Julesanger man hater

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.536
    Antall liker
    102.881
    Torget vurderinger
    23
    Var det på den tiden bekymringsmeldingene begynte å dukke opp? Har du lyst til å snakke om det?
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Jeg satt å venta på deling et jorden.....

    Nope. De meldingene kom når jeg satte i gang med å ta salto ned fra mønet og når jeg fikk de første CW DC 1515.
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Var det på den tiden bekymringsmeldingene begynte å dukke opp? Har du lyst til å snakke om det?
    Og det spør du om? Med danglebærtraumene dine? Og skulle du ha behov for å snakke om dem, finnes det sikkert andre fora som er bedre egnet.
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Sukk, Det måtte vel gå slik. Fra en presumptivt velment tråd om julesanger vi hater, endte det altså opp som en diskusjon om Slukets danglebells.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.536
    Antall liker
    102.881
    Torget vurderinger
    23
    Da får vi heller dissekere en ny fæl julesang..?

    Hva med "Når nøttene blir lange"
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.166
    Antall liker
    6.854
    Torget vurderinger
    4
    Uansett sang, alt som synges i slike "XXX synger julen inn" og "Jul med XXX" -tilstelninger i hvert jævla nybygde kulturhus, kjerke og TV-kanal sånn cirka de siste tå månedene før julekvelden...er det en ting som forsvarer en dram eller 5 å styrke seg på i adventtiden så er det tanken på de dumme kozzzzli sauene som flokker seg om tittekassa når TV2 sender "Tones jul".
     
    S

    Syncrolux

    Gjest
    Det verste jeg vet - uansett - er Per Asplin og Plutti-prompi-fjott... eller hva pokker det heter. Jeg pleier bare å kalle det for Porta-Potti, noe som matcher bra.
     
    8

    8x12_TOM

    Gjest
    Det verste jeg vet - uansett - er Per Asplin og Plutti-prompi-fjott... eller hva pokker det heter. Jeg pleier bare å kalle det for Porta-Potti, noe som matcher bra.
    Har gode minner rundt dette så ikke kødd med Per Asplin:)
     
    S

    Syncrolux

    Gjest
    Sorry, men sånn er det.
    Men i helt andre enden av skalaen finner vi skikkelig musikk... Bach.... Jetro Tull. DET er julemusikk.
     

    BurntIsland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Innlegg
    8.389
    Antall liker
    11.119
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    hele denne cdn er ren ondskap: satanrocken er for pusekatter.. (utgitt av Studiostallen 1999)

    barnas-beste-julesanger-ex.jpg
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    Hater ikke noe musikk, men det finnes noe som ikke benyttes i min nærhet. Men hate det? Næh ..
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    2m

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Innlegg
    2.216
    Antall liker
    1.321
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    "Jingle bell rock" kommer ganske høyt på min liste. Går faen meg og nynner på den etterpå.... :cool:
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Uansett sang, alt som synges i slike "XXX synger julen inn" og "Jul med XXX" -tilstelninger i hvert jævla nybygde kulturhus, kjerke og TV-kanal sånn cirka de siste tå månedene før julekvelden...er det en ting som forsvarer en dram eller 5 å styrke seg på i adventtiden så er det tanken på de dumme kozzzzli sauene som flokker seg om tittekassa når TV2 sender "Tones jul".
    Det med "Jul med XXX" virker pirrende. Mye heller det enn julesanger.

    Gris? Jeg???
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    Slam Dancer

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.10.2014
    Innlegg
    579
    Antall liker
    371
    Sted
    Porsgrunn
    Hørte dette svineriet på radioen når jeg kjørte hjem fra jobb, All I Want for Christmas Is You - av selveste hyledronninga Mariah Carey. :mad:
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.487
    Antall liker
    84.308
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Uansett sang, alt som synges i slike "XXX synger julen inn" og "Jul med XXX" -tilstelninger i hvert jævla nybygde kulturhus, kjerke og TV-kanal sånn cirka de siste tå månedene før julekvelden...er det en ting som forsvarer en dram eller 5 å styrke seg på i adventtiden så er det tanken på de dumme kozzzzli sauene som flokker seg om tittekassa når TV2 sender "Tones jul".
    Det med "Jul med XXX" virker pirrende. Mye heller det enn julesanger.

    Gris? Jeg???
    Den kom som julenissen i kjærringa eller hvordan det var :confused:;)
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    Det enkleste som finnes når man hører lyder som ikke faller i smak på radioen er å skifte kanal. For meg blir det da P2 i stedet for P1 en liten stund. Andre kanaler benyttes ei.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.487
    Antall liker
    84.308
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Det enkleste som finnes når man hører lyder som ikke faller i smak på radioen er å skifte kanal. For meg blir det da P2 i stedet for P1 en liten stund. Andre kanaler benyttes ei.
    NRK P2 er ikke det den samme som NRK Bare prat ?
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    Jeg liker å høre på prat med innhold :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.539
    Antall liker
    3.724
    Torget vurderinger
    96
    Deilig er jorden får fart på snørrskaftet til de fleste, også i begravelser selv om dauingen var den værste drittsekken
    Klassiker hjemme hos oss når alle en gang i året er samlet. Da går det i 3 stemt og alt er fryd og gammen, og fattern har glemt balltre i huet og kjeft opp gjennom :rolleyes:
    For å være litt alvorlig så er det en nydelig sang.

    Forøvrig hater jeg ingen julesanger, det er bare noen jeg ikke gidder å høre på...
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    Det kommer hvertfall lyder fra mitt krystallapparat. Dessverre er utviklingen og fremskrittet i ferd med å drepe lydkvaliteten også fra dette mediet. Det er så stor higen etter å forandre det som fungerer utmerket .........

    edit: dette var kommentar til Grammofons innlegg.
     
    Sist redigert:

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.138
    Antall liker
    9.457
    Den derre ønske-seg-nye-fortennersangen som er nevnt tidligere hadde kanskje vært morsom hvis Kurt Nilsen hadde sunget den??

    (Uff og uff, nå var jeg stygg. Hi-hi)
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.487
    Antall liker
    84.308
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Nå har vi vaske gølve
    og vi har børi ved
    og vi har hengt opp Jesus i toppen av et tre
    nå heng n der å dingle tell han dette ne..,

    så husær je itte no mer....

    Denne dro sønnen min på gang rundt juletre på juletrefest på jobben for mange år siden (flere vers)
    Folk lo seg skakke! ;)
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.893
    Antall liker
    26.729
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    En jule hilsen fra Errol Leonard Norstedt alias "Eddie Meduza" RIP

    God jul era skithögar! Jag är kanske litet tidigt ute, men jag planerar att vara sketafull resten av månaden så det är lika bra att jag avklarar artigheterna redan nu!
    <span style="color: rgb(0, 0, 0); font-family: Roboto, arial, sans-serif; line-height: 17px; white-space: pre-wrap;">
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Hørte dette svineriet på radioen når jeg kjørte hjem fra jobb, All I Want for Christmas Is You - av selveste hyledronninga Mariah Carey. :mad:
    Det enkleste som finnes når man hører lyder som ikke faller i smak på radioen er å skifte kanal. For meg blir det da P2 i stedet for P1 en liten stund. Andre kanaler benyttes ei.
    Jeg hørte også denne på radioen i går. På NRK P2. :p
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    Hørte dette svineriet på radioen når jeg kjørte hjem fra jobb, All I Want for Christmas Is You - av selveste hyledronninga Mariah Carey. :mad:
    Det enkleste som finnes når man hører lyder som ikke faller i smak på radioen er å skifte kanal. For meg blir det da P2 i stedet for P1 en liten stund. Andre kanaler benyttes ei.
    Jeg hørte også denne på radioen i går. På NRK P2. :p
    Da hadde jeg byttet tilbake til P1 evt skrudd ned lyden. Get it?
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Hørte dette svineriet på radioen når jeg kjørte hjem fra jobb, All I Want for Christmas Is You - av selveste hyledronninga Mariah Carey. :mad:
    Det enkleste som finnes når man hører lyder som ikke faller i smak på radioen er å skifte kanal. For meg blir det da P2 i stedet for P1 en liten stund. Andre kanaler benyttes ei.
    Jeg hørte også denne på radioen i går. På NRK P2. :p
    Da hadde jeg byttet tilbake til P1 evt skrudd ned lyden. Get it?
    Fint hvis du kan gå gjennom det en gang til. For sikkerhets skyld.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Om man nå, som jeg, stort sett lytter til radio, eller annen musikk valgt av et tilfeldig 'medmenneske', i forbindelse med at man for eksempel oppsøker den lokale handelsstanden på jakt etter julegaver og denslags, så er #59 ingen mulighet.

    Når det er sagt så er jeg litt delt når det gjelder enkelte julesanger, spesielt disse 'nyklassiske' popvariantene. Deler av meg vil legge seg i nærmeste krok, i fosterstilling, og gråte ukontrollert. Deler av meg vil løpe ut på gaten mens jeg forsøker å overdøve all annen lyd med ville primalskrik. Deler av meg vil ta på øreklokker og plaffe ned alt av takhøyttalere med hagle.

    Men. Jeg kan fort ende med å kjøpe juleplata til Sharon Jones & The Dap kings:

    WEB_Image Sharon Jones   The Dap-Kings It s a Holi1590088843.jpg
     

    Slam Dancer

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.10.2014
    Innlegg
    579
    Antall liker
    371
    Sted
    Porsgrunn
    Hørte dette svineriet på radioen når jeg kjørte hjem fra jobb, All I Want for Christmas Is You - av selveste hyledronninga Mariah Carey. :mad:
    Det enkleste som finnes når man hører lyder som ikke faller i smak på radioen er å skifte kanal. For meg blir det da P2 i stedet for P1 en liten stund. Andre kanaler benyttes ei.
    Jeg hørte også denne på radioen i går. På NRK P2. :p
    Hun er overalt! Kanskje jeg må bytte hele radioen ut?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn