Mic: Behringer ECM8000 uten individuelt kalibrert korreksjonsfil
Lydkort: E-MU 0404 USB (med kalibreringsfil, imidlertid uten reell betydning grunnet minimale avvik)
Micen står på mikrofonstativ rett på gulvet som er i betong med vegg til vegg teppe.
Jeg bruker vanligvis å måle alle lytteposisjoner for å finne generelle romproblemer når jeg kalibrerer sub.
Ved disse målingene har jeg ikke gjort det, men dette er fullt mulig å gjennomføre, men det gir egentlig ikke så mye annet enn forståelse. DRC er f.eks avhengig av en enkelt måling for å fungere, så da gjelder det å få en bra måling.
Når jeg skal begynne å leke meg med akustikkplater etterhvert så kommer jeg til å utføre flere målinger rundt omkring bare for å få et innblikk i hva de gjør med akustikken.
Eventuelle frekvensmessige avvik i mic vil ikke ha noe særlig å si siden jeg uansett lager en target-kurve basert på hva jeg hører og ikke på hva jeg måler
Støygulvet er ikke et problem. Målingene endrer seg så godt som ikke i det hele tatt ved høyere SPL. Outputen i grafene er forøvrig kalibrert med SPL-meter før måling ja.