Jonas Stueanlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • JonasH

    Naturlig nysgjerrig
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.008
    Antall liker
    2.052
    Sted
    Nord Trøndelag
    Torget vurderinger
    15
    Hei 32bit :)

    Takk for hyggelig tilbakemelding.
    Ser på signaturen din att her var det mye likt ja.
    Du er godt fornøyd med valg av "motor" i anlegget ditt du også regner jeg med? ;)

    Før jeg fikk tak i Plinius'ene, hadde jeg rent Rotel sett med RC-1580 som pre og RB-1582 som effekt.

    Mvh Jonas
     

    JonasH

    Naturlig nysgjerrig
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.008
    Antall liker
    2.052
    Sted
    Nord Trøndelag
    Torget vurderinger
    15
    Da fikk jeg somlet meg til å bestille Jumpere Til SVS høyttalerne også. Skal endelig få skiftet ut metallplaten mellom kontaktene.
    166,- kroner inkl. frakt på Ebay. Ble oppriktig overrasket på kvaliteten. Godt terminert og krympet. Spadene var også solide.
    IMG_2440.jpg


    Samtidig bestilte jeg meg cap's for å isolere ledige Rca kontakter på komponentene i anleggene.
    Bestilte 30 stk til prisen av 225,- på Ebay, solide Valab cap's i metall. :)
    IMG_2441.jpg
     
    Sist redigert:

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.353
    Antall liker
    5.838
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Hei 32bit :)

    Takk for hyggelig tilbakemelding.
    Ser på signaturen din att her var det mye likt ja.
    Du er godt fornøyd med valg av "motor" i anlegget ditt du også regner jeg med? ;)

    Før jeg fikk tak i Plinius'ene, hadde jeg rent Rotel sett med RC-1580 som pre og RB-1582 som effekt.

    Mvh Jonas
    Det var jo på ingen måte en liten oppgradering. Gå fra Rotel til Plinius er et stort hopp i både pris og ytelse. Har sett Plinius på børsen og må si jeg ikke er langt fra og falle for fristelsen.
     

    JonasH

    Naturlig nysgjerrig
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.008
    Antall liker
    2.052
    Sted
    Nord Trøndelag
    Torget vurderinger
    15
    Hei 32bit :)

    Takk for hyggelig tilbakemelding.
    Ser på signaturen din att her var det mye likt ja.
    Du er godt fornøyd med valg av "motor" i anlegget ditt du også regner jeg med? ;)

    Før jeg fikk tak i Plinius'ene, hadde jeg rent Rotel sett med RC-1580 som pre og RB-1582 som effekt.

    Mvh Jonas
    Det var jo på ingen måte en liten oppgradering. Gå fra Rotel til Plinius er et stort hopp i både pris og ytelse. Har sett Plinius på børsen og må si jeg ikke er langt fra og falle for fristelsen.
    Hei Roeng2

    Rotel til Plinius var ett realt hopp ja, Virgo'ene våknet virkelig til liv da.:)
    Er du godt fornøyd med nytt oppsett? Virkelig spennende Elac høyttalerne, har aldri fått lyttet skikkelig til til Elac. Men sett de høster mye god omtale.
    Dukker opp en og annen komponent fra Plinius på brukten ja. Du hadde Plinius tidligere? Hvilket trinn var det?
    Er klasse A trinnene eller A/B trinnene som gjør att lysten kommer krypende? :)
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.353
    Antall liker
    5.838
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Hei 32bit :)

    Takk for hyggelig tilbakemelding.
    Ser på signaturen din att her var det mye likt ja.
    Du er godt fornøyd med valg av "motor" i anlegget ditt du også regner jeg med? ;)

    Før jeg fikk tak i Plinius'ene, hadde jeg rent Rotel sett med RC-1580 som pre og RB-1582 som effekt.

    Mvh Jonas
    Det var jo på ingen måte en liten oppgradering. Gå fra Rotel til Plinius er et stort hopp i både pris og ytelse. Har sett Plinius på børsen og må si jeg ikke er langt fra og falle for fristelsen.
    Hei Roeng2

    Rotel til Plinius var ett realt hopp ja, Virgo'ene våknet virkelig til liv da.:)
    Er du godt fornøyd med nytt oppsett? Virkelig spennende Elac høyttalerne, har aldri fått lyttet skikkelig til til Elac. Men sett de høster mye god omtale.
    Dukker opp en og annen komponent fra Plinius på brukten ja. Du hadde Plinius tidligere? Hvilket trinn var det?
    Er klasse A trinnene eller A/B trinnene som gjør att lysten kommer krypende? :)
    Ja hadde Plinius CD lad og SA-100 MkIII tidligere, men disse ble solgt da dedikert lyd-rom ble soverom. Må si SA-250 frister mest av de som ligger ute nå, men fornuften for seire. Jeg er veldig fornøyd med oppsettet jeg har nå så dette vil jeg nok klare og leve med en god stund. Selv om en ny investering til anlegget nok er nærliggende:cool:
    Er nok ikke uten grunn Elac høster så mye god omtale, FS 409 er i alle fall veldig mye høyttaler for pengene.
     

    helarn

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.06.2006
    Innlegg
    845
    Antall liker
    573
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    1
    Fin tråd! Hvor fikk du kjøpt jumperne? Jeg trenger et sett slike.
     

    JonasH

    Naturlig nysgjerrig
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.008
    Antall liker
    2.052
    Sted
    Nord Trøndelag
    Torget vurderinger
    15
    Hei 32bit :)

    Takk for hyggelig tilbakemelding.
    Ser på signaturen din att her var det mye likt ja.
    Du er godt fornøyd med valg av "motor" i anlegget ditt du også regner jeg med? ;)

    Før jeg fikk tak i Plinius'ene, hadde jeg rent Rotel sett med RC-1580 som pre og RB-1582 som effekt.

    Mvh Jonas
    Det var jo på ingen måte en liten oppgradering. Gå fra Rotel til Plinius er et stort hopp i både pris og ytelse. Har sett Plinius på børsen og må si jeg ikke er langt fra og falle for fristelsen.
    Hei Roeng2

    Rotel til Plinius var ett realt hopp ja, Virgo'ene våknet virkelig til liv da.:)
    Er du godt fornøyd med nytt oppsett? Virkelig spennende Elac høyttalerne, har aldri fått lyttet skikkelig til til Elac. Men sett de høster mye god omtale.
    Dukker opp en og annen komponent fra Plinius på brukten ja. Du hadde Plinius tidligere? Hvilket trinn var det?
    Er klasse A trinnene eller A/B trinnene som gjør att lysten kommer krypende? :)
    Ja hadde Plinius CD lad og SA-100 MkIII tidligere, men disse ble solgt da dedikert lyd-rom ble soverom. Må si SA-250 frister mest av de som ligger ute nå, men fornuften for seire. Jeg er veldig fornøyd med oppsettet jeg har nå så dette vil jeg nok klare og leve med en god stund. Selv om en ny investering til anlegget nok er nærliggende:cool:
    Er nok ikke uten grunn Elac høster så mye god omtale, FS 409 er i alle fall veldig mye høyttaler for pengene.
    Hehe..Er en liten seier hver gang fornuften vinner si:) Men Plinius kan komme tilbake i racket ved en senere anledning den vet du..
    Vil tro du er godt fornøyd både Mc og Elac, Ser på Spec'en på høyttalerne att de er glad i litt "pulver". Å det har da vell MC7000 mye av:)

    Jonas
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.353
    Antall liker
    5.838
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Hehe..Er en liten seier hver gang fornuften vinner si:) Men Plinius kan komme tilbake i racket ved en senere anledning den vet du..
    Vil tro du er godt fornøyd både Mc og Elac, Ser på Spec'en på høyttalerne att de er glad i litt "pulver". Å det har da vell MC7000 mye av:)

    Jonas
    Ja de er nok glade i litt "pulver" så det er kjekt med MA7000, kjører nå på 4 ohm utgangen så da gir det 250 watt i 4 ohm. Skulle behovet for større headrom melde seg, kan jeg kobler på 8 ohm utgangen da skal den vis nok doble og yte 500 watt ved 4 ohm.

    Jeg testet Plinius på Scorpio den gangen jeg hadde de og det fungerte bra så kan tenke meg at Virgo og Plinius er en god kombo.
     
    Sist redigert:

    JonasH

    Naturlig nysgjerrig
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.008
    Antall liker
    2.052
    Sted
    Nord Trøndelag
    Torget vurderinger
    15
    Julesanger dominerer lydbildet samme hvor man beveger seg utenfor huset for tiden..(for tidlig for min del)...Samt har det vært en periode med mye kvinnelig vokal over anlegget.
    Så ikveld er det godt å sette seg ned med 2 av yndlings albumene igjen :)

    IMG_1123.jpg
    IMG_1124.jpg
     
    Sist redigert:

    JonasH

    Naturlig nysgjerrig
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.008
    Antall liker
    2.052
    Sted
    Nord Trøndelag
    Torget vurderinger
    15
    Har den siste måneden hjelpt en god venn av meg å sette sammen anlegg til stua si. (2.1 anlegg)
    Fantastisk morsomt prosjekt, som det meste skulle plukkes fra bruktmarkedet. Endte til slutt opp med følgende:

    Forsterker: Densen B-130+
    Høyttalere: Triangle esprit antal anniversary
    Sub: Dali sub e-12f
    Vinyl: Rega Rp1
    Riaa: Heed questar mm
    Dac: exposure 2010 s2

    I går var sannhetens time kommet og montering ble gjort. Noe begrenset justeringsmuligheter på plassering, samt utrolig spent på om oppsettet ville oppleves litt kaldt og analytisk. Men opplevde ikke dette. Ja det spiller utrolig åpent og dynamisk, men ikke for skarpt. Samt fikk vi Sub integrert på en ok måte føler jeg. (Må dog spilles inn og uten noen form for måleverktøy til hjelp for integreringen) Gjorde deling på ca. 70Hz, med kun nok volum til att man hørte den stort sett når musikken tillatte frekvensene å vise den frem.
    Klart finnes det nok adskillig "snillere" oppsett. Men i og med oppsettet skal brukes både på film og musikk, opplever jeg dette som en meget vellspillende kombinasjon.

    Så vi satt der begge 2, med ett stort smil om munnen og nøt musikken! :)
    Tror nok hobbyen har fått nok ett frelst medlem8)

    image.jpg
     
    Sist redigert:

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.353
    Antall liker
    5.838
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Har den siste måneden hjelpt en god venn av meg å sette sammen anlegg til stua si. (2.1 anlegg)
    Fantastisk morsomt prosjekt, som det meste skulle plukkes fra bruktmarkedet. Endte til slutt opp med følgende:

    Forsterker: Densen B-130+
    Høyttalere: Triangle esprit antal anniversary
    Sub: Dali sub e-12f
    Vinyl: Rega Rp1
    Riaa: Qeed questar mm
    Dac: exposure 2010 s2

    I går var sannhetens time kommet og montering ble gjort. Noe begrenset justeringsmuligheter på plassering, samt utrolig spent på om oppsettet ville oppleves litt kaldt og analytisk. Men opplevde ikke dette. Ja det spiller utrolig åpent og dynamisk, men ikke for skarpt. Samt fikk vi Sub integrert på en ok måte føler jeg. (Må dog spilles inn og uten noen form for måleverktøy til dette) Gjorde deling på ca. 70Hz, med kun nok volum til att man hørte den stort sett når musikken tillatte frekvensene å vise den frem.
    Klart finnes det nok adskillig "snillere" oppsett. Men i og med oppsettet skal brukes både på film og musikk, opplever jeg dette som en meget vellspillende kombinasjon.

    Så vi satt der begge 2, med ett stort smil om munnen og nøt musikken! :)
    Tror nok hobbyen har fått nok ett frelst medlem8)

    Vis vedlegget 294636

    Dette så bra ut og er satt i sammen av gode enkelt komponenter.
    Du må være en god venn og ha om man er uerfaren og ønsker seg et godt hifi oppsett.
     

    JonasH

    Naturlig nysgjerrig
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.008
    Antall liker
    2.052
    Sted
    Nord Trøndelag
    Torget vurderinger
    15
    Takk Roeng2, har kost meg skikkelig med dette prosjektet! Får jo satt sammen ett anlegg som man kunne tenkt seg selv ut fra kriterier og gitt budsjett. :)
    Skal ikke fremstille meg som erfaren i denne hobbyen, for det er jeg ikke :rolleyes: Mye teoretisk synsing og andrehånds erfaringer har vell ligget en del til grunn for dette prosjektet. Da som sagt det meste ble kjøpt brukt fra hele landet, var det ikke mulig å teste i rommet.
    Så skal det sies att flere her inne har fulgt prosjektet og kommet med gode råd.:cool:

    Jonas
     

    JonasH

    Naturlig nysgjerrig
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.008
    Antall liker
    2.052
    Sted
    Nord Trøndelag
    Torget vurderinger
    15
    Siste "duppedings" i anlegget her i stua er Synergistic Research XOT.
    Lest mye om disse på internett samt erfaringer her inne på sentralen.(se link)
    http://www.hifisentralen.no/forumet/hi-fi-generelt/75605-synergistic-research-xot.html

    Må bare si det att XOT var ett MEGET hyggelig bekjentskap. Var helt merkelig, spilte gjennom en del sanger for så å sette på XOT og spilte samme sanger på nytt. Var som å ta ut en propp..Åpnet opp lydbildet.Har stått å spilt nå ca. 15-20t..Føler separasjon i lydbildet er kanskje det største gevinsten. Føler ikke noe forsvant heller, så utelukkende positivt.

    Forskjellen på kabelbytte var minimal mot effekten av XOT her i rommet.
    image.jpg

     
    Sist redigert:

    JonasH

    Naturlig nysgjerrig
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.008
    Antall liker
    2.052
    Sted
    Nord Trøndelag
    Torget vurderinger
    15
    Byttet Opera vinylsnurren mot denne Clearaudio Consept spilleren,med en hyggelig kar her på sentralen.:)
    Beholdte Benz PU'n. Så langt veldig godt fornøyd med spilleren. Passet også veldig godt visuelt i oppsettet. Noe kona var veldig fornøyd med da.
    Men må ta en ny runde med justering av PU. Har bestilt meg Clearaudio Alignment/Protractor tool. Så nå skal jeg lære dette med PU justering en gang for alle selv...Er enklere å kunne prøve andre PU'er også da.
    Om noen vet av god norsk "PU montering for Dummies". Så er det lov å komme med tips :rolleyes:
    Jobber forøvrig med en magnetdempet plattform til spilleren. Det blir ett spennende kvelds prosjekt i snekkerboden nå fremover...
    Aktuell Lp.jpg
     
    Sist redigert:

    JonasH

    Naturlig nysgjerrig
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.008
    Antall liker
    2.052
    Sted
    Nord Trøndelag
    Torget vurderinger
    15
    Da har jeg prøvd å montere PU for første gang "på ordentlig":p
    Startet med å vatre opp armen i riktig høyde.
    Så ble det snedige verktøyet "Clearaudio alignment tool" brukt.
    Når spiss på verktøyet settes i hullet oppe på Armfeste på Clearaudio sørger dette for at vinkel er 90C* på platen og grid lines sikres tilnærmet 100% rett,noe som forenkler hele montering's prosessen.
    Da Benz glideren er tynn og kantet var det vanskelig å få god siktelinje på linjene. Men ser ut til å være nokså ok.
    Testet spiller og hørtes bra ut. :) Skal få kvalitetssikret justering av en mer erfaren herremann. Så får jeg høre om førstegangs montering av PU står til bestått:rolleyes:
    IMG_2502.jpg
    IMG_2503.jpg
     

    svartkeiko

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.02.2013
    Innlegg
    1.113
    Antall liker
    446
    Sted
    9395 KALDFARNES
    Torget vurderinger
    12
    Gratulerer JonasH! Dette er virkelig et fint oppsett.Ser at du bruker XOT du også.Ja det du beskriver med lyden etter at du monterte XOT kjenner jeg meg igjen i.
    Fint å se at det er noen som legger litt av sin sjel på å lytte til musikk.Og ikke minst å ordne seg et ordentlig lytterom.
    Dette er det bare å ta av seg hatten for.
    Mvh Kenneth
     

    RonnyJohansen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.11.2010
    Innlegg
    214
    Antall liker
    79
    Sted
    Rognan
    Torget vurderinger
    20
    Siste "duppedings" i anlegget her i stua er Synergistic Research XOT.
    Lest mye om disse på internett samt erfaringer her inne på sentralen.(se link)
    http://www.hifisentralen.no/forumet/hi-fi-generelt/75605-synergistic-research-xot.html

    Må bare si det att XOT var ett MEGET hyggelig bekjentskap. Var helt merkelig, spilte gjennom en del sanger for så å sette på XOT og spilte samme sanger på nytt. Var som å ta ut en propp..Åpnet opp lydbildet.Har stått å spilt nå ca. 15-20t..Føler separasjon i lydbildet er kanskje det største gevinsten. Føler ikke noe forsvant heller, så utelukkende positivt.

    Forskjellen på kabelbytte var minimal mot effekten av XOT her i rommet.
    Vis vedlegget 294994

    Kan denne brukes på ht som er single wire?
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.325
    Antall liker
    13.409
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Om noen vet av god norsk "PU montering for Dummies". Så er det lov å komme med tips :rolleyes:
    Inte direkt norsk, (eller svensk för den delen ) men Michael Fremer's Practical guide to turntable set-up på DVD funkar väldigt bra. Köpte min här på sentralen. Anbefales för en enkel guide till set-up:)
     

    JonasH

    Naturlig nysgjerrig
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.008
    Antall liker
    2.052
    Sted
    Nord Trøndelag
    Torget vurderinger
    15
    Gratulerer JonasH! Dette er virkelig et fint oppsett.Ser at du bruker XOT du også.Ja det du beskriver med lyden etter at du monterte XOT kjenner jeg meg igjen i.
    Fint å se at det er noen som legger litt av sin sjel på å lytte til musikk.Og ikke minst å ordne seg et ordentlig lytterom.
    Dette er det bare å ta av seg hatten for.
    Mvh Kenneth
    Hei Kenneth

    Takk for hyggelige ord.:)
    Ja, XOT var ett positiv bekjentskap. Morsomt å se att noe som er såpass "rimelig"(i hifi sammenheng),kan ha så posetiv innvirkning på lyden! Det liker vi.
    Musikk er en viktig del av hverdagen her, daogså for de andre i hjemmet. I og med forskjell på kjønn og alder, er det veldig allsidig toner som triller i huset her ;)

    Mvh Jonas
     

    JonasH

    Naturlig nysgjerrig
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.008
    Antall liker
    2.052
    Sted
    Nord Trøndelag
    Torget vurderinger
    15
    Siste "duppedings" i anlegget her i stua er Synergistic Research XOT.
    Lest mye om disse på internett samt erfaringer her inne på sentralen.(se link)
    http://www.hifisentralen.no/forumet/hi-fi-generelt/75605-synergistic-research-xot.html

    Må bare si det att XOT var ett MEGET hyggelig bekjentskap. Var helt merkelig, spilte gjennom en del sanger for så å sette på XOT og spilte samme sanger på nytt. Var som å ta ut en propp..Åpnet opp lydbildet.Har stått å spilt nå ca. 15-20t..Føler separasjon i lydbildet er kanskje det største gevinsten. Føler ikke noe forsvant heller, så utelukkende positivt.

    Forskjellen på kabelbytte var minimal mot effekten av XOT her i rommet.
    Vis vedlegget 294994

    Kan denne brukes på ht som er single wire?
    Heisann

    Den kan brukes på singelwire. Kjører høyttalere med spader og XOT med banan. (SR XOT kan leveres både med banan og spade)

    Jonas
     
    Sist redigert:

    JonasH

    Naturlig nysgjerrig
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.008
    Antall liker
    2.052
    Sted
    Nord Trøndelag
    Torget vurderinger
    15
    Om noen vet av god norsk "PU montering for Dummies". Så er det lov å komme med tips :rolleyes:
    Inte direkt norsk, (eller svensk för den delen ) men Michael Fremer's Practical guide to turntable set-up på DVD funkar väldigt bra. Köpte min här på sentralen. Anbefales för en enkel guide till set-up:)
    Takk for tips :)
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.325
    Antall liker
    13.409
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13

    JonasH

    Naturlig nysgjerrig
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.008
    Antall liker
    2.052
    Sted
    Nord Trøndelag
    Torget vurderinger
    15
    Nils Lofgren, Acoustic Live kommer endelig på Vinyl!

    Fikk en fantastisk nyhet idag!
    Acoustic Live plata til Nils Lofgren kommer på Vinyl i løpet av første halvår 2015:)

    Den som venter på noe godt, venter sjelden forgjeves!
    Julaften på forskudd for min del dette:)

    image.jpg


    Jonas

     
    Sist redigert:

    JonasH

    Naturlig nysgjerrig
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.008
    Antall liker
    2.052
    Sted
    Nord Trøndelag
    Torget vurderinger
    15
    Om noen vet av god norsk "PU montering for Dummies". Så er det lov å komme med tips :rolleyes:
    Inte direkt norsk, (eller svensk för den delen ) men Michael Fremer's Practical guide to turntable set-up på DVD funkar väldigt bra. Köpte min här på sentralen. Anbefales för en enkel guide till set-up:)
    Takk for tips :)
    Bara hygglig! Vad är prisen på dessa XOT-dingserne?
    Veiledende/villedende ca. 3500,- tror jeg.
    Ta en telefon til Frode hos Acoustic Tuning,om du ønsker å prøve disse. Så ordner nok han det:rolleyes:
    (Og en hyggelig pris om det blir handel:cool:)

    Jonas
     

    RonnyJohansen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.11.2010
    Innlegg
    214
    Antall liker
    79
    Sted
    Rognan
    Torget vurderinger
    20
    Fikk en fantastisk nyhet idag!
    Acoustic Live plata til Nils Lofgren kommer på Vinyl i løpet av første halvår 2015:)

    Den som venter på noe godt, venter sjelden forgjeves!
    Julaften på forskudd for min del dette:)

    Vis vedlegget 296176

    Jonas


    Takk for info angående xot, men at live Acoustic kommer på vinyl er en større nyhet! Link takk?
     

    JonasH

    Naturlig nysgjerrig
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.008
    Antall liker
    2.052
    Sted
    Nord Trøndelag
    Torget vurderinger
    15
    Fikk en fantastisk nyhet idag!
    Acoustic Live plata til Nils Lofgren kommer på Vinyl i løpet av første halvår 2015:)

    Den som venter på noe godt, venter sjelden forgjeves!
    Julaften på forskudd for min del dette:)

    Vis vedlegget 296176

    Jonas


    Takk for info angående xot, men at live Acoustic kommer på vinyl er en større nyhet! Link takk?
    Ja,det er en fantastisk nyhet!:) Fader hvor jeg gleder meg til å snurre denne skiva, håper kvalitet er fult på høyde med CD'n.
    Følg med på hjemmesiden til Nils Lofgren i tiden fremover, så kommer det info om ikke lenge :cool:
    Vet dog ikke om det er Limited Edition eller full trykking....

    Jonas
     

    svartkeiko

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.02.2013
    Innlegg
    1.113
    Antall liker
    446
    Sted
    9395 KALDFARNES
    Torget vurderinger
    12
    Siste "duppedings" i anlegget her i stua er Synergistic Research XOT.
    Lest mye om disse på internett samt erfaringer her inne på sentralen.(se link)
    http://www.hifisentralen.no/forumet/hi-fi-generelt/75605-synergistic-research-xot.html

    Må bare si det att XOT var ett MEGET hyggelig bekjentskap. Var helt merkelig, spilte gjennom en del sanger for så å sette på XOT og spilte samme sanger på nytt. Var som å ta ut en propp..Åpnet opp lydbildet.Har stått å spilt nå ca. 15-20t..Føler separasjon i lydbildet er kanskje det største gevinsten. Føler ikke noe forsvant heller, så utelukkende positivt.

    Forskjellen på kabelbytte var minimal mot effekten av XOT her i rommet.
    Vis vedlegget 294994

    Kan denne brukes på ht som er single wire?
    Heisann

    Den kan brukes på singelwire. Kjører høyttalere med spader og XOT med banan. (SR XOT kan leveres både med banan og spade)

    Jonas
    Denne kan også brukes på bi-w men da må man ha to sett.Dette skaffet jeg meg og dette blei fullklaff på mine Helicon.De vil følge med til neste høyttalere
    hos meg som blir Audio Physics Avanti 3.Mine er også med bananer og byr ikke på noen problemer ang.montering.De er bare å plugge i terminalene.
    Mvh Kenneth
     

    JonasH

    Naturlig nysgjerrig
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.008
    Antall liker
    2.052
    Sted
    Nord Trøndelag
    Torget vurderinger
    15
    Siste "duppedings" i anlegget her i stua er Synergistic Research XOT.
    Lest mye om disse på internett samt erfaringer her inne på sentralen.(se link)
    http://www.hifisentralen.no/forumet/hi-fi-generelt/75605-synergistic-research-xot.html

    Må bare si det att XOT var ett MEGET hyggelig bekjentskap. Var helt merkelig, spilte gjennom en del sanger for så å sette på XOT og spilte samme sanger på nytt. Var som å ta ut en propp..Åpnet opp lydbildet.Har stått å spilt nå ca. 15-20t..Føler separasjon i lydbildet er kanskje det største gevinsten. Føler ikke noe forsvant heller, så utelukkende positivt.

    Forskjellen på kabelbytte var minimal mot effekten av XOT her i rommet.
    Vis vedlegget 294994

    Kan denne brukes på ht som er single wire?
    Heisann

    Den kan brukes på singelwire. Kjører høyttalere med spader og XOT med banan. (SR XOT kan leveres både med banan og spade)

    Jonas
    Denne kan også brukes på bi-w men da må man ha to sett.Dette skaffet jeg meg og dette blei fullklaff på mine Helicon.De vil følge med til neste høyttalere
    hos meg som blir Audio Physics Avanti 3.Mine er også med bananer og byr ikke på noen problemer ang.montering.De er bare å plugge i terminalene.
    Mvh Kenneth
    Takk for utfyllende info Kenneth :)
    Ser du skriver det blir AP Avanti på deg. Noe som er nært forestående? Foresten flott og spennende oppsett du har! Du har god elektronikk som helt sikkert får Avanti til å spille ypperlig8)

    Jonas
     

    JonasH

    Naturlig nysgjerrig
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.008
    Antall liker
    2.052
    Sted
    Nord Trøndelag
    Torget vurderinger
    15
    Takk og lov for Ebay!
    Da ble det julegave under treet: Til Far , Fra Far...Siden du fortjener det! :cool:
    PJ Lost Dogs og Avocado på vei i posten fra France :)
    2 titler nærmere komplett Peal Jam samling i LP. (Men fortsatt en kostbar vei å gå..)
    Lost dogs.jpg
    Avocado.jpg


    Jonas
     
    Sist redigert:

    JonasH

    Naturlig nysgjerrig
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.008
    Antall liker
    2.052
    Sted
    Nord Trøndelag
    Torget vurderinger
    15
    Kona og jentungen er på roadtrip. Så da er det guttekveld i heimen.
    Ett knippe av Kveldens album som skal få litt av vår oppmerksomhet :)

    Live er det lenge siden har fått spilletid i hjemmet, så ikveld blir det Distance to here og Awake.
    Live.jpg
    Live Awake.jpg


    Samt skal Dylans Blonde on Blonde høres igjennom:)
    Bob dylan.jpg


    Jonas
     

    JonasH

    Naturlig nysgjerrig
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.008
    Antall liker
    2.052
    Sted
    Nord Trøndelag
    Torget vurderinger
    15
    Litt oppdatering på kablene igjennom året som gikk også.
    Kablene som nå kjøres er hovedsaklig Synergistic Research, årsak til valg av dette er en kombinasjon av kvalitet,visuelt( står i hovedstuen) og Pris.
    (Laget selv kablene på strøm til Pre og Kilde av Inakustik Reference ,slik att lengder ble tilpasset behov.)

    Att kabelbyttene totalt har gitt voldsom
    revolusjonerende forbedringer lydmessig skal jeg ikke påstå. Men att lydbildet har noe mer ro og bedre detaljnivå med SR mot Kimber er det ikke tvil om. En del av dette er jeg overbevist om skyldes SR's fokus på skjerming. Dette blir bare viktigere med tiden jo flere strålekilder som kommer inn i dagens stuer/hus. Kablene er teknisk godt laget med gode kontakter som sitter ekstremt godt i kontaktene både Rca og Xlr. Sikrer god kontaktflate.

    Visuelt er SR nydelig kabler å se på, til en ikke avskrekkende pris i kabelsammenheng.

    Ps. Kona er også veldig fornøyd med hvor "anonymt" kablene ble integrert i oppsettet. (Les forsvant som en del i anlegget)

    Effekttrinnet:SR Element Copper med Aktiv skjerming og bullets
    Pre og Kilde: Inakustik Reference laget selv i lengder som begrenser salatmengde
    SAM_3609.JPG

    Pre til effekt: Synergistic research Core Active SE, Aktiv skjerming og bullets
    Vinyl: Synergistic Research tesla serie Vortex Analog
    Kilde til Pre: Synergistic Research Tesla serie Tricon Magnetic
    SAM_3595.JPG

    SAM_3597.JPG

    Høyttalerkabel er Sine Louis.
    Solid core kabler fra Sine world. Ikke stort merke her til lands. Men ett firma som lager gode kabler til ok pris.
    XOT som nevnt tidligere fra Synergistic Research
    SAM_3612.JPG
     
    Sist redigert:

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.265
    Antall liker
    9.055
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    God Jul til deg! :) meget pent oppsett! Eller rettere sagt, meget pene oppsett.. ;)
     

    JonasH

    Naturlig nysgjerrig
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.008
    Antall liker
    2.052
    Sted
    Nord Trøndelag
    Torget vurderinger
    15
    God Jul til deg! :) meget pent oppsett! Eller rettere sagt, meget pene oppsett.. ;)
    Heisann

    Takk for hyggelig tilbakemelding på oppsett X-Cell. Deilig med jul nå, god tid til musikk og testing av plassering høyttalere ,snekkering osv. ;)
    Flott og Spennende oppsett du har med SA og SVS. Kjenner SA da jeg hadde Explorer tidligere, en høyttaler jeg likte godt.
    Ser du tester litt med ulike amp'er om dagen? :)

    Jonas
     

    JonasH

    Naturlig nysgjerrig
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.008
    Antall liker
    2.052
    Sted
    Nord Trøndelag
    Torget vurderinger
    15
    Fortsatt GOD JUL til deg også JonasH, mye snacks i din heim nå;)

    gismo
    Takk det samme Gismo :) Skjedd mye i hjemmet/oppsett dette året. Men er fantastisk fornøyd slik det spiller nå.
    Så 2015 blir nok ett roligere år mtp utskiftinger.:rolleyes:
    Du er trofast på SF du i begge oppsett. SF har nydelige velspillende ht'ere jeg kunne tenkt meg å prøve en gang i fremtiden. (Ikke 2015 :p)

    Jonas
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn