Jonas Stueanlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.662
    Antall liker
    32.649
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Med vinyl snurre i hus måtte "Holmen production" i gang igjen. Noen kvelder og helg i snekkerboden...så var den første kreasjonen for oppbevaring av den foreløpig beskjedne LP samlingen klar.:rolleyes:
    Vil forøvrig sterkt anbefale videre Live platen med Richard Bargel og Klaus "Major" som avbildet her. (Fikk tips om denne her inne) Sporet "Losing Hand" med gitar 4.15 ut i sangen får god stemningen i meg i allefall :) (Denne ligger også på Wimp Hifi )
    Vis vedlegget 266346 Vis vedlegget 266350
    En oppegående og aktiv berdift skjønner je:cool:
    Flott;)

    gismo
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.662
    Antall liker
    32.649
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Disse "sandwich klossene" du har som underlag, er dett også fra "Holmen production" :confused:

    :cool: gismo
     

    JonasH

    Naturlig nysgjerrig
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.008
    Antall liker
    2.052
    Sted
    Nord Trøndelag
    Torget vurderinger
    15
    Disse "sandwich klossene" du har som underlag, er dett også fra "Holmen production" :confused:

    :cool: gismo
    "Bedriften" er i fult vigør ja, men er kun røde tall da.. :p
    "Sandwich klossene" er kork med en slags rillet gummiblanding på begge sider. Ebay varer..:cool:

    Jonas
     

    winkel

    Medlem
    Ble medlem
    04.05.2012
    Innlegg
    44
    Antall liker
    15
    Torget vurderinger
    1
    ,Vil forøvrig sterkt anbefale videre Live platen med Richard Bargel og Klaus "Major" som avbildet her. (Fikk tips om denne her inne) Sporet "Losing Hand" med gitar 4.15 ut i sangen får god stemningen i meg i allefall



    Takk for denne.Helt min gate.:cool:
     

    JonasH

    Naturlig nysgjerrig
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.008
    Antall liker
    2.052
    Sted
    Nord Trøndelag
    Torget vurderinger
    15
    Gain kan være en "utfordring" i mange oppsett.
    Plinius kjører gain på 32 db ved rca inputs og 38db på balansert xlr. Noe som er relativt høyt.
    Dette gir litt lite spillerom på volumrattet. Valgte derfor å prøve disse Attenuatorene fra Rothwell. Håndbygd engelsk kvalitet.
    Kan trygt anbefales videre for de med samme "utfordring".
    :)

    Rothwell_Attenuator_IMG_2008.jpg
     

    FHoven

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.09.2012
    Innlegg
    130
    Antall liker
    35
    Sted
    Nes i ådal
    Torget vurderinger
    2
    Jepp det var plass til meg nederst, intresang platespiller du har, og det ser ut som du har et bra overskudd..
     

    JonasH

    Naturlig nysgjerrig
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.008
    Antall liker
    2.052
    Sted
    Nord Trøndelag
    Torget vurderinger
    15
    Ikveld er det trivsel og nytelse på soverommet med Norah Jones :)
    Iallefall musikkmessig på anlegget der...:p

    Er en Mod. Musicangel XD800 Mkiii, Wimp Hifi som spilles over Maverick Tubemagic D2 med SVS MBS-01 høyttalere.
    Vis vedlegget 251176 Vis vedlegget 251177 Vis vedlegget 251178

    SVS høyttalerne har jeg desverre (må jeg si) lagt ut på torget for bytte. Da de må ha mere muskler for å blomstre fullstendig. Følsomhet på 85 db, så er ikke rørforsterkeres beste venn.
    Fungerer utmerket på engelen opp til normalt volum(++), men de gangene man virkelig ønsker å dra på merker jeg det mangler litt krefter.
    Kona ga klar beskjed om att engelen skulle ingen steder, var ikke aktuelt med en stor firkantet boks der den står...
    Er virkelig en kanonhøyttaler dette, ikke ofte å se på bruken heller har jeg registrert. Så er det noen som sitter på gjerde å skal bytte stativhøyttalere, er det bare å ta kontakt :)
     

    JonasH

    Naturlig nysgjerrig
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.008
    Antall liker
    2.052
    Sted
    Nord Trøndelag
    Torget vurderinger
    15
    SVS høyttalerne har gjort seg fortjent til stativ, så da er det bare å ta med termokoppen med kaffe ut i boden igjen på høstkveldene :)
    Kappet ferdig elementene til begge og har satt sammen det ene. Dog ikke tatt finpussen og lagt finnish.
    Til "prototype" å anse ble resultatet helt ok:)

    IMG_2179.jpg
    IMG_2177.jpg
     

    JonasH

    Naturlig nysgjerrig
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.008
    Antall liker
    2.052
    Sted
    Nord Trøndelag
    Torget vurderinger
    15
    Hallelujah...endelig begynner vinylprosjektet å falle på plass;)
    Var så heldig å komme i kontakt med en hyggelig kar på nordvestlandet,som satt på en Benz Glider low output.Han ville gjerne bytte mot Benz H2'n min. Etter en rask test ikveld, er det ikke tvil om att Riia trinnet i Kaitakien "likte" denne bedre. :)
     

    AudioPhysic

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.11.2013
    Innlegg
    421
    Antall liker
    167
    Sted
    Stathelle
    Torget vurderinger
    23

    Far i huset har omsider igjen fått tildelt sin del i stuen for å boltre seg.
    "Småbarnsperioden" i hjemmet er på hell, så faren for overgrep mot fars "helligdommer" utført med tusjer,slagvåpen og fysikk er risikovurdert til minimale :p

    Startet høsten 2012 med å lese mye her inne i forum, da for å se om noen hadde kjørt komboen jeg så for meg. AP Scorpio var drømmehøytaleren, desverre var hverken konen eller kontoen enig i dette den gang. SA's Explorer høytalere var da klart andrevalget. (Var på Soundgarden å hørte disse). Kjøpte disse våren 2013 "ferdig innspilt."
    Hadde steintro på att Rotel med litt power ville fungere godt med disse. Så ble det.
    Komboen:
    Rotel RC 1580 Forforsterker
    Rotel RB 1582 Effektforsterker
    Da disse er svært utsatt for nettstøy, ble In-Akustik REFERENCE strømrenser satt inn i etterkant nå.

    Kjører Kimble TC-12 som HT kabel

    Digital som jeg er, er Sonos med Wimp HIFI (Lossless) tingen for meg. Kjører disse gjennom en Abrahamsen V 6.0 Dac.

    Når ett anlegg skal stå i hovedstuen er det en gang slik att alle avgjørelser som skal tas, ofte må selges inn i form av bestikkelser til en andre part med Vetorett.
    Så er det i allefall i undertegnedes hus.
    I dette tilfellet var det hifimøblet hvor det sto og falt. Etter uttalige "visninger" på nett og butikker, var det helt umulig å finne ett som gikk igjennom det mikroskopisk nåløye hva anngår funksjonalitet, estetikk og bankkonto.

    Derfor tok jeg saken i egne hender. Leste meg opp og gikk til innkjøp av heltre plater,lim,plugger og spikes og treolje.( med farge som selvfølgelig matchet øvrige møbler)
    Resultatet ble om jeg skal si det selv med konas ord EKSTREMT bra, nåløyet var passert :)


    Dette var mitt utgangspunkt og fortsettelse på denne HIFI ferden oppdateres på bildene og innlegg fremover.......

    Lyd gleder alle! :)



    Gå til albumet her
    For et fantastisk flott oppsett. Du storkoser deg nok her om kveldene :)
     

    AudioPhysic

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.11.2013
    Innlegg
    421
    Antall liker
    167
    Sted
    Stathelle
    Torget vurderinger
    23
    SVS høyttalerne har gjort seg fortjent til stativ, så da er det bare å ta med termokoppen med kaffe ut i boden igjen på høstkveldene :)
    Kappet ferdig elementene til begge og har satt sammen det ene. Dog ikke tatt finpussen og lagt finnish.
    Til "prototype" å anse ble resultatet helt ok:)

    Vis vedlegget 280894 Vis vedlegget 280896
    Så veldig fint ut til prototyp og være, blir spennende å se resultatet når du er helt ferdig med dem.
     

    JonasH

    Naturlig nysgjerrig
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.008
    Antall liker
    2.052
    Sted
    Nord Trøndelag
    Torget vurderinger
    15

    Far i huset har omsider igjen fått tildelt sin del i stuen for å boltre seg.
    "Småbarnsperioden" i hjemmet er på hell, så faren for overgrep mot fars "helligdommer" utført med tusjer,slagvåpen og fysikk er risikovurdert til minimale :p

    Startet høsten 2012 med å lese mye her inne i forum, da for å se om noen hadde kjørt komboen jeg så for meg. AP Scorpio var drømmehøytaleren, desverre var hverken konen eller kontoen enig i dette den gang. SA's Explorer høytalere var da klart andrevalget. (Var på Soundgarden å hørte disse). Kjøpte disse våren 2013 "ferdig innspilt."
    Hadde steintro på att Rotel med litt power ville fungere godt med disse. Så ble det.
    Komboen:
    Rotel RC 1580 Forforsterker
    Rotel RB 1582 Effektforsterker
    Da disse er svært utsatt for nettstøy, ble In-Akustik REFERENCE strømrenser satt inn i etterkant nå.

    Kjører Kimble TC-12 som HT kabel

    Digital som jeg er, er Sonos med Wimp HIFI (Lossless) tingen for meg. Kjører disse gjennom en Abrahamsen V 6.0 Dac.

    Når ett anlegg skal stå i hovedstuen er det en gang slik att alle avgjørelser som skal tas, ofte må selges inn i form av bestikkelser til en andre part med Vetorett.
    Så er det i allefall i undertegnedes hus.
    I dette tilfellet var det hifimøblet hvor det sto og falt. Etter uttalige "visninger" på nett og butikker, var det helt umulig å finne ett som gikk igjennom det mikroskopisk nåløye hva anngår funksjonalitet, estetikk og bankkonto.

    Derfor tok jeg saken i egne hender. Leste meg opp og gikk til innkjøp av heltre plater,lim,plugger og spikes og treolje.( med farge som selvfølgelig matchet øvrige møbler)
    Resultatet ble om jeg skal si det selv med konas ord EKSTREMT bra, nåløyet var passert :)


    Dette var mitt utgangspunkt og fortsettelse på denne HIFI ferden oppdateres på bildene og innlegg fremover.......

    Lyd gleder alle! :)



    Gå til albumet her
    For et fantastisk flott oppsett. Du storkoser deg nok her om kveldene :)

    Takk,takk AudioPhysic :)
    Ja, her nytes kveldene til det fulle. Det er deilig å kunne dele musikkgleden med de andre i hjemmet også.:)
    Det som gjør gleden fullkommen er att kona også er veldig fornøyd. (Hun tenker da nok mer hvordan stua endte opp:rolleyes:)

    Jonas
     

    JonasH

    Naturlig nysgjerrig
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.008
    Antall liker
    2.052
    Sted
    Nord Trøndelag
    Torget vurderinger
    15
    SVS høyttalerne har gjort seg fortjent til stativ, så da er det bare å ta med termokoppen med kaffe ut i boden igjen på høstkveldene :)
    Kappet ferdig elementene til begge og har satt sammen det ene. Dog ikke tatt finpussen og lagt finnish.
    Til "prototype" å anse ble resultatet helt ok:)

    Vis vedlegget 280894 Vis vedlegget 280896
    Så veldig fint ut til prototyp og være, blir spennende å se resultatet når du er helt ferdig med dem.
    Takk,takk:)
    Ja, er spent jeg også på endelig resultat,Var redd det ikke ville bli stivt nok. Lover godt :)
    Men er ikke noe stressprosjekt. Gøy å ha noe å gjøre (foruten musikklytting) når høst og vinterværet setter inn for fult:rolleyes:

    Jonas
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.662
    Antall liker
    32.649
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Lett å like din del av stua syns jeg Jonas, flott oppsett og flott "finsløydarbeid":)

    67e51c44ac91d3ed60693246a11508dc.jpg


    gismo
     

    JonasH

    Naturlig nysgjerrig
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.008
    Antall liker
    2.052
    Sted
    Nord Trøndelag
    Torget vurderinger
    15
    Ikke farlig å runde nok ett år av tilværelsen:) Har en snill kone og barn :)
    image.jpg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.378
    Antall liker
    63.389
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Gratulerer! Kjekt når en oppegående familie klarer å dekke halvparten av en ekte manns primærbehov allerede tidlig på morgenen :)
     

    JonasH

    Naturlig nysgjerrig
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.008
    Antall liker
    2.052
    Sted
    Nord Trøndelag
    Torget vurderinger
    15
    Gratulerer! Kjekt når en oppegående familie klarer å dekke halvparten av en ekte manns primærbehov allerede tidlig på morgenen :)
    Hehe..Takk Tomz :)
    En dag i året kan jeg skryte av dette også :rolleyes:

    Jonas
     

    JonasH

    Naturlig nysgjerrig
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.008
    Antall liker
    2.052
    Sted
    Nord Trøndelag
    Torget vurderinger
    15
    Da ble det omsider Krell Kav-400xi på meg.:)
    Noen år gammel men gud for ett smykke både lydmessig og visuelt. Selger har tatt godt vare på den.
    Lille jeg har fått hørt så langt, er att den har meget god kontroll på SVS høyttalerne. ("anlegg 2")
    SAM_3452.jpg
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.991
    Antall liker
    10.646
    Sted
    Skien
    Da ble det omsider Krell Kav-400xi på meg.:)
    Noen år gammel men gud for ett smykke både lydmessig og visuelt. Selger har tatt godt vare på den.
    Lille jeg har fått hørt så langt, er att den har meget god kontroll på SVS høyttalerne. ("anlegg 2")
    Vis vedlegget 286587
    Har du fått testet den i anlegg nr 1 V/S Pliniusèn ?
    Mvh: Espen L
     

    JonasH

    Naturlig nysgjerrig
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.008
    Antall liker
    2.052
    Sted
    Nord Trøndelag
    Torget vurderinger
    15
    Da ble det omsider Krell Kav-400xi på meg.:)
    Noen år gammel men gud for ett smykke både lydmessig og visuelt. Selger har tatt godt vare på den.
    Lille jeg har fått hørt så langt, er att den har meget god kontroll på SVS høyttalerne. ("anlegg 2")
    Vis vedlegget 286587
    Har du fått testet den i anlegg nr 1 V/S Pliniusèn ?
    Mvh: Espen L
    Hei Espen

    Har ikke fått testen den mot Plinius enda. Så vidt fått koblet opp og spilt noen kjente sanger.
    Får se om jeg får tatt en runde i løpet av helgen, om jeg rekker det innimellom snekkering av loftstue til barna. Siste finpuss på denne nå, så blir det innvielse i helgen ;)

    Jonas
     

    JonasH

    Naturlig nysgjerrig
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.008
    Antall liker
    2.052
    Sted
    Nord Trøndelag
    Torget vurderinger
    15
    Da har jeg fått kjørt igjennom en liten A/B test på Krell'n (kav-400xi) i hovedanlegget mot Pliniusene på AP Virgo 25.
    kjørte 4 Sanger begynner å kjenne godt :) Kjørte Plinius i AB mode. Sangene ble spilt 2 ganger på hver.
    - Loosing Hand - Richard Bargel & Klaus Hauser
    - Some must dreeam- Nils Lofgren
    - Gåte ved gåte- Kari Bremnes
    - Black Hole sun - Chris Cornell

    En høyst uoffesiell test hvor det er vanskelig å gå inn uten forventninger, men prøvde etter beste evne :rolleyes:
    Kona fikk være med som "nøytral" lyttepart under hele sekvensen i "delt sweetspot".

    Kort oppsumert:
    Oppover frekvensene opplever jeg Krell kanskje hakke mere oppløst enn Plinius. Hørte på gitarspillingen til både Nils og Richard, att strengene som Plinius får frem meget godt kanskje kom enda litt tydligere frem med krell.
    Men er en balansegang dette føler jeg mtp Stemmen til Kari og "S" lyden. Ble mere oppmerksom på denne med Krell, og i det øyeblikket man får denne på hjernen mister jeg litt fokus merker jeg.
    Men nedre mellomregistret og bunn trekker Plinius uten tvil lengste strået i min stue. Ikke fordi Krell på noe måte er dårlig her, men her har Plinius bla. strømreservene på sin side. Oppleves tightere og kraftigere(ikke dermed sagt for mye bass), Start og stopp er der den skal være..
    (Som man ser på bilde sier dimensjoner på komponentene noe om dette mtp strømreserver også, Krell er halve størrelse av preampen til Plinius)

    Høyttalerne ble ikke flyttet, så disse er jo tunet plassering ut fra Plinius som driver.
    Det totale lydbildet vokser derfor med Plinius, det føles som det er mer av alt.(Bunn spesielt)Med unntak som sagt av toppen som virker ørlite mer oppløst på Krell.

    Att Krell'n er en god forsterker er det ikke tvil om, den formidler sammen med AP Virgo musikken nydelig! Med tuning av høyttalere i tillegg hadde dette helt klart vært noe jeg kunne levd med;D Men her i huset skal den få fortsette jobben på Stativhøyttalerne mine. Hvor den virkelig spiller som en Gud:)
    image.jpg
     

    JonasH

    Naturlig nysgjerrig
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.008
    Antall liker
    2.052
    Sted
    Nord Trøndelag
    Torget vurderinger
    15
    Var på tide å få Eddie opp på på podiet nå :)
    Siste rest av platene til inventar/rack gikk med til det.
    SAM_3487.jpg
     

    JonasH

    Naturlig nysgjerrig
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.008
    Antall liker
    2.052
    Sted
    Nord Trøndelag
    Torget vurderinger
    15
    Da ble jeg endelig ferdig med loftstua :)
    Anlegg 2 er satt på plass og opplæring startet, dette er fremtidens HFS'er.:rolleyes:
    For tiden nynnes,tralles og synges det Siri Nilsen av både små og store.:)
    Om fars hobby går under galskap, kan ingen ta fra det faktum at musikken som spilles gleder alle i huset...
    Opplæring.jpg
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.991
    Antall liker
    10.646
    Sted
    Skien
    Var på tide å få Eddie opp på på podiet nå :)
    Siste rest av platene til inventar/rack gikk med til det.
    Vis vedlegget 287178
    Pearl Jam er rått !!
    Stemmen til Eddie er fantastisk :)
    Dette er en av mine favoritt grupper,litt rart å tenke på at jeg har spilt Pearl Jam jevnt å trutt i snart 20 år og fortsatt setter på Ten og VS den dag i dag.
    Liker også svært godt den siste plata de kom med (Lightning Bolt) En av de beste låtene de har laget er på den etter min mening (Pendulum)
    Når de åpnet konserten i Telenor Arena med Pendulum fikk jeg grøsninger over hele meg. Det er når jeg for opplevelser som dette jeg merker hvor mye musikk egentlig betyr for meg:)


    Mvh: Espen L
     

    JonasH

    Naturlig nysgjerrig
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.008
    Antall liker
    2.052
    Sted
    Nord Trøndelag
    Torget vurderinger
    15
    Var på tide å få Eddie opp på på podiet nå :)
    Siste rest av platene til inventar/rack gikk med til det.
    Vis vedlegget 287178
    Pearl Jam er rått !!
    Stemmen til Eddie er fantastisk :)
    Dette er en av mine favoritt grupper,litt rart å tenke på at jeg har spilt Pearl Jam jevnt å trutt i snart 20 år og fortsatt setter på Ten og VS den dag i dag.
    Liker også svært godt den siste plata de kom med (Lightning Bolt) En av de beste låtene de har laget er på den etter min mening (Pendulum)
    Når de åpnet konserten i Telenor Arena med Pendulum fikk jeg grøsninger over hele meg. Det er når jeg for opplevelser som dette jeg merker hvor mye musikk egentlig betyr for meg:)


    Mvh: Espen L
    Pendulum i Telenor Arena sitter friskt i minnet ja :) De har så mye bra spredt utover albumene sine, at det er nesten ett fett hva man setter på. God sanger kommer trillende en etter en, Yellow Ledbetter er også en av mine favoritter:cool:
    Så Mtv Unplugged (1992) igår kveld over Tv'n og anlegget, er nesten merkelig å høre hvor likt Eddie syngte da mot nå. Stemmen holder godt på mannen...Mulig det er Rødvin som gjør susen :rolleyes:
    Håper de kommer tilbake neste år jeg, da blir det nordensturne på meg!
     

    JonasH

    Naturlig nysgjerrig
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.008
    Antall liker
    2.052
    Sted
    Nord Trøndelag
    Torget vurderinger
    15
    Lyttestund for mor og far i sofaen. Ingenting er som å dempe belysningen,tenne stearinlys og snurre Diana Krall's album Girl in the other room over anlegget :)
    Er vell en av ikke mange tilfeller, hvor man får aksept (som nesten strekker seg til ros) av den bedre halvdel, for "galskapen" man har investert i :)
    Poeng må skåres, hvor poeng skåres kan...:rolleyes:
    Krall.jpg
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.353
    Antall liker
    5.838
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Herlig anlegg du har, AP med Plinius kan jeg gå god for at spiller bra. Vet også at kav 400 xi gjør en god jobb med AP. Er selv i gang med og bygge opp et anlegg i stuen etter 1år uten stereo etter dedikert lydrom ble til soverom. Ser du har funnet løsninger som ikke går på bekostning av fremtoning og konas velvilje.
    Du har gort mye bra så jeg blir og følge med på på denne tråden.

    roeng2
     

    JonasH

    Naturlig nysgjerrig
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.008
    Antall liker
    2.052
    Sted
    Nord Trøndelag
    Torget vurderinger
    15
    Herlig anlegg du har, AP med Plinius kan jeg gå god for at spiller bra. Vet også at kav 400 xi gjør en god jobb med AP. Er selv i gang med og bygge opp et anlegg i stuen etter 1år uten stereo etter dedikert lydrom ble til soverom. Ser du har funnet løsninger som ikke går på bekostning av fremtoning og konas velvilje.
    Du har gort mye bra så jeg blir og følge med på på denne tråden.

    roeng2
    Hei Roeng2

    Takk for hyggelig tilbakemelding.:)
    Moro att du kjenner til kombinasjonen Plinius/AP.
    Jeg er veldig godt fornøyd dette oppsettet. Samtidig vet jeg att potensialet for comboen er større med en noe bedre Digitalkilde og Dac. Så det er det sparegrisen sakte men sikkert fylles opp til nå :rolleyes:

    Moro att du tar opp tråden med Hifi igjen! :cool:

    Mvh Jonas
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.353
    Antall liker
    5.838
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Herlig anlegg du har, AP med Plinius kan jeg gå god for at spiller bra. Vet også at kav 400 xi gjør en god jobb med AP. Er selv i gang med og bygge opp et anlegg i stuen etter 1år uten stereo etter dedikert lydrom ble til soverom. Ser du har funnet løsninger som ikke går på bekostning av fremtoning og konas velvilje.
    Du har gort mye bra så jeg blir og følge med på på denne tråden.

    roeng2


    Hei Roeng2

    Takk for hyggelig tilbakemelding.:)
    Moro att du kjenner til kombinasjonen Plinius/AP.
    Jeg er veldig godt fornøyd dette oppsettet. Samtidig vet jeg att potensialet for comboen er større med en noe bedre Digitalkilde og Dac. Så det er det sparegrisen sakte men sikkert fylles opp til nå :rolleyes:

    Moro att du tar opp tråden med Hifi igjen! :cool:

    Mvh Jonas

    Jeg så det svakeste leddet i anlegget ditt nå er uten tvil dac'en fra Abrahamsen, ønsket ikke og kommenterer i mitt første innlegg.
    Her kan du nok heve lyd opplevelsen mange hakk og komme ennå tetter på musikken. Har du sett deg ut en du har tenkt til og kjøpe?


    roeng2
     

    JonasH

    Naturlig nysgjerrig
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.008
    Antall liker
    2.052
    Sted
    Nord Trøndelag
    Torget vurderinger
    15
    Ønsket er uten tvil Plinius Tiki. Men det forutsetter att Plinius implementerer Wimp/Tidal hifi.
    Ellers la jeg ut en tråd på forumet,med forespørsel om gode tips til Streamer. I den forbindelse kom bla. Bladelius Embla (uten Drev) opp som kandidat. Wimp integreres her i 2015.:)
    Denne skal vurderes sammen blandt andre ;)

    Jonas
     
    Sist redigert:

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.353
    Antall liker
    5.838
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Ønsket er uten tvil Plinius Tiki. Men det forutsetter att Plinius implementerer Wimp/Tidal hifi.
    Ellers la jeg ut en tråd på forumet,med forespørsel om gode tips til Streamer. I den forbindelse kom bla. Bladelius Embla (uten Drev) opp som kandidat. Wimp integreres her i 2015.:)
    Denne skal vurderes sammen blandt andre ;)

    Jonas
    Tiki ville jo vært helt topp og få inn i anlegget, et komplett Plinius oppsett er jo rått.

    Jeg vurderer og la SB touch forsette som streamer og kjøre dette gjennom en habil dac. Har gode erfaringer med og gjøre dette fra tidligere.
    All musikk jeg har er rippet og lagt på NAS, og om cd skal benyttes brukes BD spiller som drivverk.

    roeng2
     

    JonasH

    Naturlig nysgjerrig
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.008
    Antall liker
    2.052
    Sted
    Nord Trøndelag
    Torget vurderinger
    15
    Ønsket er uten tvil Plinius Tiki. Men det forutsetter att Plinius implementerer Wimp/Tidal hifi.
    Ellers la jeg ut en tråd på forumet,med forespørsel om gode tips til Streamer. I den forbindelse kom bla. Bladelius Embla (uten Drev) opp som kandidat. Wimp integreres her i 2015.:)
    Denne skal vurderes sammen blandt andre ;)

    Jonas
    Tiki ville jo vært helt topp og få inn i anlegget, et komplett Plinius oppsett er jo rått.

    Jeg vurderer og la SB touch forsette som streamer og kjøre dette gjennom en habil dac. Har gode erfaringer med og gjøre dette fra tidligere.
    All musikk jeg har er rippet og lagt på NAS, og om cd skal benyttes brukes BD spiller som drivverk.

    roeng2
    Synergi er jo noe man drømmer om:) Og drømmen er jo å få kjørt rent Plinius, hele kjedeleddet 8)
    Om det lar seg gjøre får man se...
    SB touch gjør nok en habil jobb. Med god dac,blir resultatet bra skal du se! :)
    Ser på signaturen din att solid Forsterker er anskaffet og Høyttalere er bestemt. Spennende å se hvilket oppestt du ender på!?
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.353
    Antall liker
    5.838
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Ønsket er uten tvil Plinius Tiki. Men det forutsetter att Plinius implementerer Wimp/Tidal hifi.
    Ellers la jeg ut en tråd på forumet,med forespørsel om gode tips til Streamer. I den forbindelse kom bla. Bladelius Embla (uten Drev) opp som kandidat. Wimp integreres her i 2015.:)
    Denne skal vurderes sammen blandt andre ;)

    Jonas
    Tiki ville jo vært helt topp og få inn i anlegget, et komplett Plinius oppsett er jo rått.

    Jeg vurderer og la SB touch forsette som streamer og kjøre dette gjennom en habil dac. Har gode erfaringer med og gjøre dette fra tidligere.

    All musikk jeg har er rippet og lagt på NAS, og om cd skal benyttes brukes BD spiller som drivverk.

    roeng2
    Synergi er jo noe man drømmer om:) Og drømmen er jo å få kjørt rent Plinius, hele kjedeleddet 8)
    Om det lar seg gjøre får man se...
    SB touch gjør nok en habil jobb. Med god dac,blir resultatet bra skal du se! :)
    Ser på signaturen din att solid Forsterker er anskaffet og Høyttalere er bestemt. Spennende å se hvilket oppestt du ender på!?

    Høyttalerne er vel mer eller mindre bestemt og vil da bli Elac FS 409 som da vil overta for nåværende Focal Electra 1027 Be.
    Veldig lite og finne om FS 409 på nett men de omtalen de har fått er kun positive.
    Dac er jeg ganske åpen på. Må nok bruke en dag i Oslo for og høre på det som finnes innenfor den økonomiske grensen som er til rådighet i denne omgang. Er spesielt interessert i og høre Electrocompaniet ECD-2 (Dynabel) og Musikal Fidelety M6 DAC (Stereofil).
     

    JonasH

    Naturlig nysgjerrig
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.008
    Antall liker
    2.052
    Sted
    Nord Trøndelag
    Torget vurderinger
    15
    En av de tingene som gjør sentralen så fantastisk, er alle de gode tipsene på musikk som dukker opp.
    Har ikke hørt om denne fruen (Zophie Zelmani) før jeg kom over henne i en tråd her.:)
    Fantastisk avslappende musikk, hvor mange av albumene har veldig god innspilling også. :cool:

    Jonas

    Time to kill.jpg
     

    JonasH

    Naturlig nysgjerrig
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.008
    Antall liker
    2.052
    Sted
    Nord Trøndelag
    Torget vurderinger
    15
    Etter tips fra Asbjørn her på sentralen (og lesing på nett) er Slimdevice/Logitech Transporter siste tilskudd til oppsettet. Transporter er ett komponent som ikke koster mye penger i Hifi sammenheng nå på brukt'n,men står ikke tilbake av den grunn. Etter å spilt 3-4 timer nå etter montering, skal jeg ikke påstå det høres voldsom stor forskjell på Wimp Hifi med Sonos/Abrahamsen V6 dac og Transporter. Men en ting som høres i Transporter's favør er bakgrunnen. Det er mørkere/ mer tyst, "mindre komponentstøy" (?).
    Nå bruker jeg balansert rett fra Transporter i Pre. Mot tidligere hvor Sonos gikk digitalt til Abrahamsen V6 og videre i Pre. Så er tatt bort ett komponent i kjeden slik det kjøres nå.
    SAM_3547.jpg
     

    32bit

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.09.2003
    Innlegg
    1.234
    Antall liker
    306
    Torget vurderinger
    1
    Flott tråd. Ganske så likt oppsett som jeg har dette.... Hvilken forforsterker hadde du før?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn