Minutten's tråd.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.733
    Antall liker
    103.703
    Torget vurderinger
    23
    Tøft. Den har jeg ikke - enda jeg hadde et Cannonball cd rush for litt siden. Har den ikke på LP heller, mulig jeg synes den var FOR sær i gamle dager.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.733
    Antall liker
    103.703
    Torget vurderinger
    23
    WTF..? Origami?
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.307
    Antall liker
    3.108
    Torget vurderinger
    4
    Var denne jeg hintet om , men låt ikke lp :-\.

    norwegian_wood.jpg


    Du forstår litt hvorfor det er så mange musikkreferanser i bøkene hans når du leser dette.

    murakami 005-1.jpg

    murakami 005-2.jpg
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.307
    Antall liker
    3.108
    Torget vurderinger
    4
    Her fra åpningen av «Trekkoppfuglen»

    “When the phone rang I was in the kitchen, boiling a potful of spaghetti and whistling along with an FM broadcast of the overture to Rossini’s ‘The Thieving Magpie’, which has to be the perfect music for cooking pasta.”
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.307
    Antall liker
    3.108
    Torget vurderinger
    4
    Og et sitat:

    “I did often feel as though something like my own music was swirling around in a rich, strong surge. I wondered if it might be possible for me to transfer that music into writing. That was how my style got started.”

    Practically everything he knows about writing came from music, he says, and these are some things he has learned:

    “Whether in music or in fiction, the most basic thing is rhythm. Your style needs to have good, natural, steady rhythm, or people won’t keep reading your work. I learned the importance of rhythm from music — and mainly from jazz.

    Next comes melody — which, in literature, means the appropriate arrangement of the words to match the rhythm. If the way the words fit the rhythm is smooth and beautiful, you can’t ask for anything more.

    Next is harmony — the internal mental sounds that support the words.

    Then comes the part I like best: free improvisation. Through some special channel, the story comes welling out freely from inside. All I have to do is get into the flow.

    Finally comes what may be the most important thing: that high you experience upon completing a work — upon ending your “performance” and feeling you have succeeded in reaching a place that is new and meaningful. And if all goes well, you get to share that sense of elevation with your readers (your audience). That is a marvelous culmination that can be achieved in no other way.”
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.307
    Antall liker
    3.108
    Torget vurderinger
    4
    Spiller litt vinyl i kveld (MM 45)

    larry_young_into_somethin.jpg
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.307
    Antall liker
    3.108
    Torget vurderinger
    4
    Juan Pablo Carletti, Tony Malaby, Christopher Hoffman - “NIÑO / BRUJO”

    Nytt og hyggelig bekjentskap for meg, til tider ganske så fritt. Veldig bra vinylkvalitet fra NoBusiness Records.

    Tony-Malaby-LP-image.jpg
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.307
    Antall liker
    3.108
    Torget vurderinger
    4
    Spilte Chick Corea fra Rarum boksen i går og må nok skaffe meg Trio Music platen, var noe Monk der som var meget bra. Spiller nå fra liveplaten som jeg har på vinyl, meget bra den og, selv om jeg ble lurt av selgeren da den skulle være NM- og er ikke VG engang. Lydkvaliteten er veldig bra på denne.

    chick corea rarum.jpg


    ECM1310 corea.jpg
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.307
    Antall liker
    3.108
    Torget vurderinger
    4
    Bang & Olufsen får mye tyn her inne og er til og med med nominert i tråden "Historiens teiteste lydprodukt". Kritikken pleier å være at det kun er det visuele designet det er lagt vekt på, og at det er svindyrt. Litt interessant og overaskene å finne ut at min Naim cdspiler som koster over 100 000 ny benytter en billig VAM 1250 cd transport mens B&O har spandert en cd pro 2 transport på mitt Beosound 3000 alt i ett anlegg. B&O'en kan selvfølgelig ikke levere samme lydkvalitet som Naim'en men det illustrerer jo at det ikke er billig skrot som de selger dyrt. Også litt skuffende at Naim benytter en såpass billig transport i en så dyr spiller, du må opp på toppmodellen CD555 til 180 000 før de bruker en cd pro 2 versjon.

    cds3.jpg


    beosound3200_1.jpg

    beosound 3000 drive.jpg


    Kom over denne serien om B&O : http://www.tvmidtvest.dk/node/24983
     
    Sist redigert:

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.307
    Antall liker
    3.108
    Torget vurderinger
    4
    Vurderer å stue bort det meste av hifi utstyr en stund, da det tar mye plass i stua og jeg litt lei hele greia. Tror jeg skulle klart meg fint med Cyrus dac/pre/transport, Beolab 3 og en platespiller. Men lynet tok knekken på digital inngangene på Cyrus'en så jeg jeg har bare en Beosound 3000 som alternativ og den har dessverre ikke samme lydkvalitet som Cyrus'en, samt den har bare en linjeinngang så jeg må velge mellom vinyl eller stream mulighet.
     
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    Spilte Chick Corea fra Rarum boksen i går og må nok skaffe meg Trio Music platen, var noe Monk der som var meget bra. Spiller nå fra liveplaten som jeg har på vinyl, meget bra den og, selv om jeg ble lurt av selgeren da den skulle være NM- og er ikke VG engang. Lydkvaliteten er veldig bra på denne.

    Vis vedlegget 307323

    Vis vedlegget 307324
    Du tenker på den dbl LP`en? Èn plate med Monk komp. og en med impro. Den er bra.

    Den live plata der er en av mine ECM favoritter.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.307
    Antall liker
    3.108
    Torget vurderinger
    4
    Holder på med et lite eksperiment for tiden: Har man (jeg) like stort utbytte av å lytte til musikk på et typisk lo/mid-fi anlegg som B&O som på et "hifi" anlegg til x ganger prisen på B&O? Har satt opp BS3000 og BL3 provisorisk på musikk/lager rommet med 5m "skytetråd" på den en kanalen og 10m på den andre. Kun cd avspilling og Airplay fra Airport Express. Har kommet mye ny musikk i postkassen de siste ukene, så jeg har mye nytt å høre gjennom.

    NB! BL3 er veldig bra, men potensialet blir ikke helt utnyttet her med BS3000.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.307
    Antall liker
    3.108
    Torget vurderinger
    4
    Tester Tidal i dag og det fungerer overaskende bra med Airport'en som dac, hører nå på denne.

    In the country GRCD4472_cover_800.jpg
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.307
    Antall liker
    3.108
    Torget vurderinger
    4
    Veldig spesiell stemme på denne Ånnevik, men det fungerer. Blir nok et innkjøp av lpen.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.307
    Antall liker
    3.108
    Torget vurderinger
    4
    Liten tankvekker at jeg har brukte denne som dac i timevis de siste dagen når jeg har testet Tidal. Hører greit forskjell på bra og dårlige innspillinger/mastringer selv med denne.

    airport express 2.jpg
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.307
    Antall liker
    3.108
    Torget vurderinger
    4
    Jeg er flinkere å kjøpe en å selge utstyr, men det tar litt for stor plass så jeg må prøve å selge noe. Legger ut det beste først Naim cds3/xps, men har ikke helt troen på at jeg får solgt den til en fornuftig pris. Veldig god spiller men den tar stor plass med "top loading" og ekstern psu.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.307
    Antall liker
    3.108
    Torget vurderinger
    4
    Da var cdspiller, forsterker og riaa lagt ut for salg og cdspiller og riaa burde det være kjøpere til, er nok verre med forsterkersettet.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.307
    Antall liker
    3.108
    Torget vurderinger
    4
    Så Vidar P postet her inne for første gang på over et år, han musikkposter har vært savnet av meg så håper han er tilbake.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.307
    Antall liker
    3.108
    Torget vurderinger
    4
    Nesten 2 måneder uten å bruke anlegget og kun innom HFS noen få ganger, må bare beklage til de som har ventet på svar på mine annonser (skal ha svar alle nå).
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.733
    Antall liker
    103.703
    Torget vurderinger
    23
    Så Vidar P postet her inne for første gang på over et år, han musikkposter har vært savnet av meg så håper han er tilbake.
    VidarP er savnet - men enda mer savner jeg Cedric ;) ;)
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.307
    Antall liker
    3.108
    Torget vurderinger
    4
    Litt usikker på hvordan jeg skal tolke den?
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.307
    Antall liker
    11.143
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    2 måneder uten å bruke anlegget høres litt dramatisk ut.
    Snakker vi total avvikling her, eller bare en drastisk forenkling?
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.307
    Antall liker
    3.108
    Torget vurderinger
    4
    Ikke godt å si, var lei hele greia og la det meste ut for salg. Kunne tenkt meg å forenkle anlegget men blir nok ikke "kvitt" forsterker settet til en fornuftig pris, og da blir det vel dyrt. Vurder nå om jeg skal selge Naim cdspiller og riaa eller bare beholde alt.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.307
    Antall liker
    3.108
    Torget vurderinger
    4
    Blitt mye musikkspilling i det siste. Har også hentet frem min gamle Kenwood KD-650 som fungerer utmerket sammen med AT-33PTG/II og Naim Superline.

    kenwood_kd-650.jpg
     
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    Går i bølgedaler for de fleste tror jeg denne spillingen, og så er det fint med langhelg...
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.307
    Antall liker
    3.108
    Torget vurderinger
    4
    Vet jo at det bare er forbigående, men det er litt for mange bokser og kabler i anlegget mitt så jeg bør nok forenkle det litt. Men kan ikke kutte helt ut så neste prosjekt må blir å endelig få lyd i Gerrard'en min, nærmer seg 4 år siden jeg kjøpte den!
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.307
    Antall liker
    3.108
    Torget vurderinger
    4
    Har begynt å blir frisk/syk (stryk det som passer) igjen og ser nå etter en Thorens TD 124 som jeg lenger har hatt lyst på. Trenger absolutt ikke en spiller til men ...
    Noe tilsvarende disse er jeg håper å ende opp med om en stund.

    td 124 emt.jpg


    td124 v2.jpg
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.307
    Antall liker
    3.108
    Torget vurderinger
    4
    Denne hadde jeg glemt jeg kjøpt, og har heller ikke vært noe stor fan av John Abercrombie, men dette var tøft!

    John Abercrombie gateway.jpg
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.307
    Antall liker
    3.108
    Torget vurderinger
    4
    Skal ikke være lett dette med vinyl. Tenkte at TD124/SME3009 og en Ortofon SPU måtte være perfekt for jazz og spesielt gammel Blue Note ol. Kom så over en
    liten anmeldelse av Classic GM E Mk:

    Remember, what the analog gods give, they also take away. Recordings with a ton of dynamic range come off sounding slightly lifeless. Music Matters’ Blue Note pressings, which blast out of the speakers, are more subdued with the SPU, where the older originals really shine. It’s exactly the opposite with a modern, high-performance MC cartridge; vintage discs are less exciting, yet the Music Matters discs explode.

    Kanskje prøve en mono pu istedenfor .




     

    HALOLS

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.07.2007
    Innlegg
    204
    Antall liker
    94
    Sted
    Troms
    Torget vurderinger
    1
    Jeg klarer ikke å ta noen som skriver en slik anmeldelse seriøst. Å kategorisk stadfeste at en SPU GM E kun kan spille gamle BN pressinger, og en moderne pickup kun briljerer med nye pressinger. Det blir for fattig lesing for meg...
    Hva om du bare prøver en SPU selv. Annenhåndsverdien er generelt god på dem, så det helt store tapet blir det jo ikke om du syns det låter kjipt.
    Riktignok må man være klar over at en SPU ikke er en moderne lyst klingende pickup.

    For øvrig ville jeg vel helst ha fått i gang 401 og prøvd SPU på den heller. 124 gjør fint lite som ikke en 401 kan.
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    7.000
    Antall liker
    5.919
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Du bor vel ikke SÅ fryktelig langt unna Minutten? Noen Minutter kanskje?
    Hva om du kaster deg i bilen en av de nærmeste dagene, henter SPU og tar den med deg hjem ett par dager og leverer igjen etter noen kvelder med snurring av BlueNote skiver. Det koster deg bare bilturen.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.307
    Antall liker
    3.108
    Torget vurderinger
    4
    124 gjør fint lite som ikke en 401 kan.
    Den ser mye bedre ut! :)
    Har ikke noen arm som kan bruke SPU så da må jeg kjøpe arm og lage nytt armbord. MM platene er mastret slik at de låter mest mulig likt mastertapen, de originale BN platene var mastret for å låte best mulig på det avspillingsutstyret som var tilgjengelig på den tiden. Noen foretrekker MM mens andre liker EQ'en på de originale. Prisene på originaler passer ikke min lommebok så jeg holder med til MM ol.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.307
    Antall liker
    3.108
    Torget vurderinger
    4
    Du bor vel ikke SÅ fryktelig langt unna Minutten? Noen Minutter kanskje?
    Hva om du kaster deg i bilen en av de nærmeste dagene, henter SPU og tar den med deg hjem ett par dager og leverer igjen etter noen kvelder med snurring av BlueNote skiver. Det koster deg bare bilturen.
    Takk for tilbudet, men har ikke arm som takler SPU enda (er i forhandlinger så ting kan forandre seg).
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn