:)). Kortlista er betydelig nedkorta i løpet av noen måneder, og er nå som følger. Her er det litt i flere prisklasser, men lettdrevne HTer som ikke er horn, vokser ikke på trær. Skal passe til rommet også.

    Heco Direkt - En høyttaler som har fått mange godord. Elsk/hat utseende, jeg syns det er OK.
    Zu Omen/Soul+ - Har hatt Zu før, og ble glad i deres fulltoneelementer. Omen blir nok litt liten.
    Audio Note AN-E SPE HE - En drøm i flere år. Har et par hjørner i lytterommet som ville kledd disse legendene.
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.670
    Antall liker
    32.680
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Heco Direkt - En høyttaler som har fått mange godord. Elsk/hat utseende, jeg syns det er OK.
    .
    .
    .

    Ingen dum ide å prøve vil jeg tro👍🏼

    gismo
     

    breuer

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2006
    Innlegg
    814
    Antall liker
    583
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    7
    Heco Direkt - En høyttaler som har fått mange godord. Elsk/hat utseende, jeg syns det er OK.
    .
    .
    .

    Ingen dum ide å prøve vil jeg tro������������

    gismo
    Absolutt en spennende høyttalerprodusent som går egne veier:).
    Men det ligger vel an til Audio Note trur eg. De har en x faktor når det gjelder musikalitet, og hjørneplassering passer veldig godt inn i mitt rom.
     

    breuer

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2006
    Innlegg
    814
    Antall liker
    583
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    7
    I tillegg til høyttalere, er det RIAA trinn som gjenstår. Det jeg har er bra, med mange justeringsmuligheter, MEN jeg må ha mono muligheter på det. Har noen monoplater, og forsterkeren har ikke monoknapp.

    Kravene er:
    10.000-15.000 kr
    MC
    Monoknapp
    Rør
    Trenger ikke justerbar last så lenge den har 100 ohm

    Noen gode kandidater? Min shortlist er veldig kort:

    -Icon Audio PS 1 MKII
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Gratulerer med fint oppsett, breuer! Jeg har hatt den forsterkeren i hus en stund (omtale kommer på trykk i løpet av februar, forresten) og deler din entusiasme.
    Det er forresten ikke vanskelig å forstå hvorfor du heller i retning av Audio Note med det lytterommet der. Jeg skulle tro det er nærmest ideelt..
    Dessuten ser jeg at det ligger i hvert fall et sett på brukten til en veldig god pris.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Ja, det ligger et sett på Torget nå. Og du gjør helt rett i ta utgangspunkt i det rommet du har når du skal velge høyttalere. Har du et rom som egner seg spesielt godt til et bestemt alternativ så bør du kikke ekstra nøye på det. Personlig kunne jeg tenkt meg å prøve de tre alternativene i krypten. Noe sier meg at jeg kunne blitt fornøyd med dem. Heco Direkt er spennende fordi det er en ny linje fra Heco, og omtalene tilsier jo at de er spennende alternativer for rørfolket.
     

    breuer

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2006
    Innlegg
    814
    Antall liker
    583
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    7
    Det heller nok mot Audio Note AN-E. Og da fabrikkproduserte, ikke kit som ligger ute på Torget. Kitene er vel gode nok de, men det er en bremse i mitt hode på det:)
    Rommet mitt er litt smalt, og med en høyttaler som Heco Direkt som trenger litt avstand til sidevegg, kommer de litt nærme hverandre i forhold til hvor jeg vil ha lytteposisjonen. Med Audio Note helt inne i hjørnene står jeg friere.

    Ingen kandidater til RIAA trinn nevnt lengre oppe i tråden?
     

    breuer

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2006
    Innlegg
    814
    Antall liker
    583
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    7

    For den dette må ha gått forbi. For et live album! Før Jokke i kveld var det The Who - Live at Leeds. Det føltes helt riktig å ha The Who som oppvarmingsband for Jokke & Valentinerne:). Beste live album ever. Period! De to store i norsk rock er best live.


    Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn