Melody Gardot

T

Teip

Gjest
Synes begge hennes album er rene perler for avslappede stunder i sofa.
Cowboy Junkies-"The Trinity Session" er et annet album som med fordel kan avspilles i samme session.

Mvh
 

BanjoArrne

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.01.2007
Innlegg
1.433
Antall liker
30
...Og definitivt Norah Jones sitt album "Come Away With Me". :)
 

stereo

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.01.2003
Innlegg
207
Antall liker
18
Melody Gardot 1.mai i Oslo Konserthus var TOPP KLASSE!
Hun har en meget god stemme og er dyktig til fingerspissene. Det svingte heftig og låtene satt skikkelig. De andre i bandet fikk slippe til og leverte både soloprestasjoner og utførelse ellers som gjorde musikk opplevelsen mye større enn platene. Lyden var også på et nivå stereoanleggene bare kan glemme.

Jeg kommer neste gang også :D

stereo
 

HoJ

En glad amatør.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
19.723
Antall liker
35.913
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Ho var vist i Rogaland denne uken også, noe jeg ikke fikk med meg :'(
 

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Innlegg
4.648
Antall liker
1.386
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
stereo skrev:
Melody Gardot 1.mai i Oslo Konserthus var TOPP KLASSE!
Hun har en meget god stemme og er dyktig til fingerspissene. Det svingte heftig og låtene satt skikkelig. De andre i bandet fikk slippe til og leverte både soloprestasjoner og utførelse ellers som gjorde musikk opplevelsen mye større enn platene. Lyden var også på et nivå stereoanleggene bare kan glemme.

Jeg kommer neste gang også :D

stereo
Ja rå konsert, jeg så den fra vaktbua på Oslo Konserthus da jeg var på jobb, jeg ble overrasket over hvor godt jeg likte konserten, etterpå snakket jeg en del med bassisten. Men makan til treg dame ut av garderoben, det ble tilsammen på to kvelder 5,5 timers overtid på meg...

Men men, jeg fikk slått av en prat med henne siste kveld og hun tok meg i hånden og takket for seg.

Uansett, stakkars dame, hjerneskadet av ulykke...
 

BanjoArrne

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.01.2007
Innlegg
1.433
Antall liker
30
stereo skrev:
Melody Gardot 1.mai i Oslo Konserthus var TOPP KLASSE!
Hun har en meget god stemme og er dyktig til fingerspissene. Det svingte heftig og låtene satt skikkelig. De andre i bandet fikk slippe til og leverte både soloprestasjoner og utførelse ellers som gjorde musikk opplevelsen mye større enn platene. Lyden var også på et nivå stereoanleggene bare kan glemme.

Jeg kommer neste gang også :D

stereo
Fint å høre du hadde en alle tiders opplevelse,Stereo. Ut fra hvor bra selve albumet låter og når du sier det du sier her,så kan jeg bare se for meg at dette var en enestående konsert. :)
 

torem

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.12.2007
Innlegg
2.940
Antall liker
755
Skink_123 skrev:
Men men, jeg fikk slått av en prat med henne siste kveld og hun tok meg i hånden og takket for seg.

Uansett, stakkars dame, hjerneskadet av ulykke...
Blir jo ørlite misunnelig på deg nå Skink_123. Skulle gjerne sett henne live, men hun kommer vel neppe til Trondheim før hun er gammel og grå (det er slik det er å bo i utkanten :().

Ser jo ut som hun klarer seg bra, i alle fall tilsynelatende. Jeg mener fortsatt hun har særpreg, og at stemmen høres bra ut på et bra hifi-annlegg (f.eks. på en god vinyl-rigg).
 

Grumpy

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2007
Innlegg
5.660
Antall liker
15.652
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Nå får publikum i Oslo en ny anledning til å oppleve Melody Gardot. Denne gangen blir det utendørskonsert i fantastiske omgivelser ved Karpedammen på Akershus festning. Konserten er opptakten til årets Oslo Jazzfestival som arrangerer konserten i samarbeid med Stageway.

MELODY GARDOT
KARPEDAMMEN AKERSHUS FESTNING
fre, 30.07.10 kl.20:00

;D
 

torem

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.12.2007
Innlegg
2.940
Antall liker
755
Grumpy skrev:
Nå får publikum i Oslo en ny anledning til å oppleve Melody Gardot. Denne gangen blir det utendørskonsert i fantastiske omgivelser ved Karpedammen på Akershus festning. Konserten er opptakten til årets Oslo Jazzfestival som arrangerer konserten i samarbeid med Stageway.

MELODY GARDOT
KARPEDAMMEN AKERSHUS FESTNING
fre, 30.07.10 kl.20:00

;D
Ser man det. Hun er vel en såkalt "norgesvenn" nå. Mange fans og godt betalte spillejobber antar jeg :) Vet du om dette er en "familekonsert" med "unger og is", eller en konsert det faktisk er mulig å lytte til? Mulig jeg kan klare å legge en ferietur innom.
 

Grumpy

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2007
Innlegg
5.660
Antall liker
15.652
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
torem skrev:
Grumpy skrev:
Nå får publikum i Oslo en ny anledning til å oppleve Melody Gardot. Denne gangen blir det utendørskonsert i fantastiske omgivelser ved Karpedammen på Akershus festning. Konserten er opptakten til årets Oslo Jazzfestival som arrangerer konserten i samarbeid med Stageway.

MELODY GARDOT
KARPEDAMMEN AKERSHUS FESTNING
fre, 30.07.10 kl.20:00

;D
Ser man det. Hun er vel en såkalt "norgesvenn" nå. Mange fans og godt betalte spillejobber antar jeg :) Vet du om dette er en "familekonsert" med "unger og is", eller en konsert det faktisk er mulig å lytte til? Mulig jeg kan klare å legge en ferietur innom.
Det er jo en utekonsert på kveldstid hvor det er fullt mulig å ha med barn, ja. Det er begrenset med sitteplasser Torem og jeg vil kanskje si at hvilken som helst annen festival hvor du kan slå deg ned i en gresshelling ville ha vært bedre. Nokså slitsom å stå, ville nå jeg syntes sett fra et barns øye. Svaret er egentlig "tja..." det kommer litt ann på ungenes alder og adferd. Men, får du fatt i sitteplasser Torem, så har jeg sett de som har hatt med seg barn, ja. Du har en "restaurant" i forkant hvor det også går an å leske seg litt.
-Det kan også tenkes at andre har andre oppfatninger enn meg.

/-Jan P.
 

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.968
Antall liker
13.358
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
Diana Krall ved Karpedammen var bra,så dette skulle vel kunne bli minst like fin opplevelse
mvh
Leif
 

torem

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.12.2007
Innlegg
2.940
Antall liker
755
Krall har vel en kraftigere stemme, så hun overdøver vel evt. bråk fra "salen". Nåvel, sikkert ganske lydhørt publikum der såpass sent på kvelden skulle jeg tro ja. Jeg får møte opp å finne meg en sitteplass hvis jeg drar dit :)
 

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
40.831
Antall liker
85.939
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
98
En times program på SVT2 i kveld kl 21 med Melody Gardot
 

torem

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.12.2007
Innlegg
2.940
Antall liker
755
TTmania skrev:
En times program på SVT2 i kveld kl 21 med Melody Gardot
Takk for tipset :)

Jettebra. Håper det kommer ei bra live-plate på vinyl etterhvert.
 

BanjoArrne

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.01.2007
Innlegg
1.433
Antall liker
30
...Og da var biletter innkjøpt! Bare å glede seg til Søndag 1. August ! :D :D :D
 

torem

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.12.2007
Innlegg
2.940
Antall liker
755
Satser på å dra dit jeg også, hvis jeg er hjemme da (dessverre midt i ferien).
 
R

Runesande

Gjest
Erland skrev:
Finn M skrev:
Kjøpte Melody Gardot samtidig med Madeleine Peyroux: Half the perfect world for en uke siden.
Resultat? Rått parti!
MG har så langt bare blitt tildelt en gjennomspilling siden jeg ikke får MP vekk fra spilleren! 8)
Dette er en av mine topp-ti-plater!

Madeleine Peyroux: Half the perfect world
Mulig de har gjort noe med mastring etc siden den kom på markedet, men den utgaven jeg har av Madeleine Peyroux "Half the Perfect World" er så ræva at jeg orker ikke høre på den(og jeg er ikke hysterisk). Høres ut slik som gamle kassetter som hadde overvintret i garasjen en 3-4 år. - grumsete og uklar.
Denne inspillingen er så dårlig at den fungerer ikke på iPod en gang!
Den er ikke grumsete og uklar, men den gir ingen audiofil orgasme. Den virker litt laid back og kjedelig lydmessig. Instrumentene er vel med vilje lagt litt langt bak i lydbilde. Noen vil vel kalle den veldig nøytral i lyden. Ms. Peyrox ble jo etter sin første skive opphøyet til den nye "The Lady" - Billie Holiday, noe jeg etter hennes seneste utgivelser er helt uenig i. Hun virker kjedelig og uinspirert på sin siste "Bare Bones".

Jeg er litt høy på pæra når det gjelder Melody Gardot. Jeg forhåndsbestilte hennes første CD før den kom ut på Amazon. Leste om henne i jazzfora. Jeg kan bare anbefale vinylutgaven av den siste. :)

Ikke glem Patricia Barber, Holly Cole og Cassandra Wilson (særlig Blue Light Til Dawn og New Moon Daughter). Dette er vel toppen i dag av kvinnelige jazzvokalister. Jeg har alt disse damene har utgitt. Holly Coles, Temptation, som er Tom Waits sanger - laget sammen med Tom Waits er en absolutt høydare. Patricia Barber er klassisk utdannet på klaver, men hadde en far som var saksofonist hos bl. a Stan Gets, havnet på skråplanet som jazzartist med mye selvskrevet materiale. Hun er min absolutte favoritt innenfor vokaljazz. Disse tre damene har også utmerket lydkvalitet.


mvh
Rune
 

torem

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.12.2007
Innlegg
2.940
Antall liker
755
Runesande skrev:
Jeg er litt høy på pæra når det gjelder Melody Gardot. Jeg forhåndsbestilte hennes første CD før den kom ut på Amazon. Leste om henne i jazzfora. Jeg kan bare anbefale vinylutgaven av den siste. :)
Jeg har den siste på vinyl, men pressinga på mitt eks. er ikke helt audiofil. Jeg mistenker den for å være "Tjekkia-pressing". Når jeg holder plata opp mot lyset ser det ut som noen har tråkka på vinylen!! Jeg har sikkert en europisk utgave kjøpt her i Norge, kanskje det finnes en bedre US-utgave? Uansett, sent på kvelden/tidlig natt 8) fungerer spesielt B-sida fortreffelig, stemmen kommer fram i lydbildet og strykerne legger seg i bakgrunnen. Ikke noe dårlig produksjon, selv om som sagt pressinga ikke er helt topp.

Har sjekka ut Patricia Barber og Holly Cole på cd. Veldig bra lyd, men blir vel generelt litt for "seriøst" for meg. Betviler ikke at de sikkert er bedre skolert enn Melody, men Melody har litt mer "charme" i mine ører/øyner(!).
 

Finn M

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.09.2008
Innlegg
1.492
Antall liker
842
Torget vurderinger
6

Madeleine Peyroux: Half the perfect world
På et virkelig godt anlegg er ovennevnte en av de platene jeg har med best lyd. Man får faktisk nærmest surround opplevelse der lyden omfavner deg, kommer rundt også fra sidene! Helt fantastisk! 8) 8) 8) Og kornete?! ;D ;D ;D Nei, den er myk, varm men samtidig dynamisk.
Hadde en El.comp cds-spiller innom for noen uker siden, byttet da ut min Capitole mot denne og fikk fullstendig nedtur. Lyden ble redusert til vanlig hifi lyd. Mange ville sikkert ha vært fornøyd men det er fordi de ikke hadde hørt bedre. Den var bred med dyp bass, men stereomessig flat og vanlig og som du sier... kjedelig.... ::)

Nei gutter, har flere eksempel nå på plater som blir beskrevet som middels eller dårlig fordi de blir avslørt på det eierne tror er referanseoppsett. Må da bare si at på et virkelig godt anlegg kan man få seg store overraskelser. Innspillinger som man trodde var middels kan blomstre opp til de grader! Det er det som er å ha et godt anlegg, folkens! 8) Men det tok meg 20 år å gjøre denne oppdagelsen....



Runesande skrev:
Erland skrev:
Mulig de har gjort noe med mastring etc siden den kom på markedet, men den utgaven jeg har av Madeleine Peyroux "Half the Perfect World" er så ræva at jeg orker ikke høre på den(og jeg er ikke hysterisk). Høres ut slik som gamle kassetter som hadde overvintret i garasjen en 3-4 år. - grumsete og uklar.
Denne inspillingen er så dårlig at den fungerer ikke på iPod en gang!
Den er ikke grumsete og uklar, men den gir ingen audiofil orgasme. Den virker litt laid back og kjedelig lydmessig. Instrumentene er vel med vilje lagt litt langt bak i lydbilde. Noen vil vel kalle den veldig nøytral i lyden. Ms. Peyrox ble jo etter sin første skive opphøyet til den nye "The Lady" - Billie Holiday, noe jeg etter hennes seneste utgivelser er helt uenig i. Hun virker kjedelig og uinspirert på sin siste "Bare Bones".

Jeg er litt høy på pæra når det gjelder Melody Gardot. Jeg forhåndsbestilte hennes første CD før den kom ut på Amazon. Leste om henne i jazzfora. Jeg kan bare anbefale vinylutgaven av den siste. :)

Ikke glem Patricia Barber, Holly Cole og Cassandra Wilson (særlig Blue Light Til Dawn og New Moon Daughter). Dette er vel toppen i dag av kvinnelige jazzvokalister. Jeg har alt disse damene har utgitt. Holly Coles, Temptation, som er Tom Waits sanger - laget sammen med Tom Waits er en absolutt høydare. Patricia Barber er klassisk utdannet på klaver, men hadde en far som var saksofonist hos bl. a Stan Gets, havnet på skråplanet som jazzartist med mye selvskrevet materiale. Hun er min absolutte favoritt innenfor vokaljazz. Disse tre damene har også utmerket lydkvalitet.


mvh
Rune
 
R

Runesande

Gjest
Finn M!
Æsj - Jeg kommenterer ikke anlegg fordi jeg driver ikke med dette for anleggets del, men for musikken. Jeg har vokst fra sandkasseprinsippet/kongen på haugen måten å leve på. At du får så mye mer ut av Ms. Peyroux enn oss andre, er for at ditt anlegg er så mye bedre? Det blir for dumt............
Jeg har alt hun har utgitt. Etter fjerde utgivelse i samme spor, så ga ikke "half the perfect world" meg noe musikalsk sett. Nevnte skive og den siste til Melody Gardot er begge på en måte lavmælt instrumentalt sett. (Det betyr ikke dårlig lyd). Forskjellen mellom disse to er at Melody Gardot, med sin bakgrunn og unge alder, har en mulighet til å utvikle seg musikalsk og vokalt. Ms. Peyroux har FOR MEG, stagnert.

Nå spiller jo jeg CD'er på en oppgradert Edge CD spiller - det er jo som kjent bare no' dritt! ;D

mvh
Rune
 

Finn M

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.09.2008
Innlegg
1.492
Antall liker
842
Torget vurderinger
6
Stopp litt!! Da leser du mitt innlegg feil eller for raskt! Jeg er på din side skjønner du.... ::)
Det jeg skriver er at jeg stadig vekk leser om folk som sier at de har så dyrt og bra anlegg at de stadig vekk avslører god musikk som dårlige innspillinger. Hvorfor i huleste skal man bruke masse penger på et anlegg for å ende opp med å måtte legge den gode musikken på hylla? Da hadde jeg heller kjøpt en Tivoli radio! Det er jo musikken som står i sentrum og det å få favorittmusikken til å lyde best mulig! 8)

Var nettopp i en diskusjon med en med et anlegg til nærmere en halv mill som hevdet av Natalie Merchant ikke var til å høre på annet enn i bilen da innspillingene var grusomme.....
Hvorfor hiver man ikke da det dyre anlegget i søpla, for jeg spør som deg: Hva er egentlig viktigst: anlegget eller musikken....? ???

Runesande skrev:
Finn M!
Æsj - Jeg kommenterer ikke anlegg fordi jeg driver ikke med dette for anleggets del, men for musikken. Jeg har vokst fra sandkasseprinsippet/kongen på haugen måten å leve på. At du får så mye mer ut av Ms. Peyroux enn oss andre, er for at ditt anlegg er så mye bedre? Det blir for dumt............
Jeg har alt hun har utgitt. Etter fjerde utgivelse i samme spor, så ga ikke "half the perfect world" meg noe musikalsk sett. Nevnte skive og den siste til Melody Gardot er begge på en måte lavmælt instrumentalt sett. (Det betyr ikke dårlig lyd). Forskjellen mellom disse to er at Melody Gardot, med sin bakgrunn og unge alder, har en mulighet til å utvikle seg musikalsk og vokalt. Ms. Peyroux har FOR MEG, stagnert.

Nå spiller jo jeg CD'er på en oppgradert Edge CD spiller - det er jo som kjent bare no' dritt! ;D

mvh
Rune
 

torem

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.12.2007
Innlegg
2.940
Antall liker
755
Finn M skrev:
Var nettopp i en diskusjon med en med et anlegg til nærmere en halv mill som hevdet av Natalie Merchant ikke var til å høre på annet enn i bilen da innspillingene var grusomme.....
Hvorfor hiver man ikke da det dyre anlegget i søpla, for jeg spør som deg: Hva er egentlig viktigst: anlegget eller musikken....? ???
Tror HFS generelt viser at musikken er viktigst for de aller fleste, heldigvis.
MEN det er nok et dilemma ved hi-end og "avslørende" anlegg at noen innspillinger faller igjennom, mens andre blomstrer opp. Noe av "mystikken" i musikken kan forsvinne i et anlegg som avslører alt, samtidig som nye detaljer og rom/dynamikk kommer til "syne". Spørs om det går å unngå dette "problemet" helt. Dette er vel i det hele tatt litt av utfordringen til hi-end. Jeg kjenner folk som er kjempefornøyd med en Tivoli radio, og jeg vil neppe anbefalle hi-end til dem. Men vi som er bitt av hi-fi-basillen tenker jo anderledes :)
 
U

utgatt60135

Gjest
Finn M skrev:

Madeleine Peyroux: Half the perfect world
På et virkelig godt anlegg er ovennevnte en av de platene jeg har med best lyd. Man får faktisk nærmest surround opplevelse der lyden omfavner deg, kommer rundt også fra sidene! Helt fantastisk! 8) 8) 8) Og kornete?! ;D ;D ;D Nei, den er myk, varm men samtidig dynamisk.
Hadde en El.comp cds-spiller innom for noen uker siden, byttet da ut min Capitole mot denne og fikk fullstendig nedtur. Lyden ble redusert til vanlig hifi lyd. Mange ville sikkert ha vært fornøyd men det er fordi de ikke hadde hørt bedre. Den var bred med dyp bass, men stereomessig flat og vanlig og som du sier... kjedelig.... ::)

Nei gutter, har flere eksempel nå på plater som blir beskrevet som middels eller dårlig fordi de blir avslørt på det eierne tror er referanseoppsett. Må da bare si at på et virkelig godt anlegg kan man få seg store overraskelser. Innspillinger som man trodde var middels kan blomstre opp til de grader! Det er det som er å ha et godt anlegg, folkens! 8) Men det tok meg 20 år å gjøre denne oppdagelsen....



Runesande skrev:
Erland skrev:
Mulig de har gjort noe med mastring etc siden den kom på markedet, men den utgaven jeg har av Madeleine Peyroux "Half the Perfect World" er så ræva at jeg orker ikke høre på den(og jeg er ikke hysterisk). Høres ut slik som gamle kassetter som hadde overvintret i garasjen en 3-4 år. - grumsete og uklar.
Denne inspillingen er så dårlig at den fungerer ikke på iPod en gang!
Den er ikke grumsete og uklar, men den gir ingen audiofil orgasme. Den virker litt laid back og kjedelig lydmessig. Instrumentene er vel med vilje lagt litt langt bak i lydbilde. Noen vil vel kalle den veldig nøytral i lyden. Ms. Peyrox ble jo etter sin første skive opphøyet til den nye "The Lady" - Billie Holiday, noe jeg etter hennes seneste utgivelser er helt uenig i. Hun virker kjedelig og uinspirert på sin siste "Bare Bones".

Jeg er litt høy på pæra når det gjelder Melody Gardot. Jeg forhåndsbestilte hennes første CD før den kom ut på Amazon. Leste om henne i jazzfora. Jeg kan bare anbefale vinylutgaven av den siste. :)

Ikke glem Patricia Barber, Holly Cole og Cassandra Wilson (særlig Blue Light Til Dawn og New Moon Daughter). Dette er vel toppen i dag av kvinnelige jazzvokalister. Jeg har alt disse damene har utgitt. Holly Coles, Temptation, som er Tom Waits sanger - laget sammen med Tom Waits er en absolutt høydare. Patricia Barber er klassisk utdannet på klaver, men hadde en far som var saksofonist hos bl. a Stan Gets, havnet på skråplanet som jazzartist med mye selvskrevet materiale. Hun er min absolutte favoritt innenfor vokaljazz. Disse tre damene har også utmerket lydkvalitet.


mvh
Rune
Half the Perfect World er ikke blant de beste lydtekniske jeg har. Til det er den for farget. Fet, varm og gyllen klang og mot det mørke. Det er helt sikkert bevisst mikset slik. Rødvinslyd ala Sonus Faber ;). Men hvis den låter grumsete og uklar så er det anleggets skyld, for tross at den ikke akkurat er nøytral så er det god kvalitet. Godt over middels vil jeg si. Akkurat som HiFi anlegg så vil en slik oppmykning og varme tilsløre klarheten litt.

Liker Peyroux veldig godt når det skal nytes og roes helt ned. Gardot plata har jeg ikke hørt på siden jeg fikk den pluss noen dager. Det sier vel sitt.
 

BanjoArrne

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.01.2007
Innlegg
1.433
Antall liker
30
Var på konserten i borg-gården i Trondheim,men ble litt skuffet faktisk. :-\

Det kan vel komme av de høye forventningene så da kan det like godt være min egen feil at det ikke ble som jeg hadde håpet.

Liker Melody like godt fremdeles jeg. :)
 

torem

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.12.2007
Innlegg
2.940
Antall liker
755
Jeg feiget ut og møtte ikke opp på konserten i Trondheim. Delvis pga vond fot og redsel for å bli stående veldig lenge uten noen mulighet for å sette meg ned (sånn sett ligner jeg litt på Melody, men likheten stopper nok der :)

Hadde konserten f.eks. vært i Olavshallen hadde jeg møtt garantert. Synes egentlig det er en uting at slike konserter skal være utendørs, men jeg er nok i mindretall.
 

fhe

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.11.2006
Innlegg
110
Antall liker
2
Så Gardot under Canal Street Arendal i sommer og var i utgangspunktet ganske skeptisk til om såpass lavmælt musikk ville fungere fra utendørsscenen som kveldens siste konsert med et smått beruset (meg selv inkludert) publikum.
Vanligvis sparer man fyrverkeriet til slutt, men her valgte man å legge Gardot etter Richard Bona som jo varter opp med adskillig friskere rytmer og trøkk.
Endel forlot konserten, men jeg tror nok at de som valgte å bli ikke angret på det. Hun klarte å få folk med seg og presenterte musikken og seg selv med stil. Veldig flott og med dyktige musikere.
Desverre er ikke presentasjonen helt av samme kaliber på plata synes jeg. Hadde gjerne sett at noe av trykket fra konserten også hadde vist seg der.
Men for all del, jeg liker siste plata hennes, bedre etterhvert som jeg hører den faktisk.
 

Flageborg

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2005
Innlegg
6.617
Antall liker
3.149
Torget vurderinger
0
fhe skrev:
Så Gardot under Canal Street Arendal i sommer og var i utgangspunktet ganske skeptisk til om såpass lavmælt musikk ville fungere fra utendørsscenen som kveldens siste konsert med et smått beruset (meg selv inkludert) publikum.
Det gjorde vi også, uten alkohyl, og et signert eksemplar hver, har vi også ;D

Se gjerne flere bilder fra Melody Gardot konserten under Canal Street 2010 her:
http://kringlyd.no/index.php?option=com_joomgallery&func=viewcategory&catid=19&startpage=6&Itemid=65#category


 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.405
Antall liker
1.137
Torget vurderinger
4
Birdman skrev:
Kjøpte plata på vinyl for et par uker siden. Så langt har jeg kun klart å tvinge meg gjennom side én. Dette er drepende kjedelig! Jeg så dama opptre hos Skavlan, og ble litt fascinert den gang, men er redd dette kun blir hyllefyll. Det er mulig jeg ikke har vært i riktig lune for denne typen musikk i det siste, skjønt hvis dette var veldig bra, så hadde jeg nok forsøkt å komme i lunet. Og ja, jeg liker et par av Diana Krall sine plater godt. Gardot har ikke x-faktoren for meg.
Jeg har hørt heismusikk som er mer engasjerende enn hun dama.

Med tanke på hvor mye god musikk som finnes innen sjangeren er det for meg et mysterium hvorfor musikk som det her får så mye oppmerksomhet. Jeg har kjøpt et album av dama men det er ikke det jeg lytter mest til.
 

Flageborg

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2005
Innlegg
6.617
Antall liker
3.149
Torget vurderinger
0
Anonym skrev:
Jeg har hørt heismusikk som er mer engasjerende enn hun dama.
Med tanke på hvor mye god musikk som finnes innen sjangeren er det for meg et mysterium hvorfor musikk som det her får så mye oppmerksomhet. Jeg har kjøpt et album av dama men det er ikke det jeg lytter mest til.
Med et skikkelig oppsett kan du kanskje oppleve mer av musikken enn det som finnes i en heis ???
 

torem

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.12.2007
Innlegg
2.940
Antall liker
755
Flageborg skrev:
Med et skikkelig oppsett kan du kanskje oppleve mer av musikken enn det som finnes i en heis ???
Ja, på sisteplata er det ekte strykere. F.eks. på en god vinylrigg er det lett å høre dette. Strykerne legger seg bak vokalen og gir en bra dybdeperspektiv i lydbildet :)

Det at ei plate er "easy" betyr ikke nødvendigvis at den er tannløs. Men bevares, det finnes sikkert mange grunner til å ikke like både dama og musikken.
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.405
Antall liker
1.137
Torget vurderinger
4
Flageborg skrev:
Anonym skrev:
Jeg har hørt heismusikk som er mer engasjerende enn hun dama.
Med tanke på hvor mye god musikk som finnes innen sjangeren er det for meg et mysterium hvorfor musikk som det her får så mye oppmerksomhet. Jeg har kjøpt et album av dama men det er ikke det jeg lytter mest til.
Med et skikkelig oppsett kan du kanskje oppleve mer av musikken enn det som finnes i en heis ???
For å nyte god musikk er en ikke avhengig av noe godt stereoanlegg.
Forøvrig har jeg et skikkelig oppsett og ikke noen heis stående i stua.
 

Flageborg

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2005
Innlegg
6.617
Antall liker
3.149
Torget vurderinger
0
Anonym skrev:
For å nyte god musikk er en ikke avhengig av noe godt stereoanlegg.
Forøvrig har jeg et skikkelig oppsett og ikke noen heis stående i stua.
Synd at du bommer så fullstendig på elementære grunnleggende elementer ;)
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.405
Antall liker
1.137
Torget vurderinger
4
Flageborg skrev:
Anonym skrev:
For å nyte god musikk er en ikke avhengig av noe godt stereoanlegg.
Forøvrig har jeg et skikkelig oppsett og ikke noen heis stående i stua.
Synd at du bommer så fullstendig på elementære grunnleggende elementer ;)
Du tenker på mangelen på dypbass?
 

Flageborg

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2005
Innlegg
6.617
Antall liker
3.149
Torget vurderinger
0
Anonym skrev:
Du tenker på mangelen på dypbass?
Nei, overhodet ikke... ::)

Det er heller et fraværende element på Melody Gardots skiver....,
men detaljene i mellomtonen er forførende ;D
 

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Innlegg
10.127
Antall liker
3.908
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
Heis til heismusikk.....!

Har heismusikk, mangler heis. Her må noe gjøres...



 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Anonym skrev:
Birdman skrev:
Kjøpte plata på vinyl for et par uker siden. Så langt har jeg kun klart å tvinge meg gjennom side én. Dette er drepende kjedelig! Jeg så dama opptre hos Skavlan, og ble litt fascinert den gang, men er redd dette kun blir hyllefyll. Det er mulig jeg ikke har vært i riktig lune for denne typen musikk i det siste, skjønt hvis dette var veldig bra, så hadde jeg nok forsøkt å komme i lunet. Og ja, jeg liker et par av Diana Krall sine plater godt. Gardot har ikke x-faktoren for meg.
Jeg har hørt heismusikk som er mer engasjerende enn hun dama.

Med tanke på hvor mye god musikk som finnes innen sjangeren er det for meg et mysterium hvorfor musikk som det her får så mye oppmerksomhet. Jeg har kjøpt et album av dama men det er ikke det jeg lytter mest til.
Den heisen har ikke jeg vært i, for det har vært lisensfri ventemusikk fra telefonkø jeg har hørt der. Men musikk for flyplasser kan være mer interessant.



Mye god musikk innen en genre er ikke nødvendigvis et argument for mindre musikk i genren. Gardod spilles lite her, i likhet med Krall. Men så ille at det ikke har livets rett er det jo ikke, og de gir jo åpenbart folk ro i sjelen. Hvilke moderne jazzsangerinner mener du er alternativer i genren? Det er jo ikke en genre som engasjerer så mye, og det er vel heller det motsatte som er hensikten. Og da holder det ikke å komme med burleske frijazzere, for det er ikke samme genre.
 

torem

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.12.2007
Innlegg
2.940
Antall liker
755
Krall er en smule undervurdert synes jeg, sikkert fordi hun er ei dame som vi menn har problemer med å ta seriøst. Hun er ikke "bare" ei sangerinne, hun er i tillegg en ganske habil pianist, og har også vært med å skrive låter. Hør f.eks. "The Girl In The Other Room". Hadde det stått et mannsnavn på den plata..
 
R

Runesande

Gjest
Jeg er enig med deg Torem at Krall er en dyktig dame. Jeg er også enig med deg i at "The Girl In The Other Room" er hennes beste. Så var det om det hadde stått en mann bak........ Det er vel det som er saken med akkurat dette albumet - at det er hennes mann Elvi Costello som står bak det egenproduserte og arrangement.

Rune
 
Topp Bunn