Jeg øser på med bilder fra dagens doo
Det gjelder å dra til
Jeg har lyst til at bassene skal være svart matte, men jeg gidder ikke å male eller lakkere dem,. Så jeg lager deksler som hel limes til kassene i 6mm forex, det samme materialet jeg har brukt på resten av rommet.
Forex er et flott materiale å jobbe med. Eneste bakdelen med dette materialet er at det fort blir merker, hvis man er litt uforsiktig.
Nå skal disse bassene bare stå rolig ved frontveggen, og jeg er såpass gammel at jeg ikke har noen troll flyende hjemme lenger, så jeg bekymrer meg ikke.
Her er en tegning av hvordan jeg tenkte det skulle bil. Det var spennende å se om jeg traff med hullene på siden. De to strekene vertikalt på tegningen er til fresing med v fres. Jeg freser 4,7 mm ned, og de resterende 0,3mm + beskyttelses folien holder materialene sammen. Så er det bare å "bende" delene forsiktig opp i 90 grader. Dere skjønner sikkert når dere ser på bildene nedover her.
Kjørte en liten test først, for å sikre meg at hullene passet
Limes opp i 90 grader
Jeg opplever at bildene hopper litt opp og ned når jeg driver å legger inn, så det er ikke alltid teksten passer med bildene
Men, dere får holde ut ;D
Nærbilde av v sporet
Og slik blir det, nesten, det er fremdeles beskyttelses folie på. Den tar jeg først av når alt er montert, og jeg skal begynne å spille på de. Det blir nok først utpå nyåret, i og med at jeg er avhengige av andre for å få de til å spille.
Men. jeg er ikke eldre enn at jeg kan vente til da
Og traff gjorde jeg også, gudskjelov