Kjeller'n- superkort byggetråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.405
    Antall liker
    3.602
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.699
    Antall liker
    7.869
    Lars;

    Har du brukt mine tegninger din slask - de er for bakmontering av bøssingene?

    Det kommer til å trøkke skikkelig inni de kassene. Jeg lette meg gul og blå etter en drittlyd som kom når jeg dro på. Til slutt fant jeg ut hva det var. Bøssingen plystra. En bitteliten kasse på innsida med hull akkurat til ledningene og gugge til å tette rundt disse også gjorde susen.

    Ellers er jeg meget fornøyet over det du viser. Gleder meg til første bordsetting i den superkorte tråden. Jeg tar med blomster, du holder drikke.

    BB
     

    sclalars

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2006
    Innlegg
    2.397
    Antall liker
    1.718
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    1
    Lars;

    Har du brukt mine tegninger din slask - de er for bakmontering av bøssingene?

    Det kommer til å trøkke skikkelig inni de kassene. Jeg lette meg gul og blå etter en drittlyd som kom når jeg dro på. Til slutt fant jeg ut hva det var. Bøssingen plystra. En bitteliten kasse på innsida med hull akkurat til ledningene og gugge til å tette rundt disse også gjorde susen.

    Ellers er jeg meget fornøyet over det du viser. Gleder meg til første bordsetting i den superkorte tråden. Jeg tar med blomster, du holder drikke.

    BB
    Det vil jeg. Jeg er en jævel på å lage te:)
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.719
    Antall liker
    103.641
    Torget vurderinger
    23

    sclalars

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2006
    Innlegg
    2.397
    Antall liker
    1.718
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    1
    Kan du ikke bare snu platen 180 grader?:)
    Eller kjøpe kontakter med alle fire hullene. Det finnes.
    Fort gjort å bore opp nye hull med batteridrill vettu ;) Skal jo bare sitte noen usle 3mm skruer der.
    Vet jeg vel, så hva syter du for da? Fiske sympati? Njet. Dette burde du hatt kål på. :mad: :rolleyes:

    Håper du ikke har bestilt links stoler nå da, hehe
    Vel, ville vel egentlig bare vise at det er mennesklig å feile, derfor burde ikke dette ha skjedd ;)
     

    sclalars

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2006
    Innlegg
    2.397
    Antall liker
    1.718
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    1
    Nå har trikke'rn gjort sitt. Lagt opp en ledslynge fra vegg til tak til vegg igjen. Ble noen timer med lodding og kåling, men vi fikk det til :)

    20171123_155309_zps4nredmbn.jpg


    Og da ble det seende sånn ut når jeg slo av spot'ene.

    20171116_201714_zpszlbthxwq.jpg



    20171116_202413_zps1magg8b8.jpg



    Deilig å ha litt lys når man ser på "tv" :)


    20171121_210358_zpsnr4yviik.jpg
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.887
    Antall liker
    8.885
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Morsomt å følge med på så flott arbeid!

    Hva skal du med så mange plugger på basstårna...?

    Mvh
    OMF
     

    sclalars

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2006
    Innlegg
    2.397
    Antall liker
    1.718
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    1
    Morsomt å følge med på så flott arbeid!

    Hva skal du med så mange plugger på basstårna...?

    Mvh
    OMF
    Nå spør du en som er helt noldus på dette, Svaret er aner ikke ;). Gjør bare som jeg får beskjed om jeg;)
    Jeg får holde meg til det jeg kan. Overlater slikt til andre. Du får spørre Thohaug, han kan sikkert gi deg et fornuftig svar.
    (Regner med at det har noe å gjøre med seriekobling av noe slag ;) )
    Jeg har funnet ut hvordan jeg skal slå på og av anlegget da, ikke værst bare det;)
     

    Nikko03

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Innlegg
    4.429
    Antall liker
    2.858
    Torget vurderinger
    3
    Veldig lurt med mange plugger hvis planen er flere forsterker kanaler og individuell deling :) :)
     

    sclalars

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2006
    Innlegg
    2.397
    Antall liker
    1.718
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    1
    Jeg øser på med bilder fra dagens doo

    20171209_091114_zpsr4i0ohzt.jpg



    20171209_091136_zps4vozs4j9.jpg



    20171209_091417_zpsemkljtkv.jpg



    Det gjelder å dra til;)

    20171209_104302_zps5qjfc1oc.jpg



    Jeg har lyst til at bassene skal være svart matte, men jeg gidder ikke å male eller lakkere dem,. Så jeg lager deksler som hel limes til kassene i 6mm forex, det samme materialet jeg har brukt på resten av rommet.
    Forex er et flott materiale å jobbe med. Eneste bakdelen med dette materialet er at det fort blir merker, hvis man er litt uforsiktig.
    Nå skal disse bassene bare stå rolig ved frontveggen, og jeg er såpass gammel at jeg ikke har noen troll flyende hjemme lenger, så jeg bekymrer meg ikke.
    Her er en tegning av hvordan jeg tenkte det skulle bil. Det var spennende å se om jeg traff med hullene på siden. De to strekene vertikalt på tegningen er til fresing med v fres. Jeg freser 4,7 mm ned, og de resterende 0,3mm + beskyttelses folien holder materialene sammen. Så er det bare å "bende" delene forsiktig opp i 90 grader. Dere skjønner sikkert når dere ser på bildene nedover her.

    20171209_111427_zpswo3ewhmo.jpg



    20171209_114323_zpsu0gtqyoo.jpg



    Kjørte en liten test først, for å sikre meg at hullene passet


    20171209_115305_zpsljsrxk5u.jpg



    Limes opp i 90 grader


    20171209_124509_zpsofmgn7da.jpg



    Jeg opplever at bildene hopper litt opp og ned når jeg driver å legger inn, så det er ikke alltid teksten passer med bildene:(
    Men, dere får holde ut ;D

    Nærbilde av v sporet

    20171209_124604_zpsbaju4f5r.jpg



    Og slik blir det, nesten, det er fremdeles beskyttelses folie på. Den tar jeg først av når alt er montert, og jeg skal begynne å spille på de. Det blir nok først utpå nyåret, i og med at jeg er avhengige av andre for å få de til å spille.:) Men. jeg er ikke eldre enn at jeg kan vente til da ;)

    20171209_124402_zpsgn8krxex.jpg



    20171209_124425_zpsjunoawfm.jpg


    Og traff gjorde jeg også, gudskjelov;)


    20171209_124433_zpsjgugc5cu.jpg



    20171209_124949_zpslbdgfggr.jpg
     

    Vedlegg

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    15.058
    Antall liker
    11.487
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    En liten historie om damer, fra oppi nord---- Han Alf og han Jentoft satt utpå fjorden å feska, - det va ikkje stort te feske, så de satt no er å prata skjit. Plutselig sei han Jentoft, - du Alf, - æ trur æ ska skjelles ifra ho Olaug. Ho har ikkje snakk tel mæ på fleire måna!. Det blei stilt ei stund, før det kom så ettertenksomt ifra han Alf; Æ trur du ska tenke dæ nøye om - sånne kvinnfolk e vanskelig å finne...

    Moralen: Damer som gidder å pynte Kawaen, eller BMW'en for den del, er vel nokså skjeldne....... ?
     

    7th-hifi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.07.2008
    Innlegg
    987
    Antall liker
    746
    Torget vurderinger
    8
    Flotteste gangpynten ever, og da snakker jeg ikke om nissen.
     

    sclalars

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2006
    Innlegg
    2.397
    Antall liker
    1.718
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    1
    En liten historie om damer, fra oppi nord---- Han Alf og han Jentoft satt utpå fjorden å feska, - det va ikkje stort te feske, så de satt no er å prata skjit. Plutselig sei han Jentoft, - du Alf, - æ trur æ ska skjelles ifra ho Olaug. Ho har ikkje snakk tel mæ på fleire måna!. Det blei stilt ei stund, før det kom så ettertenksomt ifra han Alf; Æ trur du ska tenke dæ nøye om - sånne kvinnfolk e vanskelig å finne...

    Moralen: Damer som gidder å pynte Kawaen, eller BMW'en for den del, er vel nokså skjeldne....... ?
    Og ikke nok med det, det var til og med hu som foreslo at vi skulle pynte gangen med den;)
     

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.405
    Antall liker
    3.602
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Ikke sikker på om de tre mcene vi har hadde tatt seg like bra ut i gangen her, men det hadde blitt god plass i garasjen:)
     

    thohaug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2014
    Innlegg
    2.983
    Antall liker
    1.841
    Sted
    Fetsund
    Morsomt å følge med på så flott arbeid!

    Hva skal du med så mange plugger på basstårna...?

    Mvh
    OMF
    La opp til alle eventualiteter som kunne forekomme. Bedre å ha en for mye enn en for lite :p det synes jo ikke spesielt uansett om noe av det ikke blir brukt :)
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.719
    Antall liker
    103.641
    Torget vurderinger
    23
    Sa så, brura... Speakcon er bra saker (men i metall da, ikke den gyselige blå plastvarianten)
     

    sclalars

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2006
    Innlegg
    2.397
    Antall liker
    1.718
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    1
    Ble ikke fornøyd med høyttalerstoffet på baksiden av vegg og takpanelene fra Biltema, så det ble en tur til Brun og Blid, eller nei, Stoff og Stil var det.

    Jeg bestemte meg for å lage rammer til å felle inn i panelene i stedet. Dårlig utnyttelse av materialen da, ble mye til overs;)


    20171125_075752_zpsc3zmruc9.jpg



    Møbeltapetsereren i sving.

    20171202_114339_zps6vkkwitt.jpg



    20171202_114444_zpshuielg8l.jpg
     

    sclalars

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2006
    Innlegg
    2.397
    Antall liker
    1.718
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    1
    Det var jaggu gøtt å få på plass stolene. Faren er jo at man sovner mitt i lyttesesjonen;)

    Som dere sikkert har skjønt, så er rommet ferdig nå. Kan ikke annet enn å si meg meget fornøyd med egen innsats ;D
    En del av bildene er litt mørke. Skal ta noen bilder i full lyssetting etter hvert å legge ut.
    Mangler bare å få på plass basstårna og platespillerhylle/spiller nå så :)
    PS: Har byttet ut McIntosh'en for anledningen med MAE Set'en. Var veldig nyskjerrig på hvordan denne låt i dette rommet. Thohaug har rett! Rommet har så enorm betydning i forhold til lyd. MAE Set'en spillte bare herlig.
    Jeg køler på med resten av bildene jeg har tatt:


    20171208_212217_zpsld3tnud7.jpg



    20171208_212302_zpslurpke0s.jpg



    DSC_6092_zpsmdkd7x9j.jpg



    DSC_6093_zpsrdgox6gg.jpg



    DSC_6094_zpslrgrejmr.jpg



    DSC_6095_zpsmojkos7f.jpg



    DSC_6096_zps0ryj0taa.jpg



    DSC_6097_zpsbor8qsk3.jpg



    DSC_6100_zpsnnel5vpr.jpg



    DSC_6101_zpse9dskkk6.jpg



    DSC_6102_zpsxrfmf2pb.jpg
     

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.405
    Antall liker
    3.602
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Dette ble akkurat så ekstremt fint som jeg trodde det skulle bli, gratulerer:) Sender deg en pm når jeg finner en åpning i kalenderen for et lyttebesøk.
     
    2

    2xJ

    Gjest
    Fantastisk ... ikke minst innsatsen som er lagt i det her.. Mye tankearbeid ligger bak gode løsninger.
    Om VestBreddens værste får lov og i det hele tatt søke audiens.. så venter jeg svar på det....
    men vil gjerne ha mulighet til og denge OB-BB og..... :cool:
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.699
    Antall liker
    7.869
    Gratulerer Lars - helt supert - rett og slett.
    Resultatet ble fantastisk flott og når man tenker på at Thomas tok konsultasjonen i forkant er jo det lydmessige også det samme.
    Hvornår kommer basstårna?

    Jan;
    Deng kan du by på, men jeg regner med at du kommer oppom og ber om en å holde i handa. Si ifra så skal jeg bli med deg, Go'gutten.
    Husk å ta på deg pynteklær og gjør deg ferdig med flatulensen før du entrer bygda.

    BB
     

    permorten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.10.2005
    Innlegg
    3.615
    Antall liker
    1.749
    Torget vurderinger
    5
    Fulgt med deg siste ukene , har aldri sett makan til energi - resultatet ble fantastisk !
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    Nydelig rom, nydelig utført og utrolig kjapt. Meget imponerende, ser ut som et supert rom, gratulerer. :)
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    2.664
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    nydelig jobb som er gjort...

    Får jeg lov å spørre hvor lang tid du brukte in-real-life? (fra første til siste bilde i tråden)

    mvh Kai
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer med ferdig rom og klapp deg på skulderen for en enormt flott innsats!
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.912
    Antall liker
    5.581
    Sted
    Holmestrand
    Det var jaggu gøtt å få på plass stolene. Faren er jo at man sovner mitt i lyttesesjonen;)

    Som dere sikkert har skjønt, så er rommet ferdig nå. Kan ikke annet enn å si meg meget fornøyd med egen innsats ;D
    En del av bildene er litt mørke. Skal ta noen bilder i full lyssetting etter hvert å legge ut.
    Mangler bare å få på plass basstårna og platespillerhylle/spiller nå så :)
    PS: Har byttet ut McIntosh'en for anledningen med MAE Set'en. Var veldig nyskjerrig på hvordan denne låt i dette rommet. Thohaug har rett! Rommet har så enorm betydning i forhold til lyd. MAE Set'en spillte bare herlig.
    Jeg køler på med resten av bildene jeg har tatt:


    Vis vedlegget 471274


    Vis vedlegget 471275


    Vis vedlegget 471276


    Vis vedlegget 471277


    Vis vedlegget 471278


    Vis vedlegget 471279


    Vis vedlegget 471280


    Vis vedlegget 471281


    Vis vedlegget 471282


    Vis vedlegget 471283


    Vis vedlegget 471284
    Jeg får lyst til å flytte, men så kommer jeg på at jeg ikke er deg....
     

    sclalars

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2006
    Innlegg
    2.397
    Antall liker
    1.718
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    1
    Fantastisk ... ikke minst innsatsen som er lagt i det her.. Mye tankearbeid ligger bak gode løsninger.
    Om VestBreddens værste får lov og i det hele tatt søke audiens.. så venter jeg svar på det....
    men vil gjerne ha mulighet til og denge OB-BB og..... :cool:
    Hehe, da får du denge ham utenfor her, eller låne garasjen. Så klart du kan komme! BB bor 100 m i luftlinje fra meg, men han har ikke vært her han heller. Har for mange jern i ilden han😁
     

    sclalars

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2006
    Innlegg
    2.397
    Antall liker
    1.718
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    1
    Dette ser bare ekstremt bra ut! :D
    Takk Dazed! Har akkurat kommet hjem, og rett inn og satte på anlegget ☺ Koser meg her gitt. Vi får se hvor lang tid det tar før samboeren klager på at hun ikke ser meg. Eller kanskje hu bare er glad til 😁
     

    sclalars

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2006
    Innlegg
    2.397
    Antall liker
    1.718
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer Lars - helt supert - rett og slett.
    Resultatet ble fantastisk flott og når man tenker på at Thomas tok konsultasjonen i forkant er jo det lydmessige også det samme.
    Hvornår kommer basstårna?
    BB
    Ja, det angrer jeg ikke på i dag. Lurt å begynne i riktig ende.
    Og takk for skryt kjære venn!
     

    sclalars

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2006
    Innlegg
    2.397
    Antall liker
    1.718
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    1
    nydelig jobb som er gjort...

    Får jeg lov å spørre hvor lang tid du brukte in-real-life? (fra første til siste bilde i tråden)

    mvh Kai
    Hei Kai.
    Det tok meg ca 2 måneder. Men, det skal sies, jeg har ikke fått gjort noe annet omtrent disse 2 månedene. Det har gått i ett, fra jeg kom hjem fra jobb, til jeg har gått og lagt meg. Jeg er glad jeg er ferdig ☺
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn